Skip to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Fillarikeskustelu.com

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Elämän yksinkertaistaminen

Featured Replies

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

Käy nyt ihmeessä siellä Oregon zoossa jos talous antaa myöten. Ainakin itsellä Jenkkireissut ovat olleet aika raskaita (pitkät istumiset koneessa ja vaihdot ja jännääkin on pääseekö maihin yms.), mutta antoisia. Viimeisestä on 8 vuotta mutta muistelen noita useinkin. Täytyisi vielä mennä Bostoniin joskus kiertämään Fallout 4:n maisemat. 

Muokattu: , käyttäjä: tommi2

• Viestejä 90
  • Katselut 8.9k
  • Luotu
  • Edellinen viesti

Eniten kirjoittaneet

Most Popular Posts

Kirjoitettu

^ joo taloudellisesti ei ongelmaa, mutta muuten kun en osaa varata matkoja enkä muutakaan. Passiakaan ei ole. 
Että ei nyt ainakaan elämän yksinkertaistamista....

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

^Kyllä ne joku matkatoimisto sulle varaa. Tietääkseni sellaisia vielä on. Passin hakemisesssa ei muuta kun ajoissa liikkeelle, jonot on välillä pitkät.

Kirjoitettu

^ ja laitoit sen linkinkin....on kyllä sellainen unelma että masusta ottaa. 
1200 tele-unelma on niin paljon helpompi, ja niin paljon kalliimpi...helikopterilento Nahkiaiseen ja takas siinä välissä.

Kirjoitettu

Meitin Rouvan pomon Rouva osti miehelleen 60v  synttärilahjaksi helikopterilennon asuintilustensa ympäristöön.

En tiedä tarkemmin montako oli kyydissä, kaunko lento kesti ja paljonko makso. Mutta oli tuo Rouva hintaa kiroillut, vaikka  miljonääriä ovatkin.

Tämä mies oli puolestaan ostanut aiemmin Rouvalleen 50v lahjaksi päältä ajettavan ruohonleikkurin :)

Muokattu: , käyttäjä: Jopotuinen

Kirjoitettu
3 tuntia sitten, Jopotuinen kirjoitti:

Tämä mies oli puolestaan ostanut aiemmin Rouvalleen 59v lahjaksi päältä ajettavan ruohonleikkurin :)

Rohkean miehen valinta :D

Kopterihommista oon joskus kuullut hinnan "tonnin tunti"...

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

https://copterplus.fi/tuote/kokemuslento-oulun-ylla/

Ehtisköhän tossa ajassa Nahkiaisen majakalle... eikös se ole tossa aika lähellä Oulua. 

Aikanaan mulle vaimo erikseen mainitsi ettei sitten joululahjaksi taas niitä Dexterin DVD-boxeja, joita itsekin mielelläni katselin :D 

Kirjoitettu

Tuossa oli typo, en tiedä muuttuuko raskauttavammaksi, kyseessä oli mamman 50v päivä...

Meillä Rouva piti 2 vko mykkäkoulua vastaavassa tilanteessa saadusta pölynimurista. Sen jälkeen pahoitteli sitä, ettei ollut heti tajunnut, että siihen sisältyi palvelu myös. Sen jälkeen olen paljon sillä ajellutkin.

Rohkeana ihmisenä ja aiemmasta yhtään viistumattomana ostin hänelle 60v lahjaksi uuden imurin :)

Kirjoitettu
22 minuuttia sitten, Jopotuinen kirjoitti:

Meillä Rouva piti 2 vko mykkäkoulua vastaavassa tilanteessa saadusta pölynimurista. Sen jälkeen pahoitteli sitä, ettei ollut heti tajunnut, että siihen sisältyi palvelu myös. Sen jälkeen olen paljon sillä ajellutkin.

Kummalla? 🤭

• 4 months later...
Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

No ehkä se tähän topicciin käy, kun voi perskule kun on ostohousut jalassa koko ajan. Pitäisi hankkia lisää ja lisää tuotteita, vaikka totuus olisi tuolla konmarin puolella. Nyt on joku reppukausi, ostan vähintään 3 reppua vuodessa (no ei toi paljolta tunnu, mutta vähintään ja niitä on jo niin paljon että olen tunkenut vanhat isot reput täyteen pieniä reppuja. Oikeesti). Sitä ennen oli puukkokausi. 

Perustelen tämän kaiken itselleni "parhaan mahdollisen tuotteen löytämisenä". Sittenkun torit sun muut nettihuijauspaikat ei myymiseen kiinnosta pätkääkään, jotain oon myyny fillari ja kellokamaa ja voi helvetti mitä porukkaa, esim. "Ai ole menossa Tampereelle, Forssahan on siinä matkalla, tule näyttämään kelloa". Tämä yksilö soitteli niin paljon, että jouduin esittämään myyneeni ko kellon. Heitin kostoksi roskiin, kyse oli siis parin kympin patterikellosta. 

Mutta joo. Pitäisi nauttia kun on vanhat kamat ehjinä, vaan ei pysty, uutta tilaukseen. Fillareissa olen jo luopunut, pidän niitten väsäystä terapiana. 

Täytyisi varmaan ottaa linja taas "yksi uusi, kaksi pois". 

Ihanne olisi tietty, kun maallisen omaisuuden saisi reppuun, sen sitten sieppaisi mukaan tarittaessa jos vaikka tulipalo, sota, hyökkäävä lättähattujengi tms. uhkaisi. 

Kirjoitettu

Reppujen ostomäärät kuulostavat kieltämättä älyttömiltä. Mun viimeisin reppu on kolmisen vuotta vanha vedenpitävä ortlieb jonka kummallisuuksiin kuuluu ulkotasku, jonka vetoketju on vedenpitävä mutta muutoin taskun alueella kangas on rei'itetty!?! Mikä järki?

Mutta yksi mitä tässä just tänään mietin on uuden kuoritakin osto. Ja heittäisin 2-3 edellistä vastaavaa samalla pois. En ole vielä löytänyt täydellistä ja seuraavaksi aion kokeilla jotain mallia Patagonian mallistosta. Esim. Enduran mt500 takki on ollut iso pettymys. Mutta olen jo pari kolme vuotta kärvistellyt sen kanssa. https://varuste.net/p104370/endura-mt500-waterproof-jacket-ii-mens?change_country=FI&change_currency=EUR&gclid=Cj0KCQiAwbitBhDIARIsABfFYILixh8wDhpUXGjGyLtW38Or4S9cfGsJSpsFkRhmt38lmskRAy63vvIaAhnfEALw_wcB

Jotta hihat oli tarpeeksi pitkät piti ottaa iso (olikohan XL) koko mutta onhan tuo tosi väljä sitten muutoin. Suurempi pettymys on tuo ulkokankaan vettähylkivyyskäsittely. Vaikka kuinka kyllästää uudelleen (ja ei se uutenakaan hyvä ollut) niin vesi ei pisaroidu, vaan kangas imee sadeveden ja roiskeet nopeasti itseensä. Takki tuntuu kylmältä ja märältä ja hengittävyys heikkenee vaikka varsinaisesti se kalvo ei sitten ehkä vettä läpi silti päästäkään. Lisäksi vaikka olen pessyt ohjeiden mukaan vain 30 asteen hienopesussa niin osa teipatuista saumoista repsottaa ihan irti. Mulla on ollut kuitenkin myös takkeja jotka saa pestä 40 asteessa ja saumat pysyy liimattuina. 

Paras tähän mennessä käytössä olleista "sadetakeista" oli Haglöfsin laskettelutakki katergorian takki joka oli siis 3-kerros gore-tex takki jossa ei ollut täytteitä mutta mukavan tuntuinen nukkainen sisäpinta. Oli myös muutoin vähän jäykempää kangasta ja ei ihan kesätakki siis mutta kevääksi ja syksyksi jees. Siitä petti lopulta vetskari. Oli toki kangaskin kulunut kulutuskohdista mutta ominaisuudet muutoin vastasivat luvattua. Tuo takki oli kyllä mielettömän hintainenkin listahinnaltaan (490 euroa) varsinkin silloin vajaa 10 vuotta sitten. Itse sain sen huipputarjouksesta noin 350 eurolla. 

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Tärkeää tietoa

Hyväksy Käyttöehdot ja Tietosuojakäyntö.

Account

Navigation

Haku

Haku

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.