Skip to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Fillarikeskustelu.com

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Mikä sai sun hyvälle mielelle ja iloiseksi?

Featured Replies

Kirjoitettu

Yllätys, tulee nyt tämmöinen topicci ( muutkin saa osallistua, toivoisin ainakin...) 

Tänään oli hieno talkoopäivä. Löysin heti "ykkösellä perille" vaikka en löytäny enää karttaa, mutta muistin reitin ja intuition varassa perille.
Piti vaan ihan kevyesti ottaa, mutta siinä innostuin kottikärräilemään ja kun piti lapioida 2 ämpäriä kiviä, lapioin vähintään 20. 
Talkooruoka oli hyvää, makkarat kunnolla paistettu ja loput eväät sai ottaa mukaan. Kyllä tämä nyt ruoka-apujonottelun eväät voitti 😄
Yllätin itseni, jaksoin fillaroida ihan normaalisti ja talkoissa siis tein kymmenkertaisesti sen mitä aattelin. 

Lähteissäni kotoa, Pieneläinkujalla vastaan tuli ensin pieni noin 4v poika, etukorissa oli pehmopupu. Suloista. Sitten samanikäinen tyttö ja hänelläkin etukorissa pehmopupu. Käännyin ja pakko oli mennä sanoon lapsille ( ne varmaan ei ymmärtäny) ja isälle että tosi suloista ja saitte mun iloiseksi, turvallista matkaa. Tällainen on mulle tosi uutta, että jos jollain on jotain hienoa niin sanon. 

Alan hiljakseen saada päivärytmistä kiinni, että lähden merisään jälkeen aamukuudelta vähän ajeleen. Sujuu nyt paljon paremmin kuin vaikka viime maanantaina, voima tuntuu tarttuvan. 

testing....Behmin uusin "kaiken arvoinen" on aivan mielettömän hieno, ja kun jäi korvamadoksi niin kyllä kiitos. ( olisiko inspiraationa ollut suhde Miki Liukkosen kanssa? suruista ne kauneimmat kappaleet syntyy.

Muokattu: , käyttäjä: tempokisu
testin

• Viestejä 91
  • Katselut 4.3k
  • Luotu
  • Edellinen viesti

Eniten kirjoittaneet

Most Popular Posts

• Lätetin "ohjustatalitiais"- kuvan Tiede"Luonto lenteen. Ja se julkaistettiin 😃 Nyt olen lähettänyt lehteen 5 kuvaa, ja kaikki on julkaistu. En mä ihan ehkä niin huono kuvaaja ole, mutta tänä talv

Lähetetyt kuvat

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

Kun käyn kuvaamassa nukkeja, ja ihme on jos joku pientavara ei katoa tai vieri veteen.
Tänään oli eräänlainen ..jumalatarhmo, ja mukana oli susi, sorsa ja 2 nahkiaista. 
Purin kotona tavarat, ja missä se toinen nahkiainen on? Just, se jäi ehkä kivelle. 
Kävin katsomassa, ei ollu missään. No ehkä mä otin mukaan vain yhden nahkiaisen...

...mutta siivotessani - siellä matollahan se toinen nahkis köllöttelee. Pienestä asiasta iso ilo 😄 
( semminkin kun tätä jigimallia ei enää ole, aikoinaan HongKong-liikkeestä ostin )

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

Toivottavasti ei ole väärä toteamus, mutta sääksipesälle lensi 2 poikasta, tuo iso ja pesän vierustalle ( jyrkkä sivusta jonne ei kömpelö sääksi kävellen pääse)  toinen. Aamulla kyseinen poikanen söi affenta.
Jos onkin niin että myös toinen poikanen osaa lentää, olisin superiloinen!

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja
2 tuntia sitten, tempokisu kirjoitti:

Jos onkin niin että myös toinen poikanen osaa lentää, olisin superiloinen!

No siis olen superiloinen. Just se "toinen" poikanen lähti pesältä lentoon 🏆🦅
Tämä päivä 29.7. nimetään "sääksen päivä" ja numberoita vaihtamalla saadaan 27.9. joka on ( myös Vesan nimipäivä) "nahkiaisen päivä" - söin silloin ensimmäisen kerran nahkiaisen, Nygrenin tiskiltä ja myyjä vielä varoitti että tämä on sitten 3.5e..    ( ja kyseisenä päivänä töissä oli mulle huikeet 5 asiakasta, mutta siinä odotteli nahkiaispaketti 😄 ostin palan painikkeeksi Lapin Kulta- oluen. Jaha tämmöistä...kun pääsin Nakkilan Nahkiispaistamolle ja söin vastapaisetun, niin kääk! onko tämä näin hyvää ~

jipii.jpg?img=smaller

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

Ajeleksin kauppaan, tien yli meni kauris ( tai joku peura...) pienen poikasesa kera, oli kyllä niin suloista katseltavaa 🙂 
Kyllä luonto on maailman parhaimpia ellei paras, lääke.

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

^ eikä tartte hikiläähätys mennä, pelkkä ulkoiu riittää.
On noita "ornitologeja = orni, kun hoksaa heti linnunlaulusta tai lentävän linnun. En vaan löydä kiikareilla, mikä se oksa on... matkustellaan pitkin poikin että näkee jonkun erikoisen Ja minä kun saan tarkennuksen > lintu on poissa. Hei, lentäkää puun latvaan 🕊 että tämmöinen amatöörikin saa.."osuman"
Mietin äsken omatoimi- lintukävelyllä,  että kyllähän tämäkin on jotain lintuharrastusta, seuraan lokkien pesintää, tunnistan jo monta yleisintä lintua näkö/ kuulo tai molemmat,  käyn lintukävelyllä jos on pyöräilymatkan saavutettavissa,  ja laitan talviruokintaa. 
Onhan tämä, sillä 20 vuotta sitten inhosin linnunlaulua 😄 3 vuotta sitten joku ruuvi aivoissa meni paikalleen..

Nyt kävelylenkilä ( aamulla polvi vihasi niin paljo että en uskaltanu pyörällä...joten kävelylenkille - ja näköjään vadelma-aika alkaa vasta,  sain pienen  kipon kerttyä reittini vierestä, ja oli kyllä tosi hyviä nam 🙂 

nyt ei tosin näin paljoa eikä isoja..

Iisakkilan%20Isovadelmia%202016.jpg?img=

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

Oli mielikuva että vielä yhden talkoopiste, mutta 50 kututalkoo menee ensivuodelle.....
...tai sitten ei, viime talkoot oli 50!!
Ylöjärven talkoot onnistuu pyörällä meno ja sieltä saa vielä yhden osallistumispisteen.  Kyllä tästä joku 🏆 pitäisi myöntää 😄 
Talkoot on paria kertaa lukuunottamatta ( eksyin, kaivetaan isojakiviä enkä mä mitään jaksanu..) olleet tosimukavia, tekee sitten sen minkä jaksaa. Ja sitten, talkooruokailu!

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

^ no, näin jälkeenpäin ihan kiva talkoo, sillä hetkellä vaan olin totaalisesti eksyksissä ja huusin apua!! sitten vaan "ääntä" ( autot) kohti ja olin 100m talkoopaikasta. Söin sitten makkaraa kotona. 

Mutta USA-lainen ystäväni laittoi ihanaa viestiä ~ kun hän myös on kiinnostunu nahkiaisista ~ ~ ja mitä kuuluu?
Toivottavasti en hirveesti sekoillu enklannin kanssa.......

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

~ Äitee ja iskä suostuivat että ainakin maistavat nahkiaista  🙂 (...entäs jos ihastuisivat ikihyviksi...)

• 2 weeks later...
Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

^  Sanotaan että nahkiaisten suhteen se on joko rakastaa tai vihaa, välimuotoja ei ole....paitsi vanhempani, söivät yhden nahkiksen puoliksi, ja maun suhteen "ihan ok" Mutta kummiskin maistelivat, hienoa ~

Söin keskiviikkona vastapaistetun nahkiaisen paistamolla, sekä iltapäivällä 2, eilen nukuin liian pitkät päiväunet, muuten olisin jättäny aterian väliin mutta nyt nahkiaisten takia pienimuotoinen ateria - ja nämä nahkikset maistui parhaimmilta ! ( tuo on siis sellainen "pulla" - lautanen..)

nakkila25%20n8b.jpg?img=smaller

Jännittää ja pelottaa katsoa tiliotteen loppulukema, ja kun tiedän että se raha sulaa....mutta äskön yllätyin iloisesti,
ei nyt mitään hengenhätää, ~~ niin ja on nahkiksia vielä tämälle päivälle. 

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

^ no onpas herkullinen kuva 😄 äh, meni tämä nyt uudelle sivulle mutta siis nahkiaisia.
Mutta tänään kun aamulla hiljakseen pyöräilin, tuntui kivalta ajella kun ei ole kiirettä, ei tavoitteita muuta kun "ulkoilu"
Kävin vielä kaupassa ja yhteensä tuli huikeat ( ei vitsinä ) 40km. Iltapäiväksi nakkeja, äiteen lihapullia, ja perunasaattia. 
Eilen lisäsin voimistelusarjaan ojentalihas-liikkeitä. Tuntuu hyvällä tavalla että jotain on tehty. 

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

Jännitti ottaa cyclo käyttöön, kohtahan se pitää kummiskin tehdä, rohkeasti nyt vaan cycloilemaan...
...no tällähän on kiva ajella 🙂 ei kitise tai napsuile, pepulle ( tai se mitä siinä nyt on, luut ja nahka )mukavampi istuma-asento. Nopeudessa...tai siis hitaudessa ei mitään muutosta maantiepyörään.
Entinen satanen on nyt 30km, ei ajallisesti mutta rasitus.

Hei 9k!! koska se legenda-status virallistetaan...

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

^ aina sitä jotain kumminkin on, fillarissa säädön paikkaa..
Mutta kiva! yleisurheilun kisa-aikataulu on mulle katsojana just sopiva 😄 lähetyksiä tulee jo aamukahdelta...

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

Olin ruokajonossa eka ( jatkossa pitää olla siellä jo puoli kasin maissa, mutta otan mukaan lukemista ja teen ulkojumppaa, ja sitten on kaikenlaista juttelua vakiotten kanssa )
Ja tuli muuten hyvät eväät, hyväkuntoisia banaaneja, pehmeitä leipiä ja isälle pullapitko, lisäksi sain pöydältyä graavilohet ja porkkanakakun (päälynen on tosihyvää) sekä hyväkuntoisia porkkanoita. 

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

🙂  sain ajeltua nyt 40km ja vielä tulee asiointiajelua eri paikoille niin vähintään kymppi lisää, ehkä kaksi kun aukiolot vaihtelee enkä malta tässä odotella...
Ja lenkillä sain tehtyä lopputempon 2km että tulipa hengästyttyä. 

Etsiskelin sitä yhtä pahvikuorta jossa oli yksi ylimääräinen sim-kortti. Siihen älypuhelimeen. 
No ei löydy, mutta löytyi B-todistuksen kuoresta saatekirjelmä lääkäriltä, jossa kertoi että laittoi lausuntoon ne huonot asiat, vaikka minulla on tosipaljon vahvuuksia ja kyvykkyyttä 😂 no mä vähän ihmettelinkin että on aika pahansisuinen lausunto...

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Tärkeää tietoa

Hyväksy Käyttöehdot ja Tietosuojakäyntö.

Account

Navigation

Haku

Haku

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.