Skip to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Fillarikeskustelu.com

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Mielipiteitä erilaisista asioista lyhyesti

Featured Replies

Kirjoitettu
13.6.2023 klo 20.55, concorde kirjoitti:

Toista lappua etsiessäni törmäsin parin vuoden takaiseen ajokorttitodistukseeni...

Kisulla on kyllä kaunis nimmari :)

Siis, ootko käyny hakemassa ajokortti uudistkset Kisulta?

Tekikö kellotestin, mitn sujui?

• Viestejä 972
  • Katselut 84.7k
  • Luotu
  • Edellinen viesti

Eniten kirjoittaneet

Most Popular Posts

• Talvi on hanurista. Lyhyt oma mielipide.

• Piti pyytää ChatGPT:n versio tästä miehestä:  

• Mielestäni "banaanisaaret -topic" on hyvä lisäys, selvästi esille miksi joku nimimerkki on bännätty, ei tarvitse kenenkään kysellä, napista ja jupista jälkikäteen, loistavaa. 👍

Lähetetyt kuvat

Kirjoitettu
57 minuuttia sitten, tempokisu kirjoitti:

^  siellä se lymyilee mun söherön alapuolella ~

Mutta ehdollinen vankeusrangaistus - eli käytännössä ei siis mitään. Sakko olisi parempi.

Teininä kun mietittiin kolttosia, niin laskennan peruste oli, että sen verta iso kupru, että tulee ehdollista, niin ei tartte maksaa sakkoja ja pääsee kuin koira veräjästä.

Kirjoitettu

Ehdollinenkin rangaistus nimikirjassa estää tehokkaasti ärjyvä työvoimapulan paikkaamisen julkisella sektorilla. Ei sillee, et joku ton taparikollisen palkkaisi.

En vain voi ymmärtää miten typerä voi akka olla. Onhan noita ollut muitakin. Jossain vaiheessa noille kaikile ylimmille johtajille tulee semmonen messiasolo, että lait ja säännöt ei niitä koske. Aikaisemmassa hommassa oli eräs miesylijohtaja, joka veteli röökiä huoneessaan, vaikka se on edottomasti lainvastaista ja kuljetutti itseään virka-autolla asuinpaikan ja viraston väliä parisataa kilsaa päivässä. Sisäinen tarkastus hoiti sitten homman ja äijä oli kansliapäällikön puhuttelussa naama punasena. Teille jotka ette tunne hallintoa nokkimisjärjestys on tämä: Jumala, oikeuskansleri, kansliapäällikö ja lopulta ministeri.

Kirjoitettu

:D kello piirustus-testi, on pakollinen tehtävä,  voitte harjoitella tätä etukäteen:
Piirtäkää pyöreänmuotoinen kellotaulu, siihen kaikki tuntinumerot numeroilla, ja viisarit - osoittamaan aikaa kymmentä vaille kaksi. 
Olen ottanut tämän kellonajan ihan siksi että se on vaikeampi kuin vaikka kello kolme, tai ohjeeen kymmentä yli yksitoista.  Ja myös siksi että autokoulussa opetettu perusajo-ote on "kymmentä vailla kaksi", niin tehtävänanto liittyy jotenkin ajamiseenkin.

Kirjoitettu
2 tuntia sitten, concorde kirjoitti:

Mulla tais muuten mennä hyvin, mutta piirsin vain numerot 12-3-6-9 , johon tarkka "tuomari" lisäs, että kaikki numerot pitää olla...

Syynä voi olla vain epäily, että sulla on jäänyt kansa/peruskoulun pari ekaa luokkaa väliin.

Toinen hupikoe: Saksan kansalaisuuskokeen kysymykset on laadittu kehitysmaista tuleville. Testataan, että ymmärtääkö hakija länsimaisen yhteiskunnan meininkiä. Kuka tahansa normaalijärkinen länsimaalainen saa 80 % oikein Saksan asioita tuntematta. Kysymykset tehdään tietty saksan kielellä. Esitin joskus kysymykset kokeeksi suomeksi vaimolle. Kansalaisuus olisi hellinnyt kevyesti, jos hän olisi osannut vastata samat saksaksi.

Muokattu: , käyttäjä: alpensau

Kirjoitettu
5 tuntia sitten, concorde kirjoitti:

Mulla tais muuten mennä hyvin, mutta piirsin vain numerot 12-3-6-9 , johon tarkka "tuomari" lisäs, että kaikki numerot pitää olla...

...siihen kaikki numerot. Ja minä olen reilu, annan mahdollisuuden korjata. 
On kollegoita jotka toteavat vaan että ei hyvä, ja tulee "kellotaulun piirustus - normaali / poikkeava" - niin se poikkeava. 
Tosin, kenenkään ajokortti ei mene tai tule pelkän kellonpiirustus-tehtävän takia. Ja erittäin yleinen virhe on että laitetaan sekä tunti- että minuuttiviisari vaille kaksi. Se nimittäin tehdään 1-2 kertaa joka (työ)päivä.

Kirjoitettu

Pitäskö ajaa fillarilla 5v päästä Tampereelle ja käydä räkäsenä ja kurasena hakemassa lupapahvi 5v jatkolle rekkakorttiin? Uskaltaako sinne pyörää jättää minnekään tutkimuksen ajaksi? No, ei kait kukaan haluu 2008 Scottia mikä on täynnä laukkuja ja elektroniikkaa varastaa ees...

Kirjoitettu
11 hours ago, alpensau said:

70-luvulla nuo eivät tainneet olla ihan nuijia.

Olen käynyt 70-luvulla kaksi kertaa pesäpallo-ottelussa, ensimmäisestä kerrasta on myös tv-kuvatodiste. Kummallakin kerralla kuulin, että "tuomari on nuija!"

Muokattu: , käyttäjä: mgcc

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Tärkeää tietoa

Hyväksy Käyttöehdot ja Tietosuojakäyntö.

Account

Navigation

Haku

Haku

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.