Kirjoitettu 11. Marraskuuta, 20241 vuosi Mulle on isompi yllätys että olet kokeillut analysoida terveydentiloja tolla.... toisaalta se kyllä varmaan on luotettavampi kun esim. että kysyisi Reiskalta pubissa. Muokattu: 11. Marraskuuta, 20241 vuosi, käyttäjä: tommi2
Kirjoitettu 11. Marraskuuta, 20241 vuosi 2 tuntia sitten, tommi2 kirjoitti: ...se kyllä varmaan on luotettavampi kun esim. että kysyisi Reiskalta pubissa. Totuuden nimissä mä luotan eniten eläinlääkäreihin. Ne joutuvat analysoimaan vaivat erilaisia huomioita ja mittauksia tehden. Ihmislääkäreihin on leivottu opiskeluaikana asiakkaan hypokondrio eli luulotauti.
Kirjoitettu 11. Marraskuuta, 20241 vuosi ^ ei ole ( tai sitten olen kapinallinen, ei ne mene aina kuten kirjassa sanotaan ), en juuri mitään opiskellessani oppinu, mutta ite sairastaissani sitäkin enemmän ja yksi on se että jos asiakas valittaa vaikka masukipua ja taustalla on esimerkiksi psyykkinen juttu, tai alkoholismi, niin pitää katsoa se masu. Kas kun kävikin niin että arvauskeskuksessa joo ihan alkosta se johtuu masulihas revenny....laitoin sairaalaan, myöhemmin potilas tuli pubin ovella ( työpaikan oven vieressä) vastaan ja kiitti, löytyi aika massiivinen kasvain joka leikattu. Vastikään uutisissa, nuorella oli paniikkihäiriö, ja nyt oli rintakipuja. Joo ei tässä mitään, paniikkioireita. Nuori löydettiin seuraavana päivänä kuolleena sydäninfarktiin.
Kirjoitettu 13. Marraskuuta, 20241 vuosi Kaveri menee lujaa, tässä ilmeisesti vain kameran kanssa. Saattaa olla kallis itsemurhapommittajaksi.
Kirjoitettu 16. Marraskuuta, 20241 vuosi Tuleeko Daisy pian sovelluskauppaan ? Mummo puhuu huijarin pyörryksiin.
Kirjoitettu 17. Marraskuuta, 20241 vuosi Kirjoittaja Itse käytän Copilottia töissä päivittäin. Se on hyvä esim leipomaan jotain Pivot-taulukoita exceliin tai tekemään valmiita Power Query / DAX - lausekkeita tekstin perusteella. Säästää ihan hyvin aikaa tuollaisesta manuaalijumpasta. Hakukoneenakin se on pätevä, mutta jos taas sen kanssa juttelee jostain muusta, jossa joutuu päätelmiä tekemään, niin usein mennään vielä metsään. Noissa tilanteissa pitäis aina vaan jaksaa antaa sitä alapeukkua, että se oppis olla tarjoamatta vastaavaa tuubaa jatkossa. Samoin onnistumisista pitäis jaksaa peukuttaa ylöspäin niitä tuloksia. Sillä se oppis paremmaksi.
Kirjoitettu 17. Marraskuuta, 20241 vuosi Mä teen niin et kysyn sekä ChatGPTltä ja copilotilta ja jos ne on samaa mieltä, yritän pyytää linkkejä ja tarkistan sieltä vielä. Noilta saa myös idiksiä, jos luet vaikka ammattikirjaa ja et tajuu mistä joku tulos on tullut, kysyt sitä, niin pystyt vastauksen (jos oikein) perusteella arvioimaan todenmukaisuutta ja vielä parempi, saatat ite hokata että näinhän tää menee. Noilta saa myös ideoita googletukseen. Edelleen olen sitä mieltä että tarkkuus on jopa "normikollega" -tasoa. Virheitä tulee, mut niin tulee ihmisellekin. Ja monet ihmiset ei sano "en tiedä" vaan nakkaa mutua.
Kirjoitettu 17. Marraskuuta, 20241 vuosi ChatGPT hyvä opettaja ja siltä uskaltaa kysyä tyhmiäkin. Itsellä menossa putkiradiotekniikan opinnot ja tämän open kanssa ihan kiva jumpata asioita ristiin niin, että täysi ymmärrys tulee ilmaisimista, välitaajuus ja pääteasteista, mitä siellä tapahtuu ja miksi kaikki toimii niin kuin ne toimii. Yllättävintä on ollut koko prosessin yksinkertaisuus antennista kajareihin. Kirjoittaa myös valmiiksi excel kaavat eri laskutoimituksiin ja työn alla onkin valmis sovellus, jolla voi tarkistella näitä induktansseja, kapasitansseja, impedansseja matemaattisen mallin läpi ja verrata toteutumaan. Musta on tulossa sähköputkiradiomies Se putkiradio puutu vielä, mieluisa hakusessa. Sitä ennen erotusmuuntajan hankita on ehdoton. AliPapalta ostoskorissa jo taajuusgeneraattori/taajuusmittari. Jostain pitäisi löytää 100-300V DC poveri radioputkien anodille mittailuja varten, toki myös tarvitaan 3-12 V DC hehkulle ja hilalle myös oma poweri. Joutuu ehkä tekemään itse, kun valmiita ei oikein ole tuonne anodijännitteelle.
Kirjoitettu 17. Marraskuuta, 20241 vuosi Joo, mulle tarjos yhteen sovelukseen keraamisia konkkia, missä käytetään lyyttejä, et kyllä se tyrii aina siellä täällä. Muitakin just elektroniikkajuttuja tiennyt väärin. Copilot on noissa mielestäni tarkempi.
Kirjoitettu 17. Marraskuuta, 20241 vuosi Aivan, tyrii varsin usein kun haetaan tekniikassa jotain vähääkään spesiaalia. Mutta yleistiedoissa on mainio ope. Ärsyttävin piirre on, että selkeästi kun ei ole oikeaa tietoa, niin randomina heittää sitten mitä sattuu, ei myönnä tietämyksen puutetta. Hyvä esimerkki oli, kun utelin Asus perheen sopivaa AM5 emolevyä ja samalla myös joitain muita toivottuja ominaisuuksia. Suositellut emot oli AM4 prosessoreille. Aikas paha virhe, sanoisinko. Muokattu: 17. Marraskuuta, 20241 vuosi, käyttäjä: Jopotuinen
Kirjoitettu 17. Marraskuuta, 20241 vuosi On 11/13/2024 at 4:45 PM, alpensau said: Kaveri menee lujaa, tässä ilmeisesti vain kameran kanssa. Saattaa olla kallis itsemurhapommittajaksi. Aika näppärästi maastossa liikkuu tuo vekotin. Kuten joku jo sanoikin, tuohon voi teipata kylkeen jotain TVÄL-varastolta ja avot, Konsta istuu sotkussa kun robo tetsaa.
Kirjoitettu 17. Marraskuuta, 20241 vuosi Entäs sitten kun tulee pakastettua ilmaa ja akkumulaattori kosahtaa?
Kirjoitettu 2. Joulukuuta, 20241 vuosi Kirjoittaja Tekoäly hoitaa kohta merisään. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/b0db5c86-fbdb-4dfc-b31f-a1e2de379bbd
Kirjoitettu 2. Joulukuuta, 20241 vuosi 58 minuuttia sitten, concorde kirjoitti: Tekoäly hoitaa kohta merisään. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/b0db5c86-fbdb-4dfc-b31f-a1e2de379bbd Tämäkin vielä tähän menetysten vuoteen. Tempokisu on löytäny Nahkiainen sää, että ei tämä tähän lopu. Mutta ollu erittäin tärkeä päiväjärjestystä ylläpitävä asia. Olisiko tekoälyllä joku armahduskeino ihmiselle joka ei enää jaksa?
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään