Skip to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Fillarikeskustelu.com

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Tempokisun terveisiä

Featured Replies

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja
2 tuntia sitten, alpensau kirjoitti:

En ottanut siihen kantaa, vaan vanhanaikaisuuteesi. Tietokone on edessä, muttei kelpaa. No, tästäkin on puhuttu jo.

^ Kiitos selvennyksestäsi!
Yritin, mutta kun se ei menny ja tuli liikaa "klikkauksia"...ja sitten se että kun asioit sähköisesti, jatkossa ne tulee sähköisesti, en halua. 
Kaikki koneet ja vempaimet voi rikkuuntua, ja ( ai että se oli mun huippuhetkeni kun kaikkien ff tyyppien ajokilometrit nollaantui... ) siis tiedot sulle hävitä. 

Mä kuule olen melkein ylpeä siittä että olen vanhanaikainen, tai se siis on aika lievä ilmaus, mä olen muinaisjäänne ( ja tässä kohtaa saa nyt sitten nauraa...) 

Muokattu: , käyttäjä: tempokisu
kirotusvirhe

• Viestejä 232
  • Katselut 13.7k
  • Luotu
  • Edellinen viesti

Eniten kirjoittaneet

Most Popular Posts

• Yritin sun puolella olla tuossakin. Ja sinä vaan haukut... Ja jos et tajua kertakaikkiaan miksi sut tänne omaan osioon siirrettiin (mikä oli Sulolta todella hieno vastaantulo kun et saanu kokonaan ken

• Ja kas, Laji.fi - foorumilla mut on ylennetty luottamustasolle 😄 mä olen semiaktiivisesti sinne nahkiais- ja lokkikuvia laittanu...( teknisesti mulle vaikeeta, mutta onnistui ) tätä kautta pääsin myös

• Huhuun.. kuulolla ollaan!

Lähetetyt kuvat

Kirjoitettu

EU:n piti luoda 15 vuoden digitaalinen passi. Tulikin (aluksi) vapaaehtoinen identiteettilompakko. Uskon, että jatkossa paperipassi nollataan ja kaikilla täytyy olla älylaite todistaakseen identiteettinsä. Sit pahiksilta ja vaaleissa väärin äänestäviltä voidaan nollata sekin, jotta liikkuminen vaikeutuu. 

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

( naurua kyynelten läpi,,,, ) mun paperipassi on voimassa  ( se korttilompakko jossa oli henkilötodistuskortti...hukkui ja uutta henkilötodistusta en raski ) helmikuu 2029 asti....että kyllä se mun loppuelämäni riittää. 

Kyynelten, siksi että pelottaa - ja myös kun kaikki ( vähintään 21 ) joutsenta uiskentelivat rannalle ja kaakattivat, toivottaen mulle voimia ja jaksamista. Jäin siihen katselemaan pitkäksi aikaa....ja kun lähdin, myös joutsenet uivat pois. 
Olen senverta hullu ja herkkä että eläinkokemukset ( sekä että ) tuo kyyneleet silmiin. 

Hämäräkuvahäröilyä...

joutsenet%20606c.jpg?img=smaller

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

Ei voinu, jännittämien kävi niin pahaksi, mä aattelin että kuolen kun koko ihminen tunsi sydämen sykkeen ja ihan voimaton fletku olo. Tosin se on sitä vieläkin. 

Että kävin siellä OmaEläke-sivulla, ja löytyihän ne oikeat paikat avata. 

Joutsenet tiesi. 
Ja tulivat tervehtimään eläkeläistä. Ei se eläke suuri ole ( ruokarahat ja jotain pientä ), mutta eipä tarvii käydä siellä sun täällä ilmoittautumassa ja tehdä hakemuksia. 
Tai tarvii mun verotoimistossa käydä. 

Kirjoitettu

Ihmetyttää vaan tää muunnos työntekijästä eläkeläiseksi vain siitä syystä että pomo kuoli. En ota mitenkään kantaa siihen että oletko eläkkeen ansainnut vai et, mutta tosiaan "rouvan pajassa" työt menivät suht sujuvasti, mutta sitten tämän jälkeen olikin mahdottomuus etsiä vastaavaa tai mitään työtä. 

Kirjoitettu

Jep ja lekurina olisi voinut (halutessaan) laitata vaikka "Kisun korttipaja" - nimisen ajokorttien uusintapisteen johonkin Pirkkalan kauppakeskuksen eteiseen ja tehdä muutaman tunnin päivässä hyvällä liksalla.  Asiakkaita olis ollut jonoksi asti, kun vielä toi tarkistuksien määrä lisääntyy koko ajan.

Toki moni ihminen pyrkii eläkkelle, joten ei sekään poissuljettu vaihtoehto ollut. 🙂 

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

^ ^^ 
No voi tridentatus sentään, Tomppa! Etkö ole muka lukenu? Rouva lopetti firman. Ja Conkari, tiedät paljon kaikesta ja osaat kaikkea - mutta et tiedä mitä oman yrityksen,  perustaminen vaatii yms byrokratiaa ( johon Rouva väsyi kun Mika ne ennen hoisi ) . Jossain vaiheessa ehdotit "kevytyrittäjänä" mutta se ei ole mahdollista luvanvaraisissa töissä, ja jos tarvitsee siihen erillisen tilan jossa töitä tekee...ja kaikki pitää rekisteröidä ja hyväksyttää, tämä kestää noin vuoden mutta ennen rekisteröitymistä pitää olla se tila, ja vuokrat menee vaikka toimintaa ei ole.
Ainut olisi ollu yrittäjänä etätöitä kotona. Mulla ei ole sellaiseen resursseja. 

Eikä se ole vain minä, useammankin ammattilaisen kanssa keskustellut, ja kyllä tämä työkyvyttömyyseläke on huonoista vaihtoehdoista vähiten huonoin. Pienempi kuin peruspäiväraha, toisaalta ei tarvi käydä siellä sun täällä ilmoittautumassa ja tekemässä työllistymissuunnitelmaa...

Summa summarum:  jos mulla olisi varaa perustaa oma yritys - mun ei tarvisis sitä tehdä. 

Just mietin että saisi nyt kuntoilla niin että tulee kunnolla väsy. No se tuli tänään, kävin cyclolla Lielahden Prismassa hakeen S-etukorttibonukset, huikeet 122,90e. Aamukävelyllä tuli liian lämmin, ja sitten pyöräillessä jäädyin. Yhtä tuskaa ja todellakin hengästyin. 

Kirjoitettu

Mullahan on myös siis oma konsultointiyritys, eikä se nyt niin ylivoimaista ollut perustaa.... 😉

Muokattu: , käyttäjä: concorde

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

No, onhan tässä hyviäkin puolia ja isoin taistelu käydään mä mun itteni kanssa ( ja siinä on pahin vastustaja ikinä)
Huomena käppäilen verotoimistoon ja otan kirjan + juotavaa mukaan, torstaina saa nahkiaisia ja se kävelyreitti on jo tuttu.

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja
13 tuntia sitten, concorde kirjoitti:

Mullahan on myös siis oma konsultointiyritys, eikä se nyt niin ylivoimaista ollut perustaa.... 😉

Miten perustat lääkärivastaanoton, ei ole yhtään helpon kuuloistakaan!
https://www.laakarilehti.fi/ajassa/verkkokommentti/ilman-lupaa-ei-saa-toimia/ - menee ihan mahdottomuuksiin.
Ja varsinkaan kun ei koko ala kiinnosta yhtään.

Tosin, olen eri mieltä tuosta vuokralla olemisesta, mutta työnantaja hoisi byrokratian, minulle lankesi vaan verot ja potilasvakuutus. Voi tosin olla että nyt on eri kun 20 vuotta sitten...

Muokattu: , käyttäjä: tempokisu
tarkennus

Kirjoitettu

Mä olen kyllä vilpittömästi iloinen kisun eläkepäätöksestä. Jos kirjoittelusi pitävät paikkaansa, olen samaa mieltä ettet ole työkuntoinen ja varsinkaan lääkärityökuntoinen.

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

^  kiitos...vaikka tässä nyt vähän...Mutta kyllä ihmisen pitää tosiasiat tunnistaa ja tunnustaa. Ja se mitä täällä olen häröilly, oikean lääkärin lausunnossa ne oli moninkertaistuneet, että lausunto menisi läpi. 
Kyllä ne elämäni perusvirheet on anoreksia ja ei kiinnosta. Nyt jos pitäisi ala valita ja olisin suht terve: biologi, autonasentaja, armeija.
Eläke auttaa siten ettei tarvi käydä työkkärissä ja raapustaa lomakkeita, muuten kaikkea tekemistä kyllä riittää. 

Ja nyt sitten kävin äskö kävellen verotoimistossa, eikä muuten onnistunu veroprosentin muutos, uusi verokortti eläkkeelle eikä veroilmoituslomake. Virkailija ( nuori mies ) oli tosi tyly, "se on jokaisen oma asia jonottaako puhelimessa vai täällä verotoimistolla". 
Tulipahan käveltyä jotain 5 tuntia, kun pimeellä menomatkalla eksyin ihan totaalisesti ..piti mennä luontopolkua..takaisintullessa sitten huomasin mistä menee. 
Paljon mustarastaita ja tiklejä  :)     

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

ps. Olin kyllä hyvä haavojen ompelussa ja luomien poistossa. Ja käytin usein sitä haavaliimaa, ikinä ei mennyt silmiin...

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

Sain sitten sekä sairaan että terveen paperit. 
Tulee eläke, ja eilen hain ajokorttini poliisilaitokselta.
Siinä välissä kun eilen patikoin Tammelantorille, ja vielä menomatka pitempien reittien kautta. Oli mukana vaihtopaita, vaihtorukkaset ja vaihtosukat sekä lisähousut - mutta olisi pitäny olla myös vaihtokengät, sitä sitten märillä sukilla..tulomatkalla linja-autossa, kun takaovi oli sulkeutunu painoin stop-painiketta että seuraava pysäkki....kuski avasi takaoven uudestaan ja menin siittä sitten, tulihan siinä 2km lisää päivän patikointiin. 

No, eipä tarvi enää käydä tutkimuksissa yms. eikä tehdä hakemuksia ja anomuksia, jännittää hyväksytäänkö vai ei. 
Ja nämä paketissa:

kalaruokaa25%20vko46b%20nah.jpg?img=smal

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Tärkeää tietoa

Hyväksy Käyttöehdot ja Tietosuojakäyntö.

Account

Navigation

Haku

Haku

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.