Kirjoitettu 15. Joulukuuta, 20232 vuotta Oon pidemmän tovin haaveillut gravel pyörän ostamisesta. Tällä hetkellä käytössä on yli 10vuotta vanha Nishikin hybridipyörä, minkä palvelusvuodet ovat tulleet auttamatta täyteen. Oma pyöräily on tällaista "all around pyöräilyä" eli tulee tehtyä työmatkapyöräilyä ja muitakin siirtymiä, mutta myös kesäisin 70km asfalttilenkkejä, hiekkatie/soratie pyöräilyä sekä jonkin verran polkuja tulee vedettyä. Pohjimmiltaan ideana on itselle, ettei tarvitsisi miettiä, että uskaltaako pyörällä ajaa tästä kohdin ja sillä voi vetää myös "pidempiä lenkkejä". Silloin tällöin tulee myös talvella poljettua. Pyörän budjetti pyörii noin 2000-2500€ paikkeilla (+ tarvikkeet). Olen pohtinut Canyonin malleja, Grizl ja Grail, mutta en osaa sanoa kumpi sopii paremmin omaan käyttöön. Ajoasento ei saisi olla liian sporttinen, mutta ei tarvitse olla yhtä rento kuin nykyisessä hybridipyörässä. Mitä ajatuksia ja suosituksia? Sanomattakin selvää, että olen suht keltanokka tässä asiassa.
Kirjoitettu 15. Joulukuuta, 20232 vuotta Mun mielestä Grizl on hyvä valinta tuohon käyttöön. Se kulkee asfaltillakin oikeilla renkailla aivan mainiosti ja rengastilaa on paremmin. Saa loksujenkin kanssa paksut renkaat. Grailissa lisäksi omalla kohdalla sakkaa se integroitu ohjaamo, jota ei paljoa muokkailla. Uudessa mallissa on sentään luovuttu siitä kaksitasoisesta viritelmästä. Jo Grizlin ajoasento on sporttinen, Grailissa vielä sporttisempi. Grizlissä sitä pystyy ohjainkannatinta vaihtamalla muokkaamaan. Grailissa pitää vaihtaa koko ohjaamo. No joo, itsellä on Grizl CF 7 ja sillä on tullut ajettua missä on tehnyt mieli aina poluista parin sadan siirtymiin bikepacking meiningeillä. Kiva pyörä.
Kirjoitettu 15. Joulukuuta, 20232 vuotta Kirjoittaja Kiitokset hyvästä vastauksesta! Kuulostaa vahvasti siltä, että käännyn siis Grizlin puoleen. Nopealla vilaisulla tämä malli näyttäisi Canyonin "Grizl 8 1by" hyvältä mallilta. https://www.canyon.com/fi-fi/gravelpyoeraet/adventure/grizl/al/grizl-8-1by/3467.html?dwvar_3467_pv_rahmenfarbe=R075_P04
Kirjoitettu 15. Joulukuuta, 20232 vuotta Joo, tuo on mainio malli. Uutta 12s Shimanoa ja muutenkin asialliset osat. Kuitumallia ei näemmä enää tuossa 2000€ hintaluokassa tarjoilla. Koon kanssa kannattaa olla tarkkana. Nämä Canyonin kippurasarvet on aika "reilun" kokoisia ja jos rajalla niin kannattaa ottaa pienempi. Canyonin asiakaspalvelukin neuvoo hyvin.
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään