Skip to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Fillarikeskustelu.com

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Rutilus Kääk sentään!

Featured Replies

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

^ en mä olen mitään kyselly, enkä kysele mitä tää on ja miksi, kunhan kirjoittelin kun naurattaa nämä jutut, ja vielä heität löylyä lisää 😄 . Ihan sama. Eikä tässä ole lääkäreiden kammo googleen, ainakaan mun taviksen osalta, ei vaan kiinnosta.
Sensijaan googlen avulla löytyny paljon kiinnostavaa nahkiaistietoutta ~ ~ 

• Viestejä 599
  • Katselut 22.8k
  • Luotu
  • Edellinen viesti

Eniten kirjoittaneet

Most Popular Posts

Lähetetyt kuvat

Kirjoitettu

Keskustelupalstalla keskustellaan.  Ei oo montaa päivää, kun joku  räyhäsi yksinpuhelupakosta.

Kuinkahan tuo tekoälyn kokoama lista ei oo liian pitkä mulle ? Huomasin tuollaisen kyselyn hyödyn, kun epäilin mulle kirjattua TIA-daignoosia hatusta vedetyksi. Pää- ja kaularankaTT:ssä ei näkynyt mitään poikkeavaa. Muista oireista stemmasi vain vasemman puolen pari tuntia kestänyt puutuminen. Tietokone antoi toispuoleista 'halvausta' koskevalle kyselylle n. 30 eri syyvaihtoehtoa. Päivystävän lekurin diagnoosi oli sen verran nopea, ettei tuo voinut ehtiä seulomaan niitä.

Mutta jatketaan harjoituksia.

Muokattu: , käyttäjä: alpensau

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

^ ei ainakaan mulla mitään googlepelkoa ole. Noi sairaus-asiat ei vaan kiinnosta, eikä tarvetta moiseen edes ole. 
Olisikin joku tappava tauti, mutta mun "onnella" ei varmaan ole. 
Ja jos on vaihtoehto sairaan osastolle tai kuolla kotona, niin se on aika selkee valinta.

Ja tämä on nyt "case closed" 
Kiva silti että mun asiat kiinnostaa näinkin paljo...

Muokattu: , käyttäjä: tempokisu

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

...^ tai joo, olen kaksi kertaa vähällä kuolla sielä taysin osastolla ( ja kerran kotona), mutta piruuttanikin aattelin ette ole oikeessa ( ei elä yli viikonlopun, 1995), ja mikä tärkeintä, kun elämässä ei ollut kuin kiusattuna olemista, köyhyyttä ja kipuja niin päätin että minnekään vielä, halusin että elämässä kokisin vielä jotain kivaa "kotiinviemisiksi" ja niitä sittemmin sain. Jopa ylenpalittisesti ~ Andy McCoyn sanoin " varo mitä toivot, sillä sä saat sen" ja lisään siihen että potenssiin sata. 

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja
5 tuntia sitten, alpensau kirjoitti:

Keskustelupalstalla keskustellaan.  Ei oo montaa päivää, kun joku  räyhäsi yksinpuhelupakosta.

Kuinkahan tuo tekoälyn kokoama lista ei oo liian pitkä mulle ? Huomasin tuollaisen kyselyn hyödyn, kun epäilin mulle kirjattua TIA-daignoosia hatusta vedetyksi. Pää- ja kaularankaTT:ssä ei näkynyt mitään poikkeavaa. Muista oireista stemmasi vain vasemman puolen pari tuntia kestänyt puutuminen. Tietokone antoi toispuoleista 'halvausta' koskevalle kyselylle n. 30 eri syyvaihtoehtoa. Päivystävän lekurin diagnoosi oli sen verran nopea, ettei tuo voinut ehtiä seulomaan niitä.

Mutta jatketaan harjoituksia.

Kerta kiellon päälle...

Ja mulle on ihan selkee käsitys näistä oireista, ei tartte mennä merta edemmäs kalaan ( käy Nygrenin kala-osastolla Citymarketissa ) Taannoin jotain 8 vuotta sitten lyyhistyin kotona ( hieno aurinkoinen syysilta) pienempiä huimauskohtauksia oli ja jotenkin jaffan juominen auttoi. No en saanu sitä jaffaa kun herpaantui puteli kädestä,  vaan makasin keittiön lattialla ja oli kyllä pelottavan hyvä tunne - lämmin tunne ja näin valoa, vasen puoli kadoksissa. Sanoin itelleni että  jalat ylös tuolille ja nyt et laita silmiä kiinni, kun tässä on vielä nahkiaismarkkinat ja kututalkoot! 
Lähdin sitten ryömimään kämpässä "ympäri" ja vähitellen vasemman puolen näkö parani, kun pystyin mittaamaan verenpaineen niin 55/36. 
Ja useamman kerran olen tiennyt enempi kuin oikea lääkäri. Onneksi ajat ja terveyskeskuksen lääkärit on nyt eri ja olen saanu nyt oikein hyvää kohtelua ja hoitoa. Se vaan että jalkaterän murtuma "paranee parissa viikossa" - meni pari kuukautta...

Mutta nyt on aika väärin että tuomitaan kortisonivalmiste Prednisolon. No ehkä pitkäaikaiskäytössä, mutta kuurina allergiseen reaktioon on hyvä valinta. Itekin olen saanu, mutta ei noita sivuvaikutuksia. 

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

^ tai sitten noista sivuvaikutuksista on tullu ihan mun normaalia häröilyä...🙃 aivovoimistelun teen ääneen, muistaa/oppii paremmin. 
Vahingossa opettelin väärin, mutta nyt västäräkki on Motonet alba, ja ja naakka on Corvus modeluna ( muistisäännöksi tuli mode ja luna ( luna oli 2023 lokinpoikasen nimi )) harakka on helppo "Pica pica"  aina kun näen linnun, yritän huudella tieteellistä nimeä.
Ja paljon on vielä opeteltavaa että menisi pitkäkestoiseen muistiin. Kalat on kyllä paljo helpompia muistaa kun linnut, kuten särki Rutilus rutilus.
Nahkiaislajit on hallussa.

Mutta mikä on tämä ? kaksi vaaleampaa pistettä EI ole silmät.
xkalastusta%20my42b%20.jpg?img=smaller

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

^ ei ole sammakko...

Kuka muistaa tämän seinänousun "Eräjärven lenkki" ? Voi että olisi kiva kokeilla pystynkö ajaan pyörällä ylös. Pikkumazdalla ( r.i.p.) ajoin ylös ja ykkösvaihteella piti kun takapenkillä oli kivilastia. Näin pitkään painajaisia että auto valuu alaspäin...
Alas oon ajanu 2 kertaa yhteislenkillä ...ekana kertana varoittivat että kohta tulee The mäki, mietin että jaha...kääk sentään!! täähän on seinäpudotus!, ja piti kyllä jarruttaa kun vauhti alkoi ylittää 70km/h. 
En jaksa ajaa nykykunnollani tuonne asti, mutta voisi joskus ottaa fillari mukaan autoon ja pyöräillä pieni lenkki. Hienoja maisemia tuolla. ( syntymäpäivätalkoot 2020, järjestivät mulle oikein kivat juhlat 😄  ja senjälkeen ajelin katsomaan tätä...)  olisi tuo kävellenkin ihan hyvä harjoitus. 

Talkoot%20kutu6%20e26a.jpg?img=smaller  Talkoot%20kutu6%20e26c.jpg?img=medium

Muokattu: , käyttäjä: tempokisu

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

No voi Entosphenus tridentatus sentään #¤ olen yrittäny ostaa Amazon-sivustolta 2 pehmonahkiaista, viides kerta kun yritin päivitetyllä kortilla. Ei vaan mene ei. Ja nyt en enää jaksa yrittää. Kaikki siis menee ihan sujuvasti, valitsen korttimaksun - ei. Nää on jotenkin sekoittanu mun kortin viimeset luvut 2022, että se on kortin expiration vuosi. Joka on 2028. 

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

No huomenta  #¤%  vitsit kun olin laittanu kaikki valmiiksi, salaatin ja tarkoitus oli syödä lihistä ja perunasalaattia, ja vihersalaattia. 
Miten kävi. 
Heräsin just "päiväunilta" eikä tässä enää mitään isoruokaa....otin palan porkkanakakkua ja kaffetta ( kaffe ei piristä, on vaan mukavaa lämmintä juotavaa) ja jatkan unosia kun Aamulehti tulee jo 02-03 maissa aamupuurolle. Huomena on sitten lihistä. 
No tämähän "edistää" mun painonhallintaprojektia....menny siis kirjaimellisesti päin lommopeppua.

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

Kääk! iltiksen sivuja...aha, käyty Miss Suomi-kisat...
Muistan hyvin kun tämä kisa oli "vähän" isompi juttu ja tuli myös telkkarista. 
Nyt tuskin kukaan edes tiesi että tämmönen kisa käynnissä...noi urheilijattaret on mun mielestä paljon kauniimpia, erityisesti korkeushyppääjä Ella Mikkola voisi samantien osallistua tähän kisaan. 
Viime vuoden missi Matilda Wirtavuori oli pitkästä aikaa hivenen erilainen ( ei pitkät kiharat hiukset ) ja sanavalmis, ja valittiin Miss Universum-kisoissa 30 parhaan joukkoon ( osallistujia jotain 120) ja sai Miss Universum Europe-tittelin.
Nää perusmissukat ei pärjää maailmalla. Ja unohtuvat kun kisa ei tule telkkarista ( normikanavilta)
Ja ennen oli hieno kruunu, samettiviitta ja hieno valtaistuin, sekä upeat iltapuvut. Onko muuten enää uimapukukierrosta? muistaakseni se jätettiin pois liian kroppaa korostavana, laittaisivat samantyyppisiä bikineitä kun fitness-kisailijoilla.
Sitten on semmoinenkin kun Miss +Suomi. Osallistuvat ensin kisaan ja senjälkeen mennään laihdutusleikkaukseen...

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

^ ei menny enää muokkauksella. Jatketaan, yksi plussamissi sitten meni laihdutusleikkaukseen ( eli masua kursitaan) ja on ollu harmissaan kun vasta 10kg lähteny. 
Voisiko kiinnittää huomiota myös ruokailuun? 
Liikunnalla ei välttämätä laihdu jos otetaan kriteeriksi kg-painolukema. Ite aikoinaan kun kävin ahkerasti kuntosalilla, paino nousi mutta kroppa pieneni ja kiinteytyi. Ja lisäksi se että lihas painaa 4x enempi kuin huttuläski.

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

( sivupalkki) ja se että kukas kissan häntää nostaa, ite pitää.
Mitä Vesan kilometreistä? On kuule ihan jokusen kilometrin päässä vuosiennätykseni vuonna 2009; 40 240km
Siinä on teille haastetta, ja mä kun olen ikänais-sarjassa...
Py%C3%B6r%C3%A4ily2010%20pitk%C3%A4lenkk

Olo lenkin jälkeen oli sellainen että lyhyt kastautuminen järvessä ( ei uskaltanu uida )
ja oli myös varattuna hyvää ruokaa, mutta tärisin ja hikoilin 12 tuntia ja pystyin sitten pussikeittoa laittaan...
Kyseinen lenkki ( kuten edellisvuonna 705km) oli hienoa ajella kun aamu sarastaa ja näkee kaikenlaisia eläimiä ja kauniita aamusumu-maisemia. 
Niin se aika muuttuu....oli että saturainen alkupalana, nyt se olisi suuri haaste...

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

^ mutta ei mahdoton asia, nyt ollaan jo 40+km ajellu...se vaan pitää aloittaa rauhallisesti.
Mutta Pica pica sentään...vein pulloja ja kävin kaupassa - siis listalla oli 3 asiaa, mutta missä se kauppalappu...muistin vaan keittiörätit kun oli tyhjä pussi mukana muistuttamassa. Mitä ne muut oli? onneksi lappu löytyi pyörän vierestä, oli vaan tipahtanu. Jaha, kevyt kermaviili ja valkosipulisalaatinkastike ( yhdistän näitä ja laitan mausteita ja erityisesti jos mukaan laittaa hieman sokeria, hyvä tulee! ) 
Tulee mieleen vaan yhden stand-up koomikon "kaupan edestä löytyi paperi jossa "osta: makkara, sinappi" - no, kaikilla ei ole hyvä muisti...
Kauppojen parkkipaikoilla oli paljon variksia, naakkoja, harakoita ja 2 lokkiakin...kävin kotoa hakeen kamerarepun...ja sitten ei mitään. Heittelin makupaloja. Ei. Kävin vielä rannalla, mutta ei lintuja kuvattavaksi.  Yritin ottaa pehmokalasta kuvan kivellä - taustan vesi tuli ihan mustana. Ehkä ensi vuonna sitten kesäaamuna. Kun ne olosuhteet olen jo oppinu, missä pitää olla mihinkin aikaan...
AgnesPerch%20Light%20L5.jpg?img=smaller

Ja ei ole todellista, amazonista tuli nyt kuudes ilmoitus että maksu ei kelpaa. vastasin sinne vielä eilen viidennen kerran, ja nyt saa riittää. 

Kirjoitettu
8 tuntia sitten, tempokisu kirjoitti:

Mitä Vesan kilometreistä? On kuule ihan jokusen kilometrin päässä vuosiennätykseni vuonna 2009; 40 240km
Siinä on teille haastetta, ja mä kun olen ikänais-sarjassa...

Osa meistä käy töissä (mä en enää). Ihan levotonta kehumista.

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

^ no kävin mä silloin töissä, oli aamuvuo 8-14 tai iltavuoro 14-20. sekä sopivia vapaita, viikonloput oli varattu miespuoliselle kun tuplapalkka. 
Kyllä tästä 40 240km/v on ihan syytä kehua. Itekin ihmettelen, kun en saa enää edes kuukaudessa kun ehkä tuhat...mutta tuo maksimi oli kyllä hieno kokemus, suosittelen. Erityisesti ne aamun hetket! 

Ja on se hyvä että on tehny ne jutut kun oli mahdollista. Nyt saan valtavasti iloa rauhallisista ajeluista ja luonnon havannoistista. 
Että ihan turha mollata ja vähätellä, kyllä mä olen Hienoja Pyöräilyjuttuja suorittanu, sä olet vaan kateellinen 😄 
Ja kyllä mä tsemiä ja 🏆 annan jos/kun on siihen aihetta. Vesalle menee, nyt vaan vielä reilu saturainen lisää, ja sitten että ei levätä missään paitsi välipaloja syötynä seisaalleen, nopee vaatteiden vaihto kelin mukaan.
ps. minne muuten hävisi se Marianne jonka piti ajaa Hesasta Utsjoelle tjsp, mutta eipä tytteli lähtöpaikalle ilmaantunu. 

Kyllä muuten kiinnostaisi nuo vanhat lenkkireitit. Eka harjoituksena Säijä, Iso Koskenkylä on hieno reitti, samoin kun Pälkäneet ja Kangasala....ja voisiko sinne laittaa se Eräjärven mäkireitti. 
Kunto on kohentunu, ja ei ole mitään sen maukkaampaa kun lenkin tai kututalkoilun tai lintutarkkailun välissä lihista ja kaffetta. 

Kiinnostaisi myös ajella jonnekkin Lapinmaisemiin, esmerkiksi Saanatunturi, Kuusamo, Kitkajoki, yksin ajelisin kun se on mukavampaa, ja jospa saisi kivoja kuvia ja ainakin elämyksi-. Olenhan mä Kuusamoonkin ajellu, tosin oli ärsyttävä kaveri ( virhearvio edes kertoa...) repsikkana ja tuli valokuvauksen suhteen kiva reissu, mutta se pska repsikka.
Kyllä se älypuhelimen osto tulee vielä jossain vaiheessa ajankohtaiseksi, kuvat ja sitten se lintu-tunnistin.

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Tärkeää tietoa

Hyväksy Käyttöehdot ja Tietosuojakäyntö.

Account

Navigation

Haku

Haku

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.