Skip to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Fillarikeskustelu.com

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Raksajuttuja

Featured Replies

Kirjoitettu

Mietin tässä että en käytä akkutyökaluja kun äärimmäisessä tarpeessa, niin mieleen juolahti maailman pelastava idea !!!!! 

elikkäs:

Puhelimet eivät tulevaisuudessa toimi enää akulla (joku ihan snadi paristo ehkä kellon ja muiden pitämiseen ajantasalla), niissä on johto. Kun tarvii soittaa, menet jonnekin ja laitat piuhan pistorasiaan. Jos joku soittaa sulle kun olet tien päällä, saat hakulaitetyylillä numeron ja voit mennä piuhan päähän. 

Poissa järjetön somen selailu, koko ajan viestittely. 

• Viestejä 971
  • Katselut 60.3k
  • Luotu
  • Edellinen viesti

Eniten kirjoittaneet

Most Popular Posts

• Kaikista sivuhuoneista on yhteys 'alakerran kilpailijaan' ja lattialuukut on kovassa käytössä.

• Sauna melkein valmis, viimeistelyä vielä uupuu mutta tänään ekat koesavut otettu. Joulusauna luvassa. 

• Täällä on nyt betonitiili. Varjon puoli kasvaa sammalta ihan sikana - tuon kun olisi tiennyt suunnitteluvaiheessa. Ekaan taloon laitoin peltikaton. Kaikki mun seuraavat katot on pellistä, jos niitä vi

Lähetetyt kuvat

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

Raksa- tai viherpeukalovinkki. Saksalainen, Kiinassa valmistettu kaivinkone Prismasta. Raideväli 69 cm herättää kysymyksiä. Joissain pikkukoneissa telojen väliä voi kaventaa ja leventää. Se voisi olla kova ominaisuus. Nostat puomilla vuorotellen toisen telan ilmaan ja levität tai kavennat tassujen väliä. Avo-ojien perkuussa tarvii olla leveä kauha. Puomi on liian lyhyt kääntökauhalle. Bensamoottori on alapeukku.

Muokattu: , käyttäjä: alpensau

• 2 weeks later...
Kirjoitettu

Katontekijä kävi naapurin kiinteistöllä arvioimassa piharakennuksen kattoa. Laskevat sinne lukkosaumatun pellin suoraan huovan päälle.

Pyysin käymään myös meillä, mutta meille tuo ei onnistuisi ilman katon oikaisua. Laitetaan sitten rullahuopa vanhan palahuovan päälle 

Hinta-arvio sai hymyilemään, 2000-2500€. Edellinen tarjous viimekesältä oli 7000 €, toki se olisi ollut kuumahitsattu, eli toholla liimattu kauttaaltaan ja siten laadukkaampi.

Huopien osuus n. 900 € (9 rullan mukaan). Tuntiveloitus 38 € ALV 0%. Huopien osalta katsoi hinnan netistä, 104€/rulla. Ilmeisesti tekee tiliä tässä kohden, koska urakoitsijana saa hyvät alennukset. Mutta satanen sinne tai tänne, ei tee mitään. Lisäksi km korvaukset, mutta niistä ei kovin paljoa, parisen kymmentä kilometriä. 2-3 päivää arvioi työmääräksi.

Sitten vielä piipun pellitykset, mutta sen hommailee sitten nokikolari.

Muokattu: , käyttäjä: Jopotuinen

Kirjoitettu
7.4.2026 klo 14.01, alpensau kirjoitti:

Raksa- tai viherpeukalovinkki. Saksalainen, Kiinassa valmistettu kaivinkone Prismasta. Raideväli 69 cm herättää kysymyksiä. Joissain pikkukoneissa telojen väliä voi kaventaa ja leventää. Se voisi olla kova ominaisuus. Nostat puomilla vuorotellen toisen telan ilmaan ja levität tai kavennat tassujen väliä. Avo-ojien perkuussa tarvii olla leveä kauha. Puomi on liian lyhyt kääntökauhalle. Bensamoottori on alapeukku.

Just kateltiin kaverin kanssa kiinankoneita ~2000kg:n painoluokassa, pitää olla koppi. Rahteineen täällä satamassa ~6000€. Tuommoinen parin tonnin painoinen kones tekeekin jo jotain ja kulkee käytettävissä olevan autonromukaluston perässä trailerilla tarvittaessa. Oli kyllä houkutteleva idea kimppakoneeksi, varsinkin kun kaverilla ei oo varsinaista tilaa säilytellä tommosia, kone asuisi täällä meikäläisen ranchilla. 

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

Kymmenen kimppakoneeksi ? Ongelmaksi tulee tietysti rahdit. Mun autolla saa vetää 650 kg miinus oman kärryn paino 170...

Kirjoitettu

Voi hitsi, tuollainen olisi kyllä makee vehjes tontilla. Sen jälkeen naapurinkaan päältäajettava ruohonleikkurikaan ei olisi enää mitään 😃

Kirjoitettu
2 tuntia sitten, alpensau kirjoitti:

Kymmenen kimppakoneeksi ? Ongelmaksi tulee tietysti rahdit. Mun autolla saa vetää 650 kg miinus oman kärryn paino 170...

Max kahden kimppa, ja sekin valikoitu. Mitä enemmän porukkaa sen isommat riidat ja koneet satavarmasti p*skana eikä kukaan halua maksaa mitn. Mut minähän olenkin introvertti joka ei ymmärrä porukan ihanuutta ollenkaan. 

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja
21 tuntia sitten, Olutmoottori kirjoitti:

Max kahden kimppa, ja sekin valikoitu. Mitä enemmän porukkaa sen isommat riidat ja koneet satavarmasti p*skana eikä kukaan halua maksaa mitn.

Mä oon kuunnellut maatiloilla kimppakonetarinoita. Toinen kiroaa, kun sadan tonnin laite tulee aina takaisin rikottuna.

Lainaaminen on myös oma lajinsa. Sen vähä, mitä oon itse antanut lainaksi, pitää hakea itse takaisin.

• 2 weeks later...
Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

Jälki on tämän näköistä, kun arkkitehti on päästetty suunnittelemaan kesämökkiä. Kesämökin idea on saunoa, uida ja soudella järvessä, kenties grillata jotain ulkosalla, ottaa kaljaa ihan kunnolla. Kalastaa, heittää tikkaa, kaydä paikkakunnan hermokeskusjuottolassa ym ym. Mun tekisi mieli kieltää arkkitehtien panostus kesämökkeilyyn. En ihmettele, miksi 2021 rakennettu lasikökötys on myynnissä. Jos omistaisin sellaisen, myisin pikimmiten pois. Nää taitaa jauhaa ihan kunnolla kiinteistöveroa kunnalle.

Kirjoitettu

Pitäsi ilmastoinnin putket putsauttaa. Aikaisemmin nuohooja duunannut ton, mutta taitaa olla niin kiire että eivät edes yhteydenottoihin vastaa (kahta kokeillut jo). Onko jengillä kokemusta

• firmoista jotka tekevät ko. hommaa? Niissä on valtavasti huijareita, sen tiedän, mut jos olis hyvä firma tiedossa.

• homman tekemisestä itse. Kerran kokeilin puutarhaletku-pölynimuri-systeemillä ja tulos ei vakuuttanut.

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja
3.5.2026 klo 11.13, tommi2 kirjoitti:

Pitäsi ilmastoinnin putket putsauttaa. Onko jengillä kokemusta

• homman tekemisestä itse. Kerran kokeilin puutarhaletku-pölynimuri-systeemillä ja tulos ei vakuuttanut.

Kokemusta on vain tuollaista palvelua puhelimessa tyrkyttävien torjumisesta. Tulee mieleen, että poistopuolen linjoja siivottaessa tukitaan muut kuin kulloinkin siivottava linja ja sit kone täysille. Pölyt menee suodatinta/lämmönvaihdinta kohti. Tuloilmapuoli taasen hmmnnnn... kysytäänkö tekoälyltä ? Vastaus

Entä mitä käyttöä olisi lehtipuhaltimella tässä yhteydessä ? Entä saisiko keskuspölynimuria liitettyä tähän peliin mukaan ? Kyse lienee rassin kanssa yhteensopivasta yhdyskappaleesta kulloiseenkin putkeen.

Kirjoitettu

Joo mäkin olen noita vain torjuillut. Ennen suostu nokikolarit tekeen tota, mut näköjään ei enää kannata. Yhden sain vastaamaan kolmen viestin jälkeen (edellisen kerran tekijä) "joo nää viestit tulee mut nyt on kiireitä, katotaan syksymmällä". Ei varmaan ollut sitten viime syksy

• 2 weeks later...
Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

Ostin Julasta keittiöhanan halvalla (19,99). Siitä oli nyysitty (?) letkut. Olin säilönut yhtä pitkäjohdollista hanaa useamman vuoden. Sille piti näyttää laikkaa, jotta pääsi käsiksi mutterikantoihin. Kovin tiukassa olivat. Olisiko kierteessä ollut muutakin kuin kalkkia ? Hieman punertavaa tavaraa mukana.

IMG_20260517_104139_HDR.jpg

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Tärkeää tietoa

Hyväksy Käyttöehdot ja Tietosuojakäyntö.

Account

Navigation

Haku

Haku

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.