Kirjoitettu 10. Heinäkuuta, 20232 vuotta Kirjoittaja Fillarin kanssa puuhastelua vasta saadun osalaatikon kanssa
Kirjoitettu 10. Heinäkuuta, 20232 vuotta Mä laitan uuteen uuniin kalaa ja perunaa... ^ päiväkahvit. Ajoin aamulla 22km ( huomena pidempää ajoa) kävin ruokakaupassa, imuroin ja pyyhin pölyjä, tein yhden nukkeprojektin "Against the Current" melkeinvalmiiksi mutta pääkoriste tulee myöhemmin, kävin Nokian paateilla kuvaamassa yhden nuken ( voi olla ettei onnistunu) ja sitten vielä ostaan Raparperijuomaa.
Kirjoitettu 10. Heinäkuuta, 20232 vuotta Kirjoittaja Nyt kun sulla on uusi tuliterä hieno uuni, käytä aina kannellista pyrex astiaa, tai foliota tms. aina kun on vähänkin epäilys, että roiskuu. Tyyppiä makaronilaatikko jne. eivät roiski eivätkä suojausta tartte. Ylipäätään, jos ollaan alle n. 150 astetta, nii räiske lienee olematonta, tai ollenkaan. Tällä pidät uunin kuin kaupan hyllystä vedetty - ja ilman puhdistusta
Kirjoitettu 10. Heinäkuuta, 20232 vuotta ^ alusen päällä on aina folio ( just ostin uutta, onpa ohkasta vaikka lukee "vahva" ) ja yleensä uunissa on kala ja peruna. Makaronilaatikko paistuu pannulla paremmin. Mikä paistuu 150 asteessa?? mulla on 250 astetta. Olen jo uunin ovea putsannut, kun kalapala siihen.... ps. onko sulla jopo yritys eniten tänne postannu...olen nimittäin aika kova kilpakumppani... Muokattu: 10. Heinäkuuta, 20232 vuotta, käyttäjä: tempokisu
Kirjoitettu 10. Heinäkuuta, 20232 vuotta Kirjoittaja Eihän toki, en edes tiennyt kunniamerkeistä, ennen kuin vinkkasit. Joutilaisuuttani höpöttelen, uusi vaihe elämässä ja aikaa on. Silti en kaipaa takaisin kustannuspaikalleni, vaikka yhden maanittelupuhelun olenkin saanut. Viime syksynä saamani assistettinini, jonka perehdytin seuraajakseni virkaani, otti hatkat. Siitä huolimatta ei niin paksuja riimuja ja vahvoja härkiä ei löydy, jotka saisivat minut vedetyksi takaisin. Joutilaisuuteen voi tykästyäkkin. 250 on kovalämpö ja sillä kärtsää. 225 olen pitänyt, että pientä rusketusta pintaan ja 200 jos ei rusketusta. Uuneissa on eroja keskenään lämpöjen, tai paahtamisen suhteen. Meillä mökin uuni kärtsää armotta kotiuunin parametreillä. Täytyy käyttää 25-50 pienempiä lämpöjä! Oliskos tuo jotain 15-20 vuotias ikähaarukassa oleva valurauta Rosenlev Vähän käytön ansiosta on kuin uusi, mutta esim pannarit kärtsää, jollei tiedä. Mahtaako Kisu tehdä pannareita? Kantsis! NIIN hyvää ja vaivatonta! Pannariin voi aina lisätä ihan mitä vain, vaikka siivutettuja nahkiaisia. En tiedä miltä kombo maistuisi, mutta eipä tiedä kukaan muukaan Muokattu: 12. Heinäkuuta, 20232 vuotta, käyttäjä: Jopotuinen
Kirjoitettu 10. Heinäkuuta, 20232 vuotta Bonttien paistaminen onnistuu 70 asteessa ja 20 min. Hyvin lemuaa hiet siinä jo!! Ja tiijättekö, BOA kiristin sulaa/käryää jos sen laittaa kiinni uunin vastuksiin... Tuon jälkeen ei enää laita kenkiä liian ylös uunissa. 😑
Kirjoitettu 10. Heinäkuuta, 20232 vuotta ^ ^vanhassa uunissa oli mukavat 300° mutta kun falskasi niin uuden uunin 250° on jopa tehokkaampi. Myös liesi kuumenee nopeemmin....aiemmin laitoin termoskaffet kuumenemaan ja vaihdoin vaatteet siinä välissä....ei ehdi enää.. No tässä heräsin päiväunilta( ja olipas pitkät unoset,kääk! ) ja laittelin uunilohen....ja söin vaikka ei yhtään nälkä.... ^ "bonttien paistaminen..." eli siis minkä??? Muokattu: 10. Heinäkuuta, 20232 vuotta, käyttäjä: tempokisu bontit
Kirjoitettu 10. Heinäkuuta, 20232 vuotta Kirjoittaja Liittyy, tavalla tai toisella, Vesan varpaisiin. Alalämpöjä tuohon suosittelen. Muokattu: 10. Heinäkuuta, 20232 vuotta, käyttäjä: Jopotuinen
Kirjoitettu 10. Heinäkuuta, 20232 vuotta 52 minuuttia sitten, tempokisu kirjoitti: ^ "bonttien paistaminen..." eli siis minkä?? Muokattu: 10. Heinäkuuta, 20232 vuotta, käyttäjä: VesaP
Kirjoitettu 10. Heinäkuuta, 20232 vuotta Kotipöytäjokapaikanhöylätietokoneeseen asennan monen vuoden McAfeilun jälkeen Nortonin virussoftaa. Ja vinkiksi kaikille, koskaan ei kannata ostaa virusfirman jatko"tarjousta" eli renew juttua ku tulee esim eka vuosi täyteen. Amazonista saa AINA vuoden lisenssejä murto-osan hinnalla. Tyyliin 80e renew omilta sivuilta, Amazonista 10e/vuosi uusi 10 koneen lisenssi.
Kirjoitettu 10. Heinäkuuta, 20232 vuotta Kirjoittaja Asentelin valkosivu renkaat Cressenttiin. Tuli aika hienot Tein myös etunavan (ei tämä mahan päällä pömpöttävä) syvällisen huollon. Muokattu: 10. Heinäkuuta, 20232 vuotta, käyttäjä: Jopotuinen
Kirjoitettu 11. Heinäkuuta, 20232 vuotta Kirjoittaja Jeesasin vähän sarvijaakkoa. Sillä oli takajaloissa "jalkaraudat", eikä oikein millään päässyt eroon. Takanilkkoja yhdisti n. 0,5 cm pitkä hämähäkin kötöstys. Kaivelin hammastikun asetin kärjen sinne jalkojen väliin ja eikä mitä, Jaakko sai nyhdettyä jalkansa taas erilleen ja siitä ilahtuneena pyrähti taas lentoon.
Kirjoitettu 12. Heinäkuuta, 20232 vuotta No ei löydy sitä VesaP:n postausta jossa mietit mcgg:n keskisormea. Hei ei se ole keskisormi, on vain neljä mikkihiirisormea eli peukalo, etusormi, nimeton ja pikkurilli Mä ajelen tavallisilla kengillä....harmittaa kun tuossa olisi ihan uudenveroiset punaiset ajokengät, ja jopa Sidin kultaiset juhlamallimonot käyttämättömät ...olen yrittäny fillaritorilla kaupata mutta ei kelpaa. Koko 38. aiheeseen, sain myytyä nukenvaatteita ja pakkasin kirjekuoreen.
Kirjoitettu 12. Heinäkuuta, 20232 vuotta 21 tuntia sitten, Jopotuinen kirjoitti: Joku nelivyöjäärä, leptura tms. ?
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään