Kirjoitettu 5. Joulukuuta, 20241 vuosi 11 minuuttia sitten, concorde kirjoitti: Tuolta sivupalkista bongasin kysymyksen. Vettä toki voi keittää kattilassakin, jos on siihen aikaa ja rahaa. Vedenkeitin on noin 70% nopeampi ja 50% energiatehokkampi kuin kattila ja kun noin 10 kertaa päivässä lämmittää vettä eri tarkoituksiin, niin hyvä vedenkeitin haukkuu hintansa nopeasti. Vertailu vois käydä vaikka puuhellan ja sähkölieden välillä. Molemmat toimii samaan tarkoitukseen, toinen on vaan paljon käytännöllisempi. Etevämmissä malleissa on jopa säädettävä lämpötila esim. leivontaan, eri teelaatujen haudutukseen, jne.
Kirjoitettu 5. Joulukuuta, 20241 vuosi Ja vedenkeittimessä vesi säilyy lämpimänä. Turhahan toi on ihmiselle, joka ei esim. omista haarukkaa vaan syö suoraan kirveellä ruhon paloja
Kirjoitettu 5. Joulukuuta, 20241 vuosi Meillä on mökillä tuo vedenkeitin 1 ltr, mutta eipä juurikaan käytetty. Rouvalle se on liian pieni tilavuudeltaan ollut tiskavedelle. Enempi käytetty sitten sisäisten Poncho juomien valmistuksessa. Mutta ällistyttävä on nopeutensa puolesta. Muokattu: 5. Joulukuuta, 20241 vuosi, käyttäjä: Jopotuinen
Kirjoitettu 5. Joulukuuta, 20241 vuosi Tai siis, onhan meillä saunassa 30 ltr ja 2,6 kW vedenkuumotin, joka sekin ällistyttävän nopea. Eikä siinä vielä kaikki - termarin säätö riittää saavuttamaan etanolin höyrystymislämpötilan ja porakaivo puolestaan +7 asteen lauhdeveden
Kirjoitettu 5. Joulukuuta, 20241 vuosi Kaukolämpövaihdin se vasta nopea on. Tekee "samantien" kuuman käyttöveden, lähes kiehuvaa, jos niin halutaan.
Kirjoitettu 5. Joulukuuta, 20241 vuosi Se on kyllä totta ja jopa ällistyttävää. Kuvassa meidän lämmönvaihdin, joka siis kuumottaa koko talon plus kaiken käyttöveden - on line! Kuvassa ei nyt mitään mittatikkua, huomattavasti matalampi se on kuin ukko itse ja putket osaltaan kasvattavat mielikuvaa itse prosessorin mittasuhteista. Kuormalavallehan tuo koko paketti mahtuisi. Muokattu: 5. Joulukuuta, 20241 vuosi, käyttäjä: Jopotuinen
Kirjoitettu 5. Joulukuuta, 20241 vuosi No ei ole iso tuokaan, meillä on melkein samankokoinen omakotitalossa.
Kirjoitettu 6. Joulukuuta, 20241 vuosi Nyt tuli törsäiltyä. Mietin että elääkin pitää...olen koko ajan halunnu ostaa Suomi-leivoksen ( 2 pientä pakkauksessa) ja ostin, ja sitten itelle punaiset Luode-trikoot kokoa M ( koska olen laihtunu että L-koko alkaa olla iso) mutta on erittäin hyvälaatuista ja käyttöä on, harmaa-mustia käyttäny lähes päivittäin. Näitten päälle vaan vaippahousut niin menee pyöräillessä. Ostin myös Iltalehden. Hyvää itsenäisyyspäivää. Muokattu: 6. Joulukuuta, 20241 vuosi, käyttäjä: tempokisu
Kirjoitettu 6. Joulukuuta, 20241 vuosi 11 tuntia sitten, Jopotuinen kirjoitti: saunassa 30 ltr ja 2,6 kW vedenkuumotin, termarin säätö riittää saavuttamaan etanolin höyrystymislämpötilan ja porakaivo puolestaan +7 asteen lauhdeveden Siivosin taannoin kesämökin vinttiä ennen sen myyntiä. Pontikkapannu !
Kirjoitettu 6. Joulukuuta, 20241 vuosi Viikkomuistio vuodelle 2025. Meinasin jo jättää tollasen täyttelyn mut ei vaan pysty siirtyyn digiaikaan. Mulla on tärkeimmät, kuten paino ja liikunta sekä mitä erikoista tapahtui (jos tapahtui) jo 80-luvulta pikku viikkomuistioissa. Välillä tongin noita ja kattelen "mitäs mä tein tasan 20 vuotta sitten". Huomasin esim. että nykyään joku vaikkapa talon maalaus vie koko päivän vaikka maalaisi vaan puoli tuntia, mutta 2000-luvun vaihteessa maalasin taloa, kävin lasten kanssa uimakoulussa, moikkaamassa appivanhempia ja menin vielä illalla elokuviin. Tossa on yli kuukaudeksi ohjelmaa nykypäivänä...
Kirjoitettu 6. Joulukuuta, 20241 vuosi Henkivakuutus. Muokattu: 6. Joulukuuta, 20241 vuosi, käyttäjä: Jopotuinen
Kirjoitettu 6. Joulukuuta, 20241 vuosi 2 tuntia sitten, tommi2 kirjoitti: Huomasin esim. että nykyään joku vaikkapa talon maalaus vie koko päivän vaikka maalaisi vaan puoli tuntia, mutta 2000-luvun vaihteessa maalasin taloa, kävin lasten kanssa uimakoulussa, moikkaamassa appivanhempia ja menin vielä illalla elokuviin. Tossa on yli kuukaudeksi ohjelmaa nykypäivänä... Oon ihmetellyt suunnilleen vastaavaa.
Kirjoitettu 6. Joulukuuta, 20241 vuosi Eläkeikä lähestyy - koskaan ei ole niin kiire kuin eläkkeellä! Vajaa vuosi taisi kulahtaa tuohon pöytä & tuoli projektiin, ALV:kin ehti nousta välillä Tuosta kyökkiprojektista nyt puhumattakaan - josta vesiliittymät odottelevat vielä toteutustaan... Muokattu: 6. Joulukuuta, 20241 vuosi, käyttäjä: Jopotuinen
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään