Kirjoitettu 20. Helmikuuta, 20251 vuosi ^ Tarkisteles vielä sitä eläkettä vs. peruspäiväraha suuruutta. Sairauseläke on suuruudeltaan sama kuin työeläke, joitain eroja niissä kai on muutakin kuin pelkkä nimi. Peruspäiväraha on suuruudeltaan n. 703 €/kk -20% vero. Muokattu: 20. Helmikuuta, 20251 vuosi, käyttäjä: Jopotuinen
Kirjoitettu 20. Helmikuuta, 20251 vuosi ^ joo mutta kun en saa peruspäivärahaa, sillä työkkäri ei suostu uskomaan että en ole yrittäjä! Sairauspäiväraha on 31,99e ( tässä siitä päätöspaperi on ) arkipäivältä. En tosin ymmärrä kun tässä on että omavastuun jälkeen maksetaan ( veron 20% jälkeen) 4.2. 153,55e. No, on se kumminkin kotiinpäin. Sva on kirjoitettu 31.3. asti, ja lääkäriajan ( samalle lääkärille) sain 18.3. Oikeampi todellakin on saada sairauspäiväraha, ja jatkossa työkyvyttömyyseläke...sitä ite tietää tasan mihin pystyy, ja erityisesti mihin EI pysty. Jos ( ja tämä on todella epätodennäköistä) elän 65-vuotiaaksi, tulee takuueläke sillä työeläkettä on kertynyt huimat 453e/kk. Mitä olen tässä seurannu, niin noin 1000e menee kuukaudessa kaikkeen jos ei osta nukkeja tms. hömppää. Ja kun kumminkin jonkiiverran säästöjä on, 1-3 nukkea vuodessa sallin itelleni. Muokattu: 20. Helmikuuta, 20251 vuosi, käyttäjä: tempokisu
Kirjoitettu 20. Helmikuuta, 20251 vuosi Tuota maksetaan ma - la, siis esim. helmikuussa 24 päivältä (brutto 767,76) ja maaliskuulta 26 päivältä (831,76). Ennakonpidätys ja lopullinen vero on eri asioita. Tuolla menolla on luvassa veronpalautusta. Ihmettelen hieman henkilöitä, jotka kieltäytyvät hoidattamasta itseään kuntoon. Olen kuullut, että erityisesti mielenterveyspotilaat eivät suostu paranemaan. Muokattu: 20. Helmikuuta, 20251 vuosi, käyttäjä: alpensau
Kirjoitettu 20. Helmikuuta, 20251 vuosi ^ kaikkea kuulemaansa ei pidä uskoa ( paitsi tempokisun jutut, ne on todellista ikävä kyllä..). On tässä muutakin. Ihan pikkulapsesta asti olen ollut tällainen surumielisyys-tyyppi. Ja olen nyt todellakin parhaani yrittäny, menny tilaisuuksiin ( tosi vaikeeta mutta palkitsevaa kumminkin) ulkoillut kävellen ja yrittäny sen yhden lämpimän aterian päivässä syödä. Lääkkeen olen ottanu. Minne mut otettais töihin? omalta ex-alalta tarjolla on etätöitä kotoa yrittäjänä. En siihen yrittäjä-hommaan enää mene, eikä tietoteknisiä taitoja johonkin etätyöhön kotoa ole. Kuten sanottu, kävin Mouhijärven terkkarissa, niin naurettiin ulos. Ei se mielialaa kohentanu... Psyykkiset asiat on useimmiten sellaista että ei ole hoidettavissa lääkityksellä tai jollain terapialla, mieli on mitä on. Mun tapauksessa muutaman miljoonan, tai edes puolen, hoitaisi psyyken asiat kuntoon. Mutta kuten sanottu, on muutakin enkä mä niistä ala avautumaan. Sen olen huomannu, että paljon herkempi reagoimaan tunnetasolla. Ja jos jotain kivaa tapahtuu, olen siitä paljon kiitollisempi kuin aiemmin. Erityisesti luontohavainnot ilahduttaa, ja todennu että rauhallinen kävely ulkona toimii mulle paljon paremmin kuin pyöräily. Kun en tiedä pystynkö pyöräilemään enää ikinä... Että jos ystävällisesti lopettaisit tuon piilonälvimisen, kun et tiedä mun asioista, ja ylipäätään toisen ihmisen sairastelun nälviminen/vähättely on todella asiatonta ja halveksuttavaa. Muokattu: 20. Helmikuuta, 20251 vuosi, käyttäjä: tempokisu
Kirjoitettu 20. Helmikuuta, 20251 vuosi Ihan kaikella ystävyydellä, toivoisin että et avautuisi aiheista, joita ei saa kommentoida. Tämä on keskustelufoorumi.
Kirjoitettu 20. Helmikuuta, 20251 vuosi ^ ok, on tässä ollu muutama hieman vaikeampi päivä ja tunteet herkässä. Mutta kuten sanottu, parhaani yritän. Ja muutaman viikon kuluttuahan sitä ajellaan Kotkan Maretariumiin nahkiaisia katselemaan, kyllä se auttaa jaksamaan 🙂 ~ ~ ~~ ja kyllähän täällä ollaan kommentoitu, ja saa kommentoida ja jos on jotain vinkkejä jaksamiseen ( toimintakykyni rajoissa kuitenkin ) niin otan kiitollisena vastaan... Muokattu: 20. Helmikuuta, 20251 vuosi, käyttäjä: tempokisu kirotusvirhe
Kirjoitettu 21. Helmikuuta, 20251 vuosi 19.2.2025 klo 19.24, concorde kirjoitti: Just kävin paikallismarketissa ja yksikään hylly ei ollut tyhjä. Pa*kapaperiakin oli hyllyt väärällään. Tosin kauppa oli kyllä hiljainen. Liekö kaikki käyneet hamstraamassa eilen kaapit täyteen? Sama havainto eilen illalla klo 22 jälkeen kotimatkalla kaupassa käydessä.
Kirjoitettu 21. Helmikuuta, 20251 vuosi 21 tuntia sitten, Vierringe kirjoitti: Ihan kaikella ystävyydellä, toivoisin että et avautuisi aiheista, joita ei saa kommentoida. Tämä on keskustelufoorumi. Saa kommentoida, kommentoin sitten takas jos tarvis, mutta palstalaisen terveyden halveksunta ( tai muutenkin halveksunta)...on alhaista, onhan täällä muutkin kertoneet selkävaivoista yms ja ite olen kyllä toivottanu tsemiä, eikä että "älä siinä valita". Ja nimenomaan, on keskustelufoorumi. Vaikka ikävä kyllä minulla tuo pyöräily, ja varsinkin talvi-sellainen, on ollu kylkiluumurtumien takia pakko jättää mutta toivon että joskus vielä voisin ulkoilla pyöräillen.
Kirjoitettu 21. Helmikuuta, 20251 vuosi Oman terveydentilan halveksiminen kieltäytymällä kattavista veri- ja virtsakokeista kertoo omaa kieltään.
Kirjoitettu 21. Helmikuuta, 20251 vuosi 34 minuuttia sitten, alpensau kirjoitti: Oman terveydentilan halveksiminen kieltäytymällä kattavista veri- ja virtsakokeista kertoo omaa kieltään. Mutta kun mä kävin kokeissa ( ja jännitti ihan älyttömästi )! kas kun näihin pitää saada lähete, ja ajanvarauskin oli ei-helppoa..... ja kaikki oli ihan ok ( paitsi kolesteroli), Hb ei ole ikinä ( lukuunottamatta vaikeaa nestehukkaa 30v sitten) ollut näin hyvä 129! Jossain varmaan kerroinkin että tays:n mukaan mulla olisi vaikea munuaisten vajaatoiminta, mutta munuaisarvot oli ihan ok myös. Verenpainelääkkeen otan, mutta kolesterolilääke aiheutti senverta kammottavan olotilan että sen mä jätin. Olen varmaan aiemminkin kertonu, kun aikoinaan nuorena jonkun terveysgurun ohjeistuksen mukaan jätin ruokavaliosta pois voi, liha, jäätelö > kolesteroli nousi. Ja hiihtolenkillä meinasin pyörtyä että otin sitten "oikeen" ruoan takas. Jos on tähän ikään selvinny korkeahkolla kolesteroliarvolla niin ehkä se nyt vielä jokunen vuosi menee... Anteeksi, mutta sinun kommenttisi kertoo myös "omaa kieltään"...minä todellankin yritän tehdä parhaani jaksamiseni suhteen, ja tosi innostuneena odotan Kotkan Maretariumin reissua muutaman viikon kuluttua ~ ~ Muokattu: 21. Helmikuuta, 20251 vuosi, käyttäjä: tempokisu niin ne vuosikymmenet menee....
Kirjoitettu 25. Huhtikuuta, 20251 vuosi Zombien tähdenlento! https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/allistyttava-zombitahti-kiitaa-linnunradalla-kuin-tieteiselokuvan-kuolemansade/9143276
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään