Kirjoitettu 2. Helmikuuta, 20251 vuosi Kingdom Come: Deliverance. Ihan liian vaikee mulle. Jään odottamaan parin viikon kuluttua julkaistavaa Avowedia. Maaliskuun lopussa hieman kiinnostava Atomfall, joskus tänä vuonna Outer Space 2 ja GTA6
Kirjoitettu 2. Helmikuuta, 20251 vuosi Kirjoittaja GTA VI tullee tänä vuonna. Ostan kyllä heti. Viitonen oli upea. En välittänyt kyllä esim pakollisesta tarinan kohtauksesta, jossa piti eri kidutusmenetelmillä pakottaa tietoa ulos äijästä mutta onhan se hieno peli. (Melkein) minne vain voi mennä laajassa maailmassa kävellen, pyöräillen, autoilla, helikopterilla tai varastamalla esim armeijan tukikohdasta hävittäjän. Lentäminen yövalaistujen pilvenpiirtäjien ja muun kaupungin läpi lentokoneella näyttää todella hienolta. https://www.rockstargames.com/VI
Kirjoitettu 2. Helmikuuta, 20251 vuosi Joo, se oli aikanaan mun mielipelisarja, mut Falloutit meni ohi. Ja ehkä Skyrimin jälkeen Elder Scrollsitkin. Katon muuten parhaillaan Gran Turismo -leffaa. Onhan toi hyvää viihdettä ja vissiin tosipohjainen. Ite olen kilpailevalla konsolilla nyt niin Forzalla ajetaan.
Kirjoitettu 30. Huhtikuuta, 20251 vuosi Kirjoittaja Työkaverin kanssa taas kisataan parin kk tauon jälkeen gran turismossa. Vuorotellen käyty parantamassa aikoja viikkohaasteessa (aika-ajokierros samalla radalla ja autolla). Tänään olen jo kiertänyt 235 km verran rataa ja tulihan se parannus sieltä. Nyt ihan reilusti eli noin 1 kymmenys 1 min 17 sek kierroksella. Kaveri oli vetänyt ensin aamulla noin 10 tuhannesosaa mun ajan alle. Mun aika oikeuttaa maailmanlistalla sijaan 700. Osallistujia yli 100.000.
Kirjoitettu 30. Huhtikuuta, 20251 vuosi Mä ostin monen epäonnistuneen kokeilupelin jälkeen Oblivionin remasteredin ja se on ihan jees. Onhan se vanha ja sen huomaa monesti mutta parempi kun moni uusi. Atomfall meni läpi myös
Kirjoitettu 1. Toukokuuta, 20251 vuosi Kirjoittaja 17 tuntia sitten, Densen kirjoitti: Työkaverin kanssa taas kisataan parin kk tauon jälkeen gran turismossa. Vuorotellen käyty parantamassa aikoja viikkohaasteessa (aika-ajokierros samalla radalla ja autolla). Tänään olen jo kiertänyt 235 km verran rataa ja tulihan se parannus sieltä. Nyt ihan reilusti eli noin 1 kymmenys 1 min 17 sek kierroksella. Kaveri oli vetänyt ensin aamulla noin 10 tuhannesosaa mun ajan alle. Mun aika oikeuttaa maailmanlistalla sijaan 700. Osallistujia yli 100.000. Jes. 21 tuhannesosaa jäi lopulta minun edukseni. Hauska kyllä kun ollaan niin tasaväkisiä. Täytyy vielä kehua kaveria. Hän ajoi radan ykkössektorille nopeamman ajan kuin se joka ajoi kokonaiskierroksessa maailman kärkituloksen (joka kuitenkin lähes sekunnin peräti meitä edellä). No ekassa sektorissa ei ollut kuin kaksi mutkaa mutta silti. Edit. Ja me ajettiin molemmat tää haaste ihan vain ps5 ohjaimella ja telkkarilla. Maailman kärkityypit (palkkaa saavia tiimipelaajia monet) ajaa tuhansien eurojen tarkoilla rateilla ja polkimilla). Muokattu: 1. Toukokuuta, 20251 vuosi, käyttäjä: Densen
Kirjoitettu 7. Toukokuuta, 20251 vuosi 2.2.2025 klo 21.41, Densen kirjoitti: GTA VI tullee tänä vuonna. Ostan kyllä heti. Viitonen oli upea. En välittänyt kyllä esim pakollisesta tarinan kohtauksesta, jossa piti eri kidutusmenetelmillä pakottaa tietoa ulos äijästä mutta onhan se hieno peli. (Melkein) minne vain voi mennä laajassa maailmassa kävellen, pyöräillen, autoilla, helikopterilla tai varastamalla esim armeijan tukikohdasta hävittäjän. Lentäminen yövalaistujen pilvenpiirtäjien ja muun kaupungin läpi lentokoneella näyttää todella hienolta. https://www.rockstargames.com/VI Siirtyi 26.5.2026 eli yli vuosi saadaan vielä odottaa
Kirjoitettu 7. Toukokuuta, 20251 vuosi Aika komean näköistä toi GTA VI katsella: https://www.is.fi/digitoday/esports/art-2000011215902.html
Kirjoitettu 8. Toukokuuta, 20251 vuosi Onhan se. Mut jotenkin 13 vuotta osien välillä väliä tuntuu pitkältä... kuvaavaa on et mulla on GTA V kolmella eri konsolilla. Mä muistan ku ostin GTA III:n ja sit tulikin Vice City about vuoden kuluttua, San Andreas, Vice city ja Liberty city stories, sen jälkeen GTA IV ja siihen Lost and damned ja Ballad of gay tony. Paljon pelattavaa. Aina tuli hyvän odotuksen jälkee uus peli. Nyt jos vaikka teini, sanotaan 17v hankki uutena GTA V:n , saa hän mukavasti uutta pelattavaa kolmikymppisenä. Mä tykkään vielä enemmän Fallouteista, Fallout 4 tuli 2015, seuraavan saan sopivasti kun jään eläkkeelle 2030 luvun alkupuolella, jos ennakkotiedot pitävät paikkansa.
Kirjoitettu 8. Toukokuuta, 20251 vuosi Kirjoittaja Ihan noin hienolta en usko kutosen näyttävän ps5 koneella ainakaan. Ehkä parhaimmillaan sitten pc:llä jos kaikki namiskat on tapissa ja koneessa riittää potkua.
Kirjoitettu 11. Toukokuuta, 20251 vuosi Latasin Godot engine nimisen ilmaisen pelimoottorin, ajatuksena kokeilla onnistuisiko yksinkertaisen pixeli 2D tasoloikan koodaaminen, tod.näk. ei onnistu tai jos onnistuu niin aikaa palaa aivan jumalattomasti ja se taas johtaa motivaation menetykseen, mutta pitää kokeilla kun vaikuttaa mielenkiintoiselle. Gimpillä ajattelin testata hahmojen ja maailman luontia, ei mitään käsitystä onnistuuko tai onko edes järkevä vaihtoehto mutta pitää latailla joku toinen ohjelma jos ei meinaa tulla mitään. Päässäni olen jo käytännössä luonut suurimman osan tarinasta ja hahmoista valmiiksi, enää puuttuisi vain toteutus 😁
Kirjoitettu 12. Toukokuuta, 20251 vuosi Täytyy sanoa että pelin koodaaminen on yllättävän hauskaa puuhaa kun vähän alkaa pääsemään perille siitä mitä pitää tehdä, tosin 4 tunnin aikana sain aikaan vain pelattavan hahmon, hahmolle paikallaan olo animaation, perus liikkeet vasen oikea ja hyppy sekä pienen maapläntin minkä päällä hahmo jopa pysyy, tuskin tästä valmista ikinä tulee mutta kunhan ajankuluksi jotain.
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään