-
- Taivalkoski
-
- Taivalkoski
-
Taivalkoski
Vieläpä pääsin ainakin kerran ajelemaan tälle syksylle. Atsingista Ouluntien sillalle pääsee kivasti yhtä suota lukuun ottamatta. Esitetty reitti on hiekkatietä, mutta alueella erittäin paljon poronpolkuja ja Iijoen varressa vanha tienpohja joita voi myös seikkailla. Saarilammin maastoissa tosi hienoja polkuja. http://jalki.fi/reitit/pirinniska-ouluntiensilta Tässä vielä Saarilamminharjun poronpolku ja Iijoen varsi: http://jalki.fi/reitit/saarilamminharju http://jalki.fi/reitit/iijoen-vartta-poron-ja-kalastajienpolkuja-pitkin
-
-
Taivalkoski
Se on ruska ny. Taisi olla tämän homman viimeinen "kenttäpäivä". Kävin ajamassa Keski-Pirinjärven laavulta Atsinkiin, se kun oli vielä virallisista reiteistä tarkistamatta. Hienoa polkua oli taas, muutaman kaatuneen puun poistin ja ensi kesälle jää vielä jollekin Atsingin päässä vähän töitä merkintöjen kanssa.
- Rokkia
-
- Taivalkoski
-
- Taivalkoski
-
-
Taivalkoski
Pudasjärvellä on jo nyt kova panostus maastopyöräilyyn Syötteenkin takia, isoa peukkua sinne. Nykyinen kotikuntani Kuusamo on kyllä sellainen murheenkryyni reittien osalta, että suru tulee puseroon. Eikä parannusta näytä olevan tulossa Sallassa on kova meno päällä, kuten myös Suomussalmessa Hossan puiston myötävaikutuksella. Taivalkoskella epäilemättä jatkuu monimuotoiseen aktiiviseen liikuntaan panostaminen jatkossakin. Paikkakunnalla on huhujen mukaan aloittamassa uusi alan yrityskin. Tässä kesän kulku puhelimenlinssin läpi katsottuna: Sunnuntaina testaillaan Taivalvaaralla hissiä...
-
-
-
Taivalkoski
Kyllä mulle ihan maksetaan selvitystyöstä, Taivalkosken kunnan puolelta on osoitettu budjetissa rahaa (ja työvoimaakin, esim. nuo pitkosten parannukset) maastopyöräilyreittien parantamiseen Tälle palstalle raportointi ei kuulu työnkuvaan (eikä Jälki.fi-reitit), mutta samalla vaivalla tätä ilosanomaa jakaa. Tulee veronmaksajien rahoille maksimi vastine. Toivottavasti tämä ei ole spämmiä kenenkään mielestä? Kohta päästään testailemaan Taivalvaaran hissejäkin pyöräilykäytössä
-
-
-
-
ISIS keskiön irroitus
Lähtisin vetään rälläkällä palasiksi. Sitten poraa/puukkosahaa/lekaa vähän tilanteen mukaan. Voi tietysti vain toivoa, että syy miksi pyörii tyhjää ei ole se, että keskiön kierteet on korkanneet.
-
Taivalkoski
Nappaskenkäreitin pitkosten korjaukset meni paikoin vähän harjoitteluksi. Katsotaan ensi kesänä uudestaan... Kikarilammilla tarkoitus tehdä hommia lähiaikoina, ainakin ne pari romahtanutta siltaa fiksataan ja se yksi umpimehtään menevä kohta tullee jatkossa kulkemaan tietä pitkin. Ja jotain muuta pientä.Ylimaan yhteydestä luovutaa, se on täysin kadonnut. Kunnalla sopimusneuvottelut käynnissä Metsätalous OY:n kanssa ja se hivenen rajoittaa mitä uskaltaa vielä touhuta. Mutta hyvältä vaikuttaa meiningit Metsätalous OY:n kanssa Luontopalvelut onkin sitten isompi kysymysmerkki, heidän alueellaan vaikuttaa paljon vaikeammalta saada mitään aikaan ilman hitonmoista häslinkiä. Ei tule valmista ihan hetkessä, jos koskaan, tästä savotasta. Pääasia kuitenkin, että saadaa Suomen hienoimpia polkuja useampien tietoisuuteen ja kuljettavaksi. Turismi, kisa yms. kuviota pyörii taustalla, mutta niistä lisää, jos tulee valmista. Yksi iso rypistys tälle kesälle olisi vielä edessä, kun pitäisi saada Taivalvaaran rinteeseen ainakin yksi endurohenkinen alamäkiura valmiiksi. Innokkaat harrastajat ovat kyllä jo merkinneet kolmekin mahdollista uraa Jos haluatte tukea mtb-kehitystä Taivalkoskella niin antakaanhan palautetta kunnan suuntaa. Jos vaikka saataisiin rahoitusta ensi kesällekin. https://www.facebook.com/mtbtaivalkoski/
-
Tubeless ongelmat ja ratkaisut
Itellä toiminut OK ainakin Jumbo Jimillä ja muillakin Schawlben kumeilla. Joku Innovan kumiseos tais olla sellainen mikä "suli" eli Bilteman, OnOnen ja Surlyn kumet taitaa olla liipamisella pikaliiman kanssa?
-
Tubeless ongelmat ja ratkaisut
Pikaliima toimii hyvin ensiapuna viiltoihin ja vastaaviin. Katalyytti varmaan helpottaisi pikaliiman kanssa toimimista, mutta ei ole tullut vielä testattua.
-
Taivalkoski
Olihan hienot kolme päivää Rickin ja Marcon kanssa. Kaverit aivan ihastuneita Suomen luontoon ja varsinkin Koillismaan alueeseen. Fillarointia ja filosofiointia, jälkimmäistä enemmän + tietenkin saunaa ja lähteitä. Erityisen kova juttu heille oli, kun kävimme päivän umpimehtässä, suolla ja yhdessä itselleni pyhässä rotkossa ihmettelemässä koskematonta erämaata ilman polkuja tai muutakaan näkyvää jälkeä ihmisten toimista. Jutut meni niin syvälliseksi, että fillarointikin painui ajoittain taka-alalle Oli erittäin mielenkiintoista ja tajuntaa laajentavaa kuulla juuriaan myöden miten Rickin tarina on kehittynyt ja minkälaisille metodeilla hän harjoittelee ja kilpailee. Kaverit jo kaavailevat muuttoa Koillismaalle Ja olivat myös JRE:n faneja Parit kuvat joita voin jakaa, vähän tuli kuvattua kun oli niin mukavaa
-
-
-
- Taivalkoski