Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

Toivottavasti nämä lentsikkaterroristit eivät kuulleet tuosta. Ilmeisen pienestä purkista ollut kyse ja nämä aineethan voi sitten itse siellä koneessa sekotella ja mitä useampi kaveri matkassa, niin sitä isompi jytky kimpassa.
Varmaan parempiakin aineita tarjolla, mutta saattavat tarttua analysaattorin vainuun.

Onkos muuten Vantaan kentällä käytössä jo ne tuliterät, edistykselliset ja kaupan kalleimmat tarkistuslaitteet, joiden käytön EU sitten kielsi?
Kerran ehdin nuita kokeilemaan ja näköhavainnon perusteella noin joka kolmas ohjattiin repun lisätarkastuksiin ja ruuhka siirtyi tarkastuksen edeltä tarkastuksen jälkeen.
Hieno peli, mutta..?  

Edited by Jopotuinen
Posted (edited)

Tuli taas oikea korva huollettua, kun oli kuulon kanssa vähän pulmia.
Laitoin ensin sinne oliiviöljyä, kun kuuluu olevan hyvä puhdistusaine. Ehkä en saanut sitä riittävästi kohteeseen, tai olin sitten vain malttamaton ja aloitin rassuun liian pian, olisi kai pitänyt vartota seuraavaan päivään.

Ruutalla painelin lämmintä vettä laihoin tuloksin. Sitten vaihdoin luottoaineeseen Fairyyn ja jotain saatto tullakin, mutta vaahtoamisen tähden ei nähnyt paljun pohjalle ja kirkkaan huuhteluveden matkassa saattoi jotain jo ollakin.
Väliaika.
Toisella yrittämällä jotain jo irtosikin ja uuden Fairy käsittelyn jälkeen tavaraa tuli jo ihan mukavasti. Lämpimän veden vaihto kuumaan saattoi myös auttaa.
Toinen väliaika.
Kolmannessa operaatiossa tavaraa tuli taas runsaasti ja vettä joutui vaihtamaan kikkareiden runsauden tähden. Fairy käsittelyn jälkeisessä huuhteluoperaatiossa se sitten tapahtui - yhtäkkiä kuulo rapsahti täydelle herkkyydelle ja altaan pohjalla lillui tulppana ollut rotanpaska 😊

Ehkäpä huomenissa toinen kuuloelin.  

Edited by Jopotuinen
Posted

^^ mitäh? no ensinnä vesi korvassa, jos siis siellä on "vaikkua" vesi turvottaa sitä. Kaikkein järkevintä on ennaltaehkäisy, eli käyttää Remowax tai vastaavaa aina silloin tällöin ( tosin kallista ainettä, viimeksi kun ostin vuosia sitten niin oli jotain 25euroa )
Fairya käytetään jos sormus on juuttunu sormeen eikä irtoa.

Se sairaanhoitajan tekemä vesiruiskulla puhdistus on kyllä oikeesti persiistä ( asiakkaan kannattaa ottaa vaihtopaita mukaan....).  Lääkäri saa suorittaa imun. Tosin ei sitäkään koulussa opetettu, ite päättelin miten se tehdään. Ja ennen imua asiakkaan pitää käyttää sitä vaikkua pehmentävää ainetta useamman päivän ajan. Olin aika hyvä siinä imu-hommassa, vesiruisku-hommaa en tehny koskaan.

Ja sitten tämä "älä missään tapauksessa käytä topsy pumpulipuikkoa korvavaikun putsaamiseen" Mitä tarkoitusta varten ne topsyt on muka sitten tehty? Se on tekniikkalaji, ei sitä topsyä tungeta korvaan suoraan, vaan kiertäen.

Posted

Äkkisairastuminen iski tänään. Varsin heikko olo ja vilu aamulla kun piti vääntäytyä suolakaivokseen, kuumetta ei ollut joten rattaille vaan. Perillä olikin jo entistä heikompi olo ja vilutti entistä enemmän, varasin ajan terkkarille. Terkkarin mittari näyttikin jo 38c, joka on mulle korkea kuume ja toimintakyky selkeästi laskenut + tosi huono olo. Korvan alue oli myös kipeä ja turvoksissa, katsoivat korvaa ja äkkiä ohjaus lääkärille joka meinasi että sullahan on ruusu... 

Ei siinä, laput käteen ja kotiin. Ei olekkaan pitkään aikaan tuntunut ~45min ajomatka niin pitkältä kun päätä särki ja olo oli muutenkin kuin osuuskaupan kassalla. 

Posted

^ tsemiä. Itellä on jo 37 asteen  tienoilla heikko olo. Jos on todettu "ruusu" saitko antibioottikuurin, siihen pitäisi saada 3 viikon kuuri, mieluiten Kefeksin tai vastaava.

Ruusu-infektioita on siis useampia: vyöruusu on se tuhkarokkoviruksen aktivoituminen, sitten on esim. usein kasvoissa, erityisesti nenussa esiintyvä ruusufinni, ja sitten ihonalaisinfektio erysipelas.
Näihin on eri hoitolääkkeet, oletin nyt että sulla on toi viimeksimainittu.

Posted

Juurikin tämä ei vyöruusu, erysipelas tod näk. Antibioottikuuri tuli. 

Työterveyshoito otti asian vakavasti, ei valittamista. Pari tätiä katto korvaa ja totes yhteen ääneen, heti lekurille joku väliaika riprap. 

Posted

Rouva just puhui eilen, että jonkun vuoden päästä otetaan vyöruusurokotteerät vaikka se muutaman satasen maksaakin. On kuulemma aika ikävä tauti jos sen saisi.

Posted (edited)
16.2.2025 klo 11.08, tempokisu kirjoitti:

^^ mitäh? no ensinnä vesi korvassa, jos siis siellä on "vaikkua" vesi turvottaa sitä. Kaikkein järkevintä on ennaltaehkäisy, eli käyttää Remowax tai vastaavaa aina silloin tällöin ( tosin kallista ainettä, viimeksi kun ostin vuosia sitten niin oli jotain 25euroa )
Fairya käytetään jos sormus on juuttunu sormeen eikä irtoa.

Se sairaanhoitajan tekemä vesiruiskulla puhdistus on kyllä oikeesti persiistä ( asiakkaan kannattaa ottaa vaihtopaita mukaan....).  Lääkäri saa suorittaa imun. Tosin ei sitäkään koulussa opetettu, ite päättelin miten se tehdään. Ja ennen imua asiakkaan pitää käyttää sitä vaikkua pehmentävää ainetta useamman päivän ajan. Olin aika hyvä siinä imu-hommassa, vesiruisku-hommaa en tehny koskaan.

Ja sitten tämä "älä missään tapauksessa käytä topsy pumpulipuikkoa korvavaikun putsaamiseen" Mitä tarkoitusta varten ne topsyt on muka sitten tehty? Se on tekniikkalaji, ei sitä topsyä tungeta korvaan suoraan, vaan kiertäen.

Topsyt on polkupyörän vaikeiden kohtien hienopuhdistukseen 🙂

ja korvaan ei saa kuulemma työntää itse mitään kyynärpäätä pienempää (kyynärpäätä ei saa korvaan vaikka mahtuisikin).

Mä olen pari kertaa ollut työterveyshoitajalla korvahuuhtelussa. Oli taitava, koska paita pysyi kuivana. Pari päivää etukäteen tosiaan removaxia pehmentämään. 

Edited by Densen