Kirjoitettu 5. Tammikuuta5. Tammi UPS tuli paketin ihan kotiovelle asti, arviohaarukan alkupäässä. Ois pitänyt lotota.
Kirjoitettu 5. Tammikuuta5. Tammi 19 tuntia sitten, Vierringe kirjoitti: https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/d6b1e226-ae72-46b9-9f5c-cd95d0eac63f Onhan tuo tietysti todella ikävää ja kohtuutontakin, että sähköt ovat viikon poikki. Mutta ollaankohan sitä nyt vähän kädettömiä: "Ruuat on laitettu talon leivinuunissa..." "Sen verran sähkömiehet pystyivät auttamaan, että saimme ulkorakennuksesta jatkojohdon avulla sisälle makuusoppiimme patterin päälle..." Että eikö sitä leivinuunia voi käyttää muuhun kuin ruuanlaittoon, ja eikö sitä jatkojohtoa tallista taloon pysty itse vetämään, jos kerran tallissa on valot (oletan että sähkö-)? Vähän kuullostaa myös erikoiselle että ulkorakennuksessa on sähköt mutta talossa ei.
Kirjoitettu 5. Tammikuuta5. Tammi Onko joku muu saanut sähköpostia Varapuulta tai Varapuun nimissä ? Tuo ilmoittaa tilin avaamisesta jne. Tämän niminen valmennusfirma on olemassa. Avauskurssin hinta vajaa 7000 € jne. Liekö sama kyseessä ? Poistin viestin merkaten sen roskapostiksi.
Kirjoitettu 6. Tammikuuta6. Tammi Kirjoittaja Se on jännää, miten iltapäiväläpyskät laittavat maksumuurin taakse artikkeleja, joita voi alkuperäisenä lukea vaikkapa norjalaisesta läpyskästä googlaamalla alkuperäisen toimittelian nimen ja sanan joka on artikkelissa keskeinen.
Kirjoitettu 6. Tammikuuta6. Tammi ^ Oisko joku sopimusjuttu? Alkuperäinen toimittaja saa hillot käännöksestä mutta myös sitten niistä mainoksista siellä alkulähdepaikassa. Vai onko norjalainenkin juttu käännös?
Kirjoitettu 7. Tammikuuta7. Tammi Se toi meidän hullu keittiökello. On nyt siirtänyt itsensä 2h taaksepäin 🤔
Kirjoitettu 7. Tammikuuta7. Tammi Kirjoittaja Joku on ilmeisesti päättänyt ottaa "saikuttamisen" framille, sevverran taajaan tulee artikkeleita asiasta. ihmetyttää vain, että eikö ole oikeita uutisia kun melko marginaalisesta asiasta on kysymys. Työnantaja voi vaatia lääkärintodistuksen jo ensimmäisestä päivästä, mutta yleisempi taitaa olla enintään 3 päivää omalla ilmoituksella, koska se on ns. pienimmän riesan tie. Työterveyshuolto kyllä seuraa sairauspoissaoloja ja puuttuu kyselyllä jos on "yliaktiivisuutta". Ainakin meillä.
Kirjoitettu 7. Tammikuuta7. Tammi ^ Kuinkahan aktiivista toi seuraaminen on keskimäärin. Aikaisemmassa duunissa oli kolmannes porukasta burnissaikulla ja tt oli vaan että 🤷♀️ ja meh. Toisaalta on kyl käynyt niinkin että lähipomo on sanonut alaiselle että saikuta hetki sillä aikaa kun on saatu enimmät kakat tuulettimesta.
Kirjoitettu 8. Tammikuuta8. Tammi Myös toisaalta kun kattelee niin kolmannes vois hyvinkin olla burnissaikulla nykymenolla. Ainakin meidän pajassa. Varmaan itekki olis pitäny joskus ottaa, mut old school-äijälle noihin liittyy stigma
Kirjoitettu 8. Tammikuuta8. Tammi 4 minuuttia sitten, tommi2 kirjoitti: ...old school-äijälle noihin liittyy stigma Iso peukku.
Kirjoitettu 8. Tammikuuta8. Tammi Jep. Itsenikin on kasvatettu siihen, että porukalla tehdään ja omaa jengia autetaan, jos joku ei pysty/kykene. Ja ihan helpolla ei luovuteta. Aikanaan, kun teki parikymmentä vuotta esimieshommia, niin tulihan niitä tiimiläisiä laitettua kotiin huilaamaan, jos heidän hommista ei syyn tai toisen takia oikein tullut mitään. Ja vastapainona he kyllä sitten myös vapaaehtoisesti venyivät, kun sellaiseen oli tarvetta. Eikä noita huileja aina mihinkään saikuiksi kirjattu. Se oli enemmänkin sellaista pelisilmää / selän rapsutusta puolin ja toisin. Toimi ihan hyvin.
Kirjoitettu 8. Tammikuuta8. Tammi Toimii juurikin noin. Ite olen ollut vaan mestoissa missä työntekijä joustaa, työnantaja ei. Päinvastoin, vedetään laillisuuden väärällä puolella ja luottamusmiesten huomautuksiin reagoidaan "täytyy tarkistaa"-ajanpeluulla. Mä olen kyllä sitä mieltä että nuorempi sukupolvi on oikeassa, jossei jaksa, niin saikkua tai hoitoa, itsellä vaan oli niin iso kynnys että vaikka oli väsy, niin meni vaan duunikavereille vittuillen. Työ on työtä, ei elämän tarkoitus. Mä tunnen 2 ihmistä, jotka ovat tehneet itsemurhan työn takia, ei paljon naurattanut, toinen oli tosi läheinen, pojan kummisetä. Muokattu: 8. Tammikuuta8. Tammi, käyttäjä: tommi2
Kirjoitettu 8. Tammikuuta8. Tammi Mä oon aina sanonut, että mä en vielä ole tienannut niin paljoa, että mun pitäisi töiden takia ressata. Paljon on tullut toki tehtyä, esim 1,5v aikana yli 400h ylitöitä (en suosittele), mutta jos on ollut tilanne, että joku ei vaan onnistu määräajassa, niin se pitää infota ajoissa ja hoitaa plan B, sen sijaan, että ressais itsensä rikki. Ihmisten kanssa töitä tehdessä hyvä puoli on se, että lähes aina asiat selviää keskustelemalla/sopimalla.
Kirjoitettu 8. Tammikuuta8. Tammi Noilla ylityötunneilla en enää ihmettele jäsen C:n avobemareita ja linnoja ja kaksipyöräisiä ja veneitä jne. Mutta saikuista. Kyllä niitä seurataan. Suurennuslasin kanssa. Nyt koronan jälkeen ei ole ollut ongelmaa kun ei ole tarvinnut ruttoja olla konttorilla tartuttamassa (vaikka herrat sitä yrittääkin jatkuvasti pakottaa) mutta aikoinaan esim kun umppari kämähti ja sain viikon saikun leikkauksen parantelemisen odotteluun ja kun tarvitsi vielä toisenkin viikon kun haava oli niin perkuleen kipee niin johan sitä joutui hr:n nakittaman esihenkilön puhutteluun että onko mulla ongelmia kun olen jatkuvasti saikulla. Sanoin muistaakseni suht pahasti esimiehelle että vittu joo on, maha revittiin auki ja joutu ottaa lisää saikkua kun ei parantunut vielä viikossa. No, tämä kelpasi syyksi eikä tarvinnut alkaa työpaikkalääkärille elämästään kertomaan että miksi saikutan noin rankasti. Muokattu: 8. Tammikuuta8. Tammi, käyttäjä: VesaP
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään