Skip to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Fillarikeskustelu.com

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Mitä odotat?

Featured Replies

Kirjoitettu

Vain vajaat puolet tällä kertaa...

Matkailutopicista löytyy reittisepustus.

Muokattu: , käyttäjä: Köfte

• Viestejä 159
  • Katselut 9.6k
  • Luotu
  • Edellinen viesti

Eniten kirjoittaneet

Most Popular Posts

• Joo. Olihan reissu. 417km. Josta eka 200km vesisateessa ja sivuvastasessa tuulessa. Satoi suht reippaasti jo alusta asti kun junasta ulos astuin. B300 sato myös vettä mutta lämmöt yöllä oli sateessaki

• Olin väärässä. Uutta viestiä tulikin juuri. Nyt myös modessa muka vikaa...  Lähden itse nukkumaan. Toisaalta mielenkiintoista odotella mitä omaan aamuun mennessä on ehtinyt tapahtua.  Ehdota

• Kokeile tätä lohkasua, jonka heitin opiskelijana kun joudun 600mk maksavaan ultraäänikuvaan (helvetillinen raha silloin): Tokaisin maksaessani "kuuluvatko kehykset hintaan" (kuva otettiin kiveksistä).

Lähetetyt kuvat

Kirjoitettu

Ilmastonmuutosta tähän jäähelvettiin ja näyttäisi siltä, että tänään se viimein on saapunut 😍

Kadunvarret yht'äkkiä täynnä kukoistavia leskenlehtiä, aivan valtoimenaan!

Kirjoitettu

^täällä on sinivuokot jo kuihtumassa, kuten leskenlehdetkin. Mutta "käenpiiat", valkovuokot ja voikukat voimissaan, syreenit alkaa kukkia, koivujen lehdet on jo melkein täyskokoisia. Harmi vaan että kun B-puolen pesillä lokit jo hautoo, niin seuraamani A-pesän pariskunta ei edes osaa valita minne se pesä tulee, ja parittelukin oli vasta alkuviikosta.

Euroviisuja. Nyt tehdään kaikki mahdollinen että herään! Herätyskello viritetty ja aktivoitu, puhelin on makuuhuoneessa.
Pahus kun samaan aikaan tulee pari mielenkiintoista elokuvaa, mutta kyllä mä nyt ne viisut haluun katsoa.

Muokattu: , käyttäjä: tempokisu

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

Sushia Jumbon Hanko Aasiassa.

Muokattu: , käyttäjä: VesaP
Vaihdettu "Hanko Sushi" Hanko Aasia".

• 2 weeks later...
Kirjoitettu

Iltaa. 2 päivää aamusta iltaan valmistellut pojan yo-juhlia. Ja aika paljon sitä ennenkin erityisesti edellisenä viikonloppuna. Eilen 17 tuntia ja vasta puoli yhdeltä nukkumaan. Herätys kuudelta tänään mutta olen herännyt jo 5.30 itsestään. Odotan siis sitä, että juhlat olis vielä ohi ja rauha maassa. Toivon, että poika kuitenkin nauttii.

Kirjoitettu

Se on jännä etappi tuo yo-juhla..  sen jälkeen tulee yleensä "mitäs nyt" ja lapset pikkuhiljaa liukenevat maailmalle. 

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

Auton latauksen valmistumista. Eli johonkin 85% lukemaan. Viimeset 15% olis niiiiin hidasta että jaksa kökkiä täällä. Nyt menee 84kwh vauhdilla virtaa koneeseen...

Edit: joo, tasan 40min kesti akun lataus 35 prosentista 85 prosenttiin. Talvella olis ollu 1.5h tms...

Muokattu: , käyttäjä: VesaP

Kirjoitettu

Koita parantaa haarukkaa tai lusikkaa. Mutta mitkä keksinnöt on sivuutettu kokonaan ? Helmitaulu, kirjoituskone (pian kirjoitustaitokin), faxi, lankapuhelin,...

Sitten toinen näkökulma. Mitkä keksinnöt heikkenevät tuotekehityksen myötä ? Traktorit vois olla ykköstilalla (elektroniikkaongelmat ja adblue-touhu), lehmän utareeseen kiinnitettävät lypsimet (kevytlypsimet on katastrofi), raksapuolella hormit (mikään ei voita hormitiilellä ja kalkkilaastilla muurattua hormia. Teräshormit ja schiedelit on syvältä). Tirolissa maalaistaloa tehtäessä lehmien tilat tehtiin kellariin, jolloin niiden tuottama lämpö nousi ylöspäin. Nyt tehdään verhoseinäisiä pihattoja, joissa sisälämpötila on talvisin +2 (jos hyvin käy),...

Muokattu: , käyttäjä: alpensau

Kirjoitettu

Tänään soitti kuljetusliikkeen mimmi ja sanoi, että huomenna tulee 25 kg painava laatikko. Ilmeisesti mun T-700 phillari. Mutku se  painaa vain n. 15 kg. Oisko joku lautaviritys phillaria suojaamassa paffilaatikossa.

Kirjoitettu
8.6.2025 klo 10.58, alpensau kirjoitti:

...Tirolissa maalaistaloa tehtäessä lehmien tilat tehtiin kellariin, jolloin niiden tuottama lämpö nousi ylöspäin. Nyt tehdään verhoseinäisiä pihattoja, joissa sisälämpötila on talvisin +2 (jos hyvin käy),...

Haluaisitko oikeesti asua talossa minkä kellarissa kavioitaan jyskyttää ja huutaa 100-200 lehmää kun odottavat pääsyä lypsyrobottiin tai rehukärrin tuloa? Jep... En minäkään. 😁

Kirjoitettu
8 tuntia sitten, Nickname kirjoitti:

Haluaisitko oikeesti asua talossa minkä kellarissa kavioitaan jyskyttää ja huutaa 100-200 lehmää kun odottavat pääsyä lypsyrobottiin tai rehukärrin tuloa? Jep... En minäkään. 😁

Mä puhuin ideoista - mennäänkö eteen- vai taaksepäin. Toki kyse on selvästi pienemmistä karjoista. Olen kyllä yöpynyt gasthauseissa, joissa toisessa päädyssä on toimiva sikala/navetta. Kellarijutut on vanhempia juttuja.

PS. 100 ammua tarvitsee kaksi roboa, 200 kolme. Ne jyskyttävät 24/7, muuten tulee jonoa. Ruokintapöydät on nykyään avoimia. Toki pöytä koitetaan syöttää tyhjäksi kerran päivässä, niin pääsee työntämään kelvottoman moskan pois.

Täällä Suomessa mun naapurustossa suurin osa taloista on yksikerroksisia puu-levytaloja, joissa on painovoimainen ilmanvaihto ja sähkölämmitys. Usein keittiö + pesutilat on liitetty samaan poistoilmapuhaltimeen. Melko laihaa suunnittelua kuitenkin.

Kirjoitettu

Kuin kuuta nousevaa. Siis Mansikkakuuta, vielä kaksi tuntia.

Vittu, ja se satta vettä taas, siellä mittä kuuta ole.

Täyden kuun aikaan tapahtuu outoja. Kuu vetää vettä ja ihminen on suurimmaksi osaa vettä.

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Tärkeää tietoa

Hyväksy Käyttöehdot ja Tietosuojakäyntö.

Account

Navigation

Haku

Haku

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.