Kirjoitettu 8. Elokuuta, 20241 vuosi Tänään tuli "vain" 108km ennen töitä. Nyt on lämmintä, aamulla ei ollut.
Kirjoitettu 8. Elokuuta, 20241 vuosi Tän vuoden pisin lenkki taitaa olla alle 20km... mennyt vähän tohon suuntaan et puolet pyöräilystä onkin nyt kävelyä, yleensä hurtan kanssa. Näin niinku vaikka fillariaihesella foorumilla ollaankin, niin ainakin mulle sopii tollanen monipuolisuus, ei pääse rasittumaan niin tasasesti samat paikat. Pakkaan vielä tiivis punttitreeni, niin siinähän se päivä on.
Kirjoitettu 10. Elokuuta, 20241 vuosi ^ pääasia että on ulkoilua, ite olen pitänyt myös aamuvoimistelun ( mutta nyt kylkiluu/lihasvamman takia vatsalihasiikkeitä ei pysty) kuvioissa. Ja olen iloinen että pystyn nykyisin käveleen aika pitkäänkin ( verrattuna 10v sitten jotain 500m...) Äskön pyörällä 10km kauppareissu sateessa, kun on suurempia suruja niin sade ei haitannu mitään. Mietin että luontokin itkee kanssani... Muokattu: 10. Elokuuta, 20241 vuosi, käyttäjä: tempokisu se on vatsalihas, ei vatsaliha...
Kirjoitettu 15. Elokuuta, 20241 vuosi Aamulla ennen töitä reippaita osuuksia niin 115km. Onneksi vapaapäivinä voi ajaa hitaammin, eipä nimittäin nyt reippailu kovasti inspiroi...
Kirjoitettu 15. Elokuuta, 20241 vuosi Eilen lyhyesti salille ja takaisin. Huomenna ajan työmatkat 2x20 km pitkästä aikaa. Mulla menee siinä n. 450-500 Kcal suuntaansa eli lähes tuhat extrakulutusta päivään. Vastaa yhtä ylimääräistä Fazerin sinistä suklaalevyä tai Big Mac ateriaa. Ei ole siis kovin tarkkaa jos lounaalla ottaa myös jälkkärin 😀 Kisulla kuluu kyllä melkoiset kalorit noilla päivittäisillä satasilla! Se on jotenkin täysin käsittämätöntä miten elät sillä leivällä parilla ja pienellä palalla suklaata (mitä muistelen sun lounaaksi kertoneen syöväsi).
Kirjoitettu 15. Elokuuta, 20241 vuosi ^ joo nyt on pakko tuottaa sulle tuskaa lisäävä tieto, että sun 2 x 20km vaikka tempoaisit, niin korkeintaan voileipä ilman voilla kuluu. Ei todellakaan suklaalevy ja hampurilainen! Syöt keskikokoisen munkin > sen kuluttamiseen menee 2-3 tuntia kävelyä. Kyllä tässä on saanu töitä tehdä että sain sen yhden kilon pois ( on tosin voinu tulla takas mutta nyt tässä on huolestuttavimpiakin asioita) Niin siis aamupalalla on leivän puolikas ja runsaat päälyset, jotain pientä välipalaa ja sitten iltapäivällä kala-ateria, josta suurin osa on salaattihommaa. Eikä tällä ainakaan laihdu, korkeintaan se yksi kilo. Näin pienen ja vanhan naispuolisen perusaineenvaihdunta ja kulutus on aika pientä. No, mutta jos työt loppuu niin ajelen sitten enempi. Muokattu: 15. Elokuuta, 20241 vuosi, käyttäjä: tempokisu
Kirjoitettu 15. Elokuuta, 20241 vuosi Kirjoittaja Iso mies kuluttaa enemmän. Mää on ihan varma että tuollainen 2x20km vie mulla enemmän kuin voileivän ilman voita. Kyllä sä sen lääkärinä tiedät. Tosin suklaalevy on varmasti överi arvio. Viimeksi ajoin tiistaina maastossa 35km. Eipä ole hirveästi muuta kuin maastofillarointia edes tullut harrastettua tänä kesänä. Muokattu: 15. Elokuuta, 20241 vuosi, käyttäjä: IncBuff
Kirjoitettu 15. Elokuuta, 20241 vuosi ^ tässä nyt ei todellakaan ole kysymys lääkäriydestä, ei meillä ollut näistä asioista mitään ja anoreksian tiimoilta tiesin näistä kalorihommista. Mun mielestä 40km pyöräily on ulkoilua, mutta ei se mun syömiseen vaikuta mitään. No jos sitten oon erikoistapaus, kun tuntuu että se on ihan se ja sama pyöräileekö vai ei, paino saattaa jopa laskea jos pyöräilen vähempi. Ruokailu on aika vakio, en syö enemmän jos olen ajellut enemmän. Muokattu: 15. Elokuuta, 20241 vuosi, käyttäjä: tempokisu
Kirjoitettu 15. Elokuuta, 20241 vuosi Eikös se ole 70kg tyypille tunti vauhdikasta pyöräilyä joku 400-500 kcal? Tunnissa ei varmaan aja 2x20km. Hampurilainen on 500 -1000 riippuen burgerista ja suklaalevy 200g on varmaan melkein 1000 kans. Mä joskus laskin kaikki kalorit, ihan hatusta heittelin noita. Ittelläni huomasin että toi teoreettinen kulutus ei tepsinyt, jos mätin sen verran xtraa, tuli xtraa.. paha sanoo miks.
Kirjoitettu 16. Elokuuta, 20241 vuosi Joo siis fazerin sininen on noin 1000 kcal ja big mac ateria (sis big macin, ranskalaiset ja normicolan) on myös noin 1000 kcal. Ja kyllä, tällainen 78 kg kuluttaa tunnissa keskitehoisessa liikunnassa n. 450-500 kcal. Eli 2 x tunnin liikunnassa kuluu yhteensä ainakin sen n. 900 kcal eli joko sen suklaalevyn tai hamppariaterian verran. Tietty samassa ajassa normaali aineenvaihduntakin kuluttaa jotain eli aivan suoraan se sitä 900 kcal ei ole lisätarve. Mutta kyllä kisu tässä asiassa olet mielestäni väärässä siinä suhteessa, että pelkkä voikkari riittäisi minulla korvaamaan 2h pyöräilyn. Luvut olen saanut useamman eri sykemittarin lukemista vuosien varrella jossa omat taustatiedot kunnossa ja sykemittaus päällä. Täysin kalorilleen luotettavia ne eivät tietenkään silti ole mutta uskon niihin melko pitkälti. Mutta asian vahvistaa myös julkiset laskurit. Esim tässä kuntoplussan versio https://kuntoplus.fi/laihdutus/energiankulutus/paljonko-liikunta-kuluttaa edit. Vielä epäillyn suklaalevyn tarkistus. 550 kcal on 100g eli suklaalevy on 1100 kcal. https://www.fazer.fi/tuotteet/401509/karl-fazer-maitosuklaa-200-g/ ja mäccäriateria 1120 kcal https://www.mcdonalds.com/us/en-us/meal/big-mac-meal.html eli en kovin hakoteillä ollut. Muokattu: 16. Elokuuta, 20241 vuosi, käyttäjä: Densen
Kirjoitettu 20. Elokuuta, 20241 vuosi Aamulla ennen töitä 112km. Mä en kuluta varmaan mitään, sillä mun ajamisella ei ainakaan laihdu. Enkä syö kovin paljo, paitsi salaattia tomaattia ja kurkkua syön paljon.
Kirjoitettu 20. Elokuuta, 20241 vuosi No kokeillaan...laitoin kans maantiepyöräily, 300minuuttia ja painoni on45kg > epäreilua, prkl mä ajan 120km ja kulutus 1530 kcal Vapaapäivinä mun 30km linnunlaululenkit ei kuluta mitään...
Kirjoitettu 21. Elokuuta, 20241 vuosi Ajelin aamulla h i t a a s t i ( maks alamäessä 20km/h) totesin että jalat on niin kipeet että käyn vaan kääntymässä kun kerta puinkin 12km. Koko ajan on pitäny käydä Ratinassa lokkeja kuvaamassa, mutta se on fillarointia raskas reppu selässä ja näillä jaloilla en kyllä nyt lähde minnekään. Huomena nimittäin tiedossa sadeajamista.
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään