Kirjoitettu 7. Kesäkuuta, 20251 vuosi Äkkiäkös tekoäly yhden kirjoittajan kloonaa. Hahmoa voisi tietysti trimmata mieleisekseen. Kuka uskaltaa aloittaa ?
Kirjoitettu 9. Kesäkuuta, 20251 vuosi 1.5.2025 klo 06.20, tempokisu kirjoitti: Tässä se sitten 99,9% oli. Vissiin se sit oli näin lopulta! Hyvät jatkot siis! Laita ees sit viestiä kun ajat (nyt kun sulla on aikaa enemmän kuin tarpeeksi) uudet vuosiennätykset ajokilsoissa! Mutta dokumentoi se sit kunnolla jollain Garminin ajotietokoneella tms, jotta se on sit virallista! Ruutuvihko ei ole virallinen väline tuohon.
Kirjoitettu 12. Kesäkuuta, 202512. Kesä Kisun juttuja voi halutessaan lukea vaikka tuolta: https://www.facebook.com/profile.php?id=61551159476227
Kirjoitettu 12. Kesäkuuta, 202512. Kesä Ei oo kissaa vielä näkynyt, mutta kyllä se varmaan pian naukaisee.
Kirjoitettu 12. Kesäkuuta, 202512. Kesä Kissa toivoi vapauttavaa sairautta, mutta kuitenkin varautuu syöpähoitoihin peruukilla. Mut silloinhan logiikka on ns. linjassa aiempaan. Muokattu: 12. Kesäkuuta, 202512. Kesä, käyttäjä: alpensau
Kirjoitettu 12. Kesäkuuta, 202512. Kesä 1 tunti sitten, Jopotuinen kirjoitti: Ei oo kissaa vielä näkynyt, mutta kyllä se varmaan pian naukaisee. Mä melkein veikkaan päinvastaista. Luulen ettei tajua pystyvänsä kirjoittamaan. Loihan se pöhinää ja sisältöä, mutta henk.koht. ei ollut mieleistä sisältöä tuo valitus-valituksesta valitus jonkun muun toimesta- suuttuminen- selvennys-suuttuminen tästä....
Kirjoitettu 12. Kesäkuuta, 202512. Kesä Kävin pikakelauksella FB:n läpi, enkä ollut huomaavinani siellä yhtään kitinää, sekin näemmä onnisuu niin halutessaan.
Kirjoitettu 19. Kesäkuuta, 202519. Kesä Kirjoittaja ( mihin ne hymiöt jäi, tai ne ei onnistu tällä vanhalla koneella...) Kaikkein tärkein asia oli että kirjaimellisesti mun autoni pääsi katsastuksesta läpi. Olisin halunnu halata katsastusmiestä! Tosin vaikka jännitin, niin vaisto sanoi että kyllä se menee. Nyt olen sairauspäivärahalla, ja käyny terapiassa. Mutta seuraavaksi pitäisi tuossa elokuussa mennä jonnekin kuntoutusvalmentajan pakeille, sieltä tuli tekstiviesti että pidetään videovastaanotto ( naurua) eihän mulla semmoisia laitteita ole. Soitti sitten ja kyseli kyllä ihan kummallisia että vaihdanko vaatteita päivässä, siivoanko kämppää, pystynkö käymään kaupassa vai tarsvisinko jotain apua arjen askareisiin ( siivoon joka päivä pyyhin lattiat, veskin ja imuroin)...ja olisiko joku uudelleenkoulutus 😄 siis haloo! kuuskymppinen uudellenkoulutukseen. Lentäjäksi tai oopperalaulajaksi? Ei nämä fyysiset kivut ny masenna, pystyn hiljakseen käveleen, voimistelen 3 kertaa päivässä ja meinaan mennä reilu kuukauden kuluttua kututalkoisiin vaikka jotain kepeempää hommaa tekemään. Toimeentulon pelko on se ainut asia, ja miettiny että meenkö sinne kuntoutustyypin pakeille...mutta meen, ja toivon että pääsisn työkyvyttömyyseläkkeelle. Julkisella puolella en pärjää, enkä todellakaan ala yrittäjäksi etätöitä kotona. Hyvä kun edes käsitän mitä on etätyö? Ei ole semmoisia laitteitakaan. Kokeillaan nyt sitä kuntoutusvastaanottoa kuitenkin. Miettiny kyllä sitä asiaa tosi paljon, ja suoraan sanottuna pelottaa. .Jos ne laittaa mun jonnekin "testeihin" niin tahallani suoritan ne ihan pskasti. Ja jos ei, niin mennään tällä että vähän niukemmin tietysti pitää elää mutta kyllä mä pärjään, ja sitten tulee takuueläke 5 vuoden kulutta ( jos sinne asti elää, elimistö on aika kovilla...) Naurattaa että tässä kun oon ollu lokakuusta asti työtön enkä ole voinu pyöräillä, niin ehkä 2 päivää ollut että mitähän sitä tekisi? Tekemistä on ihan älyttömästi, ja sitten kerrata nahkiaistietoutta ja lintuja. Ja ihme sekin että en ole kaivannut pyöräilyä lenkkeilynä ollenkaan, on ihanaa kävellä hitaasti toi lintukävelyreitti ja tehdä havaintoja/kuvia. Hidas kävely luonnossa on maailman parasta lääkettä. Pitäisi nyt saada toi mato-onki valmiiksi. Onki on ja se siimasysteemi muttei ole ehtiny laittaan.... Ja nyt nukkumaan. ps. mä tiesin että käytte siellä fb-sivuillani 😄 Muokattu: 19. Kesäkuuta, 202519. Kesä, käyttäjä: tempokisu
Kirjoitettu 20. Kesäkuuta, 202520. Kesä Kirjoittaja ^ kuten sanoin, on ollu aikaa ajatella, sitä ensin tulee shokki ja kun olen luonteeltani super- pessimisti, kuitenkin pluskvanperfektionisti, ja jo lapsesta asti jännittäny kaikkea "mennä jonnekin". Ei tässä mitään hätää ole. On niitä miljonäärejä, mutta just radio Novassa kyseltiin paljonko olisi pelivaraa jos jotain yllättävää tapahtuisi, niin se oli 2000-7000e. Että ihan hyvin mulla asiat on, ja toivottavasti pystyn ensi keväänä pyöräilemään. Nyt ei uskalla, jos toi polvi pettää ja sitten oon jossain 20km päässä, ja toisekseen olen niin heikossa kunnossa että pyöräily 12km/h ei hyödytä mitään. Voi vitsit yritän järjestellä nukeille tilaa ja tässä on kyllä työmaata, että edelleen hereillä ja todennäköisesti otan sitten päiväunet. Että on tässkin puolensa, ei ole aikatauluja kun ehkä pari kertaa kuukaudessa. Kunhan tuossa Posti aukeaa, haen parit paketit ja harjoittelen kiertotien kautta kauppaan ajamista. Toi perustie on ihan painajaista, siinä monet muutkin meinaa ajaa vastaantulevien kaistalle kun "liikenneympyrä" on neljä autonrengasta 2 kerroksessa, 200m välei ja sitten niitä hidastemuhkuroita.
Kirjoitettu 20. Kesäkuuta, 202520. Kesä Kirjoittaja 12.6.2025 klo 12.49, tommi2 kirjoitti: Mä melkein veikkaan päinvastaista. Luulen ettei tajua pystyvänsä kirjoittamaan. Loihan se pöhinää ja sisältöä, mutta henk.koht. ei ollut mieleistä sisältöä tuo valitus-valituksesta valitus jonkun muun toimesta- suuttuminen- selvennys-suuttuminen tästä.... Mä olen tämmönen sähläri ja jos jostain pitäisi valittaa niin se olen minä itte ja väärät valinnat, mutta kirjoittamaan mä pystyn ja vieläpä nopeemmin kun ajatus lentää. En ehkä ole ihan tyhmä kun ( nyt tulee omakehua ) opettajien mielestä lukion kaikkien aikojen paras oppilas ( vuosi 1983 ) voittanu jotain 100 hölkkäkisaa ja tempokisaa, ne ovat olleet tärkeitä itsetunnon kannalta ( tätä samaa kertoi ....Jade Nyström, että urheilussa menestyminen oli nimenomaan tärkeää itsetunnolle ) se vaan että valitsin väärän opiskelualan. Myös anoreksia pilasi aika paljo. En ole mielestäni valittanut, kertonut vaan miten asiat on ( kyllähän täällä on valitettu tenniskyynärpäästä ja selkäkivuista...eihän ne kivut mitään kivaa ole). Mutta joskus ikävistä asioista seuraa hyvää, kaikella kun on tarkoitus ja vaikka sitä ei ensin ite honaa, niin myöhemmin. Esmerkiksi paha kaatuminen syyskuussa 1917, elämäni tärkein sattumus jonka ansiosta löysin nahkiaiset > ja siittä sain inspiraation opiskella, elämään ja tuli vaikka mitä kivaa 🙂 🐍🐍 Onneksi olen myös aina ollut säästäväinen ja ikinä en ole ostanu mitään yli varojeni, ainoastaan opintolaina ja asuntolaina. Kaikki muu on ostettu käteisellä, autot ja fillarit. Me ollaan vuosi vuodelta ja päivä päivältä isäni kanssa kanssa samanlaisia jääräpäitä. Sanotaan mitä ajatellaan eikä ajatella mitä sanotaan. Ei. ....ja sitten vähän ajan kuluttua että koskas lähdetään...ja koko elämä on pskaa. Mutta me ymmärretään toisiamme, siksi käytiinkin yhdessä katsomassa isälle se "uusi" auto. Sitten taas veljeni jä äitini ovat luonteeltaan samanlaisia, leppoisia ja järkeviä. Ja sehän on niin että äiti tietää kaiken ja isä osaa kaiken. No onhan tässä kipeenä oikea polvi, molempien jalkojen jalkaterät, oikeassa olkavarressa on kipee kyhmy joka on oikeen lääkärin mukaan rustopatti vaan - mutta se on kipee. Alaselkä on kipee ja olen ny lisänny voimisteluun selkälihasliikkeet. Löin otsani auton oveen, nyt on otsassakin "merkki" En uskalla lähteä fillarilla nyt minnekään. Äskön kävin kuvaamassa lokkeja puolisentoista tuntia, äh, just kun vaihdan asentoa tai seuraan yhtä lokkia, toisaalla alkaa se kääkätys ja siipien avaus ja tilanne on ohi. No, seuraava rasti on ruoka-apujono maanantaina ( vien sinne turhia vaatteita joita en ole käyttäny enkä tule käyttämään, en välttämätä edes ota koko ruokakassia ) ja tärkeintähän siinäkin on jutustelu muitten kanssa, joka tekee mulle hyvää. 12.7. on lintukävely Nokialla, ja lupasin autolleni jos se pääsee katsastuksesta niin mennään Mysterin superkiiltoautopesuun. Ja kunhan saan vähän enepi ( nyt 2) nukkea kuvauskuntoon niin käyn kyllä vielä kerran Turun saaristossa kuvaamassa. Sitten on kututalkoot ( teen senverta mitä pystyn ja olen ruokailuun asti niin ei tartte enää kotona...) ja 16.8. onkin jo nahkiaisikauden avaus. Mennään sinne jonnekin Taysin kuntoutuskartoitukseen 28.8. en mä nyt tässä ole lainkaan luovuttamassa. ( sori tuli varmaan samaa sössötystä useampaan kertaan....)
Kirjoitettu 22. Kesäkuuta, 202522. Kesä Kirjoittaja No huh! olisi se vaan niin kiva kirjoitella mikä yllätti, mikä sai hyvälle tuulelle... Kaikella on kuitenkin tarkoituksensa. Aamulla olin ruokakauppaan lähdössä - jaha, auto ei käynnisty ja mä kyllä heti tiesin että akku. Kun olen ajellu vaan näitä lyhyitä asiointiajoja 6-7km. Pakko sitten lähtee pyörällä. 🙂ja kipeempää se on kävellä kun ajella, laittaa vaan tassun oikeeseen asentoon. Tosin "vauhti" oli niin hidas että yhden ylämäen jouduin taluttaan... Mutta hyvä asia se että voin hiljakseen noita asiointijuttuja ajella, ja se nimenomaan pitää aloittaa ihan pienestä, ja hitaasti. Tosin satulan päälle asettuminen vaikeeta, kun pitää oikea jalka nostaa...pakko tukea jostain ja kallistaa fillari niin....ja toiseksi kepeimmillä tuumilla jouduin. Mutta se että voi kuitenkin jotain ajella, on tosihieno juttu! Autossa nyt uusi akku ja tarvii ny muistaa ajaa niitä pitempiäkin lenkkejä. Äh, tietokone ei suostu kopioimaan suosikkikappaleitani tyhjälle cd-levylle, ja vahinkossa heitin just ne uusimmat kopiolevyt pois. No, ratkaisu on se että laitan suosikkilevyn, kuuntelen sitten välillä Radio Novaa ja sitten sitä suosikkikappalettani. Tosin Miljoonasateen levyllä kaikki kappaleet on kivoja ( se "Kalastaja" koskettaa syvältä ), samoin Sonata Artcican uusin. Ja muuten Postin maksut jälleen nousseet. Paketin lähetys 11.9e ja kirje on varmaan kohta 3e. Mikä ei todellakaan innosta lähettämään, Posti sahaa omaa oksaansa. Mä toimisin toisin, alentaisin kirjemaksut vaikka euroon, ja paketti 5e. Johan aletaan taas lähetteleen. Ja joulukortit 0,5e. On kyllä paljo parempi mieliala, mutta siellä terapiassa ja jossain #¤% kuntoutusvastaanotolla pitää ehkä ihan vähä käyttää näitä mun näyttelijänlahjojani. Mutta hei siis ehdotetaan kuuskymppiselle uudelleenkoulutusta ( nyt vähän realismia ) Mun aavistus on että lähden irti koko systeemistä, tää paperityö ja kaikki hakemukset sun muut on ollu todella raskasta. Ja miettiny käynkö Turun saariston tutulla paikalla? Siinä menee puoli tankkia bensaa, mutta toisaalta kun ei haluisi ottaa aina kuvaa samalta paikalta, ja muutenkin tekisi hyvää käydä jossain, eikä vaan kyhjötellä täälä ja ottaa "samaa kuvaa" kun se vakiopaikkani jossa oli useampiakin kuvauspaikkavaihtoehtoja, räjäytetttiin. Jos on oikeaan aikaan, niin voi saada todella kivan kuvan Nuket ja eväät mukaan, uimassakin voi lopuksi käydä. Muokattu: 22. Kesäkuuta, 202522. Kesä, käyttäjä: tempokisu kirjoitusvihre
Kirjoitettu 22. Kesäkuuta, 202522. Kesä Kirjoittaja Mikä tää "jäsenkö" on ? on mulla jäsenet, mutta ei ihan parhainta luokkaa toi oikea jalka. hössöttäjä tai sössijä-jäsen? jäsenkökkö? selviytyjä? Luovuttaja en ole, yhden ainoan kerran olen tempossa luovuttanu kun kävi selväksi että en voita. On huono olo, en pysty jatkaan.... Kissoillahan on 9 henkeä. 4 niistä käytetty.
Kirjoitettu 22. Kesäkuuta, 202522. Kesä Kirjoittaja 12.6.2025 klo 12.49, tommi2 kirjoitti: Mä melkein veikkaan päinvastaista. Luulen ettei tajua pystyvänsä kirjoittamaan. Loihan se pöhinää ja sisältöä, mutta henk.koht. ei ollut mieleistä sisältöä tuo valitus-valituksesta valitus jonkun muun toimesta- suuttuminen- selvennys-suuttuminen tästä.... sori, palaan tähän vielä. Kaikki mun onkelmat on ihan omia vääriä valintoja ja sössimisiä, mutta jos ja kun tulee sairautta, ei se ole aina omaa vikaa ja sitten vaan pitää miettiä miten selviytyy vai ei. En ole suuttunut, mutta osin loukkaantunut tietyille palstalaisille. Jos joku on valittanu jotain sairautta tai vammaa, olen kyllä toivottanu tsemiä ja toipumista. Mutta minähän olen kuten nahkiainen 😄 joko susta tykätään, tai vihataan. Välimuotoa ei ole. Kuka ei voi olla tykkäämättä näin suloisesta hymyilevästä ympyräsuisesta? ( ja tämä kuva menee mulla tunteisiin) olen luonnolle velkaa ja yritän voimieni rajoissa auttaa, talkoilla ja esimerkiksi kerätä roskia, ja talvella se linturuokinta.
Kirjoitettu 24. Kesäkuuta, 202524. Kesä Kirjoittaja Kokemuksen koulu on kova, mutta tyhmä ei muussa opi. Tuli niin järkyttävä visa-lasku että nyt ei kannata mitata verenpainetta. Maksoin sen HETI pois, hyvä ettei luottoraja ylittyny. Ei tämä nyt maailmanloppu ollu eikä konkurssi, mutta semmoinen opetus että nyt kertakaikkiaan..oli ajatus minkä verran rahaa on tilillä kun tai jos elän takuueläkeikään asti, mutta sitä tavoitetta on nyt laskettava aika paljo. Jos jotain ei ole nukella, teen ite tai annan olla. Tarvii vielä katsoa olisiko myyntinukkeja, laitetaan tyyliin 50e. Mutta tuntuu kamalalta jos ja kun on saanut nukesta hyvän kuvan, niin myydä se pois. Ite tehty muu paitsi farkut ja saappaat ( ja jotain vanhoja työkaluja 10 vuoden takaa...) Poistan etsyt ja ebay-kirjainmerkit. Tosin, koskaan ei voi tietää onko aikaa paljon vai vähän, sitten se loppuikin tähän. Kyllä harrastus on ollut palkitsevaa, mutta aika aikaansa kutakin. Pyöräilyssä kilometrit on tullu täyteen, ja nukkeilussakin. Lintujen opettelu ja seuraaminen on ilmaista, ja kaikkein palkitsevin harrastus kututalkoitten ja nahkiaisjuttujen ohella. Seuraavat etapit on ruokajono ( vien sinne turhia vaatteita) lauantaina, terapia 10.7. ja lintukävely Nokialla 12.7. Sään salliessa meen fillarilla. ps. ebay ja etsy-kirjainmerkit poistettu. Muokattu: 24. Kesäkuuta, 202524. Kesä, käyttäjä: tempokisu done
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään