Jump to content

Recommended Posts

Olen hankkimassa läskipyörää halvemmissa tahtoo olla painoa aika lailla enemmin kalliissa malleissa,ei olisi varaa mahottomasti sijottaa.Mitä haitta tekiöitä tosta painosta ajetaat missä vaan asvaltti,metsä polut yms.Onko kulun puolesta eroja ja paljonkin?kömpelömpi varmaan monissa paikoin??Talvi ajo,kesällä yms olis kiva saada tietoa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kevyttä pyörää on mukavampi taluttaa :) Ei se paino oikeasti niin suuri ongelma ole, enemmän noissa halvemman pään pyörissä menoa haittaa varsinkin talvisin huonolaatuiset vaseliinit laakereissa. Halvalla ja huonolla liikkeelle, jos/kun nälkä kasvaa niin pyörä vaihtoon.

Itse lähdin liikkeelle markettiläskipyörällä, Prisman Mongoosella. Ei se huono ole sekään, vieläkin ajossa 27.5+ rengastuksella, mutta kyllähän nuo nykyiset hiilikuituvehkeet on aika paljon keposempia ajaa ja varsinkin taluttaa.

Jos kevyt meno tärkeintä voisi ehkä katella 27.5+ fillareita? Tai ihan 29" tai 29"+?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Atala fat bike tuli sitten ostettua 26x4.00 renkailla 7v. kiitos noista tiedoista nyt pikkasen noista renkaan paineista asfaltti ajoa,talvi ajoa,metsä polulla(kunto radoilla)mitkä sitten parhaat maholliset.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Paineet kannattaa laittaa renkaan suosituksia noudatteen tarpeiden ja mieltymyksien mukaan. Suosituksen lukevat renkaan kyljessä tai Google kertoo. Korkeammalla paineella rengas rullaa paremmin (asfaltille), mutta pito saattaa heikentyä. Pienemmällä paineella rengas pitää paremmin (metsään/talveksi), mutta rullaavuus saattaa kärsiä.

Talvella kannattaa huomioida, että asettaa paineet ajoympäristössä, ei lämpimässä tallissa. Tai sitten tekee yksinkertaiset laskutoimitukset tallissa ja pistää paineet kohdilleen, kuka nyt pakkasessa haluaa pumppailla.. :) https://www.pulttijako.com/rengaspaineet-pakkasella/

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Joskus olen kyllä pyäräillyt...

Yritin kertoa, että säädä rullaavuuden ja pidon välinen suhde mieleiseksesi, ei tarkkaa arvoa voi oppikirjasta katsoa. Laske paineita vaikka niin pitkään, kunnes polkeminen ei enää kiinnosta ja nosta sitten hieman takaisin. Onko lopputulos silloin paras mahdollinen? En tiedä, riippuu mitä haluat, mutta pidon pitäisi olla erinomainen  ja rullaavuus heikko. Jos haluat maksimoida vauhdin, niin paineet tappiin. Mainitsemillasi pinnoilla ajaisin hyvin lähellä maksimipaineita.

Etu- ja takapään eroilla voi sitten halutessaan kikkailla lisää.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään

×

Tärkeää tietoa

Hyväksy Käyttöehdot ja Tietosuojakäyntö.