Kirjoitettu 13. Marraskuuta, 20241 vuosi 9 tuntia sitten, Köfte kirjoitti: ^ Koettu vinkki: hankkiudu opiskelijaksi. MT-palveluihinkin pääsi tosi kätevästi. BTDT. Ilman vaimoni aka rouvan patistelua vanhojen päivien uusio-oppilasaikona olisin nyt sillan/veneen/mullan alla. Tuosta on kyllä jo kymmenen vuotta... Minulta lähti työn ohessa lähes koko ala alta, eivätkä 50v-käppyrät olleet tuolloinkaan #1 valintoja työnhaussa. Sinun alalla tilanne on ihan muuta, viimeksi tänään YLE:llä kitistiin lääkäripulaa. BTDT googletus antoi auton webaston tai "been there done that". Lahdessa tiedän kaksikin tapausta jossa tyyppi on käynyt selittämään itsemurhasta ja ollut Muumilaaksossa (paikallisen yksikön lempinimi) ennen kuin on ehtinyt viheltä Bonanzan tunnussävelmän loppuun.
Kirjoitettu 13. Marraskuuta, 20241 vuosi Kuten olen sanonu monta monituista kertaa, pelkkä titteli ei takaa että osaat. Ja tämän myös, että on edesvastuutonta mukaosata koska siinä on ihmisten henki ja terveys kyseessä. Ei minua voi päivystykseen laittaa, tai hoitaan sydänpotilaita. Tai diabeetikkoja. Ajokortti on ainoa jonka osaan ( tai joku ihan perus kuten vaikka poskiontelontulehdus, eikä siinäkään nyt 20 minuuttia mene...) - tosin kun katselin yhden puljun vastaanotto-aikoja, niin tavallinen ajokorttitodistus 20minuuttia, ja laajennettu 40 minuuttia. Miten siinä saa 40 minuuttia kulumaan? Ja jos päivässä on siis vain muutama asiakas, ei siitä kovasti kerry. Lisäksi joutuu jälleen ne yrittäjähommat, maksaa YEL ja potilasvakuutus. Olisin ollu ihan tyytyväinen jos olisin sen peruspäivärahan saanu. Nyt mieliala vaihtelee luovuttamisen ja yritän nyt kumminkin selvitä - välillä. Kun nämä kaikki murheet tuli kerralla.
Kirjoitettu 13. Marraskuuta, 20241 vuosi ^^ jäin työttömäksi heti opiskelujen jälkeen, harjoittelupaikka tuli siittä vasta 4 vuoden kuluttua. Sen jälkeen sitten taas työtön, yhteensä 12 vuotta. Kyllästyin sosiaalitoimistoon, aina oli väärin haettu kun haki etukäteen niin pitää jälkikäteen, ja kun haki jälkikäteen niin - sinähän olet maksanu nämä jo. Pska. Hankkiuduin masennuksen takia työkyvyttömyyseläkkeelle, se irtosi yhden psykiatrikäynnin jälkeen. Olen hävittäny kaikki vanhat sairauskertomukset sun muut pskat, mutta ikuisesti mieleeni jäi pyskiatrin lause "on manipuloinut ulkonäköään tehden itsestään lähes tuntemattoman, mm. värjäämällä hiuksensa. Pukeutumistyyli muuttunut sitten opiskeluaikojen" - mietin vieläkin, että oliko tää tyyppi samaan aikaa koulussa kun minä. Mutta jos ikää ja painoa ( olin koulussa vähän yli 30kg) tulee 20 lisää, niin kyllähän siinä pukeutumistyyli hieman muuttuu....
Kirjoitettu 13. Marraskuuta, 20241 vuosi Käväisin 2022 pari kertaa päivystyksessä. Ekalla kerralla löytyi lääkäri, toisella lääkintävahtimestari. Lääkäri tuli muistaakseni klo 7 kierrokselle. Tuo jäi ainakin puoleksi tunniksi kinaamaan ilmeisen dementikon kanssa pillereiden muistamisesta ja niiden väreistä. Ehdin saa pysäköintisakonkin, vaikka poistuin ennen lääkärin tapaamista. Diabeetikolle annetaan verikokeen mukaisesti glukoosia (harvemmin insuliinia). Mä olen laittanut ikeniin hunajaa. Glukoosi imeytyy ikenistä nopeammin verenkiertoon. Tämä 80-luvulla, kun oli erilainen insuliini. Muokattu: 13. Marraskuuta, 20241 vuosi, käyttäjä: alpensau
Kirjoitettu 13. Marraskuuta, 20241 vuosi Sillä lailla. En tule saamaan peruspäivärahaa, sillä työssäoloehdot ei täyty, eikä tule täyttymään. Kysymys kuuluu, entä jos koulusta valmistunu ei saa töitä, niin eikö silloinkaan sitten saa mitään perusturvaa? Soitin terveyskeksukseen ja otin takaisinsoittopyynnön. Yritän jos saisi työkyvyttömyyseläkkeen masennuksen takia. Eihän se mikään iso tule oleen, mutta muutama satanenkin kuussa auttaisi.
Kirjoitettu 13. Marraskuuta, 20241 vuosi Masennus on yksi normaaleista tunteista, samoin viha. Niitä ei saa kieltää. Tosin maahanmuuton ja uskontojen osalta sitäkin kokeillaan muistaakseni ihan lähialueilla (Suomessa ?). Kohta siis tiedetään, saako tk-eläkkeen puhelinsoitolla. Pirkanmaalla on uutisten mukaan työttömyysaste laskenut. Muokattu: 13. Marraskuuta, 20241 vuosi, käyttäjä: alpensau
Kirjoitettu 13. Marraskuuta, 20241 vuosi ^ no ei tiedetä kohta eikä varsinkaan puhelimitse, olen tässä jo harjoitellu mitä kerron lääkärille ( ettei ihan itkuskeluksi menisi, paitsi että menee) ja sieltä kuulemma lähetetään ensin postitse jotain esitietolomakkeita. Aika on siis 30.12. klo 12.00 . Meen kävellen.
Kirjoitettu 15. Marraskuuta, 20241 vuosi Kirjoittaja Vitutus ketju tipahtanut toiselle sivulle. Vituttaa tämmönen. Joten... Vituttaa googlen rahastus. Oli vuosia joku Youtube Lite tilaustapa, 6.90e/kk. Näki juutubet ilman mainoksia. Sit ne lopetti Liten ja joutu ottaa 11.90e/kk hintaisen Youtube Premium tilauksen. Johon pakotetaan ottamaan Youtube Music vaikka sillä en tee mitään. No, nyt tuli hinnannousuilmoitus, nousee peräti 3e/kk eli nyt on sit 14.90e/kk jotta näkee Juutuben ilman mainoksia. Toi on jo härskiä. Tyyliin kalliimpi mitä HBO MAX 4K laadulla ja sporttipaketilla vuodessa. Ja kumpi on sentään oikee palvelu ja toinen vain vitun mainostenpoisto. Youtubea EI voi katsoa ilman mainoksia. Ei ampumallakaan. Joten pakko maksaa, vaikka maksas 30e/kk, ja Google tietää sen, että miljardit ihmiset ajattelee samoin. Stna.
Kirjoitettu 15. Marraskuuta, 20241 vuosi Okei se on noin kallista. Pari euroa kuussa voisin maksaa. Mainokset on kyllä vuosi vuodelta lisääntyneen ja pidentyneet. On se hieman ärsyttävää mutten todellakaan ala maksamaan tuollaisia summia. Telkkarin youtubella en ole onnistunut kiertämäänkään asiaa. Kännyllä ja tietokoneella Brave-selaimella se on onnistunut eli mainoksia ei tule. Muokattu: 15. Marraskuuta, 20241 vuosi, käyttäjä: Densen
Kirjoitettu 15. Marraskuuta, 20241 vuosi Sitä mulla jatkuvasti toistuvaa mainosta missä annetaan JIRAlle potkut katselee mielellään.
Kirjoitettu 15. Marraskuuta, 20241 vuosi Jaa, että Tuubissa on myös pakollisia mainoksia?? Ilmaisen Brave selaimen käyttäjänä voin lausua, että nevö höörd! Että, eipä mainokset vaivaa, eikä näin ollen voi vituttaa. Muokattu: 15. Marraskuuta, 20241 vuosi, käyttäjä: Jopotuinen
Kirjoitettu 15. Marraskuuta, 20241 vuosi Kirjoittaja 30 minuuttia sitten, Jopotuinen kirjoitti: nevö höörd! Tempokisun mielilause! Joo, tuubi on täynnä mainoksii eikä voi esim samsum tv:llä estää niitä. Ps) tämä on kyllä kuningas palsta! Ps2) marjamehu on hyvää! Edit: No ei todellakaan! Muokattu: 15. Marraskuuta, 20241 vuosi, käyttäjä: VesaP Humalatila
Kirjoitettu 15. Marraskuuta, 20241 vuosi Kirjoittaja Kivempaa lösähtää sohvalle ja ottaa kaukosäädin käteen ja juutuubi päälle ilman läppäreitä jne...
Kirjoitettu 15. Marraskuuta, 20241 vuosi 2 tuntia sitten, VesaP kirjoitti: Tempokisun mielilause! Joo, tuubi on täynnä mainoksii eikä voi esim samsum tv:llä estää niitä. Ps) tämä on kyllä kuningas palsta! Ps2) marjamehu on hyvää! Edit: No ei todellakaan! No kuule ilman luuseri-tempokisua tällä(kään) topicilla olisi mitään...eikä sitten olekaan. Olin niin odottanu "Vain Elämää"- Marko Hietalan päivää ja kappaleita, ja sitten nukuin ohitte tämän...tulee uusintana, nyt sitten tarvittee olla tarkkana. Miettinyt, että se saattaa olla niinkin että mun ei tarvi tehdä sitä viimeistä ratkaisua, se voi tulla muutenkin.. Mutta marjamehu on hyvää! "Ystävän glögi" alkoholiton uusi suosikkini, saa terästettyä mutta menee ilmankin. t. RR 220/120 Muokattu: 15. Marraskuuta, 20241 vuosi, käyttäjä: tempokisu
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään