Kirjoitettu 17. Lokakuuta, 202517. Loka 30km? Jos se, mitä aiemmin sanoi, että kävelet hitaasti, pitää paikkansa, niin tuohon menee sulta se 10-12 tuntia ilman taukoja?
Kirjoitettu 17. Lokakuuta, 202517. Loka 14.10.2025 klo 20.52, tempokisu kirjoitti: Mutta olen oppinu, löytäny kävelemällä hiekkateitä ihan uusia kivoja paikkoja, joo ja ihan jäätävän upeita rantataloja pihassa 2 sähköbemaria ja 1 muu bemari... mutta ne on sellaisia valkoisia laatikonmuotoisia "akvaariotaloja", en tykkää. Sitten tulee punainen puutalo, paljon kivemman näköinen. Näitä akvaarioita on aika paljon myynnissä. Arkkitehdeillä on lähtenyt mopo käsistä. Niistä voisi saada taidemuseon tai taulukaupan, mutta että pitäisi asua kauemmin... Jos alkuperäinen rakennuttajakaan ei viihdy, niin se kertoo jotain. Muokattu: 17. Lokakuuta, 202517. Loka, käyttäjä: alpensau
Kirjoitettu 17. Lokakuuta, 202517. Loka Kirjoittaja 1 tunti sitten, concorde kirjoitti: 30km? Jos se, mitä aiemmin sanoi, että kävelet hitaasti, pitää paikkansa, niin tuohon menee sulta se 10-12 tuntia ilman taukoja? Nyt on 5 tunnin matka mennyt jo kolmeen tuntiin, alkuviikosta tapahtui iso käänne parempaan, mutta en ota kävelyä edes kuntoiluna vaan ulkoiluna; joka tapauksessa mun maksimisuoritus. Sitähän moni sanoo että haluaa kokeilla rajojaan - se ei ole mikään hieno juttu, sillä rajalla asuu uupumus ja pelko.
Kirjoitettu 26. Lokakuuta, 202526. Loka Kirjoittaja ...hyvä uutinen tuli kyllä nyt niin oikeaan saumaan ~ että ensi torstaina olisi tiedossa taas hieman pidempi kävelylenkki...ja menen eri kautta kun ^
Kirjoitettu 29. Lokakuuta, 202529. Loka Kirjoittaja Maaginen hetki aamuhämärässä Kauppaan kävelin ja menin rannan kautta....mitä tuolla on lisää kiviä ( kivi ja poiju normaalisti ) suuntasin otsalampun valon - ja voi että; 3 joutsenta oleili siinä ihan lähellä rantaa, ja oli aivan äänetöntä. Jäin siihen aika pitkäksi toviksi vaan ihailemaan, sanoinkuvaamattoman kaunista ja lumoavaa luontoa. viitteellinen kuva, pellolla on ainakin 8 joutsenta, aikuisia ja nuoria.
Kirjoitettu 30. Lokakuuta, 202530. Loka Kirjoittaja 🙂 tosikiva, merimetsokuvani julkaistiin paikallislehdykäisessä, ja aika isona kuvana. Kuvatekstinikin meni sellaisenaan. Kas, kuin tilauksesta ( radiojuontaja miettii koiralleen nimeä, tytär ei halua nimeä Teuvo ) soitettiin "Teuvo, maanteiden kuningas". Kun eilenkin mietin ja pelkään...tuli mieleen että ei rallia voiteta jos sitä pelätään. Mutta enpä ole aiemmin ajatellut kappaleen lopun sanoja, kun Teuvo ottaa lainaksi naapurin Sierran... Ja sitten perään Taylor Swiftin kappale, hei mä tykkäsin! Muokattu: 30. Lokakuuta, 202530. Loka, käyttäjä: tempokisu Teuvo
Kirjoitettu 7. Marraskuuta, 20257. Marras Kirjoittaja ( nyt on kaikki tunteet tässä...eilen itkin pelosta...) Lähden aamulla kävelylle rannan kautta, siellä on joutsenet tervehtimässä ( taannoinen "maaginen hetki" toistuu...) ja tunnen että se on "merkki" ja luonto haluaa mun ymmärtävän ( no ymmärrän mutta on ollu heikkoja hetkiä..) Joka aamu siellä on ollut joutsenia, ja kun hämärä haihtuu, joutsenet kaakattavat ja lentävät kierroksia. Ja minä pieni ihminen lumoudun luonnon kauneudesta. Tänään, toinen kauppareissu ja takastullessa siinä koivunoksilla ihan ihme lintuja...( talitiaisen lisäksi) ja sitten tuntomerkit ja äkkiä kotia että saa piirtää tuntomerkkien mukaisesti....ja tajusin että siinähän on - paljon ihania, niin kauniita pyrstötiaisia ja kaksi hömötiaista! yksi pyrstis meinas pipaan lentää... Kiitos, mä jaksan.
Kirjoitettu 7. Marraskuuta, 20257. Marras Pyrstötiaisia on ollut viime aikoina paljon liikkeellä: https://www.birdlife.fi/lintutilanne-20251024/ Noi pallerot on mun suosikkilintuja :)
Kirjoitettu 20. Marraskuuta, 202520. Marras Kirjoittaja Ei ole sanoja tähän iloon! No eipä tarvi lähteä pyöräilemään eikä tehdä autolumitöitä! Mutta pääasia on luonto. Siellä tiaiset jo odottivat, ei oravan jalanjälkiä mutta kivellä linnun siivestä jääny kuvio. Kaikki siemenet syöty! Laitoin lisää, ja jopa alkoi tiaisten lounashetki. Pellolla valkohäntäpeura, kymmenittäin keltasirkkuja ja punatulkkuja. Jos joku kuuli kun kiittelin luontokokemusta ääneen, pitää hulluna mutta niin olenkin. Luontokokemukset antaa voimia jaksaa itekin, ja syödä. ...olisin mieluummin töyhtötiainen...
Kirjoitettu 20. Marraskuuta, 202520. Marras Tuo näyttää minusta enemmän sinitiaiselta. Onpahan vaan tukka pörrössä.
Kirjoitettu 20. Marraskuuta, 202520. Marras Kirjoittaja ^ Se on sinitiaisen identiteettikriisi ja tuo on tiaisen sanomana... ( naurua ) ja tämä sini haluaisi olla nokkavarpunen...tai joku käpylintu.. Hannu Hautala ( r.i.p.) kertoi..jos jotain saisi toivoa, niin olla seuraavassa elämässä maakotka. KVVY kututalkoitten pitäjä haluaa taimeneksi, ja ette ikinä arvaa mikä minusta tulee...
Kirjoitettu 20. Marraskuuta, 202520. Marras Kirjoittaja 😄 ei tartte lähteä pyöräilemään, eikä tehdä autolumitöitä! ...uskon että kaikella on tarkoitus, ensin ei vaan huomaa tai harmittaa, mutta myöhemmin ymmärtää. Näin siinä pitikin käydä. Ja uskon myös luonnon antamiin "viesteihin"
Kirjoitettu 24. Marraskuuta, 202524. Marras Kirjoittaja Kyllä he siellä käyvät 😊 Tarkoituksena ei ollut lähikuva linnusta vaan tämä näkymä ja jos saisin lintuakin kuvaan, kaksi tuli.
Kirjoitettu 25. Marraskuuta, 202525. Marras Kirjoittaja ..ja lisää iloa pukkaa, torstaina 27.11. ( kuten uumoilinkin...) REKO Tammelantorille tuodaan
Kirjoitettu 27. Marraskuuta, 202527. Marras Kirjoittaja ^ no jopa oli päivä, koko päivän projekti kun sittenkin patikoin täältä Tammelantorille - väliin lämmittelyhetki Ratinan kauppakeskuksessa - ja tapasin siellä ystäväni, ja kas odottelu sujui mukavasti. Jalka kesti ihan hyvin yli 20km patikoinnin, ja sitten vielä maukasta ateriaa. Olen iloinen.
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään