Kirjoitettu 15. Tammikuuta15. Tammi Siellähän on toimitsijoita, jotka tarkistavat äänioikeuden ja vetävät kynällä nimen yli. Operaation päättyessä heillä seulottu lista edessään äänestämättä jättäneistä. Toki nykyisinhän siellä skannataan ID kortti ja sitä rataa, niin silleen ei jää vastaavaa paperista dokumenttia ja lisäksi nuo ennakkoäänestykset. Toki, jos on pääsy jonkin kantaan, niin sieltä voi irrota nukkuvien lista. Tai sitten ei.
Kirjoitettu 15. Tammikuuta15. Tammi Niin mutta kuka urpo sinulle katsoi asiakseen huomauttaa tästä? Saa olla kyllä oman elämänsä nimismies.
Kirjoitettu 5. Maaliskuuta5. Maalis Kirjoittaja Vanhene viisaasti. Seitsemän virkahenkilöä tarvittiin viemään lääkityksestä kieltäytyvä mummo pakkotarkkailujaksolle. – Avattiin ovi, ja sisään tuli kaksi poliisia, kolme ensihoitajaa ja kaksi sosiaalityöntekijää. He sanoivat, että äiti viedään nyt mukaan, Elina Hanhivaara kertoo. Mäkin oon lääkitysepäilijä. Olisko muutettava ajoissa karkuun ? Muokattu: 5. Maaliskuuta5. Maalis, käyttäjä: alpensau
Kirjoitettu Keskiviikko klo 05:072 vrk Kirjoittaja Ouluun on perustettu ilmastoagenden hengessä katastrofilääketieteen dosentuuri. Sään ääri-ilmiöiden aiheuttamia sairastumisia ei tunnisteta sairaaloiden klinikoilla riittävän hyvin. Mutta miksi elinajanodotetilaston kärkipaikoilla ei ole pohjoisia hyvinvointivaltioita ? Norja on vasta sijalla 18. Mulla alkaa vahvistua näkemys, että joko maailmanlopun odottelu maksaa luonnostaan ihan himputin paljon tai sitten tässä vedätetään. Muokattu: Keskiviikko klo 05:082 vrk, käyttäjä: alpensau
Kirjoitettu Keskiviikko klo 05:202 vrk Musta olis mielenkiintoinen tutkimus että kuinka paljon pahaa on aiheuttanut tuollainen maailmanloppu-uutisointi. Kokonainen sukupolvi ollaan saatu menettämään usko tulevaan, jengi stressaa ja masentuu, mikä aiheuttaa työkyvyn menetystä....Tekoäly ei osannut suoraan arvioida mutta :"Mielenterveyden kokonaiskustannukset: OECD on arvioinut, että mielenterveyden häiriöt maksavat Suomelle noin 11 miljardia euroa vuodessa (suorat hoitokulut ja menetetyt työpanokset). Vaikka kaikki tämä ei johdu uutisista, ympäristöahdistuksen ja tulevaisuudenpelon osuus tästä potista kasvaa jatkuvasti."
Kirjoitettu Keskiviikko klo 06:342 vrk Kirjoittaja Luulis, että tekoälymurros on vaikutuksiltaan konkreettisempi ja vakavampi kuin 50.000 vuoden välein lämpenevä ja/tai kylmenevä planeetan mollikka. Mua ei häiritse tippaakaan vähenevä lumenkolaus. Viime talvena en hiihtänyt metriäkään, mutta mä kestän sen. Muokattu: Keskiviikko klo 06:372 vrk, käyttäjä: alpensau
Kirjoitettu Keskiviikko klo 07:212 vrk Tjaa, enemmän ihmisiä on peloteltu tuolla täysin hypoteettisella velkapuheella kuin ilmastonmuutoksella. Se saattaa tuntua konkreettisemmalta mutta jos laittaa aikuishatun päähänsä, ei ole. Velkakriisejä tulee ja menee, ilmastonmuutos tuhoaa kansakuntia.
Kirjoitettu Keskiviikko klo 12:282 vrk Kirjoittaja Mitäs sit kun tulevaisuudessa Maan Unioni kiinnittää maapallon Eksopankin antaman lainan vakuudeksi ja tulee selvitystila maksukyvyttömyyden takia, Mitä tehdään niiden kanssa, jotka eivät häädön sattuessa mahdu SpaceX:ään ? Muokattu: Keskiviikko klo 12:292 vrk, käyttäjä: alpensau
Kirjoitettu Keskiviikko klo 12:522 vrk Mä olisin enemmän huolissani että Planet X on musta aukko aurinkokunnassamme.
Kirjoitettu Keskiviikko klo 15:412 vrk ^^ No kaikki tietää että Vogonit ovat galaksin huonoimpia ampujia (ja kolmanneksi huonoimpia runoilijoita)^ musta aukko on yleensä sivistyksessä, en tiedä susta.
Kirjoitettu Keskiviikko klo 16:172 vrk On paljonkin sivistysaukkoja, osa vahingossa, osa tahallaan. Joo, oikeesti jos tuolla olisi tuollainen, sen schwartzildin säde olisi noin greipin kokoinen, eli sitä lähemmäs ei kantsis mennä mutta muuta se ei imisi mitenkään innolla. Miten niin huomaa että luin juuri alan perusteoksen?
Kirjoitettu Keskiviikko klo 18:192 vrk ^ Lukeminen kannattaa aina. Tänään oli UJ:ssa hyvä juttu siitä miten tekoälyn aikakaudella ei oikeastaan tarvitse osata mitään vaan tekoälyn avulla voi aina feikata. Jopa livenä nyt kun kännykän tuijotus ei ole faux pas. Joten ei tarvitse tuijottaa mitään best books listoja vaan lukee mitä vaan, mahdollisimman monipuolisesti. Ihan pelkästään tekoälyn varaan ei voi nojautua koska se on usein väärässä. Itse käyn melkein aina luettuani kirjan pienen dialogin tekoälyn kanssa. Joskus se on pihalla kuin lumihenkilö.
Kirjoitettu Keskiviikko klo 18:232 vrk Musta kirja (tietokirja) ja tekoäly yhdistelmä on aika hyvä. Jos joku kohta on vaikee, niin tekoälyn kanssa voi pyöritellä sitä. Yleensä on joku käsitys kuitenkin asiasta, eli virheelliset vastaukset huomaa ja oikeat menee jakeluun että näinhän se menee. Ainahan noissa on virheen mahdollisuus, mutta on noissa kirjoissakin virheitä ja ihmisten puheissa.
Kirjoitettu Keskiviikko klo 18:362 vrk ^ tämä.Usein voi viitata ihan siihen kirjaan jos on vähänkin uudempi. Luin jonkun ekonomistin kirjaa jostain nollarilta ja oli ihan kiinnostavaa miten Gemini laittoi linkkejä tyypin uudempiin sepustuksiin. Tenttikirjoista voi pyytää tekemään tentin ja arvioimaan vastaukset.Proosassa toimii joskus huonommin, joskus paremmin. Johonkin suht uuteen kirjaan yritin saada sen tekemään dramatis personaen että ois helpompi seurata kaikkia nimiä mutta feilasi täysin. Mutta esim SImmonsin Hyperionin kanssa täysin päinvastainen kokemus. Ja kun kysyin, se kysyi heti alkuun selventävänä että missä kohdassa olen, ettei spoilaa loppua. Oli sitten ihan hyvää juttua kirjan teemoista ja tyyleistä.
Kirjoitettu 7 tuntia sitten7 h Minä käytin yksi päivä töissä copilot chattiä siten, että annoin sille kaksi Word-asiakirjaa liitetiedostona. Molemmat koskivat samaa aihetta ja olivat noin 50 sivuisia. Kysyin sitten siltä kysymyksen yhdestä aiheesta johon toisessa näistä oli suora vastaus. Chatti vastasi kysymykseeni väärin eikä kyseisen kohdan perusteella. Kysyin sitten uudelleen, että eikö ohjeessa muka sanotan näin ja annoin lainausmerkeissä tarkan lainauksen ohjeesta. Chatti ei löytänyt ohjeissa näin sanotun. Vielä kerran yritin niin, että kerroin eikä näistä kahdesta ohjeesta tämän ohjeen sivulla xx otsikon yy alla muka ole kyseistä virkettä. VAsta sitten chatti löysi sen ja myönsi minun olevan oikeassa. Käsittämätöntä. Vielä kun nimenomaan annoin erillisinä liitteinä kyseiset ohjeet eikä niin että chatti ettisi vastauksia koko maailman tietokannoista.
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään