Kirjoitettu 16. Joulukuuta, 20232 vuotta 28mm vanteella 29x2.4 WT Dissector on varsin tarkkaan speksissä eli 61mm. Minion DHF 29x.2.5WT on käytännössä samankokoinen.
Kirjoitettu 16. Joulukuuta, 20232 vuotta Täytyy varmaan irtorenkaalla kokeilla miten kyljet leviää jos "vannetta" levittää.. Eihän se sama toki ole kun ei ole ilmaa. 2.8 olisi varmaan sitten sentin leveempi kyljilstä, mutku myös vanne on yleensä sentin leveempi, niin ... okei, jauhan tätä samaa vaan. Hankalaa.
Kirjoitettu 16. Joulukuuta, 20232 vuotta Laitan lusikkani soppaan vaikka tästä ei liene tommille mitään apua mutta jos jollekin toiselle on tulevaisuudessa, 19mm vanteella Continental TrailKing 2.2" leveä kivikovaksi pumpattuna = 56mm leveä, puolipaineilla = 58mm ja niin tyhjä kuin uskaltaisi ajaa = 60mm leveä, HUOM ilman että kuljettaja on pyörän päällä !!! en omista painemittaria niin tämä on varmasti erittäin tarkka ja hyödyllinen tieto kaikille sitä tarvitseville PS: sisurin kanssa mitattuna. Muokattu: 16. Joulukuuta, 20232 vuotta, käyttäjä: Nickname Lisätty löpinää
Kirjoitettu 16. Joulukuuta, 20232 vuotta ^On toi mielenkiintoinen, oon meinaan funtsinut että isommilla paineilla leveämpi.
Kirjoitettu 16. Joulukuuta, 20232 vuotta Kävin mittailemassa. 2,5" kumi, levensin "vannetta" pitäen muodon samana (eli siis ikäänkun reuna olisi vanteessa) ja kauhean vaikeahan tosta on mitään järkevää tyhjästä kumista sanoa, mutta ei se vanteen leveys missään nimessä mennyt kumin leveyteen kokonaan. Noin sentin siirto vastasi ehkä parin millin levennystä kumin max leveydessä. Tyhjänä ja käsin pelleillen. Eli luotan että kapeampi kumi on kapeampi myös leveämmällä vanteella. Keväällä kun proggis sitten tulee todeksi luultavasti, kun nastat lähtee Honzosta, niin kirjoitan sitten Vituttaako-topicciin tulokset
Kirjoitettu 28. Huhtikuuta, 20242 vuotta 11.12.2023 klo 14.20, Densen kirjoitti: Viimeiseen kysymykseen vinkkinä, että hankalimmat renkaat olen saanut tiputettua pois vanteen hyllyltä skeittilautakikalla. Olin vähän jo henkisesti luovuttanut renkaan irroituksen, tottakai sen jollain ruuvipuristimella tai leikkaamalla saisi pois, mutta funtsin etten nää vaivaa. Kaivoin kuitenkin yli 30 vuotta käyttämättömänä olleen Statum skeittini (ilmeisesti ainoa suomalainen merkki?) ja kokeilin Densenin kikkaa. Lähti heti irti. Aivan taikuutta. Täytyy varmaan ostaa ajorepuksi sellanen skeittireppu ja pitää lautaa aina mukana
Kirjoitettu 13. Toukokuuta, 20242 vuotta Kirjoittaja Kiva että oli avuksi! Itsekin löysin tämän kikan vasta suht hiljattain. Tällä hetkellä mulla ei ole enää inserttejä missään renkaissa niin vähän helpommalla pääsee mutta voi ne tiukasti istua hyllyllä ilmankin. Uusin ongelma sattui eilen ohuessa xc-maastorenkaassa kesken. Ihme jaksottaista suhinaa alkoi kuulumaan parin kilsan ajon jälkeen. Pysähdyin katsomaan, niin litkua suihkusi komeasti ohuena viivana renkaasta yhdestä kohtaa erään nappulan juuresta. Vauhdissa ei siis paikkaantunut vaikka reikä oli todella pieni. Mutta kun käänsin sen kohdan kumia alas maata vasten (litkulammikko renkaan sisällä tuli reiän päälle, niin litku onnistui reiän tukkimaan ja loppulenkki 30 km meni ongelmitta. Vaikka tätä suihkuamista kesti ensin muutama kymmenen sekuntia varmaan niin painetta oli renkaassa edelleen hyvin. Hyvin pienestä reiästä siis kyse. Pitääkin muistaa nyt joku lähipäivä kotona ottaa rengas irti ja laittaa kyseiseen kohtaan sisäpuolelle paikkalappu. Ei noi litkun (Stans no tubes) paikkaamat loputtomiin pidä vaan saattaa alkaa vuotamaan uudelleen kun seuraavan kerran pumppaa enemmän painetta.
Kirjoitettu 6. Syyskuuta, 20241 vuosi Mikä ois hyvä rullaava rengas noin 2.6" leveänä? Runko on tasan 70mm ja siihen pitäs mahtua, joskus kokeilin 2.8" Rocket Ronia mutta ei mahtunu. Nyt alla 2.25" Thunder Burtit mutta haluttais kokeilla plussempaa Honzon alle. Vannekoko hyvin mieluusti 27.5, mutta 29 ei oo poissuljettu. Plussaa jos löytyy skin/tanwallina.
Kirjoitettu 27. Syyskuuta, 20241 vuosi 2.6 Rocket Ron? Bike24 nyt 36 euroa. Vittoria Mezcal varmaan kanssa mutta aika nihkeessä on tossa koossa rullaavat renkaat. Muita kyllä riittää.
Kirjoitettu 28. Syyskuuta, 20241 vuosi Kakskutosia, taittuvia ja rullaavia maastorenkaita nykyään aika kehnosti. Onko se turha kikkailla ja pysyä vaan linjalla Rocket Ron ja RaceKing? Käyttöpyörään jolla mennään asvalttia ja hiekkaa. Pari kymppiä noilla ollut hintaa.
Kirjoitettu 28. Syyskuuta, 20241 vuosi 34 minuuttia sitten, RitcheyStanton kirjoitti: Kakskutosia, taittuvia ja rullaavia maastorenkaita nykyään aika kehnosti. Onko se turha kikkailla ja pysyä vaan linjalla Rocket Ron ja RaceKing? Käyttöpyörään jolla mennään asvalttia ja hiekkaa. Pari kymppiä noilla ollut hintaa. Jos pelkkää hiekkaa ja asfalttia niin itse hankkisin ehkä Double Fighterit tai vastaavat, tod näk rullaa karvan verran paremmin, mulla ollut nyt useamman vuoden ihan asfaltti sliksit ( en muista merkkiä ja mallia nyt tähän hätään ) 26" maasturissa, hyvin niilläkin pärjännyt hiekalla.
Kirjoitettu 28. Syyskuuta, 20241 vuosi 2 tuntia sitten, Nickname kirjoitti: Jos pelkkää hiekkaa ja asfalttia niin itse hankkisin ehkä Double Fighterit tai vastaavat, tod näk rullaa karvan verran paremmin, mulla ollut nyt useamman vuoden ihan asfaltti sliksit ( en muista merkkiä ja mallia nyt tähän hätään ) 26" maasturissa, hyvin niilläkin pärjännyt hiekalla. Tota ei ole taittuvana.
Kirjoitettu 28. Syyskuuta, 20241 vuosi Saa. Rullaa paremmin. Menee pienempään tilaan. Painaa vähemmän. Mahdollisesti tubeless helpompi. Kivempi laittaa vanteelle. e. Ainoastaan jos on selvästi halvempi hinta vaijerillisessa niin voin harkita. Muokattu: 28. Syyskuuta, 20241 vuosi, käyttäjä: RitcheyStanton
Kirjoitettu 30. Syyskuuta, 20241 vuosi 27.9.2024 klo 10.52, RitcheyStanton kirjoitti: 2.6 Rocket Ron? Bike24 nyt 36 euroa. Vittoria Mezcal varmaan kanssa mutta aika nihkeessä on tossa koossa rullaavat renkaat. Muita kyllä riittää. Jaa, tuo 2.6 RoRo on mennyt ohi, se vois olla varsin passeli. Pitääpä kattoa saako Bike24 vai Discount järkevämmän setin ku taian kasata kiekot samalla uusiksi kevättä varten.
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään