Skip to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Fillarikeskustelu.com

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Viimeisin hankintasi?

Featured Replies

  • Viestejä 2.3k
  • Katselut 170.1k
  • Luotu
  • Edellinen viesti

Eniten kirjoittaneet

Most Popular Posts

Lähetetyt kuvat

Kirjoitettu

Lahdessa sijaitsevan paahtimon tuotetta. Caffi black bourbon papuja 250g nyssykkä. Tuoksu oli hyvä pussia tuuletellessa. 

Kirjoitettu

Tilasin / sovin huollon kahdelle takaiskarille. On tuo kyllä melko kallista. Toinen 159 euroa ja toinen 169. Hinnat nousseet noissakin entisestään. 120 euroa oli vielä joku vuosi sitten. Keulahuollon osaan ja pystyn tekee onneksi itse. Toki se ottaa aikaa pari tuntia vähintään kaikkine valmisteluineen ja onhan ne öljyt, parit työkalut ja tiivistesarjatkin maksaneet. Vuosihuollon tiivistesetti voi olla hyvinkin 30 euroa. 

Kirjoitettu

^ olisikin autonhuolto joskus tota hintaluokkaa. Etuvalon se suojamuovi kun oli pakko vaihtaa, osa ja työ = 650e.

Loppuviikoksi kalaa, tosin ahvenet menee pakkaseen ja välillä on syötävä punalihaistakin kalaa. Mutta uutena noita muikkuja, joita paistelen illemmalla. Huomenna on uunikuharullasta puolikas. Kokeillu marketin hyllyn savulohiherkkuja mutta ainut oli leppäsavuherkku kun oli ok, muut ei. Nygrenin savulohiherkku on ylivoimaisesti parasta. Sensijaan marketin kylmäsavulohi on tosihyvää.

kalaruokaa24%20vko10a.jpg?img=smaller

Kirjoitettu

Nojuu, autohuollot toki maksaa. Ja autoon kun en itse osaa/uskalla/pysty tekemään juuri mitään. Öljyt voin tarkistaa, pissahenkilöön lisätä vettä, avaimen pariston vaihtaa ja renkaat vaihtaa.

Pyörät huollan ja tarvittaessa osat vaihdan tuota takaiskarin vuosihuoltoa lukuun ottamatta. 

Kirjoitettu

Autokoulussa opetettiin, että öljyt tulee tarkastaa aina ennen ajoon lähtöä.
Silti autokoulussa ei koskaan tarkastettu opetusauton öljyjä, ei edes aamulla yön seisotuksen jälkeen. Se ihmetyttää edelleen.

Kirjoitettu
4.3.2024 klo 17.36, Densen kirjoitti:

Tilasin / sovin huollon kahdelle takaiskarille. On tuo kyllä melko kallista. Toinen 159 euroa ja toinen 169. Hinnat nousseet noissakin entisestään. 120 euroa oli vielä joku vuosi sitten. Keulahuollon osaan ja pystyn tekee onneksi itse. Toki se ottaa aikaa pari tuntia vähintään kaikkine valmisteluineen ja onhan ne öljyt, parit työkalut ja tiivistesarjatkin maksaneet. Vuosihuollon tiivistesetti voi olla hyvinkin 30 euroa. 

Oletko koskaan kokeillut vaan ajaa? Huoltamatta. En tiedä kuinka arvokkaita noi iskarit on mutta mulla muutama täpäri ja useita keuloja ollut, yhden olen huoltanut, meni huonommaksi, joihinkin lisäillyt öljyä ja toki ilmaa, mutta ei minusta ole muuttuneet juurikaan. Täytyy mainita että käytettyinä ostettuja noin satkun keuloja ja iskari tulleet muutaman satkun rungoinssa, jolloin huoltamattomuus tavallaan perustelee itseään, vähän kun kvartsikellon tai Seiko 5:n kohdalla, mutta ihan kuriositeettinä että menevätkö oikeesti piloille jos ei huolla? Mun tän hetken vanhin keula on ollut mulla yli 10 vuotta, ajan sillä nyt kaikki työmatkat muun muossa. 

Korostan vielä että en väitä ettei kannata huoltaa, mietin vaan... 

Kirjoitettu
4.3.2024 klo 17.36, Densen kirjoitti:

Tilasin / sovin huollon kahdelle takaiskarille. On tuo kyllä melko kallista. Toinen 159 euroa ja toinen 169. Hinnat nousseet noissakin entisestään. 120 euroa oli vielä joku vuosi sitten. Keulahuollon osaan ja pystyn tekee onneksi itse. Toki se ottaa aikaa pari tuntia vähintään kaikkine valmisteluineen ja onhan ne öljyt, parit työkalut ja tiivistesarjatkin maksaneet. Vuosihuollon tiivistesetti voi olla hyvinkin 30 euroa. 

No juu, keulan öljyhuollon voi tehdä itse, mutta se täyshuolto maksaa siihenkin tuon 160-170€ eli missä puretaan vaimennin samalla tavalla kuin tuossa iskarihuollossa. 350€ taisi tehdä osineen viime kesänä kun koko alusta huolettiin paikallisessa. Joka toinen vuosi olen tuon teettänyt ja välivuosina itse öljyhuolto.

Vollen vuosihuolto oli Wetterillä 380€, että ei ole fillarointikaan halpaa, jos tuohon päälle olisi vielä jonkun perushuollon teettänyt fillarin muulle tekniikalle.

Kirjoitettu

Minä olen tehnyt sen keulan täyshuollonkin itse. Siinä se jo melkein menee samalla vaivalla kun kerran alaputket on irrottanut, työtilan kasaillut, työvälineet öljyineen ja puhdistustarvikkeineen hakenut jne. Siis verrattuna siihen perus ns. 50 h huoltoon. Täyshuollossa tulee siis lisäksi keulasta vähän toki riippuen sen vasemman alajalan ilmaruodon irrotus ja sen osien putsaus, puhdistus ja parin o-tiivistysrenkaan vaihto. Vaimenninpuolella taas on keulakohtaisia eroja. Mutta senkin jos avaa, putsaa vaihtaa parit o-renkaat jne. Vanhemmissa keuloissani vaihdan vaimentimen öljyt (yläkautta) ja Pikessa taas olen ilmannut sen öljyn paisuntarakon. Nyt uusimpaan zebiin en ole täyshuoltoa vielä tehnyt ja ulkoa muista mitä sille piti vaimenninpuolelle tehdä (muistelen että ihan kaikkea ei "turhaan" kannattanut edes normaalisti). 

Kirjoitettu

Uusin hankinta on kaksi paria Asicsin juoksutossuja intersportin -25 % alesta joka parhaillaan voimassa. Kaksi siksi, että otin kahta kokoa joista palautan epäsopivan. Tartti toki kahdet tunnukset, kun alennus koski vain yhtä paria. Totesin etten lähde kauppoihin sovittamaan vaan tilasin kotiin, koska yhdessä lähiliikkeessä oli yhtä kokoa ja toisessa toista. Helpompi vertailla kahta kokoa vierekkäin kotona. 

Malli on minulle uusi tuttavuus Novablast 4. https://www.intersport.fi/fi/tuote/asics-asics-novablast-4--miesten-juoksukengat-juoksukengat-56588633/?color=LIME&gad_source=1&gclid=CjwKCAiAxaCvBhBaEiwAvsLmWEwJKLV9gmURBpUQIvt5v2vlIpye8FDZ0aeyqKc1Co7sx96Se5pAgBoCwuoQAvD_BwE

Olin tosin tylsä ja tilasin mustat enkä tuollaisia päheitä vihreitä. 

Ja tarvitsen siis ehdottomasti juoksukengät. Juoksin kuitenkin viime kesänäkin 2 tai 3 hölkkälenkkiä :)

Ja vanhat kengät puristavat varpaista. Ihme kutistujia (jalka leventynyt tosiasiassa varmaan).

Kirjoitettu
1 tunti sitten, Densen kirjoitti:

Minä olen tehnyt sen keulan täyshuollonkin itse. Siinä se jo melkein menee samalla vaivalla kun kerran alaputket on irrottanut, työtilan kasaillut, työvälineet öljyineen ja puhdistustarvikkeineen hakenut jne. Siis verrattuna siihen perus ns. 50 h huoltoon. Täyshuollossa tulee siis lisäksi keulasta vähän toki riippuen sen vasemman alajalan ilmaruodon irrotus ja sen osien putsaus, puhdistus ja parin o-tiivistysrenkaan vaihto. Vaimenninpuolella taas on keulakohtaisia eroja. Mutta senkin jos avaa, putsaa vaihtaa parit o-renkaat jne. Vanhemmissa keuloissani vaihdan vaimentimen öljyt (yläkautta) ja Pikessa taas olen ilmannut sen öljyn paisuntarakon. Nyt uusimpaan zebiin en ole täyshuoltoa vielä tehnyt ja ulkoa muista mitä sille piti vaimenninpuolelle tehdä (muistelen että ihan kaikkea ei "turhaan" kannattanut edes normaalisti). 

Pitäis kai perehtyä. Pikeen tuon tein joskus, mutta muistaakseni tuohon Foxiin mikä mulla on Izzossa vaadittiin joku törkykallis erikoistyökalu, että vaimentimen saa auki. Ehkä sen saisi jotenkin kikkailtua.                             

Kirjoitettu
2 tuntia sitten, Densen kirjoitti:

Uusin hankinta on kaksi paria Asicsin juoksutossuja intersportin -25 % alesta joka parhaillaan voimassa. Kaksi siksi, että otin kahta kokoa joista palautan epäsopivan. Tartti toki kahdet tunnukset, kun alennus koski vain yhtä paria. Totesin etten lähde kauppoihin sovittamaan vaan tilasin kotiin, koska yhdessä lähiliikkeessä oli yhtä kokoa ja toisessa toista. Helpompi vertailla kahta kokoa vierekkäin kotona. 

Malli on minulle uusi tuttavuus Novablast 4. https://www.intersport.fi/fi/tuote/asics-asics-novablast-4--miesten-juoksukengat-juoksukengat-56588633/?color=LIME&gad_source=1&gclid=CjwKCAiAxaCvBhBaEiwAvsLmWEwJKLV9gmURBpUQIvt5v2vlIpye8FDZ0aeyqKc1Co7sx96Se5pAgBoCwuoQAvD_BwE

Olin tosin tylsä ja tilasin mustat enkä tuollaisia päheitä vihreitä. 

Ja tarvitsen siis ehdottomasti juoksukengät. Juoksin kuitenkin viime kesänäkin 2 tai 3 hölkkälenkkiä :)

Ja vanhat kengät puristavat varpaista. Ihme kutistujia (jalka leventynyt tosiasiassa varmaan).

Noi on kunnon sämpylät. Melkeinpä hankalat kävellä. Mulla kakkoset. Hyvät kyllä juoksenteluun.

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Tärkeää tietoa

Hyväksy Käyttöehdot ja Tietosuojakäyntö.

Account

Navigation

Haku

Haku

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.