Kirjoitettu Maanantai klo 18:042 vrk x3 Nythän se Orpo taas vilautteli korkeampaa eläkeikää ja pienempiä eläkkeitä. Se on kiva kun on jotain mitä odottaa. Mä olen aina sanonut että luultavasti joudun nimeämään katkaistun haulikon "eläkkeeksi".
Kirjoitettu Maanantai klo 21:312 vrk 7 tuntia sitten, Jopotuinen kirjoitti: tänään aloitin eläkeläisenä. Perässä tullaan... joskus.
Kirjoitettu Tiistai klo 03:392 vrk Eläkeläiset vievät eläkeyhtiöiden rahatko ? Valtio maksaa pääasiassa omien palkollisten eläkkeet ja jotkut saavat kelasta hippusia. Sopii puhua vain kahdesta jälkimmäisestä.
Kirjoitettu Tiistai klo 04:432 vrk 10 tuntia sitten, tommi2 kirjoitti:x3Nythän se Orpo taas vilautteli korkeampaa eläkeikää ja pienempiä eläkkeitä. Se on kiva kun on jotain mitä odottaa. Mä olen aina sanonut että luultavasti joudun nimeämään katkaistun haulikon "eläkkeeksi".Mä taas ehdin kuolla johonkin sairauteen ennen eläkkeelle pääsemistä on ollut oma veikkaus. Tai muistisairaus iskee niin ettei eläkkeestä nauttimisesta nauti itse eikä omaiset.
Kirjoitettu Tiistai klo 05:292 vrk Kirjoittaja Olen kyllä ollut tietoinen, että eläkeläiset maksavat työläisiä enemmän veroja, mutta toki 40% ennakonpidätys hieman yllätti.
Kirjoitettu Tiistai klo 06:322 vrk Semmosenko paiskasivat? No, ilmeisesti eläkeverokortti puuttuu tai sitten olet ns. "massipäällikkö" joka kiskoo noin kahdeksan tonnin eläketuloja.
Kirjoitettu Tiistai klo 17:561 vrk Laitoin saunan päälle ja avasin oluen lämpenemistä odotellessa. Nauroin myös tälle mun mielestä hauskalle "iron leaf" imitaatiolle jossa frisbeegolfari Gregg Barsby imitoi tapaamaansa mestaria Ken Climoa.Video tuli vastaan, kun ensin Ig syötti mulle videoklippejä jossa nykypelaajat imitoivat Greggiä joka imitoi Keniä 😀https://www.instagram.com/p/DYoXDDBG3-H/?igsh=MThlMDhzd3V5aDFoZg==
Kirjoitettu Eilen 05:571 vrk Kirjoittaja Aaarghh!! VR ei myönnä eläkeläisalennuksia eläkeläiskorttia vastaan, ennen kuin olet täyttänyt 65 vuotta.Ja nytkö sitten voin kalastella (laillisesti) maksutta? No enpä voi, laki muuttui 2025 alussa ja ikäraja on nyt 70V!Älkää vaan jääkö eläkkeelle, tämähän onkin ihan perseestä! Muokattu: eilen 06:031 vrk, käyttäjä: Jopotuinen
Kirjoitettu Eilen 06:021 vrk Nyt kun sulla on aikaa, niin oikeuteen vaan. Eläkeläisten luokitteleminen ja edun evääminen voisi olla hyvä rikosnimike. Nykypäivänä tolla saattaisi voittaakin.Voisinkohan mä luokitella itseni eläkeläiseksi, koska tunnen olevani eläkeläinen?Odotellessa kannattaa harjoitella eläketaitoja:Pihalla kiertely ja kaikkien työmiesten suoritusten neuvominen.Nuorten ihmisten kanssa puhumaan tunkeminen ja heidän kokemustensa vähättely. Hyvä stoori alkaa lauseella "Ei ennen vanhaan mitään..."Helposti ruuhkautuviin palvelupisteisiin siirtyminen ihmisten ruokatuntien aikaan.Citymarketin avautumisen odottelu pihalla jo tuntia ennen. Ainakin 7:n kahvikerran kuluttaminen päivän aikana, pullan voitelu rasvalla puisella voiveitsellä vaatii myös harjoittelua ja makuun totuttelua. Sokeripala suuhun ja kahvi lautaselle. Muokattu: eilen 06:111 vrk, käyttäjä: tommi2
Kirjoitettu Eilen 07:161 vrk Kirjoittaja Asioiden selvittely auttaa aina. VR etuisuus (-20% kaukojunat ja -50% lähijunat) ikäraja tarkoittaa, että kaikki 65V täyttäneet (eläkkeellä tai ei) JA alle 65V eläkeläiset.Joskin kaukojunien dynaamiset liput voivat olla halvempia, ellei niistäkin saa alennusta? Oletuksena, että alennus olisi peruslipusta, mutta niitähän ei enää taida edes olla.Flex bussi tarjoaa alle 6€ tikettejä Turusta lentokentälle.
Kirjoitettu Eilen 07:571 vrk Mä olen 4:n vanhuuseläkevuoden aikana ostanut R-kioskista yhden alennuskahvin, oliko miinus 30-40 snt. Tuli hyvä mieli.Ruotsissa on huojennettu kiinteistövero tietyille henkilöille. Yhden kohdan täyttyminen, kuten syntymävuosi, riittää. Kiinteistöverolla on alaraja 4015 kr ja yläraja 10074 kr (verovuosi 2025). Muokattu: eilen 08:211 vrk, käyttäjä: alpensau
Kirjoitettu Eilen 07:591 vrk 2 tuntia sitten, Jopotuinen kirjoitti:Älkää vaan jääkö eläkkeelle, tämähän onkin ihan perseestä!Joo, paljon parempi tämä nykyinen tilanne itselläkin, eli YT:t pari kertaa vuoteen hirttosilmukka aina kaulassa.
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään