Skip to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Fillarikeskustelu.com

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Linnut

Featured Replies

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

Ja punkkari is bäck!  😍

toyhtis.jpg

Laitoin uuden pähkinäpötkylän ihan keittiön ikkunan takana olevaan vuorimäntyyn, niin tuo pölähti siihen.  Kiva katsoa livenä noiden touhuja noin metrin(!) päästä :)

• Viestejä 1.8k
  • Katselut 118.3k
  • Luotu
  • Edellinen viesti

Eniten kirjoittaneet

Most Popular Posts

Lähetetyt kuvat

Kirjoitettu

Lintukierros kaikkien vempaimien kanssa ( evästä - siis linnuille - , kamera, kiikarit ). No eipä muuta kun vakiot - tiaiset, pikkuvarpuset, keltasirkku ja punatulkku, paljon mustarastaita, ja variksilla höyhenet pörhöllään.
Ei ole kyllä mun ruokinta käyny kaupaksi, mikä on ??
Seuraava vapaa on keskiviikko, tavoitteena käydä Rantaperkiön ruokinnalla, jos sieltä jotain kuvaa saisi....

Muokattu: , käyttäjä: tempokisu

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

Ja toi ikkunan takana oleva ruokinta houkkutteli myös pyrstötiaiset ❤️

pyrstotiainen.jpg

Vaikka kuvat onkin ikkunan läpi, niin noiden seuraaminen metrin päästä on aika huippua 😍

Kirjoitettu

Siis mä haluaisin edes nähdä pyrstotiaisia...tai muitakin kun vakioita.
Mun ruokinnoilla ei käy kun tiaiset ja harakat....tänään havaintoina vakiot eli tiaiset, pikkuvarpusia, mustarastaita ja punatulkkuja, keltasirkkuja + varisharakkanaakka.  Tikka hakkaa. 
Menen ensi keskiviikona kun on vapaa, Rantaperkiön ruokinalla kameran kanssa. 
Mutta toivon ja uskon että nämä mun pienet ruokinnat auttaa edes vähän...

Muokattu: , käyttäjä: tempokisu

Kirjoitettu

Meillä tuossa kaksi talonkorkusta vaahteraa, ovat keskenään kai eri lajikkeita kun kokoistavat hieman eriaikoihin. Tämä sitkaampi piteli lehtensä vihreinä lumille asti, mutta on sittemmin nekin varistellut. Nyt pistin merkille, että valtaosa tämän siemenistä on edelleen puussa kiinni, vaikka tuossa jossain vaiheessa oli myrskytuulet ja taivas oli täynnänsä perhosten lailla huristelevia siemeniä. Mutta tämä sitkas kaveri vain piteli siemenistään kiinni. Viereisessä vaahterassa ei ensimmäistäkään siementä tallessa.

Nyt meillä on ollut jo muutaman päivän kaksi punatulkkupariskuntaa tuossa vaahterassa ja jykertäneet niitä siemeniä. Ilmeisen hankala ja pieni siemen nautittavaksi, kun ei ole muille kelvannut. Näilläkin tuo vaikuttaa varsin työläälle, ensin nappaavat sen siemenen hampaisiinsa, mutta se siipi, siitä ei oikein meinaa päästä eroon, mutta pienen sinnittelyn jälkeen se siipi lopulta tipahtaa maahan.
Kovasti pulleaksi ovat itsensä näillä keleillä pörhentäneet.

Muokattu: , käyttäjä: Jopotuinen

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

Näillä pakkasilla linnut parveilevat sen verran isoilla joukoilla, ettei kaikille löydy ravintolasta pöytää, niin otin sapuskasekoitusta (kuoritut auringonkukansiemenet + pähkinämurska + kaura + murskatut talipallot) ja heittelin sitä ruokintapuiden lumisille oksille ruokinta-automaattien lisäksi. Nopeasti löysivät ja ravintola laajeni siis isosti terassiosiolla.

Tänään näkyi myös viherpeippoja ja urpiaisia. Kuvassa jälkimmäinen (ja joo, ikkunan läpi...)

urpiainen.jpg

Kirjoitettu

Tikkatappelu oli päivällä ruokinnalla. Pikkuvarpuset ovat kadonneet muille apajille. 

Kirjoitettu

Eilen lintukävely - lähinnä leppoisa sosiaalinen tapahtuma - omakotitalojen ruokinnoilla pikkulintuja sitten sini- ja talitiaiset, punatulkku, urpiaisia, varpunen ja pikkuvarpunen, keltasirkku....puistossa sorsia ja puluja, ihan älyttömästi variksia puissa. 
Mutta tänään omalla kierroksella tosi paljon havaintoja - perus varikset, harakat ja naakat ja sitten punatulkkuja, pikkuvarpusia, keltasirkkuja, mustarastaita, tiklejä ja viherpeippo, ja omalla ruokinnalla sitten sini- ja talitiaisia. Äänihavaintona tikka.
Loukonlahden reitillä olen usein tavannut toisen kuvaajan, kesällä kuvattiin yhdessä lokkeja, meinasin huikata että tule tänne tiaisia kuvaamaan mutta en sitten kehdannu...

En ymmärrä sitä että tämä lintujen tarkkailu olisi kisaamista. Mun ruokinnoilleni saa tulla ottaan kuvia, ja tarvii joskus käydä uudestaan Nokian Melon voimalaitoksella, siellä on havaittu kuningaskalastaja, olisi ihan mieletöntä nähdä tämä upea lintu! 
...pyrstötiaishavaintokin olisi hieno. 

Kirjoitettu

^ nou hätä, jos kävelyreitiltä näkisin näillä superkiikareilta. Ruokintapaikalle kun olen menny laittaan lisää, odotan että ei just silloin tiaiset ole syömässä. Ovat kyllä jo aika tottuneet minuun etten ole uhka vaan - tulee lisää evästä. 

Kirjoitettu

...ja siis sini- ja talitiaisia ( paitsi kerran harakoita) olen ruokinnallani havainnu. A-ruokinta metsänreunassa.

sinitiainen24%20L13a.jpg?img=medium

mutta kun on harjoittelua niin sinitiainen käy tosi hyvin...

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Tärkeää tietoa

Hyväksy Käyttöehdot ja Tietosuojakäyntö.

Account

Navigation

Haku

Haku

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.