Skip to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Fillarikeskustelu.com

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Olympia

Featured Replies

• Viestejä 147
  • Katselut 11.4k
  • Luotu
  • Edellinen viesti

Eniten kirjoittaneet

Most Popular Posts

• Se oli kyllä kaikkien aikojen yksittäinen spektaakkelisuoritus.

• Breikkaus on kova laji. Irrotin käden olkapäästä kun piti pojalle aikanaan näyttää että faija osaa breikata. Silloin tajusin nimen....

• Joskus tuli joku dokumentti ammunnasta ja jos en ihan väärin muista, niin sanoivat että aivan huiput pystyt ajoittamaan laukaukset sydämen sykkeiden väliin, jolloin ase on vielä vakaampi laukaisuhetke

Lähetetyt kuvat

Kirjoitettu

^ no minä en katso, ei katso kaverinikaan eikä vanhempanikaan. Eikä mun serkut.
Pitänee tehdä galluppi töissä, katsoitko? Ratikastahan olen galluppia jo pitänyt, 100% EI, sama Puskiaisten oikeisulle ( sori off mutta kyllä kansa tietää ja nimenmaan sen alueen kansalaiset )
Koulutkin tässä alkaa...80-luvulla piti nöyrästi käydä rehtorilta lupa yhteen poissaolopäivään kun oli Suomi-Ruåtsi maaottelu. Ja sain vaan sen perjantain - en maanantaita! tulin etuajassa pois ja tuli heti noottia seuralta. No mielummin sieltä kun koululta. Samoin kesätöistä piti pyytää lupa että saadaan ( isä autokuskina) lähteä aiemmin töistä Valken tehtailta. Ja sitten olipa selittäminen kun mua ei huolittu kisoihin kun en ollut varmistanut osallistumistani ( hain numerolapun, se ei riittäny) en päässy juoksemaan ja tuli turha reissu. Juoksun kanssa se oli yhtä kipua ja pettymystä, olen niin onnellinen että löytyi sopiva laji pyöräily - muuten olisin vihannu urheilua lopun ikäni.

Ja  ehdottomasti ( jos laji ei ole formula, ralli tai jääkiekko, no ehkä 3 hiihtäjää ja yksi keihäsmies ) kannattaa hankkia "oikea" ammatti. Niin se vaan Mikaela Ingbergin sai SUL:n hommista potkut...
Onko näillä mitään? Sara Lappalainen, Camilla Richardson, Wilma Murto...Alisa Vainio? Eipä ole Annemari Sandellillakaan, ja nyt sitten jakaa postia, fine. Jossain suhteessa tempokisu ei  pelannu korttejaan ihan onnettomasti. Anni Vuohijokikin hankki ammatin, eipä se voimailu elätä.

Kirjoitettu
13 minuuttia sitten, alpensau kirjoitti:

Miten sen oikean vuorikiipeilyn pisteytät - kellonaika kai. Entä miten korkealta voi pudota tantereeseen turvallisesti ?

No joskus oli sellainen reality-ohjelma jossa joukko julkimoita kerättiin vuorikiipeilykisaan, ensin sopeuduttiin olosuhteisiin ja heti lähti kisasta pois vuoristotaudin takia Cristal Snow. Toinen putoaja taisi olla Lola Odusoga, kun ei vaan jaksanu. Leena Harkimo selvisi finaaliin, mutta ei uskaltanu ottaa sitä riskiä lumimyrskyssä, nyt en muista mutta oliko Antti Luusuaniemi kun voitti. Eli joku tämäntapainen kisa oikeissa olosuhteissa.
Liian vaarallista? niin on, ja siksi sen ei pitäisi olla sisäsiisti kiivetään seinän tekopahkojen kautta.
Näillä bourdejoililla ei ole aavistustakaan oikeasta vuorikiipeilystä. Miettii jo varusteita, kiipeillään jotain bikineissä ja sitten itketään kun joku on ottanu kuvan jossa näkyy jotain mitä ei pitäisi. Kunnon varusteet ainakin ylle.

Myös suunnistus voisi olla olympialaji?

image.thumb.jpeg.e5938ff7dcd29041292de33437decb81.jpeg

Muokattu: , käyttäjä: tempokisu

Kirjoitettu
36 minuuttia sitten, concorde kirjoitti:

Hauska miettiä, että just nyt iso läjä suomalaisia katsoo ja kannustaa, kun 13v tyttö skeittaa Ranskassa :D

Musta ihan hyvä laji. Kuka nyt ei olisi itsekin skeitannut, mulla on vielä skeitti jäljelläkin, tosin käytän sitä Densenin mainion ohjeen mukaisesti vain tubeless kumien irroittamiseen vanteelta :D 

Vaikka en itse seuraa urheilua, niin mietin monesti että keneltä se on pois jos tuolla on joku itseä kiinnostamaton laji? 

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

Samaa mieltä Tommin kanssa. Skeittaaminen on tosi vaikeaa,  jos yhtään yrittää temppuilla, eli rispekt osaajille. 

O-kisoissa on just se hyvä puoli, että tulee seurattua lajeja, joita muuten ei. Esimerkkinä vaikka jousiammunta, purjehdus tai vaikka se koskimelonta. Hienoja lajeja kaikki.

Sama on YLEn SM-viikkojen aikana. Hienoja, mutta itselle outoja lajeja on kiva katsella.

Toi skeitin selostus olu kans ihan huippua, kun ne tykitti niitä temppujen nimiä peräjälkeen. 😄

Kirjoitettu
On 7/28/2024 at 9:44 AM, Densen said:

Joskus tuli joku dokumentti ammunnasta ja jos en ihan väärin muista, niin sanoivat että aivan huiput pystyt ajoittamaan laukaukset sydämen sykkeiden väliin, jolloin ase on vielä vakaampi laukaisuhetkellä. Sykkeen on toki oltava myös rauhallinen.

Aikaisemmin moni ampuja käytti jotain lääkettä, oisko ollut betasalpaaja. Doping-ihmiset inhoittavasti kielsivät.

Kirjoitettu

Niin. Koskimelonta olisi varmaan hieno kun se olisi oikeassa koskessa. Sama sen kiipeilyn kanssa.
Jo avajaisissa meitä vanhoja jääriä ärsytti se teknomusiikki ja muut mauttomat esitykset.

Betasalpaaja ( esimerkiksi Propral jota aika yleisesti esittävät taiteilijat/muusikot käyttävät käden vapinaan) ei varsinaisesti ole dopingia. Sitä käytetään myös rytmihäiriöihin, korkeaan sykkeeseen ja verenpaineeseen.
Etsitään onko kielletty...on kielletty:
ammunta, autourheilu, biljardi, darts, freestyle, golf, jousiammunta, lumilautailu, mäkihyppy, ratagolf, sukellus.

Erivapauden voi todennäköisesti saada lääkärinlausunnolla että kyseinen lääke on välttämätön verenpaineen ja/tai rytmihäiriön hoidossa.

Muokattu: , käyttäjä: tempokisu

Kirjoitettu

No just tv-lähetyksessä legendaarisen Florence Griffith-Joynerin 200m juoksu.
Niin, satanen 10,49 ja tuplasatanen 21,34. Vuodelta 1988.

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

Flo-Jo , kuten monet muutkin aikalaisensa kuolivat yllättäen sydänongelmiin. Ihan pelkällä kaurapuurolla ei monia tuon ajan "ikuisia" ennätyksiä tehty...

Kirjoitettu

No näköjään en sitten heränny, kun ei kannattanutkaan.
Hei niin nostalgista, aikoinaan Evelyn Ashford oli mun suosikkini.
Ja kukas se oli aidatun ratakierroksen kuningas...miettii miettii...Edwin Moses!, ja minä pieni olen sukua sillä meillä oli sama luottohieroja ja samalla myös henkinen - erittäin tärkeä- valmentaja nyt edesmennyt Ilpo Nikkinen.
Kun oli vaikeeta ja kaikki kääntäny selkänsä, Ilpo kannusti ja kun oli melkein kävelykyvytön niin Ilpo tuli ja "rappasi" kuntoon. Henkinen tsemi oli myös erittäin tärkeetä. Ilpo tuli kun pyydettiin, veloitti sata markkaa ja vaikka äiteen leipomat pullat paloi niin Ilpolle maistui erittäin hyvin, tästä tuli sitten palaneilla pullille nimitys " Ilpon pullia".
Jos nyt juteltaisi Ilpon kanssa näistä uusista lajeista, ihan varmana että pskaa :D

Kirjoitettu

..kuten ihan ihme tekotaiteellinen laji "kävelyn sekapariviesti"
Joo siis kehitelläänpä uusia lajeja, aikoinaan 80-luvulla oli Suomi-Ruotsi 10 x 10 000m viesti. Jossa olin toiseksi paras, mutta ainut kun jäi palkinnotta koska olin ainut suomalainen kun hävisi parilleen ( Evy Palm) perhana sentään harmitti. "juostiin" +4°C ja sataa, aikani oli huonoin kympillä ikinä 34.04.
Että tämmöinen kisa ohjelmaan? tai jos on liian pitkä niin vaikka 3000m sekaviesti x6.

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Account

Navigation

Haku

Haku

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.