Kirjoitettu 27. Heinäkuuta, 20232 vuotta 12 tuntia sitten, alpensau kirjoitti: On ne kovasti tehneet töitä, ettei kukaan vaan pääse pysäköimään ilmaiseksi. Hietaniemen hautausmaan päätykin on miinoitettu, mutta maksuautomaatti on jossain hevon ahterissa. Villiä länttä löytyy edelleen Lauttasaaren suunnalta. Onneksi on vähissä tarpeet päästä koko kylään. Mun pitää 2.9. mennä Helsinkiin Johanneksen kirkolle kummitytön rippiäisiin. Kuulemma ihan elintärkeää että olen siellä kirkossa. Rutilus sentään miksi? Ei kummityttö näe olenko kirkossa vai en, ja ihan hirvee stressi minne mä auton saan? Sitten jos ei ole kolikkomaksullista niin tulee joku satasen sakko. Miksei voi riittää että tulen kotikaffetilaisuuteen?? Mulla on migreeni sinä päivänä... Joo mutta vastasin tilastokeskuksen tutkimuskyselyyn millainen taloustilanne...kysyttiin on ollu onglemia lainanmaksun kanssa, tai muitten laskujen. Jos nyt tulsi 1200e maksettava, aiheutuisiko ongelmia. No olipa kiva vastata kerrankin että ei tässä laskujen kanssa mitään ongelmaa
Kirjoitettu 27. Heinäkuuta, 20232 vuotta Kirjoittaja ^^ Tutkijat ovat nyt pettyneitä sinuun Muokattu: 27. Heinäkuuta, 20232 vuotta, käyttäjä: Jopotuinen
Kirjoitettu 27. Heinäkuuta, 20232 vuotta Kirjoittaja ^ Junalle vain pitää varata erikseen oma matkapäivä, että ajoissa perillä. Viimeksi meno-paluu Pasilaan toppasi molempiin suuntiin keskellä ei mitään. Junatäti veteli vain vaunujensa kanssa ja lohdutteli, että hänellä on kyllä kaliaa ja sitä riittää vaikka pidempäänkin seistäisiin.
Kirjoitettu 27. Heinäkuuta, 20232 vuotta 12 hours ago, Densen said: Ei hitto, eikö siellä hietsun kärjessä ole enää edes lyhytaikaista kiekkopysäköintiä? Viikonloppuisin ja pyhisin on monen kadun varressa maksuton pysäköinti. Muuten vähiä ilmaisia pysäköintipaikkoja on muutettu maksullisiksi ja uusia asukasvyöhykkeitä myös.
Kirjoitettu 28. Heinäkuuta, 20232 vuotta Kirjoittaja No nyt tuli tenkkapå Kävin A-Marketissa ja heitin 1,5 viinipussukan auton perään. Ihmettelin jo aiemmin outoa hedelmäistä tuoksua autossa päivällä. Hemmetti, pussukka oli ottanut osumaa hammastetusta laastilapiosta ja alkanut tihkuttaa. Lautatarhalla siirsin sen ruokakasiin, ettei sotke autoa enempää. Nyt siellä on punkulla höystettyä leipää. Voip olla hyvääkin Tuossa nyt yrittänyt selvittää, että mistä se vuoto on, ja se kohta ylös, mutta kun ei oikein löydy ja nyt sitten keittiönpöytä vuorostaan lainehti ja viittä vailla ettei siitä alas Rouvan matolle - huh, se oli jo likellä. Talouspaperilla kuivasin ja puolikkaan lasillisen sain lopulta puristeltua talteen Mutta mitä ihmettä nyt tehdä tuolle pussukalle, muuta kuin imeä se nopeasti tyhjäksi? 🤪 Kuin tulikaan mieleen se varhaisnuoruuden PUSSIMAITO! Voi keissus, miten jokin asia voidaan töpeksiä. Mökiltä saatiin vasta vajaa kymmenkunta vuotta sitten heitellä viimeiset mamman maitopusseista kutomat "kulttuurihistoriallisesti" arvokkaat risat muovimatot roskiin. Muokattu: 28. Heinäkuuta, 20232 vuotta, käyttäjä: Jopotuinen
Kirjoitettu 28. Heinäkuuta, 20232 vuotta ^Ei sulla satu oleen sellasta tyhjö-viini-pumppua? Ite hankin joskus sellasen kun kaveri yllytti, sillä laitetaan pulloon siis kumikorkki ja pumpulla vedetään ilmat pois. Säilyy virallisesti oliko se nyt päivän, huhu kertoo että jos pumppaile päivittäin niin vikkokin menee tuosta vaan. siis tälläne https://www.24hshop.fi/koti-puutarha/keittiokoneet/baaritarvikkeet/tyhjiopumppu-viinille?gclid=CjwKCAjwzo2mBhAUEiwAf7wjksgfVfwZI5-kV9EKix6IT37MbSXfO5QcSbkMTUUC7pO_dR_6PC3guhoCeTwQAvD_BwE Jos ei ole, niin kiire varmaan tulee hommata, ehkä se imurointi on tässä vaiheessa the plan
Kirjoitettu 28. Heinäkuuta, 20232 vuotta Kirjoittaja On mulla kyllä sellanen jo syntyessä saatu imupumppu, jolla alkuun rintamaitoa... 😵💫 Meillä kyllä tuohon viinin säilymiseen liittyy hieman toisen laatuinen pulma.. Nyt kun kävin pystyyn nostetulla tonkalla, vuotoja ei enää esiintynyt. Mutta voi sen silti varoks tyhjätä Muokattu: 28. Heinäkuuta, 20232 vuotta, käyttäjä: Jopotuinen
Kirjoitettu 28. Heinäkuuta, 20232 vuotta 22 tuntia sitten, tempokisu kirjoitti: Mun pitää 2.9. mennä Helsinkiin Johanneksen kirkolle kummitytön rippiäisiin. Kuulemma ihan elintärkeää että olen siellä kirkossa. Rutilus sentään miksi? Suunnista Hanasaaren liityntäpysäköintiin (0 €) ja siitä kävelet Koivusaaren metroasemalle 500-600m tai otat fillarin peräkoslaan. PS. Kehä 1 on vahvasti nopeuskameramiinoitettu. Muokattu: 28. Heinäkuuta, 20232 vuotta, käyttäjä: alpensau
Kirjoitettu 28. Heinäkuuta, 20232 vuotta Kirjoittaja Rouva oli käynyt IKEAssa. Kasasin aterimien kuivaustelineen, kuusi osaa. Miten siitäkin oli saatu palapeli? Rouva kokosi itse yhden taulunkehyksen ja vaihtoi sinne vanhan raamin sisuksen. Paitsi että vanhasta raamista lähti etulasi jatkoon ja pienen uurastelun jälkeen myös taustapahvi lähti sinne jatkoon, IKEA:n pahvista irtosi ripustuslenkki. Ikean alkuperäisestä kötöstyksestä meni lopulta käyttöön ainoastaan kehykset. Siitä huolimatta jaksettiin ylistää IKEA:n krääsää. Muokattu: 28. Heinäkuuta, 20232 vuotta, käyttäjä: Jopotuinen
Kirjoitettu 28. Heinäkuuta, 20232 vuotta 22 tuntia sitten, tempokisu kirjoitti: Mun pitää 2.9. mennä Helsinkiin Johanneksen kirkolle kummitytön rippiäisiin. Kuulemma ihan elintärkeää että olen siellä kirkossa. Rutilus sentään miksi? Ei kummityttö näe olenko kirkossa vai en... Kyllä hän näkee, koska kummithan on siellä alttarilla pitämässä kättään kummilapsen pään päällä , kun pappi vetää herrasiunaata. Nimim 5/5 kummilapsista "hoideltuna"
Kirjoitettu 29. Heinäkuuta, 20232 vuotta Mökin sivusta on päässyt vähän ruohottumaan ja siinä on about miljardi koivun alkua, joten lainasin töistä koneen jolla saa pintaa vähän möyrästyä ja sitten haravalla ja lapiolla kaikki kasvava juurineen pois. Sain tehtyä ehkä 2/3, mutta sitten alkoi satamaan niin paljon, ettei wanha Drymax-asu enää jaksanut pitää vettä, joten tauon paikka. Vaatteet kuivausrumpuun, evästä ääntä päin ja jos sattuu tulemaan pieni sateen rako, niin takas askareisiin. Vähän puuttuu vielä viherpoistoa, sitten lanalla pinta tasaiseksi, lätkällä tiiviiseen ja uusi pinta hienoisempaa tavaraa koneella päälle. Kyllä siitä hyvä vielä tulee.
Kirjoitettu 29. Heinäkuuta, 20232 vuotta Kävin Prismasta fillarilla ostamassa Retki-lehden, koska a) kaipasin ulkoilua vaikka sateessa b) kaipasin lukemista.
Kirjoitettu 29. Heinäkuuta, 20232 vuotta 18 tuntia sitten, Jopotuinen kirjoitti: On mulla kyllä sellanen jo syntyessä saatu imupumppu, jolla alkuun rintamaitoa... 😵💫 Tähän ehkä sopisi Austin Powersin käyttämä pumppukin ...
Kirjoitettu 29. Heinäkuuta, 20232 vuotta Kirjoittaja Nyt en muista Austinin käyttämää, mutta jotenkin tuo ei enteile mitenkään hyvää... Itseasiassa havaitsin aamulla olevani liemessä. Tuota kun olikin valunut pöydänreunan yli ja aterinlaatikon pohja lainehti. Kuivattelin kyllä, mutta selkeät evidenssit jäi. Rouvan nouto tiistaina, muutama päivä on siis vielä aikaa. Olin ajatellut UV sädetystä, mutta eihän se nyt onnistu kun sataa vettä! Tietty voisin piipahtaa tuossa läheisellä puusepällä ja laittaa joudutetusti suunnitellut uudet kalusteet prosessiin, piirustuksetkin olisi koneella jo valmiina pelkästään mitoituksen lopputarkisteluita vailla. Eihän nuo tietenkään tuohon ehdi, mutta tilauksenvahvistus pöydällä saattausi vaientaa Rouvan. Kalusteet tulevat sitten kun joutuvat. Muokattu: 29. Heinäkuuta, 20232 vuotta, käyttäjä: Jopotuinen
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään