Skip to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Fillarikeskustelu.com

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Sekalaiset pikkukysymykset

Featured Replies

Kirjoitettu
2 tuntia sitten, tommi2 kirjoitti:

^^ En ole koskaan tehnyt mut käsittääkseni sivuduunia voi tehdä ihan yritykselle? Sivistäkää jossei näin ei ole. Ainakin näitä "teen kolmea työtä"-tyyppejä on jenkeissä ja tuskin ne yrittäjiä on. Eli pointti on et miksi edes pykäilis mitään firman kaltasista vaan sovit että olet osa-aikainen/tuntityöläinen sivuverokortilla. Tuntuis helpoimmalta.

Voi tehdä. Kannattaa näistäkin aina sopia erikseen paperilla sen päätyönantajankin kanssa. Mää en esimerkiksi voisi tuollaista sivukeikkaa heittää mikä concordella, koska se rikkoisi työsopimusta nykyisen palkanmaksajan kanssa.

 

Tuossa on vaan sekin sitten että työantajamaksut ja velvoitteet tulee sen firman hoidettavaksi vaikka osa-aikainen. Siksi ne haluaa sen konsultaationa tuntihinnalla ostaa niin on heille helpompi.

Muokattu: , käyttäjä: IncBuff

  • Viestejä 516
  • Katselut 38.7k
  • Luotu
  • Edellinen viesti

Eniten kirjoittaneet

Most Popular Posts

  • Vaihdoin kokeeksi vähän käytettyjä do_not_recharge-paristoja tilalle. 1,34 V ja ääni alkoi kuulumaan.

  • Joo, junan ravintolavaunussa oli kolmen kaljan ja sämpylän sääntö. Pitkillä reissuilla pohjoisen oli sitten päätepysäkillä muovikassillinen sämpyläitä, mutta eipähän tarvinnut suunnata nakkikiosk

  • Siksi juuri "kättä pidempää" oli tuossa vaihtoehtona. Kun huitaisee hippiä pesäpallomailalla kintuille ennen kuin alkaa mitään kyselemään niin siinä saa vanha aijä hieman etumatkaa. Tai ainakin voitta

Lähetetyt kuvat

Kirjoitettu

Mulla ei ole mitään sivubisneksiä mutta yksi työkaveri esim vetää noin kerran viikossa spinning-jumpan kuntosalilla. Saa siitä urheilijana itse treenin samalla ja lisäksi palkkaa. Kun lapsiakaan ei ole hänellä aikatauluja sotkemassa niin joustavan työajan päivätyölle, omille treeneillä ja pienellä treeneihin sopivalle sivuduunille on hyvin aikaa. Kuinka kätevää.

Kirjoitettu

Mun 2 kaveria tekee, toinen sai just verenpainelääkityksen, väittää itse että sivuduunin takia. Joo, oli aika kun olisi ollut osaamista, sille tarvetta ja ehkä aikaakin. Lapset olivat pieniä, päätin että olen heidän kanssaan. En ole toistaseksi katunut, voihan se päivä vielä tulla. Parhaimmillaanhan noi on kun harrastus varmaan, joskus funtsinut että josko piirtämisestä vois lunastaa jotain rahaa, mut ihan pienten kokeilujen lisäksi se on jäänyt (mulla oli mainosrahoitteinen sarjis kerran, se oli kaverin sivustolla, sovittiin että jos menee yli 100e kuussa tulot niin ruvetaan kattoon jotain jakoa... tais tulla total monen vuoden saldo 7e)

Kirjoitettu

Mää tein jossain vaiheessa noille pienemmille startupeille tuollain sivuhommina jotain pikkujuttuja, kun silloinen työnantaja sen salli. Lopetin, kun ei se ollut sen käytetyn ajan ja stressin arvoista. Verottaja kun vie puolet.... 

Kirjoitettu

Kollega haluaa piilottaa AV-kamat tekun taakse kaappiin ja miettii keinoa saada tiettyjen ledien valot "siirrettyä" näkyville sieltä piilosta.

Onko jotain kuitu tai muuta vastaavaa "putkea" joka johtaisi valoa sen metrin-pari?

Kirjoitettu

Joo, pelkkää valoa. Datan siirrosta kuidussa mäkin tiedän jotain, kun tuli DWDM-tekniikan kanssa touhuttua vuosikymmen :D

 

  • 2 weeks later...
Kirjoitettu

Eilen kävin vähän höntsäilemässä säbää ja ilmeisesti käytön puutteesta toisesta sisäpelikengästä irtosi puolet kumipohjasta repsottamaan.

Nyt tarvis vinkkejä liimasta, jolla sen sais pitävästi liimattua takas paikoilleen. Joku kontaktiliima tai vastaava varmaankin, mutta noissa on joillekin kumeille/muoveille rajoituksia, eikä mulla ole harmainta aavistusta mitä materiaalia se joustava osuus tuosta kengänpohjasta on...

Kengät on sen verran vähän käytetty, etten viitsis laittaa satkua uusiin, jos noi voi elvyttää muutamalla eurolla liimaamalla.

Joo, suutari varmaan auttais kans, mutta onx täällä tiatoo/vinkkejä?

Kirjoitettu
6 minuuttia sitten, concorde kirjoitti:

Eilen kävin vähän höntsäilemässä säbää ja ilmeisesti käytön puutteesta toisesta sisäpelikengästä irtosi puolet kumipohjasta repsottamaan.

Nyt tarvis vinkkejä liimasta, jolla sen sais pitävästi liimattua takas paikoilleen. Joku kontaktiliima tai vastaava varmaankin, mutta noissa on joillekin kumeille/muoveille rajoituksia, eikä mulla ole harmainta aavistusta mitä materiaalia se joustava osuus tuosta kengänpohjasta on...

Kengät on sen verran vähän käytetty, etten viitsis laittaa satkua uusiin, jos noi voi elvyttää muutamalla eurolla liimaamalla.

Joo, suutari varmaan auttais kans, mutta onx täällä tiatoo/vinkkejä?

Liquisole (nyk.  kai Rubberfix).

Kirjoitettu

^ Jep. Tuo on liuottimeton "terveysversio" aiheesta. Ei kokemuksia, vanhaa varastoa on vielä jäljellä. 

Oikea Liquisole oli kyllä hyvä tuote. 

Muokattu: , käyttäjä: Köfte

Kirjoitettu

Pääseekö kukaan kirjautumaan Maisaan (Husin sovellus) ? Tuo ei etene suomitunnistautumiseen. yrittää kyllä.

Päivitys: Kännysovelluksella pääsee, kun valitsee tunnuslukukirjautumisen. Läppärillä ei voi itse valita, menee suomeen jos menee. 'Suomi.fi-tunnistukselle välityspalvelun tarjoaa OP Ryhmän osuuspankit ja OP Yrityspankki Oy'. Bugi vois siis olla OP:n suunnalla.

Muoks. Pääsiaisen aikaan useampi sovellus tökki, omafortum...

Muokattu: , käyttäjä: alpensau

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Tärkeää tietoa

Hyväksy Käyttöehdot ja Tietosuojakäyntö.

Account

Navigation

Haku

Haku

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.