Kirjoitettu 7. Heinäkuuta, 20232 vuotta Kirjoittaja Hah, tota luurin oikolukua tuossa jo aiemmin kiroillut, kun vaihtelee sanojaan omin päin. Luuli tuon jo korjanneen jonkun vinkin myötä. Mitta sitten on vielä toi luurin oikolukija, se kun ei nyt alleviivaa punasella noita sanoja, jos on typo. Mulla kun on nuo sormet kuin nippu kyrp..ä, niin tahtoo aina nuo viereiset nappulat ottaa osumaa. Sitten nuita saa aina postauksen korjailla mitä sattuu huomaamaan. Joskus tuo tekee kyllä hauskojakin sananmuunnoksia Tohon kaivoon liittyen, sain yhden tarjouksen kirjallisena, 3601 € Carunan kalkulaattori maksaa 11 vuotiaasta reilusti, 10% Jos maksaa ylipäätään. Laitoin kuitenkin tänään paperit vetämään. Täytyy seuraavaksi aktivoida kotivakuutus, siellä muistaakseni kuitenkin ihan messevät omavastuut. Joskin on mulla yks toinen 30 v vanha kotivakuutus, joka saattaa ulottua loma-asuntoon saakka, siinä on omavastuu 100 € Ja työnosuuden voi vähentää kotitalousvähennyksellä. APK luvattiin korvata täysimääräisesti, jonka korjautan takuuna - tai sitten itse. Jotenkin, näin. Porapumppukauppiaan täti kertoi, että nyt on ollut heillä markkinat, että ukkonen on tuhonnut ihan älyttömästi pumppuja. Yhdessä sitten naureskelin hänen kanssaan hyviä bisneksiä hänellä, että sesonki parhaimmillaan Muokattu: 7. Heinäkuuta, 20232 vuotta, käyttäjä: Jopotuinen
Kirjoitettu 14. Heinäkuuta, 20232 vuotta 15.5.2023 klo 10.49, concorde kirjoitti: Kerrankin hyvä sähkölasku, kun oli -170eur. Toki nämä viulut on siis karvaasti maksettu tammikuussa Väreeltä tuli kalliin sopparin loppulasku ja nyt kun noita viimeisiä laskuja katselee, niin en osaa kyllä korkeakoulumatikan pohjalta laskea, onko ne oikein... No minäpä soitin Värelään ja mukavaa savvoo murtava aspaneito aloitti selvittämään niitä mun kanssa. Vartin puhelun lopputulemana oli, että nänen pitää selvittää kollegoiden kanssa kuinka ne laskut/hyvitykset/datahub-maksut ym oiken menikään, joten hän sanoi soittavansa tunnin sisään takas... Tää oli siis keskiviikkona, eikä puhelua ainakaan vielä ole tullut. Mimmi lienee kertaamassa MAOLin kirjan kanssa lukiomatikkaa, että saa oman virman laskuistaan selkoa... Näissä nykyisissä pörssilaskuissa summatkin on niin pieniä, ettei niihin isoja laskutoimituksia mahdukaan...
Kirjoitettu 20. Heinäkuuta, 20232 vuotta Tilanne alkaa olla kestämätön. Siispä ennustan, että sähköpörssiin tulee muutoksia asiakkaiden tappioksi ja markkinamiesten hyödyksi. Suomessahan markkinatalous toimii epäsymmetrisesti ja kuluttaja ei saa hyötyä liikaa.
Kirjoitettu 20. Heinäkuuta, 20232 vuotta Mulla viimeisin sähkölasku noin 300e....en tiedä miltä ajalta. Menee automaattisesti tililtä niin ihan sama. Töitä on niin paljon että en seuraa tiliotetta kovin usein. Jos vain ei ostaisi nukkeja, niin mitään hätää ei ole...ja nyt on tullu ostettua...
Kirjoitettu 22. Heinäkuuta, 20232 vuotta Kirjoittaja Mitenköhän mahtaa sähkön hinnan käydä ja kuka sen lopulta taas maksaakaan, kun on näitä erilaisia yltiöpäisiä hankkeita taas liikkeellä ihan ähkyksi asti? Teollisuuden hintnta on ihan muuta kuin kuuttajahinta. Mulla olikin jossain tuollekin hinta, mutta se taitaa olla jo kovin vanha, ettei kannata kaivella. https://www.tekniikkatalous.fi/uutiset/vihrean-vedyn-lisaksi-400000-tonnia-e-metanolia-vuodessa-suomeen-nousee-yksi-euroopan-suurimmista-sahkopolttoaineiden-tuotantolaitoksista/0a63a9a4-f1aa-4611-8c4b-7726af6e016c Muokattu: 22. Heinäkuuta, 20232 vuotta, käyttäjä: Jopotuinen
Kirjoitettu 25. Heinäkuuta, 20232 vuotta Uusin hintakatsaus: https://www.lumme-energia.fi/sahkon-hintakatsaus
Kirjoitettu 7. Elokuuta, 20232 vuotta Kirjoittaja Vaan nytpä on pelletti hintakurimuksessa. Kuluttajalehti: Pelletin hinta hirvittää – Motivan asiantuntija suosittelee harkitsemaan muita lämmitystapoja Muistuu mieleen takavuosilta kun Seppo Kääriäinen oli äänessä (oliskos ollut jopa ministeri tuolloin) ja vaati, että KAIKKI pientalojen öljykattilat tulee kieltää ja tilalle asennettava, Valtion avustamana tietenkin, pellettikattilat. Olisihan tuo toteutuessaan ollut melkoinen veto ja tulonriis..tulonsiirto kepulaisille. Muokattu: 7. Elokuuta, 20232 vuotta, käyttäjä: Jopotuinen
Kirjoitettu 8. Elokuuta, 20232 vuotta 20 tuntia sitten, mgcc kirjoitti: Houmenna kipinä maksaa keskihinta -0,44/snt kWh Jep. Tänään on hyvä päivä ladata auto, pyörittää pyykit ja tiskit ym.
Kirjoitettu 17. Elokuuta, 20232 vuotta Tänään ~2c/kwh , huomenna yli 30c/kwh 😮 https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000009791053.html
Kirjoitettu 17. Elokuuta, 20232 vuotta Kirjoittaja Eihän toi viimeiskään lasku pahalta vaikuta Avoimet laskut Yhteensä 10.54 €
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään