Kirjoitettu 9. Syyskuuta, 20259. Syys Kirjoittaja ^ no hyvä että löysin sen saatekirjauksen, ohjeet vielä että vie B-todistus Kelaan, ja lokakuun puolella eläkehakemus sekä Kelaan että työeläkeyhtiölle ( Ilmarinen ). Sain hoideltua kaikki asioinnit, tosin tuli hieman kalliiksi kun ostin Botoxin ja käyn vielä kerran ( ainakin) tutulla neurologilla, jotenkin jäi asiat "kesken" ja haluaisin kiittää hoidosta, ymmärryksestä ja kertoa kuulumiset nyt. Kerran on tässä reilu vuoden aikana ollut alkava migreeni, meni Burana+Panadol Forte ohitte. Lisäksi tulostimeen mustekasetit yht 60e. No, nämä kestää useamman vuoden. Ehdin hoitaa asioinnit, kirpparin "saa ottaa ilmaseen" laatikosta löysin kudotun oravan. heh...äitee aina että pitää pestä hedelmät ja tomaatit...mä mitään pese. En tätä oravaakaan, menee pilalle jos pesen. Nyt alkoi taas tiistain virrenveisuut ja hartaus. Se vaan että laulan ne virret oktaavia alempaa, tai stemmalauluna. Hartaus oli koskettava, että ne ikävätkin asiat voi kääntyä siunaukseksi. Sitä ei vaan tällainen tavis heti huomaa, mutta myöhemmin sitten hoksaa; Paha kaatuminen lenkillä 2017 > löysin merisään ja nahkiaiset. Ja sairauskohtauksen takia ajokielto > no olisin varmaan vieläkin hoidellu pikkuasioinnit autolla, nyt menen pyörällä tai kävellen. Ensi viikollakin on kiirettä, sillä tiistaina taas virrenveisuu, keskiviikkona terapia ja torstaina seurakunta-asiointi. Olisi kyllä kiva vielä käydä Nakkilassa, isä ei ehkä tule kuskaamaan. Tosin en ole vielä kysyny.... Mietin sitten että Onnibussilla Poriin ja sieltä se 12km taksilla Nakkilaan. Äitee tyrmäsi idean täysin. Sitten tuumailin että voisikohan viimeisiin kututalkoisiin ( Pälkäne ja Sahalahti) fillaroida? jos on hyvä keli. Ja sitten mietin ihan ultimate-pyöräilyreissua ja siinä on rasitusaste 5 ( asteikko 1-5) Murhamäen mäkien takia, erityisesti takastullessa... , sen jos teen niin saa mode luvan antaa mulle uuden tittelin. Katsellaan, tää on ihan keleistä ja nahkiais-saaliista kiinni. Tämä "Nahkiaisjumalatar" Muokattu: 9. Syyskuuta, 20259. Syys, käyttäjä: tempokisu
Kirjoitettu 9. Syyskuuta, 20259. Syys Kirjoittaja Tulee toteutumaan, Nakkilaan menen tavalla tai toisella ~ ~ no tottakai mä jaksan, ottaa vaan rauhallisesti ja olisikin kiva testata pystynkö pyörällä Murhamäen mäet 😎 ja erityisesti takastullessa... Tosin isä harkitsee jos kuskaisi.... Tilauksessa on M ja L koon paidat ( ajotakin päälle ilmaista mainosta ) ja mös M-koon huppari. Saap nyt nähdä mikä kulku-juttu toteutuu. Ai että jos se olisi fillarointi.... Muokattu: 9. Syyskuuta, 20259. Syys, käyttäjä: tempokisu tarkennus
Kirjoitettu 22. Syyskuuta, 202522. Syys Kirjoittaja 😎 Daniel Ståhl voitti MM-kultaa! Tämä oli upein suoritus...ai että on 33-vuotias?? muistelisin että vähän iäkkäämpi. Joo se mun fillarointi ei nyt sitten mene, mutta cyclolla oli ihan ok käydä aamulla kaupassa. Tosin takaraivon ja otsan kuhmujen takia kypärä ei nyt vaan mene. Kävelleen sitten. No kivahan se oli tänäänkin kävellä about 14km. Mä taidan alkaa laskea kilometrien sijasta käytettyä aikaa, siinä mä voitan teidät kun eteneminen on hieman hitaampaa....
Kirjoitettu 22. Syyskuuta, 202522. Syys Kirjoittaja Huomenta. Jäip kaikki tv-ohjlemat katsomati kun nukahdin, kyllä se 14km kävely vaan väsyttää ja vielä kaaame tuuli. Mutta onneksi heräsin kuunteleen toivokappaleita Radio Suomi. "Yksin rannalla oon, lyö tyrskyt kallioon..." "Olen onnen kerjäläinen, kurjuuden kuningas..tai mun tapauksessa kuningatar" ( no ehkä ei mutta kosketti) "Moon River" "River With No Return" Sitten otetaan maailman kamalalimmat kappaleet: "Jukka Poika: ensin kuuluu uuh, sitten aah ja siittä tulee vavva" argh " Siiri Nordinin "Sydämeni osuman sain"....se ylärekisteriosuus on ihan kamala kun muuten ääniala on matala. " Artu Wiskari "Aina kun mä kuulen tän meidän biisin".... sori taas mahdollisia kirotusvirheitä kun puolet sormista on paketissa.... Muokattu: 22. Syyskuuta, 202522. Syys, käyttäjä: tempokisu
Kirjoitettu 23. Syyskuuta, 202523. Syys Kirjoittaja Kävelin 18km. Löysin Härmälän luontopolun, ja siellä niitä lintu vasta olikin, mm. puukiipijä. Kävin Tampereella, ja silti unohtui ostaa yksi juttu. Mutta likomärkäjä ja kylmissäni en takas kävelly, otin hienon mersutaksin ja meni sillä jokusen kilometrin. Eli yksi tavoite nyt hoidettu, olla hienon taksin kyydissä. Loppumatkan kävelin 3km ja tuli senverta kylmä että pakko ajoittain "hölkätä" ( tosin se harrastus ei jatku, tykkään kävellä )
Kirjoitettu 23. Syyskuuta, 202523. Syys 3 tuntia sitten, tempokisu kirjoitti: otin hienon mersutaksin ja meni sillä jokusen kilometrin. Eli yksi tavoite nyt hoidettu, olla hienon taksin kyydissä. Taksien taso on romahtanut kiitos taksiuudistuksen. Oli ihan virallisen organisaation (paikallisen uudenmaan (ei Helsingin) taksi) ja uusi hieno iso sähkömersu edessäni paikallisen Cittarin parkkihallissa. Ihmettelin mistä vitusta tulee armoton tupakankatku. Kunnes näin että taksikuski veti ko taksi-mersussa sätkää posket lommolla SISÄLLÄ autossa, etuikkuna 5mm raollaan. Kyllä siinä on vitun hienoo maksaa itsensä kipeäksi ja istua sit jossain puhtaille tuoksuvissa juhlatamineissa vaikkapa ko auton takapenkille ja sit lyhyen reissun jälkeen haiset saatana tupakalle kuin olisit ollut 80 luvulla kapakassa läpi yön. Tai jos olisit allerginen oikeasti tai vaikea astmaatikko. Taksia tilatessa taatusti sanoisivat "meidän takseissa ei polteta!" jos tilaisi savuttoman taksin mutta todellisuus on aivan toinen. Ko Lähitaksi putiikin teipeissä oleva musta iso sähköMersu ja sen rekisterikilpi alkoi L-kirjaimella (loppuja en nähnyt kun oli tolppa välissä). Pysykää kaukana! Muokattu: 23. Syyskuuta, 202523. Syys, käyttäjä: VesaP
Kirjoitettu 23. Syyskuuta, 202523. Syys Kirjoittaja ^ Tota, olin likomärkä ja kävellly jo 16km ja viimeksi nyssesä tärisi siihen malliin että nää mun kaatumikvut kivut vaan yltyi. 4,7e piti siitäkin kahdesta kilometrista maksaa. Lisäksi vilutti. Laitoin muovikassin taksin penkille jossa istuin ( etupenkki) Hieno mersutaksi, 20e oli se mun kyydin hinta. Ei paha. Kiva kuski ja tosi pehmeetä menoa. Kyllä kannatti 🙂 Toki kiitän aina nyssekuskia kun poistun ( no ehkä kerta vuodessa kun töihin ei tartte huonolla kelillä menneä, tosin jasksaisin sen kävelläkin ) taksaria kiitin myös hienosta ajosta vaikeella Hatanpään valtatiellä ja että sain kyydin hienolla autolla. Onneksi tolpalta ei tartte valita ekaa, vaan voi vähän katsoa mikä on hienoin ja puhtain auto En mä taksia soittamalla tilaa, sieltä voi tulla vaikka joku ( no niin, tätä se on kun sana uhohtuu ) likanen ooppeli. Ja hei, nyt mennään toisinpäin, älä sinä aina valita!
Kirjoitettu 23. Syyskuuta, 202523. Syys 2 tuntia sitten, tempokisu kirjoitti: Ja hei, nyt mennään toisinpäin, älä sinä aina valita! Pahoittelut negatiivisesta viestistäni. Itse en vain välitä tupakalle lemuavasta taksista mutta turhaan toki tänne asiasta avauduin. Voimia iltaasi tästä huolimatta!
Kirjoitettu 23. Syyskuuta, 202523. Syys Oli se ennen uudistustakin vähän niin ja näin. Tampereella oli klassikko Citikan C5 farkku, jolla tuli matkustettua kolmeen otteeseen. Ekalla kerralla oli mittarissa joku 270tkm, seuraavalla liki 400k ja viimeisellä kerralla joku 470k. Toi viimeinen kerta varsinkin jäi mieleen, kun sen auton kojelauta oli kuin joulukuusi, vähintään 8 varoitusvaloa/huoltoindikaattoria. Talvikeli ja Tampereen läntinen ohitie liukkaalla talvikelillä. Lento tuli Pirkkalaan joskus ennen yhtä yöllä ja siitä veto Ylöjärvelle. Vauhtia oli joku 140 koko ohitien ja sitikan pallomeressä (lue hydraulialustassa) ei varman yksikään pallo ollut enää pyöreä/tallesa 😄 Auto meni kuin ajokoira ja välillä haki vähän paikkaa kaistallaan, mutta ehjänä perille. Toi citikka oli kuitenkin perussiisti, vaikkakin kilsoista nuhruinen. Toinen klassikko oli Raahessa auto numero 1. Isäntä (wanha paadre) oli tojota mies henkeen ja vereen ja Camry piti olla. Toyotaa ei kuitankaan saanut automaagina muuta kuin bensakoneella, joten 2.4 litraisella bensalla mentiin. Kun se oli mittariasennuksessa pajalla, niin siinä oli 840tkm(!) ja voitte kuvitella minkä näköinen se oli sisältä, kun siinä oli kangaspenkit... Siihen oli värihaukotus jos toinenkin päätynyt ja ulkonäkö sen mukainen 😄 Noita näki tuon 8v taksisoftauran aikana jos jonkinmoisia. Toisessa päässä toki Kovasen kalusto... Muokattu: 23. Syyskuuta, 202523. Syys, käyttäjä: concorde
Kirjoitettu 24. Syyskuuta, 202524. Syys Kirjoittaja ^^ mä haistan tupakin 2km kaukaa, joten osaan välttää, tai hengitteleh stten suun kautta. Jos taksar haisee tupakille, sanon että en halua migreeniä ja otan toisen auton. Tai kävelen. Olisi kävelllytkin mutta olin viluissani ja märke ( sadekamppeet mukana) . Taidan lopettaa migreeninestolääkeen, väsyttää liikaa ja tänään (kin) heräsin noin aamuviideltä.
Kirjoitettu 24. Syyskuuta, 202524. Syys Kirjoittaja Odotan innolla ~ esitelmääni perjantaina, ja en siis ehdottanu vaan pyydettiin. Vien oheismateriaalia mukaan ja jaan tietoinfoa. Samana päivänä 26.9. on Sitten Jasperintie 160 joku auto-tapaus. No se on 10-17 eli sinne sitten käppäilemään....tarjolla ruokaa, kaffetta, herkkuja ja yllätyksiä! 🙂 Iso kassi vaan mukaan kun ne nahkiaistarvikkeet painaa jokusen verran. Kantelen niitä varmaan kädellä ja kyselen vastaantulijoilta tiedätkö mikä on tämä? 😄
Kirjoitettu 1. Lokakuuta, 20251. Loka Kirjoittaja No kivuthan on kovat ja kävely sitä luokkaa että tänäänkin tuli se 4 tuntia laahusteltua, ja hengästyin. Välillä piti pysähtyä ja istua. Olisikohan pari kepeempää päivää nyt hyvä? viiikonlopuksi luvattu sateita niin voi ottaa kepeemmin... Mutta kiva, lähteissäni tuolla alakentällä oli joku Metsä-kuljetustapahtuma eskarilaisille, ja mähän olen kohta 6 vuotta... Oli kiinnostavaa, pääsin nöyrästi pyytäen käymään sen ison rekan ohjaamossa, ja kuuntelin kyllä tarkalla korvalla niitä metsä- ja kierrätysasioita. Olenkin kierrättäny, mutta auttoi kyllä tekemään sitä entistä huolellisemmin, kun kertoivat miten tärkeää se on. Kiva kun järjestetään tämmöistä lapsille, uskovat ammattilais-setiä paremmin kun jotain opettajaneitokaisia 😄 Kauppa- ja postiasioita hoidettu. Lisäksi tosi paljon lintuhavaintoja, varislinnnut ja sitten tosi paljon mustarastaita ja räkättejä, sini- ja talitiaisia, varpusia ja pikkuvarpusia.....västäräkkejä ja yksi lokkikin vielä. Orava. Hornetteja taivaalla.
Kirjoitettu 10. Lokakuuta, 202510. Loka Kirjoittaja No mitä tässä enää nukkumaan kun kohta tulee merisää. Tosta taksista matkustamisesta vielä. Ehdottomasti hienointa oli kun tulin Helsingistä ( Peltokallio leikkasi koipiani 80-luvulla) Valkeakoskelle taksilla - ja nimenomaan toivomani valkoinen mersutaksi. Puolitoista tuntia 😄 kivan kuskin seurassa. Mutta Nakkilasta tullaan ilmeisesti ensi torstaina Tammelantori Reko, meen osan nyssellä ja osan kävellen. Tarjolla on nimittäin nyt myös tyrnimehua, josta tykkään.
Kirjoitettu 14. Lokakuuta, 202514. Loka Kirjoittaja Kyllä tässä kaikenlaista harmillisuutta ja mokailua ollut ja kalliit oppirahat pitäny maksaa ( siis ihan rahanakin) Mutta olen oppinu, löytäny kävelemällä hiekkateitä ihan uusia kivoja paikkoja, joo ja ihan jäätävän upeita rantataloja pihassa 2 sähköbemaria ja 1 muu bemari... mutta ne on sellaisia valkoisia laatikonmuotoisia "akvaariotaloja", en tykkää. Sitten tulee punainen puutalo, paljon kivemman näköinen. Kivoja metsäpolkuja myös löytyny ( jaloille tekee paljon parempi kävellä ei-asfalttitiellä. ) Ja sitten 2 sinitiaista metrin päässä, hyvin olen oppinu tunnistamaan lintuja ilman kiikareitakin. Just oli Aamulehden mietelause: "Ihminen laskee huolensa mutta ei ilojaan. Jos hän sen tekisi, hän huomaisi että jokaisessa elämänosassa on kyllälti onnea" ( Fjodor Dostojevski ) Olen yrittäny ajatella näin. Kaikella on tarkoitus, sitä vaan ei heti ymmärrä mutta myöhemmin hoksaa. Paljosta on pitäny luopua, tosi tarkkaan katson vakio-ostoksistani missä se on edullisinta - otetaan pari esimerkkiä Lidlin pestyt porkkanat 1.05e/kg ja Prismassa 0.99/kg. Lidlin edullisin astianpesuaine 1.79e ja Prismassa 1.25e. Sitten Lidlin instant capuccino-jauhekahvee 10 pss 4.95e ja Tokmannilla 1.45e. Tomaatit ( ulkolaisia) Lidlissä 2.05/kg ja muualla ( kotimaiset) lähentelee jo viittä euroa. No en ole kovasti vihanneksia ostanu. Kun nyt nää vuosi"tulot" on vähempi kun aiemmin kuukausitulot niin tottakai se ruokalautanen ja annokset ja kaikki pienenee. Sydäntä särkee kun joudun myymään nukkeja alihintaan ( ps. USA:an ei voi ainakaan nyt lähettää mitään tavaraa, tosin en lähettäisikään...) mutta tuossa just raakkasin pois 5 nukkea, laitan myöhemmin eikä kaikkea kerralla. Sitten poistan jos olen ottanu "oikeaa"kuvaa niistä ja unohtuu aika helposti että sitä nukkea mulla koskaan olikaan. Kävely on kyllä selvästi piristyny, ennen melkein 5 tunnin matka menee nyt 3,5h. Ja aina laitan liikaa vaatetta päälle. Pääsääntöisesti ollut kivoja päiviä, tänään ei ollut mutta ylihuomena saa nahkiaisia ~ ja tyrnimehua.
Kirjoitettu 16. Lokakuuta, 202516. Loka Kirjoittaja No johan helpotti, sillä nahkiaiset oli todella maukkaita 😋 ja tulihan sitä kuitenkin suoritettua se kävely, noin 30km ( ainakin hyvin lähellä sitä)
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään