Skip to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Fillarikeskustelu.com

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Rutilus Kääk sentään!

Featured Replies

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

Elämäni Biisi. 
Kukaan "raatilaisista" ei tiennyt Tuomas Holopaisen elämänbiisiä, niin selkee että Samu Sirkan joulutervehdyksen kappale. 
Taannoin kukaan "raatilaisista" ( eli osallistujista) ei tiennyt Hjallis Harkimon biisiä. Ihan selkee, kun on kertonut omakohtaisia ja lastensa koulukiusaamisesta. ( no niin tätä se on, unohdan sanoja ja asiota)....Tommi Läntisen "Mä en meen tänään kouluun" ( tjsp) 

Ihmettelen vaan sitä että upeaääninen Diandra lauleskelee tässä ohjelmassa ja sitten ehkä joululaulukonsertteja. 
Aineksi olisi vaikka mihin. Ja missä on Saara Aalto ( kauppaa netissä laulutunteja...), menee tässä kyllä nyt jäätävän upeiden artistien kyvyt ihan hukkaan. No, osaavat laulaa coverversioita, mutta omat kappaleet....sama juttu Tarja Turunen, ei ne omat kappaleet menesty. 

• Viestejä 599
  • Katselut 23.1k
  • Luotu
  • Edellinen viesti

Eniten kirjoittaneet

Most Popular Posts

Lähetetyt kuvat

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

..paljon asiaa..
lokkeja24%20L3k1.jpg?img=smaller

- aha, lääkäri saa negatiivisia kommentteja kun on lyhyisissä shortseissa - ja laiittaa siitä kuvan nettiin.
Siis jos jotain omakuvaa ja vaatetuskuvaa nettiin laittaa, takuuvarmasti tuee myös niitä negatiivisia kommentteja. 
Tosin, peruste ettei ammattinsa "takia" voi pukeutua siviilissä kesäisesti, on naurettavaa. 
- ( samassa jutussa ) lääkikseen on niin vaikea päästä, kolmannella onnistui 😄  no, ainakin mulle helpointa, kun en muualle opiskelemaan päässy, olisikin..
- oho, oon vuorokauden aikana nukkunu 18 tuntia

mitäs mun pitikään laittaa...ai juu 
- isäni on huono juttelemaan äiteen kanssa, kuulemma eivät juttele, paitsi mitäs kaupasta pitäisi? äitee kirjoittaa listan. Mutta ei muuta, se on huono ja hyvä asia. 
Minulle isä uskoutui ja kertoi vapaaehtoistyöstään reserviläisjärjestössä, ja äitee on tästä ollu vihanenkin, että kaiket päivät tietokoneella,  ja näkee vaivaa.
No eipä tietenkään ole äiteelle kertonut, enkä kerro minäkään suoraan mutta voin vihjata...
- yksi pieni paketti ei tullut, ja laitoin palautetta. Jaha kuulemma ollut noudettavissa - minulle ei vaan tullu ilmoitusta eikä posti tunista jotain EE320987483925959 "internatiohal hub" lähetystä. Olisin varmana hakenu jos olisin ilmoituksen saanu. Että en saa palautusta, kun ebayn mukaan lähetyst on noudettu. #¤

Tässä kirjoittanu tehtävälistaa tälle päivälle...no, vaihe kerrallaan, kiirettä pitää 😄 ja aivojumpan voi tehdä myös pyöräillessä, uusia lajeja listalle tullut...

Mietin myös tänne "Hauskat Luontokuvat"-osiota...

Ja muistakaa aamuvenyttelyt! täällä ekat venyttelyt jo tehty.

lokit623%20c2.jpg?img=smaller

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

> selvitykseni perusteella sain paketista rahat takaisin. 

Sivupalkki: kyllä, kaikki omakotitaloa pienemmät asiat ( kerrostalokämppä, auto ) ostetaan tilillä olevilla rahoilla. 

Jaha, taas on tutkittu ( Aamulehden juttu ) mielialoja mitattiin osana ajankäyttö- tutkimusta. 
Yllättäviä tutkimustuloksia 😄  ( tiivistetty )
Maanantaisin koetaan apeimpina hetkiä, aamulla jo puoli yhdeksältä. Tunnelmat kohevat senjälkeen päivä päivältä, ja ovat parhaimmillaan perjantai-iltana. Huippuhetkiä eletään launantaina iltakahdeksan aikoihin. 
Sunnuntainä mieliala jatkuu hyvänä - mutta vain iltapäivään asti ...positiivisn hetki koetaan klo 19.20 - 19.30
( no jopa meni tarkasti...) tuolloin useimmat katsovat televisiota tai videota, tekevät kotityöt, ruokailevat ja peseytyvät ( tämä noin 80% ihmisistä, enkä kuulu siihen joukkoon..)
Ulkomailla on joskus arveltu, että suomalaistan onnellisuutta selittää ahkera saunominen ( kääk! siis tämä sauna-juttu nostetaan joka paikassa esille, samoin kun avantouinti - kiitos ei mokomaa kidutusta ) Vapaa-ajalla tunnelmat eri kuin työaikana...

Mutta tästä olen samaa mieltä, ainakin osin sillä yllättäen (?) eniten myönteisiä mielialamerkintöjä. Ja että terveys lisää onnellisuutta. 

No sitten "ikä ei aina lisää onnellisuutta" 
" iäkkäillä terveydelliset haasteen voivat heijastua mielialoihin"...yli 65-vuotiainen mieliala eivät juuri vaihdelleet viikonpäivän mukaan, toisin kuin nuoremmilla ( no jopa oli tutkimustulos...)...otettiin kantaa myös kulttuurin merkityksestä, ja sitten valokuvaus on mieluisinta tekemistä erityisesti yli 65-vuotiailla. 

Nauratti, noi on ihan selkeitä ilman tutkimustakin 😄 

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

^ no jopa on kirotusvihreitä, yritin nopeesti, seurata lehden tekstiä.... Asia käynee selväksi kuitenkin. 
Hyvä tai paha? ihan sama onko keskiviikko tai joulu, juhannus, pääsiäinen. Ajokiellosta ( kohtaus + muut sairaudet yhdessä ) on se ilo että pyöräilyä tulee sekin vähä lisää, eikä tartte jouluna käydä sukulaisilla...kun en jaksa enää niin pitkää pyöräilyä noin 50km suuntaansa, kesäkeleilläkään. 

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

Entosphenus tridentatus sentään "#¤ 
Ajelin verotoimistolle, tarkoitus olla jonossa ekana jo ysiltä. No en todellakaan ollu eka, siellä oli 20 ihmistä ja jonon viimeiset joutui odottamaan ...mikä se sana on, tuulikaappi? todella lämmintä ( mulla oli talvivaatteet ja myös evästä )
ja - anteeksi- mutta ihan hirvee haju, jotain itämaista haisuketta? Totesin ettei kansi jäämään odottamaan ehkä neljää tuntia. Tarvii soittaa ja varata aika. 
Lähdin sitten entisen Ekamarketin apteekkiin ( kipugeelit ) ja aattelin että kokeillaan tuolta kautta jossa on kääk! ylämäki, ja niinhän siinä kävi että taluttamaan jouduin kun "vauhti" oli 5km/h. Söin eväät ja kaffen, ai että maistui hyvältä piene polun siimeksessä. 
Ja tulin Rukkamäen kautta..kääk! joka paikassa revitty tiet auki ja menosuunta vaihtui koko ajan ja myös pitkät pätkät sorateitä. Noin kilometri ennen kotia olin että "missä mä oon, mistä pääsee...??"

Ja hirmuisen pettynyt olen ettei mun paras luontokuva kelvannu paikallislehdykäisessä edes "kuvakisan satoa" osioon.

Mutta "pskat luontokuvat" fb on hauska 😂. Olen raakannut huonot kuvat pois, mutta nyt niitäkin voisi laittaa...

Muokattu: , käyttäjä: tempokisu
ja taas kirotusvirhe

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

^ kyseinen kuva lokkien parittelusta kelpasi kuitenkin "Tiede&Luonto"- lehteen ( vaikkakin pienenä ) ja taso kyseiseen lehteen on aika korkea. 
Tarvittee jatkossa laittaa vaan "lukijan kuva" niin aina on julkaistu, pari muutakin luontokuvaajaa on näin tehnyt, me ei ikinä pärjätä kesäkuvakisoissa. 

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

Nyt kyllä harmittaa suuresti, kuva joka kelpaa Tiede&Luonto lehteen, ei kelpaa pskan paikallislehden julkaisuu, saati mitalisijoille. Voitti joku näköjään kännykkäkameralla otettu perinteinen aamukuva, etualalla puuvene ja auringon säteitä. 
Ei mitään kissanhännännousua vaan oikeesti, tämä on parhaita otoksiani ikinä, ellei parhain, ja tässä välittyy pariskunnan rakkaus

lokit512f1.jpg?img=medium

semminkin kun laittelin nuo kivet ( pieni kivi on kututalkoista ) mutta mitä seurasin niin vedenpinta nousi pikkukiville asti, lokit ymmärsi ettei siihen voi pesää laittaa...

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

Piruvie, yritin maksaa Amazon, 2 pehmonahkista. 
Ei onnistu. Lisää kortti...ja yrittäny jo 4 kertaa, nyt menee jotenkin ihme "mobiilista NM32" ( tjsp)  - antaa olla. 

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

#¤ sentään, näitä seulontatestejä. Ja siis nyt pitäisi kirjaimelliseti osallitua pskatutkimukseen. 
Ottaa näyte, laitta putelo pahviseen kirjekuoreen...
Peruin, ja olen perunut kaikki papat sun muute mammografiat. En mene. 
Mielestäni pitäisi olla vain yhteystiedot ja voisi ite varata ajan, tai sitten ei. 

Kirjoitettu
9 tuntia sitten, tempokisu kirjoitti:

Peruin, ja olen perunut kaikki papat sun muute mammografiat. En mene. 

Aika erikoinen päätös lääketieteen ammattilaiselta...  Mutta, kukin tyylillään.

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

^  jaha, että semmoinen titteli.. en koe että olisin. Ja varsinkaan nyt enää. Niin ja sitten se menee näin "älä tee kuten minä , vaan tee mitä minä sanon".
Sain noista ( papa, mammografia) sellaiset traumat että en mene, ikinä. Ja oikeesti, siis pyydetään pskanäytettä pieneen purtiloon ja laitettava kirjekuoressa...ja kun on kyse paksusuolensyövän tutkimuksesta, mulla kun ei ole... ja mitä mä edes hyötyisin tuloksista? olen itse asiassa jo toivonut...

No, asiaan. Taas tuli amazonilta ilmoitus että kortti (  päivitin paypaliin, ja tänne ) voimassa 2022 ja nyt vanhentunut, ota yhteyttä pankkiisi...nyt riitti, anti olla.  Kuitenkin olen aiemmin ostanu onnistuneesti amazonilta ~ kirjoja..

Muokattu: , käyttäjä: tempokisu

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

Ei, ei 😢  Sastamalassa oli laitettu katolle lokinpelottimia ( tai jotain ) ja oltiin huomattu että siellähän on pieniä lokinpoikasia - ja harjattiin pienet poikaset katolta alas kuolemaan. 
Ei ole eka kerta kun itken lokinpoikasten menehtymistä. 

Kuka voi vihata tämmöisiä suloisia höyhenpalleroisia
lokkeja%20pesint%C3%A4LB3c.jpg?img=small

rauha lokinpoikasten sielulle ja tsemiä vanhemmille. Ja oikeesti, kun näen kuolleen eläimen, niin itken ääneen,,,

No sitten nämä "Tanssii tähtien kanssa " ja "Masked singers" - onko tositeevee/ viihdeohjelmaa jossa Niko Saarinen EI ole/ ole ollut? Nyt sitten Maskisten tuomaristossa vierailijana. 
Ja mitä näitten ohjemien kausien  edetessä , toi puvustus! on kamalaa. Tanssiohjelmassa jotain kangasta taiteltu tai ihan arkivaatteet, alkuaikoina oli "oikeet" tanssiaisasut, erityisesti Helena Ahti-Hallbergin puvut ( osa oli hänen omia kilpatanssiasuja ) samoin vaikeeta löytää niitä "tähtiä" suurin osa tämänkin vuoden "tähdistä" ihan tuntemattomia suuruuksia. 

Sama maskilaulu- ohjelman kanssa. Tuossa kun on kuva koko porukasta naamiaisasuissa, mitä ihme pelleasuja? Tulee mieleen pikku-kakkonen. Alkukausina oli hienoja asuja, erityisesti Pandoran riikinkukko-asu sekä Marko Hietalan hahmo ( joka muistaakseni voitti )

( mistä näitä mustelmia ja paukuraista ihottumaa oikein sikiää?? otetaan huumorilla, jos menisin uimapukusillani rannalle, kaikki lähtisi äkkiä pois etteivät saa tartuntaa..)

Kirjoitettu
4 tuntia sitten, tempokisu kirjoitti:

( mistä näitä mustelmia ja paukuraista ihottumaa oikein sikiää?? otetaan huumorilla, jos menisin uimapukusillani rannalle, kaikki lähtisi äkkiä pois etteivät saa tartuntaa..)

Tuosta listasta voi alkaa karsimaan (sisältövaroitus: Lista on tekoälyn kokoama)

Mustelmia ja kutiavia paukamia voivat aiheuttaa useat eri sairaudet ja tilat, jotka vaihtelevat lievistä iho-ongelmista vakaviin systeemisiin sairauksiin. Alla on yleiskatsaus mahdollisista syistä, jaoteltuna mustelmien ja kutiavien paukamien perusteella. Huomaa, että tarkka diagnoosi vaatii lääkärin arvioinnin, sillä oireet voivat johtua monista syistä.

### 1. **Mustelmia (purppura, ekhymoosi) aiheuttavat sairaudet ja tilat**
Mustelmat syntyvät, kun pienet verisuonet (kapillaarit) ihon alla rikkoutuvat, jolloin verta vuotaa ympäröiviin kudoksiin. Syitä voivat olla:

#### a) **Iho- ja verisuoniin liittyvät syyt**
- **Trauma tai paine**: Yleisin syy, esimerkiksi isku, puristus tai hankaus.
- **Herkkä iho**: Ikääntyminen ohentaa ihoa, jolloin mustelmia syntyy helpommin.
- **Verisuonten hauraus**: Esimerkiksi kortikosteroidien pitkäaikainen käyttö voi heikentää verisuonia.

#### b) **Hematologiset syyt (veren hyytymiseen liittyvät)**
- **Verihiutaleiden häiriöt**:
  - **Trombosytopenia**: Alhainen verihiutaleiden määrä, joka voi johtua esimerkiksi leukemiasta, autoimmuunisairauksista (kuten ITP, idiopaattinen trombosytopeeninen purppura), infektioista (esim. HIV, hepatiitti C) tai lääkkeistä (esim. kemoterapia).
  - **Verihiutaleiden toimintahäiriöt**: Esimerkiksi von Willebrandin tauti.
- **Hyytymishäiriöt**:
  - **Hemofilia A tai B**: Geneettiset sairaudet, joissa veren hyytymistekijät puuttuvat.
  - **Maksasairaudet**: Maksan toimintahäiriö (esim. kirroosi) voi vähentää hyytymistekijöiden tuotantoa.
  - **K-vitamiinin puutos**: Vaikuttaa veren hyytymiseen, esimerkiksi suolistosairauksissa tai antibioottihoidon seurauksena.
- **Lääkkeet**: Verenohennuslääkkeet (esim. aspiriini, varfariini, hepariini) tai kortikosteroidit voivat lisätä mustelmataipumusta.

#### c) **Systeemiset sairaudet**
- **Leukemia**: Verisyöpä voi aiheuttaa mustelmia verihiutaleiden vähyyden vuoksi.
- **Sepsis**: Vakava infektio voi johtaa disseminoituneeseen intravaskulaariseen koagulaatioon (DIC), joka aiheuttaa mustelmia.
- **Vaskuliitti**: Verisuonitulehdus (esim. Henoch-Schönleinin purppura) voi aiheuttaa ihonalaisia verenvuotoja ja mustelmia.
- **Skorbutti**: C-vitamiinin puutos heikentää verisuonten seinämiä, mikä johtaa mustelmiin ja ikenien verenvuotoon.

#### d) **Muut syyt**
- **Autoimmuunisairaudet**: Esimerkiksi lupus (SLE) voi aiheuttaa mustelmia verisuonivaurioiden tai trombosytopenian kautta.
- **Infektiot**: Jotkin virukset (esim. mononukleoosi, denguekuume) voivat aiheuttaa mustelmia.
- **Luukudoksen sairaudet**: Esimerkiksi luuydinsairaudet, kuten myelodysplastinen oireyhtymä, voivat vähentää verihiutaleita.

---

### 2. **Kutiavia paukamia (nokkosihottuma, urtikaria, tai muut ihomuutokset) aiheuttavat sairaudet**
Kutiavat paukamat ovat yleensä koholla olevia, punertavia ihoalueita, jotka voivat johtua allergioista, tulehduksista tai muista syistä.

#### a) **Allergiset ja immunologiset syyt**
- **Nokkosihottuma (urtikaria)**:
  - **Akuutti urtikaria**: Aiheuttajia voivat olla allergiat (ruoka, lääkkeet, hyönteisten pistot), infektiot (esim. virukset) tai fysikaaliset tekijät (kylmä, lämpö, paine).
  - **Krooninen urtikaria**: Jatkuvat paukamat, jotka voivat liittyä autoimmuunisairauksiin (esim. kilpirauhasen vajaatoiminta), stressiin tai tuntemattomaan syyhyn.
- **Allerginen kosketusihottuma**: Altistuminen ärsyttäville aineille (esim. kosmetiikka, nikkeli) voi aiheuttaa kutiavia paukamia.
- **Angioedeema**: Syvempi ihon turvotus, joka voi liittyä allergioihin tai perinnöllisiin tiloihin (esim. C1-esteraasin puutos).

#### b) **Infektiot**
- **Virusinfektiot**: Esimerkiksi vyöruusu (herpes zoster) tai enterovirukset voivat aiheuttaa kutiavia ihomuutoksia.
- **Bakteeri-infektiot**: Esimerkiksi selluliitti tai impetigo voivat aiheuttaa punaisia, kutiavia alueita.
- **Sieni-infektiot**: Esimerkiksi silsa (tinea) voi aiheuttaa kutiavia, rengasmaisia ihomuutoksia.
- **Loisinfektiot**: Esimerkiksi syyhy (scabies) aiheuttaa voimakasta kutinaa ja paukamia.

#### c) **Systeemiset sairaudet**
- **Maksa- ja munuaissairaudet**: Krooninen munuaisten vajaatoiminta tai kolestaasi (sappitukos) voi aiheuttaa kutinaa ja ihomuutoksia.
- **Kilpirauhasen sairaudet**: Kilpirauhasen vajaatoiminta tai liikatoiminta voi aiheuttaa kutiavaa ihoa.
- **Mastocytoosi**: Harvinainen sairaus, jossa mastosolujen liiallinen määrä aiheuttaa kutiavia paukamia (urtikaria pigmentosa).
- **Lymfoomat**: Esimerkiksi Hodgkinin lymfooma voi aiheuttaa kutinaa ja ihomuutoksia.

#### d) **Fysikaaliset ja ympäristölliset syyt**
- **Dermografismi**: Ihon raapiminen aiheuttaa kutiavia paukamia.
- **Lämpö, kylmä tai UV-säteily**: Fysikaaliset tekijät voivat laukaista kutiavia ihoreaktioita.
- **Hyönteisten puremat**: Aiheuttavat usein kutiavia, koholla olevia paukamia.

---

### 3. **Sairaudet, jotka voivat aiheuttaa sekä mustelmia että kutiavia paukamia**
Jotkin tilat voivat aiheuttaa molempia oireita, esimerkiksi:
- **Vaskuliitti**: Verisuonten tulehdus (esim. Henoch-Schönleinin purppura) voi aiheuttaa mustelmia ja kutiavia ihomuutoksia.
- **Autoimmuunisairaudet**: Lupus tai dermatomyosiitti voivat aiheuttaa ihomuutoksia, kuten mustelmia ja kutiavia paukamia.
- **Leukemia tai lymfooma**: Verihiutaleiden vähyys voi aiheuttaa mustelmia, ja systeeminen tulehdus voi johtaa kutiaviin ihomuutoksiin.
- **Infektiot**: Esimerkiksi denguekuume tai mononukleoosi voivat aiheuttaa molempia oireita.
- **Lääkereaktiot**: Jotkin lääkkeet voivat aiheuttaa allergisia reaktioita (kutiavat paukamat) ja samalla lisätä mustelmataipumusta (esim. verenohennuslääkkeet).

---

### 4. **Milloin hakeutua lääkäriin?**
- **Mustelmat**:
  - Toistuvat, selittämättömät tai suuret mustelmat.
  - Mustelmiin liittyy muita oireita, kuten väsymys, kuume, verenvuoto (esim. ikenistä) tai laihtuminen.
- **Kutiavat paukamat**:
  - Paukamat eivät häviä muutamassa päivässä tai pahenevat.
  - Mukana on muita oireita, kuten hengenahdistus, turvotus tai kuume.
- **Molemmat oireet yhdessä**: Tämä voi viitata vakavaan sairauteen, kuten leukemiaan, vaskuliittiin tai infektioon, joten lääkärin arvio on tärkeä.

---

### Yhteenveto
Mustelmia voivat aiheuttaa esimerkiksi verihiutaleiden häiriöt, hyytymishäiriöt, infektiot, autoimmuunisairaudet ja trauma. Kutiavia paukamia aiheuttavat yleisimmin allergiat, nokkosihottuma, infektiot ja systeemiset sairaudet, kuten maksa- tai kilpirauhasongelmat. Molempia oireita voivat aiheuttaa esimerkiksi vaskuliitti, leukemia tai lääkereaktiot. Jos oireet ovat toistuvia, vakavia tai liittyy muita oireita, on tärkeää hakeutua lääkäriin tarkempia tutkimuksia (esim. verikokeet, ihobiopsia) varten.

Jos haluat tarkempaa tietoa jostain tietystä sairaudesta tai oireesta, kerro, niin syvennän vastausta!

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

^ anteeksi, mutta liian pitkä hömppää, ylimalkaisesi luin ja ihan naurettavia asioita. En ikinä mene jonnekin nettiin mitä tää on? Annan olla ja tarvittaessa päivystykseen ( kuten silloin kun jalkaterä alkoi sinertyä..) tai tilaan ajan terveyskeskuksesta. 
Eikä minulla ole mitään tarvetta myöskään arvailla ^ mikä on, olkoon. Muistan kuinka anoreksian ollessa paha, mustelmiä tuli herkästi ja taitaa olla samaa nytkin, joka kolhaisustakin ( näitä paljon) tulee heti mustelma. Ei haittaa, kerroin vain miten on.  Ei kutia, mutta kaatumisien seurauksena verekäs iho kirvelee. 

Mutta ( no, eihän siellä tiedetä tilannetta...) paksusuolen syöpää ei voi olla, kun kyseistä elintä ei ole. 
No lueskelin ulosteäytteen otto-ohje:
"Ota sopiva puhdas alusta, kuten kertakäyttölautanin tai sanomaleht jolle ulostat Näytettä ei saa ottaa suoraan wc-pöntöstä"  
Kuule, jos mä ulostan mihin tahansa kuin pönttöön > aika paha putsata sitten ( sillä periaatteesa ripuli on aina, ja se on hyvä sillä ummetusta ei saa tulla, siellä on kiinnitykset ja jonkinlainen verkko )
"kerää ulostetta näyteputken korkissa olevan tikun kärkeen sivelemällä tikkua 2-3 kertaa edestaisin ulosteessa"

Naurattaa 😂 kirjaimellisesti pska homma. 

Kirjoitettu

Lisäämällä kysymykseen mukaan faktoja saa parempia vastauksia. Mä pidän suorastaan huvittavana lääkäreiden googlepelkoa. Kuinka moni muu ammattiryhmä on joutunut muokkaamaan omaa työnkuvaansa tietokoneiden takia ? Aika moni. Tietokone muuten lukee kuvantamistuotoksia ihmistä tarkemmin - ainakin joidenkin elinten osalta. Kyse on koneen harjaannuttamisesta.

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Tärkeää tietoa

Hyväksy Käyttöehdot ja Tietosuojakäyntö.

Account

Navigation

Haku

Haku

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.