Jump to content
Pete_R

Cyclocross aloittelijalle

Recommended Posts

On alkanut kiinnostamaan nuo cyclocrossit ja nyt kaipaisinkin kokeneempien suosituksia ja ohjenuoria ensimmäisen cyclocrossin hankintaan. Pyöräiltyä tulee aika paljon ympäri vuoden ja budjetti varmaan pyörii jossain max 1500€. Ennen kaikkea mitkä on ne ominaisuudet ja varusteet, jotka ainakin kannattaa ottaa huomioon?

Jaa viesti

Muutamia asioita alla, joita itse muistelen pähkäilleeni kesällä uutta jokapaikan mankelia hankkiessani. Tosin CC:n sijasta tuli hankittua fitness-malli, mukavampi olla pystymässä ja talvellakin pärjää mielestäni paremmin. Keulakulmakin sidettävämpi omaan makuun. Nastarenkaat mahtuvat pyörimään ja rapiksille on ruuvinreiät.

• Rungon koko
  • Rungon/haarukan materiaali
  • Jarrutyyppi
  • Osien laadukkuus
  • Kiinteiksi lisävarusteiksi: lukko, rapakaaret, jalka, pirikello, pinnoihin heijastintikkuja (vähintään)

Nämä jäivät käyttöön:

• Cube SL Road SL grey´n´orange 59 cm, 2018
  • Cube Cubestand CMPT Kickstand
  • Kryptonite Evolution Mini-5
  • SKS GERMANY Fender-Set Bluemels Olympic B42 black
  • Radon Platform Pedals CNC Grip
  • Cube Fritzz Grips
  • Truvativ Hussefelt Riserbar Comp 40mm Rise, 31,8mm black
  • Knog Oi Classic Bell Limited Edition 23.8mm - 31.8mm
  • Büchel 3M Scotchlite Sekuclip Spoke Sticks (72 piece)

Lisäksi vielä mahdollinen oikean lahkeen ongelma, hajoaa tai sotkeentuu. Itse olen korvannut lähes vastaavasta vanhemmasta fillarista isoimman rattaan piikittömällä "rattaalla", ei tarvitse pyykkipoikaa tai särmäriä. Pienemmän/pienempiä rattaita voi vaihtaa isommaksi tarpeen mukaan.

Jaa viesti

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään

Tärkeää tietoa

Hyväksy Käyttöehdot ja Tietosuojakäyntö.