Skip to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Fillarikeskustelu.com

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Rutilus Kääk sentään!

Featured Replies

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

Entosphenus tridentatus ( = isompaa häröilyä ) sentään. Tein aamuvoimistelua ja oikeassa polvessa vihlasi kyllä senverta pahasti että pyöräilyn saa jättää ainakin tänään, meen kävelylle )
Viikko sitten 6km pyörällä ja " onnistun" kaatumaan 6 kertaa, eikä nekään ( haavoja ja mustelmia, kipua, turvotusta) ole vielä täysin parantuneet.
Kaatuilen nyt joka paikassa...vein äskö roskia, ja eikös vain näin ( tai en havainnu ) että siellä on vielä yksi rappu ja oletin että oon ny tasanteella ( ja rappukäytävässä ei tietenkään paineta valopainiketta.)..kaaduin kyllä tosi pahasti, taas on mustelmia ja haavoja, ja lisäksi nassussa...saapi nähdä miten syöminen sujuu, menee varmaan keitto-linjalle, ihme ettei kukaan tullu parjaamaan #¤&

• Viestejä 599
  • Katselut 22.9k
  • Luotu
  • Edellinen viesti

Eniten kirjoittaneet

Most Popular Posts

Lähetetyt kuvat

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

Häröilyt senkun jatkuu....Missä on se pikkupussi jonka laitoin eteiseen?  Laitoin sen tuohon ( peilin edessä oleva rahi) ei näy missään. Ja minne olen laittanu suomenlippu-ajotakin? 
No, tulkoot esille sitten joskus, etsinnät lopetettu.

Eikä päivää ilman kaatumista, joko kotona tai pyöräillessä. 
Siinä Lidlin kohdalla on ihan ihme ajojärjestelyä, muuttuu päivittäin enkä tienny minne...ai toi ukkeli meni tuosta mä myös. Ja sitten kaaduin, ja nimenomaan vasemmalle puolelle. Onneksi housu ei menny rikki, polveen ilmestyny yksi uusi nirhama. Että vasemman polven ruhjeet sai yhden uuden kaverin. 

Itkeäkö vai nauraa, mä olen valinnu nauramisen. Ja sitten vielä töitä pitäisi hakea 😂

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

^ no kun saisi paketit noudettua ( rataspakka + ketjut 10 campa, ifolor-kirja, ja sitten joku?
Ja kivasti kaikki eri paikoissa ja yksi jossain ulkopuoliautomaatissa Sale. Haen ensin sen, Sale avautuu aamukuudelta kysyn sieltä jos en ite osaa; joku numero 1 ja sitten koodi.
Yksi paketti on Prisman automaatti ( se sujuu) ja yksi sitten Postin asiakaspalvelu. 
Apteekissa pitäisi myös käydä. 
> eli tulee pitkäasiointilenkki ( piruvie, caps loc näppäin on a vieressä ja menee usein sinne )

2 päivässä "uudet"  tieteelliset nimet ei jää pitkäkestoiseen muistiin, menee viikko ja pitää kerrata koko litania, otan sen aivovoimisteluna ( muistisääntö esim. sanalle modeluna, samalla tavalla kun venytys-voimisteluharjoittelun. Aiemmin kerran päivässä, nyt 3-4 kertaa päivä, polven takia tietyt liikkeet on pakko jättää pois tai kevyempi versio. 

Aamulehden päivän ristikko, pääaiheena horoskoopit. Mutta miten loukkaavaa !! just sen oman merkin ( vaaka)
kuvassa on 2 sumopainijaa prkl sentään.... eivaan 😄 olisinpa kalat..
Ja otetaanpa vielä aamuvoimistelut...

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

Vaikka se on ruoka-apu, niin silti ruokien pitäisi olla syömäkelpoisia, edes osa. Makkarat ja leipä ok mutta leipää on nyt pakastimessa ihan liikaa ( vien variksille)
Viimeksi(kään) ei ollu banaania, leipäää ja leipää ja...jotain kaalilaatikkoa ( joka meni kättelyssä biojätteeseen. )
Nyt äskö jonotin 1.45h ja pääsin ekana valitsemaan, joku rahka ja nakkeja otin laatikoista. Ja mitä oli siinä valmiiksitäytetyssä kassissa: 500g perunoita ( aiemmin pesin ja keitin > ei voinu syödä ), pieni pussi minitomaatteja ( jotka on pehmeitä enkä muutenkaan tykkää) 3 täysin syömäkeltovonta isoherneen palkoja. 
Ruisleipää ( ihan ok, mutta laitoin pakastimeen. )
Mutta on laiteltu kasseihin niin syömäkelvotonta että masutautia pukkaa varmasti, ite saanu 2 kertaa masutaudin näistä.
Olen nyt käyny, mutta ensisijaisesti on tutuksi tulleitten jonottajien kanssa rupattelu, kun tätä aikaahan mulla on. 
Näin kun meni sisälle laatikko jossa pensasmustikoita ja muita marjoja - meni näköjään kasseja pakkaaville, sillä kysyin eikä vastattu. 

Kolmas kerta apteekissa saman asian takia, nyt onnistui ja oikeat lääkkeet saatu. Ja bonuksena - lokkijuttu 🙂 

No, seuraava rasti on se syksyn  tärkein rasti - Nakkila ja nahkiaiskauden ensimmäiset paistetut
Jännittää...tuleeko isä mukaani paistamolle sisälle vai meneekö torille kaffeelle 😄 miettiny että olihan  sillä sairauskohtauksella tarkoitus; saada isä Nakkilaan ~ ~

Muokattu: , käyttäjä: tempokisu

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

Rutilus sentään ....monillahan on että vaatteet käy pieniksi. Mulla käy isoiksi ( mahtuisiko t-paidat isälle? )
Käytössä on verkkareita ja takkeja vm 1983, yksi sm-kisoista ostettu "Lasse Jänis" mahtuu, ostin paidan muistoksi ja hyvä niin. Ja tein aiheesta kangaskassin, johon kirjailin ( voi että miten huolellista) tavoitteet, maratonin tavoite oli 2.30 ...virallinen oli 2.45. No, ei siittä sitten mitään tullut, näin jälkeenpäin kun sai tietää että olisi sinne Los Angelesiin pitäny matkata 2vko ennen omaa suoritusta. No enpä olisi lähteny. 

Jos ja kun heräilee puolenyön aikaan, onko se aamuvirkku vai illanvirkku?

No, juuri tuli radiosta Irinan kappale, jossa "luurangot kaapissa kolisee...ja itse olen se sekopää....mä en ole valmis" ..kiitos samoin.

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

Toinen pitäskö olla huolissaan tapaus, piirtelin reittiä niin pelottavan läheltä menee THE temppeliä! Ettei MUN-6 törmää vielä Pinarelloon jos noilla hoodeilla ajelis. 🤗

Hei nyt armoa, olisi niin kiva jututella muutenkin ( plus sairaudet kalvaa ja paino vaan laskee ...) ja jokainen päivä kun pystyn makuulta nousemaan, on iso ilo. 

Ollaan tulossa 16.8. juurikin MUN autolla, mutta isä ajaa ^
Saas nähdä pysäyttääkö polliisi, autohan ei ajokiellossa ole....noin klo11 ollaan siinä risteyksessä..josta käännytään 3 kertaa oikealle.

Mutta on tässä nyt hyvääkin; isä tulee nahkiaispaistamolle 😎 eikä mun tartte osallistua jouluhössötykseen ( mä en jaksa sitä kalabaliikkia ja ohjeita ja neuvoja yms ja kaikki saa lahjat...minä en, enkä raski ostaa kenellekään joululahjoja..)

Perinteisti olen ottanu sääkuvan vakiopaikoilta; tämä risteys ja sitten paistmon pihalla ~ ~nakkila23%20na1.jpg?img=smaller

kun ( toivattasti ) saan ajoluvan takas, siinä on aihetta aika isoon iloon. ( Varautunut 6kk )

Ja toivottavasti auto pääsee katsastuksesta, kun on viime katsastuksesta ajettu jotain 500km....

tarkennuksia

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

kääk! sentään, ihan normaalisti ajelin kesäkurapyörällä ( maantie- )ja yhtäkkiä polkimet leikkaa kiinni, ja ihan älytön "kraa" jotenkin 8km/h pystyi etenemään, potkuttelin lopussa ( kävin kaupassa )
Mä en jaksa enää näitä maantiepyöriä, aina on "jotain".
Tää jatkuu nyt sillee että ajan Ferrarilla hyvän sään aikana, ja sitten laitan cycloon ei-nasta-etuvanteen. 
Kaksinkertainen paino, mutta sehän auttaa kuntoilussa kun mitään isompia lenkkejä tule.

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

Nahkiaiskausi alkoi. Onneksi soitin etukäteen - sillä tänään EI ole paistoa, kiitos pitkän kuivan ja lämpimän kesäsään. Juuri nyt on nahkiaisten lempikeli. 
Oltiin jo varauduttu ja kassi lähtövalmis, mutta myöhemmin sitten. 
Jotain hyötyä on työttömyydessäkin, vapaa mennä milloin vaan. Tätä on odotettavissa ( ostin samaa juotavaa, ja putelista kestää 3-4 kerraksi )
kalaruokaa23%20nahkiainen%20n2a.jpg?img=

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

^ joo sitä oli ~ ja on pariksi päivää ....kunhan muistaisin mikä päivä tänään on...🙄 aha, nyt on keksiviikko ilta. 
Olen ihan sekaisin päivistä...hyvä jos kuukauden tunnistaa.. seuraava rasti: kututalkoon lauantaina, jos ei sada kun maantiepyörällä....

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

^ ..kun maantiepyörällä pitää pyörää taluttaen.

Voi että kun oli ## vaikeeta kuvata nukkea äskön rantakivellä  Olosuhteet just, peruskivi kuva ja tyyntä oli. 
Mutta kun kamerat ( aina pitää olla mukana useampi kamera )ei vaan halunneet ottaa kuvaa. Tarkennus ei toimi?? ja katsoin että on automaattitarkennus. Ja toisella kameralla vaan jotain mustaa tulee?? 
Laittelin nyt akut latautumaan ja testasin - ottaa kuvaa, mutta tarkennus on niin hidasta ettei näillä kyllä lintukivia oteta, no ei otetakaan, ja lintukuvia varten on eri kamera.
Onneksi kamera toimi Nakkilassa, ja kotona. 
Ja onneksi on vapaapäiviä niin pääsee kuvaamaan milloin vain. 

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

rutilusta...kaikki muut sivut toimii, mutta "Hauskat luontokuvat Suomi"  tulee etusivu ja viimeksi lisätty kuva, ja sitten uutta ilmoitusta ei voi laittaa, se nappula ei vaan mene. 
No ei väkisin sitte...testataan toimiiko tämä...näyttäisi toimivan..

lisäys...siis ei ole todellista, onnistuin jälleen kaatumaan kun nousin tuolista. Ja taas uusia haavoja joka puolella...

testing

Kirjoitettu

Tuo on kyllä erikoista. Jatkuva kaatuilu siis. Se varsinkin, kun kerroit kaatuneesi 6 kertaa yhdellä pyörälenkillä. Ei kuulosta hyvältä. Toivottavasti asiat korjaantuu. 

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

^ kyllä vain, kävin kaupassa pyörällä, ensin tosin kaatuminen jo rappukäytävässä....
Ja sillä samalla matkalla joka kerta kun piti pysähyä/ lähteä niin lipat, sekä yksi pieni nousu eikä voimat riittäneet, eli kaaduin. Onneksi pyörälle tai housuille ei tullu mitään. 
Tasapaino on ollu murheenkryyni jo hölkkä-ajoista lähtein. Useampi kertaa radalla tehny "vireenit" 
Mutta nyt aattelen että olen niin heikossa kunnossa, jalat ei jaksa kantaa. 

Ja tänäänkin on 2 kertaa kaaduttu kotona...

Kirjoitettu

Pakko sen verran kommentoida että toivottavasti et saa koskaan takaisin lupaa enää ajaa autolla. Tuolla menolla olet hengenvaarallinen itsellesi ja muille. En haluaisi eksyä kyllä samalle tieosuudelle fillarini kanssa missä sinä liikut autolla jos meininki olisi ja on edelleen tuo. Tapat vielä jonkun tuolla menolla, jos istut auton rattiin.

Muokattu: , käyttäjä: VesaP

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Tärkeää tietoa

Hyväksy Käyttöehdot ja Tietosuojakäyntö.

Account

Navigation

Haku

Haku

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.