Skip to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Fillarikeskustelu.com

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Sairaus ja kipu, ynnä muu tuska

Featured Replies

Kirjoitettu

Eri videoiden taajuusnäyteäänissä on eroja. Ekassa meininki muuttui hiljaiseksi ennen 2500:aa, mutta tuossa kuulen vielä osittain 6000 hz. 🫨 Mun oma on 2000 ja 2500 Hz välissä.

• Viestejä 311
  • Katselut 15.2k
  • Luotu
  • Edellinen viesti

Eniten kirjoittaneet

Most Popular Posts

• Kyllähän se tuolla sisarfoorumilla oli/on jatkuvasti mielessä, banaanin pelko

• @Olutmoottori voisi alkaa sote-guruksi, joka pelkillä tarinoilla lyhentää leikkausjonoja ja nopeuttaa (rohkeiden) hoitoonpääsyä... 😄

• ^^ Kisu voi varmaan antaa vertaistukea ja hoito-ohjeita  #sarkasmi# 

Lähetetyt kuvat

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

Täällä menee resonanssiin 5 kHz ja 6 kHz kohdalla.
Radiossa moduloitu viritystaajuus on tyypillisesti 1 kHz, tai alle. Että kyllähän tuon kanssa sillein pärjäilee.

Kirjoitettu

Myötävärähtely voi rikkoa kappaleen. Mites tää menee korvien (tinnituksen) kanssa ? 😵‍💫

Muokattu: , käyttäjä: alpensau

• 1 month later...
Kirjoitettu

Siirtelin iltasella laastisäkkejä ja peräkärryä paljain käsin. Kitkin samalla ohimennessäni jonkun rikkaruohon. Yhden kohdalla tuli pisto peukalonsyrjään, mutten noteerannut sitä aluksi enempää. Myöhemmin ajattelin, että pieni verisuoni on katkennut. Nyt tuo näyttää enempi eläimen pistolta.

Kirjoitettu

Nyt tulee 1½ vuotta täyteen tän pahuksen kostokondriittin kanssa. Voi mennä ohi kolmessa viikossa tai voi kestää pahimmillaan vaikka 2 vuotta... No prkl niin näköjään voi. Vois kyllä jo loppua.

En suosittele kellekään. Estää aika tehokkaasti lähes kaiken kävelyn ulkopuolisen liikkumisen.

Kirjoitettu

Yx tyyppi onnitteli mua eilen aamulla hääpäivän johdosta (heitti reilun kk:n). Illalla tuo meni saunomaan, kun kiuas oli syttynyt hyvin. Kohta pitäis mennä labraan (virtsanäyte otettu aamulla) - suositeltu aika on heinäkuun lopussa.

Kirjoitettu

Verenpainetta piti tarkkailla työterveyden hoitajan kehoituksesta. Nyt kun ei ole ollut pariin viikkoon yövuoroja, alkoi alapainekin pysyä tarkkailujakson aikana järkevissä numeroissa. Otetaan syksymmällä uusi kierros.

Kirjoitettu

^ Kattelin tuossa verenpainemittareita. Garminilla ois oma joka automaattisesti wifittää ne tulokset Connectiin. Oli joku tarjouskin mutta pikagooglaus osoitti että kuravehje, se mansetin venttiili kuulemma falskaa siten että mittaukset on ns miten sattuu. Ärsyttävää kuitenkin että pitää ihan napunaputtaa ne sinne. Sitä paitsi sen Connectin vp-grafiikka on ärsyttävä

Kirjoitettu

Meillä on Omronin rannemittari ollut kaikkein kestävin. Saman merkin olkavarsimittari alkoi antamaan vääriä lukemia - yläkanttiin. Tuossa on itsessään jonkin verran muistia.

• 3 weeks later...
Kirjoitettu

Se on kuulkaas poijjaat saatu sit tämmönenkin vaiva kuin "perineal nodular induration". Onhan sitä aikaisemminkin mennyt paikat kipeäksi pitkään ajaessa mutta nyt toi on muuttunut krooniseksi ilmeisesti kun olen ajanut nyt tänä kesänä paljon tuolla normilenkkipyörälläni eli Cerverlolla missä on Sellen SLR satula. Aikaisemmat vuodet olen ajanut pelkästään "pehmeillä" nahkasatuloilla, jolloin ongelmaa ei ole ollut. Eli nyt orastava ongelma pitkien lenkkien jälkeen on muuttunut krooniseksi vaivaksi mikä estää nyt ajelut jos haluaa patin parantua. Välttämättä Google AI:n mukaan parin kolmen viikon taukokaan ei poista ongelmaa kun elimistö ei kerkä ihon ale tullut arpikudosta parantaa ittsekseen mutta se on ainut vaihtoehto jos kuvittelee edes kolmen viikon päästä kuten oli tarkoitus istua >600km satulassa. Tällähetkellä ajo jäisi väkisin kesken, kun on paha polkea jos ei voi istua satulassa. Ei ole ollut aikasemmin niin tuskasta yksi hikinen 4h lenkki mikä oli viimeksi perjantaina. Jalat kestäisi vaikka mitä, pää kestäisi vaikka mitä, "moottori" kestäisi vaikka mitä, mutta hanuri ei.

Joten VesaP:n korjaussarja: Tänään kännit, huomenna krapula, ylihuomisesta alkaen kävelyä joka päivä tai ainakin melkein. Alussa mun perusvakiolyhyt eli 1h7min about lenkki pari kertaa että jalat tottuu kävelyyn taas. Sit pidentään jatkuvasti kävelyä ja lopulta vaikka jotain 3h siivuja tai pitempiäkin. Sitten about eka lenkki olisi tämän parin kolmen viikon kävelyn jälkeen tuo >600km siivu. Vaiva ei ole kokonaan parantunut ajotauon aikana ilmeisesti mutta voi olla että sen kanssa pystyy elämään pitempään ennenkuin estää ajon. Toivon että se tapahtuisi jossain kuudensadan toisella puolen... Tai sit pitää jättää ajot nyt kokonaan vielä pitemmäksi aikaa. Kahtoo nyt.

Perseestä, kirjaimellisesti.

Muokattu: , käyttäjä: VesaP

Kirjoitettu

22 cm leveässä Sellessä on enimmillään 35 mm keskiaukko (täällä yksi, en käytä -mulle liika levee). Mites kapeampi reikäsatula ? Saat toisen kickbiken lainaksi 3 viikoksi. Iso tai pienipyöräinen. Potkiminen on kuntolaji. Pienempipyöräinen on ok tosi hyvällä alustalla.

Kirjoitettu

Kaikki instanssit suosittavat reikäsatulaa mutta minä en näe siinä oikein win-win mahdollisuutta. Mulla ei ole ongelmia munaskuukkeleissa, ei kulkusissa eikä suoraan keskellä vaan olettaisin että aikalailla siinä istuinluiden kohdalla. Mitä katsonut netistä videoita missä on semmosella painesensitiivisellä tietokonesatulalla istuttu ja mitattu niin reikäsatula joo vähentää painetta suoraan keskeltä yllättäen missä se reikä siis on, mutta sitten taas just istuinluiden kohdalle tulee entistä suurempi paine, eli epäilen että omaa ongelmaa reikäsatula jopa pahentaisi. Mä luulen että parasta olis kunnon sisäänajettu nahksasatula. Tarkoitus olisikin varastaa nyt seuraavaksi traineripyösässä oleva GB:n ranskalainen nahkasatula Cerveloon ja alkaa käyttää sitä siinä. Pyörä ei näytä läheskään yhtä hyvältä mustalla nahkalla kuin valkeella ohuella SLR lärpäkkeellä, ja lienee varmaan 100g tms painavampikin toi GB, mutta jos se aiheuttaisi sit vähemmän painetta hanurille kuitenkin. Mutta joo, ennen tuota on nyt pakko olla vähintään 2vkoa ajamatta ja seurata mitä ihon alla tapahtuu, pieneneekö pallura vai ei. Nyt se tuntui aika isolta patilta kun aluetta painelee sormella.

Ainiin, kiitos potkupyörälainatarjouksesta. Taidan kuitenkin tyytyä kävelyyn. Innostuu vielä liikee tuommoisesta potkuttelusta ja tulis sit hankittua kuitenkin semmonenkin laite ittellekin. Ei uskalla ottaa riskiä ja kokeilla. :D

Muokattu: , käyttäjä: VesaP

Kirjoitettu

Hankintana kalleinkin maksaa vajaa 500. Oon laskenut astinlautaa, niin ei käy liikaa polviin. Luiskissa raapii helposti asfalttia, toisaalta siihen voi varautua. Reikäsatuloista 16,5 cm dunlop (Kodinmarketin halppissatula) on aika ovela. Se joustaa keskeltä ja on muutoinkin pehmeämpi.

Edit. race max kustantaa 700+. Siinä on jo huomioitu riittävän pieni maavara. Käytettyjä torilla alkaen 100,- ja race max 290,-

Kirjoitettu

Mites tollasessa potkimessa, kun muistan hurjilta skeittausvuosiltani (lue: vähemmän hurjia), että siirtymissä kun piti veivata ei potkivalla jalalla ylös alas, niin reisi huusi hoosiannaa puolen kilsan jälkeen? Onko toi maavara just niin pieni ettei tarvi niiata?

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Account

Navigation

Haku

Haku

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.