Kirjoitettu 10. Kesäkuuta, 20242 vuotta ...ja vielä kihlasormuskin meni varkaille. Siis mitä ihmettä?? kihlasormuksen paikka on sormessa, ei "siellä jossain". Reetta Hurske on superonnellinen kun oli kuudes...
Kirjoitettu 10. Kesäkuuta, 20241 vuosi Onko naisten 10 000m ohjelmassa? ( inspired by tuo sivupalkissa oleva kuva jossa on varmaan vanhoja SM-kisojen tuloksia? aika huonoja aikoja ykkösen jälkeen...) Alisa Vainiosta ei ole kuulunut pitkään aikaan mitään..mihin väliin osuu muuten Kalevan kisat? ennen vai jälkeen Olympialaisten?
Kirjoitettu 10. Kesäkuuta, 20241 vuosi EM-kisaohjelma: https://yle.fi/a/74-20090894 Huomenna iltakisoissa naisten kymppi.
Kirjoitettu 10. Kesäkuuta, 20241 vuosi ^ jaha kiitos, keskiviikko on vapaapäivä niin ehkä voisi katsella..
Kirjoitettu 10. Kesäkuuta, 20241 vuosi Alisa Vainio oli puolimaratonilla 27. ajalla 1.11.50. Ei osallistu ratakympille. Suomalaisista siellä on Nina Chydenius. Kalevan kisat ovat Vaasassa 27. - 30. 6. Pariisin olympialaiset 26.7. - 11. 8. Pariisiin Alisakin pyrkii maratonille, vielä ei ole varmaa paikkaa. Muokattu: 10. Kesäkuuta, 20241 vuosi, käyttäjä: Vierringe
Kirjoitettu 10. Kesäkuuta, 20241 vuosi ^ nyt on menny kyllä ihan ohitte, että Alisa oli EM-kisoissa? Missään ei ole ollu juttua, kun monistahan on "ennakkotunnelmat ja tavoitteet"-juttua. No, suurin osa urheilijoista ( myös Suomen joukkueen) on outoja nimiä. Sivusilmällä katselin aamupäiväkisoja...nauratti että DuPlantis tuli ja hyppäsi kerran ja siitä finaaliin. Ja kertoi että nää karsinnat on vaikeita kun aamupäiväkisoihin pitää herätä liika aikaseen ja saada verryteltyä ja elimistö vireeseen...
Kirjoitettu 10. Kesäkuuta, 20241 vuosi Niin, olisihan lehtijutuissa voinu olla toisen suomalaisen puolimaratoonarin asioita, tai maininta. Ja huomaa että mä en tiedä mistään mitään, nää on ihan outoja urheilijanimiä Kristiina Halonen, Tommi Holttinen, Anni-Linnea Alanen...joku Jääskeläinen. Ei mitään hajua mikä on heidän lajinsa...
Kirjoitettu 10. Kesäkuuta, 20241 vuosi Ja voisi sitä nyt vähän miettiä millaisen kuvakoosteen tekee...kalpeita kuin haamut, ketä nämä edes ovat? jälkimmäinen kuva Ylemmässä kuvassa Aino Pulkkinen? ikinä kuullu, mikä laji? tää on just tätä että ei kiinnosta kun on ihan outoja tyyppejä ja nuorisosarjaa. Kyllä mä kaipaan Seppo Rädyn ja Kimmo Kinnusen aikaa sekin ihmetyttää että on ennätykset/sarjat 20v / 23v jne.....meillä oli vaan A-tytöt/pojat alle 18v ja sitten yleinen aikuisten sarja. Muokattu: 10. Kesäkuuta, 20241 vuosi, käyttäjä: tempokisu
Kirjoitettu 10. Kesäkuuta, 20241 vuosi ...no toki sitä oon vertaillu omia hölkkiäni, mutta ei näitä 41v takaisia asioita voi verrata. Niin paljo on muuttunu; juoksualusta, juoksukengät ja - piikkarit. Ei nää töissä tai koulussa käy, pelkkä urheilu ja kaikenmaailman leirityksiä. Kyllä mä meitä wanhan liiton hölkkääjiä arvostan, Keskitalon Sinikkakin teki reenit juosten työmatkat, Tuija Toivonen opiskeli ja minä kävin lukioo. Aamulehdessä oli myös että Camilla Richardssonin juoksukengät mitään markettilenkkareita ole. No meillä oli, ite aloitin 20markan tossuilla ja kumitossuillakin juoksin. Kesti kauan että raskittiin ostaa mulle 100 markan Adidaksen sinivalkoiset lenkkarit.
Kirjoitettu 10. Kesäkuuta, 20241 vuosi 30 minuuttia sitten, tempokisu kirjoitti: ...ite aloitin 20markan tossuilla ja kumitossuillakin juoksin. ... ja sitten tuli "yllättäen" jalkavaivoja?
Kirjoitettu 10. Kesäkuuta, 20241 vuosi 24 minuuttia sitten, concorde kirjoitti: ... ja sitten tuli "yllättäen" jalkavaivoja? No kun ei ollu rahaa "oikeisiin" lenkkareihin, aloitin hölkkäilyn 12-vuotiaana ja mitään omaa rahaa satasia ollu. Eikä tiedetty mistään mitään, valmennuksesta tms. Kun tuli jalkavammoja, aateltiin että kuntopyörä olisi hyvä että edes jotain, ja senkin kanssa meni niin että isä sai veronpalautusta niin pystyttiin ostaan kuntopyörä. Kuten aiemmin todennu, ihan erilaiset lähtökohdat kilpaurheilulle kuin näillä nykyprinsessoilla, Tosin, kyllä mä tykkäisin että elämässä on muutakin kun urheilu, ja aikoinaan oli sitten opiskelu ja piirtäminen. Nytkin olen todella iloinen että ei ole pelkkää urheilua ( tai ei se enää urheilua ole vaan kuntoilua, tai ulkoilua) ja töitä, vaan muitakin harrastuksia. Muokattu: 10. Kesäkuuta, 20241 vuosi, käyttäjä: tempokisu
Kirjoitettu 10. Kesäkuuta, 20241 vuosi Mutta kun säkin olit Suomen paras aikanaan, niin eikö sillä statuksella olis saanut välinesponssia, vai ettekö edes kysyneet? Luulis, että ainakin kotimaiset (Karhu tai vastaava) olisivat lähteneet?
Kirjoitettu 10. Kesäkuuta, 20241 vuosi Sori nyt intouduin isompaan avautumiseen... ^ no sain sitten myöhemmin, mutta tuli ongelmia kun ei millään saatu toimitettua sopivia monoja kun olisin halunnu juosta pikajuoksupiikkareilla kympin ja siinä tuli sitten erimielisyyttä. Seuralta olisin halunnu sellaiset tiukat shortsit kun pikajuoksijoilla, en saanu. Beckenbauer-shortseilla hölkkäsin. Erityisen epäreilua: sain SE-juoksun perusteella SUL:ta 4000markan stipendin. Siitä ihan kunniakirjakin tuli. Ne rahat vaan piti kuitata siten että ensin itse ostaa ja toimittaa kuitin liittoon. Soitin ja kyselin voinko käyttää rahan fysioterapiaan? kun oli jalkavamma...että koska tulosta ei tule niin koko stipendi evätään. Ei se raha ollut mikään valmennusapuraha vaan palkkio jo tehdystä työstä. Myös Valkeakosken Haka myönsi 4000markan stipendin. Mutta kas kun olin vastannu toimittajan kysymykseen "Onko seura avustanut leireilyssä?" ei ole. Se oli sitten 4000markan vastaus. Stipendi evätää kun tommoista menin sanomaan, mitä mun olisi sitten pitäny sanoa? Kun ei autettu leireilyssä, ikinä missään leirillä ollu. Jäi todella katkera maku koko juoksusta, liiton ja seuran toiminnasta sekä Timo Vuorimaasta, ei hän mua yhtään valmentanu, oli nimellinen valmentaja ja sai Suomen Mestarin valmennusrahaa. Pska ukko oikeesti. Ja lukuunottamatta ensimmäistä hölkkääni 1982, kaikki kisat meni kivun kanssa. En pystyny juoksemaan niin kovaa kun olisin voinut, kun kipu rajoitti tai piti varoa ettei räpsähdä. Voi että kympillä 25 kierrosta, ja kun joka askeleella sattuu niin siinä hyvinkin muutama sekunti per kierros... Onneksi, onneksi pääsin sitten pyörällä tempoamaan niin täysillä kun pystyn! Ja ilman pyöräilyä vihaisin koko urheilua. Ja kesti noin 20 vuotta että pystyin edes katsomaan naisten kestävyysjuoksukisoja. Nyt pystyy, mutta ainahan se naurattaa jos Kalevan Kisoissa saa mitalin 33+ ajalla Ja vasta nyt osaa ainakin vähän arvostaa omia juoksuja; ihan pystymetsästä ja ilman valmennusta ja kivun kanssa, ja vielä anoreksiakin siinä oli. Muokattu: 10. Kesäkuuta, 20241 vuosi, käyttäjä: tempokisu
Kirjoitettu 10. Kesäkuuta, 20241 vuosi Joo olen iloinen etten ole tämän päivän urheilija. Nytkin tuossa kun kilpailijat tulee stadionille, niin on joku ihan ihme pylvästelyesittely. Ja muutenkin, juoksijat esitellään lähtöviivalla ja siinä sitten pitää heilutella ja hymyillä. Tai lähetellä lentosuukkoja. Samaten ihmettelen että aika useilla naispuolisilla urheilijoilla on vahva meikki. Mikäs on muuten teidän mitaliveikkaus. Mä sanon että ei tule mitalia.
Kirjoitettu 10. Kesäkuuta, 20241 vuosi Wilma Murto ulos kisasta 458cm kolme pudotusta. Ketäs ne muut suomalaiset mitalikandidaatit on? ( ei saa unta niin katsotaan kisoja )
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään