Kirjoitettu 18. Tammikuuta18. Tammi Kirjoittaja No kiva että täällä käyty 😉 ^ ja olen kokenu ajan, tai ajat että sängystä pääsee vessaan ja keittiöön kun oikein pinnistää ja sekin ryömimällä. Se kun on nukkumatta ( sairauden takia) 179tuntia, matka keittiöön on ultramaratonin mittainen ja äärimmäinen suoritus. Ja hyvä että liikuntani ei ole enää pakko ( kuten hölkkä ja pyöräily vielä 2v sitten ... puhumattakaan kisavuosista ja pitkälenkkivuodesta )voi ihan vaan ulkoilla, lintuja tarkkaillen ja kuulostaen. No ehkä hivenen menee....mutta kun tykkään ulkoilla ja olen tosi iloinen että pystyn nyt kävelemään hieman pidempiä matkoja. Monta kertaa mietin että tämänkin olisin aiemmin menny autolla...auto otetaan käyttöön sitten kun talvirengaspakko/kelit on ohitte. Ah, pääsee kuunteleen mielimusiikkia ( ne levyt on autossa...)
Kirjoitettu 22. Tammikuuta22. Tammi Kirjoittaja Ajattelin viedä toiset linnunruokintahimmelit pellon toiselle puolelle....mutta alkuperäinen paikkakin pienimuotoisena säilyi, ja siellä kävi sinitiainen 🙂 iso ilo pienestä mutta sitäkin tärkeämmästä asiasta. Asiointikävelyn kanssa sitten sopivan paikan etsiminen kesti "jonkii verran" joten kävelty on nyt 5 tuntia pirteässä pakkassäässä, itse asiassa tuli lämmin.
Kirjoitettu 24. Tammikuuta24. Tammi Kirjoittaja Lämmin tänäänkin tuli kävellessä. Tosi hiljaisia lintupäiviä ollu, mutta ovat kyllä kuunnelleet uutisia ja sitten pongauspäivänä tullaan parvina esittäytymään 🙂 Vakiopongauspaikallani koivu koristeltu noin 40 tiklillä ja 2 viherpeippoa. Naakkojen aamupäiväkokous, kuten myös varisten...
Kirjoitettu 25. Tammikuuta25. Tammi Kirjoittaja Mä kävin heittämässä talviturkin!! ja tuntui hyvältä, kun ei ole pakko, mutta voi.
Kirjoitettu 27. Tammikuuta27. Tammi Kirjoittaja ^ ja sitä on nyt tehty tänäänkin 🙂 tuntui hyvältä. Se voi olla yksi pieni tiainen - ja päivä, tai koko elämä pelastettu. Ei ole viemäni tali ja siemenet, laitoin nyt pähkinärouhettakin, kelvanneet...tänään aamukävelyllä tiaisia, joille ohjeistin että tuolla olisi evästä ja pähkinärouhettakin... pieni sinitiainen nappasi ruokintahimmelin alta siemenen ja lensi totutusti kuusenoksalle sitä makustelemaan. Voi että ilahduin, kiitin hyppelin ja aplodeerasin 🙂 antaa ruokinnan nyt olla siinä, ja katsotaan ensi talvena uudelleen. Ja jo se että on tulevaisuudensuunnitelmia kertoo paljon.
Kirjoitettu 27. Tammikuuta27. Tammi 5 tuntia sitten, tempokisu kirjoitti: ^ ja sitä on nyt tehty tänäänkin 🙂 tuntui hyvältä.🙂 Makuuhuonejutuistako höpiset?
Kirjoitettu 28. Tammikuuta28. Tammi Kirjoittaja ^ nyt ei ymmärrä. No, läppärit on makuuhuoneessa. Avanto on järvessä. Mutta toi kastautuminen oli erittäin kiva kokemus. Nyt on aika paljon kaikkia kipuja ja oikea kämmen verillä ( kun yritin laittaa pakastimem takas...meni 1.5 ( asteikko 0-4) ja sitten ongelmia...ja rahaa meni ruokaan.. Mutta, PPP. Palokärki Pelasti Päivän; rummutusta, ääni, ja näköhavainto. Ja talitiasohjus-kuvani julkaistiin paikallislehdykäisessä, ja postikortin kokoisena. Se vaan, että toimittajan lintutuetämys on aika noloa "....toiselta nimeltään Parus Majorin...😂 se on Parus major. Muokattu: 28. Tammikuuta28. Tammi, käyttäjä: tempokisu
Kirjoitettu 4. Helmikuuta4. Helmi Kirjoittaja Luonto ja linnut. Tali ja sini, varikset ja harakat, varpunen ja pikkuvarpunen, keltasirkku ...ja sitten erityisesti punarinta ja tilhiä, tiklit ja viherpeippo. Jäin siihen pitkähkösti aikaa, olen tosi iloinen että ylipäätään "löysin" linnut. ps. tiaiset lauleskelee jo tosi kuuluvasti!
Kirjoitettu 13. Helmikuuta13. Helmi Kirjoittaja ^ luonto edelleen. On kyllä niin hienoa, puitten huurukimallus ja mikä upea lintujen keskipäiväkonsertto 🕊 Paljon tiaisia ja niin lähellä, tiklit ja viherpeipot ilmeisesti tykkää toisistaan, samassa puussa...tikat ja palokärki, keltasirkut ja mustarastaat. Tali ja sini kuitenkin dominoivat. Nyt seuraillut lintuja 3 vuotta...ennen sitä en voinu sietää mokoista mekkalointia, ja nyt hienoimpia sulosointuja... tosin paikoin olisi kiva tietää kukas siellä tirskuttaa Ja luottomies Kläbo jälleen, aluksi näytti väsynyttä menoa mutta onneksi piristyi.
Kirjoitettu 17. Helmikuuta17. Helmi Kirjoittaja No olipa kiva avanto"uinti"käynti. Nopeesti sujuu vaatteiden vaihto ( mitä ihmettä siellä tarvii jotain lämmin pukuhuone? ) Ekat sekunnit on hrrrr...mutta helpottaa aika nopeesti. Presidentti Sauli Niinistön sanoin, aamulla herää ja miettii mitähän mukavaa tänään tekisin 🙂
Kirjoitettu 20. Helmikuuta20. Helmi Kirjoittaja oiei...rukkasten päältä tippunut iso tumppu missä? Onneksi löytyi, ja tuli päivän kävelyyn 7km lisää. Kävin myös avannossa, 12sekuntia.
Kirjoitettu 28. Helmikuuta28. Helmi Kirjoittaja ^ eilen muutama sekunti lisää, avannon jälkeen saa näin lämpimässä säässä rauhassa pukea. Äh, olisi pitäny lukea sähköposti eilen iltapäivällä...no, vastasasin kyllä! Paikallislehdykäinen on mun puolella linturuokina-asiassa, ja jutuntekoa kyselivät 🕊🦆
Kirjoitettu 1. Maaliskuuta1. Maalis Kirjoittaja ^ jaha se olikin että voiko minulle soittaa...sopii 🙂 Tässä kaikenlaista....mutta aamulla kauppaan kävellessä sitä keväistä mustarastaan huiluilua, talitiaiset lauleskelee jo erittäin kuuluvasti, ja siellä tikka ja palokärki naputtelevat vakiopaikoiltaaan. Ja 10. päivä on ihan kohta, yksi "suorite" ja seuraava sitten ehkä toukokuussa. Olen myös tosi iloinen että nyt on harrastus joka EI ole suorittamista. Hidas kävely luontoa tarkkailen on kyllä kivointa ikinä. Ja kun tietää mitä tasoa "oikeat " harrastajat ovat, niin mulle riittää pienharrastelijuus. Kun vaikka tiainen käy ruokinnaltani nappaamassa siemen, siitä iso ilo 🙂
Kirjoitettu 3. Maaliskuuta3. Maalis Kirjoittaja Paikallislehdykäisen toimittaja soitti ja sovittiin tapaaminen ensi viikolle. Heti parempi mieli 🙂 - olen iloinen. Nyt vielä lepäämään ja josko jotain kevyttä iltapalaa pystyisi...
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään