Skip to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Fillarikeskustelu.com

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Mikä sai sun hyvälle mielelle ja iloiseksi?

Featured Replies

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

^ juu olen iloinen...no, jalka ei sitten kumminkaan kestäny, tarvittee näköjään ( kirjaimellisestikin ) lepoa. 

Mutta olen kyllä iloinen, sain nahkiaistilauksen tehtyä ja tietokone-ongelmaan sain neuvon > ja nyt voi taas normaalisti laitella kuvia. 

Pidän itseäni myös aika super-selviytyjänä - ja tälläkään kerralla en halunnu lähteä. Haluan elää ja tehdä ja kokea. 
Ja aina voi heittää ajatuksen, miten sinä selviytyisit 500e/kk.

( tää piti laittaa eilen mutta unohdin "valmis"  nappulan )

• Viestejä 91
  • Katselut 4.3k
  • Luotu
  • Edellinen viesti

Eniten kirjoittaneet

Most Popular Posts

• Lätetin "ohjustatalitiais"- kuvan Tiede"Luonto lenteen. Ja se julkaistettiin 😃 Nyt olen lähettänyt lehteen 5 kuvaa, ja kaikki on julkaistu. En mä ihan ehkä niin huono kuvaaja ole, mutta tänä talv

Lähetetyt kuvat

Kirjoitettu

Isäukko elelee tuollaisella 200-250€/kk ruokabudjetilla ja tuntuu syövän ihan monipuolisesti, mutta peruskamaa. Kaurapuuroa, perunaa, kalaa ja lihaa tarjouksista ym. Ei kyllä herkuttele oikein millään, kun on aina tottunut elämään niukasti. 

Kyllähän sapuskassa säästää, jos on enemmän viitsimystä. Esim lohifile saattaa olla sen 30e/kg, mutta kun ostaa pyöreää kalaa, niin kilohinta on parhaimmillaan 5,90/kg.  Pitää vaan itse viitsiä valmistella (ja ok, osa painosta on hukkaa).  Lihan kun ostaa palana (ja varsinkin prosenttimyynnistä), niin hinta on murto-osan tiskin pihvistä. Vastaavia esimerkkejä on paljon.

Toinen puolisko sitten asumiseen ym. Tuohon riippuu paljon siitä minkälaisessa kämpässä asuu. Pieni hyvin hoidettu omakotitalo, jossa lämmityskulut on pienet, eikä ole mitään vastikkeita + itse lämmittää puulla loput, niin kulut ei montaa kymppiä ole kuussa.

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

^ on erilaisia ihmisiä ja elämäntilanteita, toiset sairastuu ja tarttee apuja...
Tärkeintä itelle on nyt kuitenkin että sain elämänhaluni takaisin, kävin aika rajalla.

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

Kaupoissakäynti-kävely sujui ihan hyvin, nythän mä olen joka päivä harrastanut "hikoilua ja hengästymistä" aiheuttavaa liikuntaa 2+ tuntia ( maksimissaan tulee 10km )
Lidlin proteiinijuoma jatkoon.
Sain vihdoin ifolor-kuvakirjan vuoden 2024 nahkiaisista tehtyä, kääk! projekti mutta haluan että kuvat on jossain paperikatseltavissa, eikä vaan muistitikulla tai tietokoneella. 
Kiva kuunnella ( ja joskus näkee ) kun Hornetit jyrisee taivaalla, ilmeisesti joku isompi harjoitus kun koko ajan ja vielä iltakymmeneltä...

Ja just tuli nahkee paketti, 10 isoa nahkiaista. 

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

...nyt kelpaa, ja pitää nahkistella. Kokeeksi laitoin 2 pienintä pakastimeen jouluaatoksi. 
Nahkiaisia ei pidä syödä liikaa kerralla, vaan siten että jää vielä nahkiaisnälkä. Aiemmin olen syöny tyyliin puolitoista pientä, nyt menee puolitoista isoa ja puolikas jää "yöpalaksi"

kalaruokaa25%20vko49nah1.jpg?img=smaller

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

Tuossa kun lajittelin verotukseen-papereita, siis mulle on tulossa 12.12. 799e ( miinus 25% vero, tätä ei pystytty verotoimistossa alentamaan....) >  kalakauppaan

toiset tekee mitä osaa, tempokisu tekee mitä haluaa ( kun ei osaa mitään..)

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

jipii.jpg?img=smaller

Kuukausia on "vaivannu" missä kutomani kala-aiheinen kännykkäpussukka on? Kaikki laatikot, kaapit ( takaa ja alta myös ) petivaatteet. Ulkona se ei ole, sillä ulkoillessani kännykkä ei ole mukana. 
No äskön korjasin sängyn koristetyynyjen asentoa....ylläoleva kuva on just miltä tuntui kun rakas pussukka löytyi. 

Eilen löytyi myös "hukassa" olevia nukkeja, no tuollahan ne on...nukkeja on niin paljo että ei muista mitä siellä takarivissä on, tai pari kertaa olen etsiny ja se nukke on tuossa eturivissä.... Ja jos alkaa järjestellä edes yhtä hyllyä ( ikeavitriini ) siinä menee helposti useampi tunti. 

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

Joulumieli alkaa kuitenkin tehdä tuloaan...

Vihdoista viimein osaan erottaa hömötiaisen ja kuusitiaisen, näköhavainto molemmista. 

Ja on mun kuvasivuilla jokunen käynyt 🥰 myös lintu- ja nahkiaiskuvia katsomassa

peippo%20R1a.jpg?img=smaller

peipponen - Fringilla coelebs ( menikö oikein, ulkomuistista yritin...)

• 3 weeks later...
Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

Voi että, kävin kaupassa ja takastullessani - ulko-oven rappusella talitiainen hyppeli image.jpeg.340cb7c9c329d142b1c2a66c6b1de82c.jpegja toi säkillisen iloa

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

Lätetin "ohjustatalitiais"- kuvan Tiede"Luonto lenteen. Ja se julkaistettiin 😃

Nyt olen lähettänyt lehteen 5 kuvaa, ja kaikki on julkaistu. En mä ihan ehkä niin huono kuvaaja ole, mutta tänä talvena en ole kuvia saanut, pitää varmaan patikoina Rantaperkiön linturuokintapaikkaan. Tai siis menen kunhan on esimerkiksi huurua puissa, ja vähemmän kylmää...

talitiainen24%20A2cc.jpg?img=smaller

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

Voi kun olisi edes joskus ollut niin että hölkätessä mihinkään ei sen suuremmin satu tai pidä varoa. 
Nyt on 3 päivänä voinu kävellä ilman kipuja !! ( vasemman jalan vaivaisenluu on ollu jo 15 vuotta sitä en laske mukaan )

Jaha, että keskimäärin kävellään 4 km päivässä, ja naisten masunympärys pitäisi olla noin 80cm..anteeksi 😂
Kyllä vähintään kymppi pitää kävellä, jos ei ole kipee. Ja joka keli on kävelykeli.
Ja parempi sitä on vaan farkkuja kokeilla kuin vaa´an numeroita. Nämä ennen tosinahkeen tiukat farkut menee ja jää  vielä löysälle, niin vaakaa ei tarvita. 
Ulkoisesti ei huomaa, mutta vaaka huomaa. Ehkä mun ns. lihakset vaan huutaa ruokaa kuin pienet sääksenpoikaset...

Muokattu: , käyttäjä: tempokisu
kirotusvirhew

Kirjoitettu

Sanotaan vaikka että olet työssäkäyvä perheenäiti, joka tekee ehkä satunnaisesti pitkää päivää ja hoitaa kolmea lasta tohon päälle. 10km kävely vetää noin 2h, pukemisineen ja suihkuineen enemmän. Ei kaikilla ole aikaa. 

Ei kisuun kohdistuva moite, vaan yleinen: musta ihmiset ajattelee ihan liikaa omasta kuplastaan, ei osata yhtään eläytyä toisten elämäntilanteeseen tai lähtökohtiin.

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

^ ihan tahallani kirjoitin 😂 ja odottelinkin kuka tulee älähtämään...mutta joka tapauksessa, ihmisen olisi hyvä liikkua tai ulkoilla 1-2 tuntia päivittäin. 
Presidenttikin on todennut että tunti kuntoilua tuo 2 tuntia vireyttä. 
Ja nauratti kyllä aamulla telkkarin uutisikkunassa, Stubbi totesi: " Oulu, even coolier than you think"

Olen kyllä kokenut elämässä yhtä sun toista, luonto ja ulkoilu on ollu aina mukana ja poikkeuksetta auttaneet. 

Kirjoitettu

Samaa mieltä ja jos on edes sen verran terve että pääsee ulos asti vaikkapa vaan kävelemään, on sekin jo jotain, sillon on jo tavallaan onnekas verrattuna niihin jotka ovat eivät pääse omin voimin sängystä ylös ja liikkumaan. 

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Tärkeää tietoa

Hyväksy Käyttöehdot ja Tietosuojakäyntö.

Account

Navigation

Haku

Haku

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.