Skip to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Fillarikeskustelu.com

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Urheilukellot GPSllä ja kartoilla

Featured Replies

Kirjoitettu

Joskus hulluna hetkenä olen haaveillut jostain urheilukellosta, mistä näkisi reittiopastuksen kartalla... onko kukaan kokeillut? Onko pystyyn kuollut idis fillaroidessa? En omista mitään ajotietokoneita, eikä ole tarkoitus hommatakkaan. Tollanen rannehärveli toimisi muussakin (ehkä). 

Kirjoitettu

No mulla on Garmin Fenix 7 jossa on karttapohjainen navigointi. Siihen kai saa muitakin, kuin garminin karttoja. Aika pienihän se näyttö on ja itse käytän edgeä. Aiemmin oli Suunto, missä navigointi ilman karttapohjaa ”breadcrump”:ina, sillä pärjäsi varsin hyvin.

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

Jos kuvitellaan skenaario että täytyy esim. a) maantiellä nähdä minne kääntyä b) navigoida kaupungissa, niin voiko kuvitella ajaessa tuota tekevänsä?  Mikä toi breadcrump on, se pelkkä viiva? 

Kirjoitettu

Breadcrump on pelkkä viiva. Kaupunkisuunnistukseen Garmin Fenix on varmasti riittävä. Varsinkin X-mallit, mitkä on kooltaan isompia. Kutosia saanee tarjouksesta, kun seiska on ollut markkinoilla jo pitkään.

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

^Kattelin että kutonen oli tarjouksessa yli 600, huhhuh, veti ostohalut tehokkasti. Miten mä en hokannut että ne maksaa lähes valtionvelan verran? 

Mites nää parin sadan Huaweit sun muut älykellot? Onko niissä tällästä? 

Hölmön kyselyn taustoiksi sen verran että sain tänään päättää että otanko korvaukseksi tuotteen vai rahaa postin hukkaamasta paketista ja ko. pulju myi esim. juurikin Garmineja. Otin rahaa mutta tämä jäi vähän hiertämään... tosin kattelin sellasia alle 300 e  Garmineja ja Suuntoja, ei niissä liene tuota karttaominaisuutta.

Kirjoitettu
30.12.2022 klo 19.27, tommi2 kirjoitti:

Jos kuvitellaan skenaario että täytyy esim. a) maantiellä nähdä minne kääntyä b) navigoida kaupungissa, niin voiko kuvitella ajaessa tuota tekevänsä?  Mikä toi breadcrump on, se pelkkä viiva? 

Voihan kellon laittaa tankoonkin kiinni. Pienihän se näyttö silloinkin on ja jää sykkeet mittaamatta ranteen kautta, jos sitäkin ajatteli. Erillisellä vyöllä tietty homma korjaantuu.

Mullakin on Edge (530) tangossa. Jostain ihmeen syystä ikää tulee lisää ja näkö muuttuu sen myötä. Nyt voisin ottaa Edgen isommalla näytöllä...

Kirjoitettu

Kannattaa vilkaista myös Sigma ROX 11.1 evo, on ollut itellä jonkun aikaa käytössä sekä maantiellä että metsässä. Suunto 5 on aina ranteessa ja sen navigoinnista olen kyllä tykännyt, mutta jos liikennettä on paljon tai maasto vaativaa niin ihan kiva pitää molemmat kädet tangossa.

• 3 weeks later...
Kirjoitettu

Huomasin että pari kilsaa on suoritusmatkoissa eroa Fenix 6X ja Edge 1030 välillä tuolla maastossa.

Kartta on ihan 1:1, mutta ajettu matka heittää.

Edgessa autostop käytössä ja Fenixissä ei.

Voiko vaikuttaa niin paljon?

Kirjoitettu

^Riippuu pysähtelitkö. Onko molemmissa 3D-matka päällä? Eli laskee myös mäet. Mulla ei Edge ja Fenix heitä kuin n. 100-200m kolmenkympin lenkillä. Jos sitäkään.

Kirjoitettu

Olihan se melkoista pyörän kantoa ja tunkkaamista.

Pitää katsoa noi 3D setupit ja laittaa molemmista autostop pois.

• 8 months later...
Kirjoitettu

Polarilta (Vantage V3) ja Suunnolta (Race) pukkaa uutuutta syksyksi. Amoled näytöt ja karttapohjat esim ominaisuuksia. V3 saattais olla seuraava kelloni mutta tällä kolmisen vuotta vanhalla Gritillä meinaan vielä pärjätä. 

https://www.polar.com/fi/vantage/v3?gclid=CjwKCAjw-KipBhBtEiwAWjgwrPwUqZ3BRx7UctKuR3qpQw_SZwcu5XaJlBPABygjgE9jb8tW0gksiRoC19AQAvD_BwE

https://www.suunto.com/fi-fi/Tuotteet/Urheilulaitteet-ulkoiluun/suunto-race/suunto-race-all-black/

Muokattu: , käyttäjä: Densen

Kirjoitettu

Suunto jää kyllä itsellä kauppaan jo tuon painon takia. En halua noin massiivista urheilukelloa. Hienojahan nuo muuten on.

Vantage V2 on toiminut varsin hyvin. Täytyy katsella, että josko V3 olisi päivityksen arvoinen kunhan hinta vähän tipahtaa aloituksesta.

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

Joo, kovasti aina välillä paininut ajatuksen kanssa, että tollasen tarvii, mutta Suunnon Core tuli vaihtokaupassa hommattua ja vaikka se ei ole ko. kategorian kello vaan joku "sotilaskello" missä on kompassi, korkeus- ja ilmanpainemittari, niin todella vaikea käyttää ja käytännössä ihan turha. Olen nyt ajatellut että sen 2x vuodessa kun reittiohjetta kaipaan, voin kaivaa kännyn repusta/taskusta. 

Hienoja kelloja tosin ja jos vaikka alle satkulla saisi niin heti ostaisin.

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Tärkeää tietoa

Hyväksy Käyttöehdot ja Tietosuojakäyntö.

Account

Navigation

Haku

Haku

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.