Kirjoitettu 3. Maaliskuuta, 20242 vuotta 2 tuntia sitten, tommi2 kirjoitti: ^^ En ole koskaan tehnyt mut käsittääkseni sivuduunia voi tehdä ihan yritykselle? Sivistäkää jossei näin ei ole. Ainakin näitä "teen kolmea työtä"-tyyppejä on jenkeissä ja tuskin ne yrittäjiä on. Eli pointti on et miksi edes pykäilis mitään firman kaltasista vaan sovit että olet osa-aikainen/tuntityöläinen sivuverokortilla. Tuntuis helpoimmalta. Voi tehdä. Kannattaa näistäkin aina sopia erikseen paperilla sen päätyönantajankin kanssa. Mää en esimerkiksi voisi tuollaista sivukeikkaa heittää mikä concordella, koska se rikkoisi työsopimusta nykyisen palkanmaksajan kanssa. Tuossa on vaan sekin sitten että työantajamaksut ja velvoitteet tulee sen firman hoidettavaksi vaikka osa-aikainen. Siksi ne haluaa sen konsultaationa tuntihinnalla ostaa niin on heille helpompi. Muokattu: 3. Maaliskuuta, 20242 vuotta, käyttäjä: IncBuff
Kirjoitettu 4. Maaliskuuta, 20242 vuotta Onko musta tulossa siis joku wanabe 30-40v trendipelle? 😮 Pitäiskö harkita vielä
Kirjoitettu 4. Maaliskuuta, 20242 vuotta Mulla ei ole mitään sivubisneksiä mutta yksi työkaveri esim vetää noin kerran viikossa spinning-jumpan kuntosalilla. Saa siitä urheilijana itse treenin samalla ja lisäksi palkkaa. Kun lapsiakaan ei ole hänellä aikatauluja sotkemassa niin joustavan työajan päivätyölle, omille treeneillä ja pienellä treeneihin sopivalle sivuduunille on hyvin aikaa. Kuinka kätevää.
Kirjoitettu 4. Maaliskuuta, 20242 vuotta Mun 2 kaveria tekee, toinen sai just verenpainelääkityksen, väittää itse että sivuduunin takia. Joo, oli aika kun olisi ollut osaamista, sille tarvetta ja ehkä aikaakin. Lapset olivat pieniä, päätin että olen heidän kanssaan. En ole toistaseksi katunut, voihan se päivä vielä tulla. Parhaimmillaanhan noi on kun harrastus varmaan, joskus funtsinut että josko piirtämisestä vois lunastaa jotain rahaa, mut ihan pienten kokeilujen lisäksi se on jäänyt (mulla oli mainosrahoitteinen sarjis kerran, se oli kaverin sivustolla, sovittiin että jos menee yli 100e kuussa tulot niin ruvetaan kattoon jotain jakoa... tais tulla total monen vuoden saldo 7e)
Kirjoitettu 4. Maaliskuuta, 20242 vuotta Mää tein jossain vaiheessa noille pienemmille startupeille tuollain sivuhommina jotain pikkujuttuja, kun silloinen työnantaja sen salli. Lopetin, kun ei se ollut sen käytetyn ajan ja stressin arvoista. Verottaja kun vie puolet....
Kirjoitettu 6. Maaliskuuta, 20242 vuotta Kollega haluaa piilottaa AV-kamat tekun taakse kaappiin ja miettii keinoa saada tiettyjen ledien valot "siirrettyä" näkyville sieltä piilosta. Onko jotain kuitu tai muuta vastaavaa "putkea" joka johtaisi valoa sen metrin-pari?
Kirjoitettu 6. Maaliskuuta, 20242 vuotta Olisko tossa mitään käyttökelpoista? https://www.muudi.fi/led-valaisimet/led-valokuidut , vai meinasitko dataa siirrettävän, johon varmaan ihan muovikuitukaapeli vois käydä? Muokattu: 6. Maaliskuuta, 20242 vuotta, käyttäjä: tommi2
Kirjoitettu 6. Maaliskuuta, 20242 vuotta Joo, pelkkää valoa. Datan siirrosta kuidussa mäkin tiedän jotain, kun tuli DWDM-tekniikan kanssa touhuttua vuosikymmen
Kirjoitettu 20. Maaliskuuta, 20242 vuotta Eilen kävin vähän höntsäilemässä säbää ja ilmeisesti käytön puutteesta toisesta sisäpelikengästä irtosi puolet kumipohjasta repsottamaan. Nyt tarvis vinkkejä liimasta, jolla sen sais pitävästi liimattua takas paikoilleen. Joku kontaktiliima tai vastaava varmaankin, mutta noissa on joillekin kumeille/muoveille rajoituksia, eikä mulla ole harmainta aavistusta mitä materiaalia se joustava osuus tuosta kengänpohjasta on... Kengät on sen verran vähän käytetty, etten viitsis laittaa satkua uusiin, jos noi voi elvyttää muutamalla eurolla liimaamalla. Joo, suutari varmaan auttais kans, mutta onx täällä tiatoo/vinkkejä?
Kirjoitettu 20. Maaliskuuta, 20242 vuotta 6 minuuttia sitten, concorde kirjoitti: Eilen kävin vähän höntsäilemässä säbää ja ilmeisesti käytön puutteesta toisesta sisäpelikengästä irtosi puolet kumipohjasta repsottamaan. Nyt tarvis vinkkejä liimasta, jolla sen sais pitävästi liimattua takas paikoilleen. Joku kontaktiliima tai vastaava varmaankin, mutta noissa on joillekin kumeille/muoveille rajoituksia, eikä mulla ole harmainta aavistusta mitä materiaalia se joustava osuus tuosta kengänpohjasta on... Kengät on sen verran vähän käytetty, etten viitsis laittaa satkua uusiin, jos noi voi elvyttää muutamalla eurolla liimaamalla. Joo, suutari varmaan auttais kans, mutta onx täällä tiatoo/vinkkejä? Liquisole (nyk. kai Rubberfix).
Kirjoitettu 20. Maaliskuuta, 20242 vuotta Tää? https://www.tokmanni.fi/kumiliima-rubberfix-50-ml-7612895393490
Kirjoitettu 20. Maaliskuuta, 20242 vuotta ^ Jep. Tuo on liuottimeton "terveysversio" aiheesta. Ei kokemuksia, vanhaa varastoa on vielä jäljellä. Oikea Liquisole oli kyllä hyvä tuote. Muokattu: 20. Maaliskuuta, 20242 vuotta, käyttäjä: Köfte
Kirjoitettu 20. Maaliskuuta, 20242 vuotta Raksauretaani voi kestää aikansa, tosin se kovettuu vähemmän kimmoisaksi.
Kirjoitettu 27. Maaliskuuta, 20242 vuotta Pääseekö kukaan kirjautumaan Maisaan (Husin sovellus) ? Tuo ei etene suomitunnistautumiseen. yrittää kyllä. Päivitys: Kännysovelluksella pääsee, kun valitsee tunnuslukukirjautumisen. Läppärillä ei voi itse valita, menee suomeen jos menee. 'Suomi.fi-tunnistukselle välityspalvelun tarjoaa OP Ryhmän osuuspankit ja OP Yrityspankki Oy'. Bugi vois siis olla OP:n suunnalla. Muoks. Pääsiaisen aikaan useampi sovellus tökki, omafortum... Muokattu: 5. Huhtikuuta, 20242 vuotta, käyttäjä: alpensau
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään