Skip to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Fillarikeskustelu.com

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Sääkeskustelut

Featured Replies

Kirjoitettu

Photo olisi kiva ylläri :) 
Eikä mun ei tartte valehdella tuloksissa, enkä edes osaisi.

Muokattu: , käyttäjä: Jopotuinen

• Viestejä 1.7k
  • Katselut 116.1k
  • Luotu
  • Edellinen viesti

Eniten kirjoittaneet

Most Popular Posts

• Kyllä on kylmä viima! Meinaan pömpelistä eteisessä. Pallit huurussa jos vähääkään kovemmalle yrittää laittaa. Parempi pitää pientä tuulenvirettä vain päällä. Eli joo, toi viilennin toimii saakelin saa

• Vaikuttaa itsellekin konehommilta töiden jälkeen... Vesan kommentista tulee mieleen tämä klassikko...  

Lähetetyt kuvat

Kirjoitettu

Töistä lähtiessä n. klo 22 ilmamittari näytti +20, tätä on odotettu koko saatanan syksyn jälkeen, yli kylmän talven

ja jäisen pitkän keväänkin vielä. Lyhyt vaateparsi ilman takkia riittänee huomenna. KESÄ!

Kirjoitettu

Yölläkin oli pysynyt kympin yläpuolella (+11). Puolipilvinen taivas ja tuuli meren puolelta, päivälämpö

jäänee selvästi ennustetun alapuolelle. Vaivaiset 18 astetta näyttäisi olevan.

Kirjoitettu

^ nyt on oikeesti ignore-hylky lähellä. EI OLE noin lämmintä vettä missään ( paitsi uimahallissa ehkä). Mittaris on rikki, usko nyt hyvä ihminen, tai sitten on näössä vikaa, hae ne lukulasit ja katso uudelleen.
Ilman lämpötila on nyt +26 astetta, ei veden. Varsinkaan meriveden.

Niin ja huomena vesi on 27 astetta ja viikonloppuna 30 astetta...

Muokattu: , käyttäjä: tempokisu

Kirjoitettu

26 alkaa olla ne tyypilliset maksimit, sama kuin Torressa Välimeressä viime LOKAKUUSSA, mutta muistelisin, että enkka meillä olisi ollut 28 tuntumassa, viime- tai edelliskesänä, koska niitä hirmuhelteitä nyt sitten olikaan.

Meinasin laittaa vettä termaripulloon ja laskea sisällön jäähtymiselle käppyrän ajan funktiona, jotta voit itse mitata kalibroidulla mittavälineellä sisällön lämpötilan. 

Pulmaksi tuli kuitenkin ettei mun termareissa ole sertifikattia matkassa, josta selviäisi sen todellinen eristävyys. Airam käyttänee tupla lasipulloa ja "tyhjiötä", mutta minkä tasoista? Testeissäkään tuo ei oikein ole pärjännyt. Sitten on tietenkin se pullon heikoin kohta, eli korkin eristävyys, joka voi olla ihan mitä tahansa.

Toinen pulma on toimitusketjun aikaiset lämpötilavaihtelut, joka tekee asiasta ei nyt mahdotonta, mutta äärettömän monimutkaisen. Mukaan lähetykseen pitäisi sitten laittaa jokin lämpötilatallennin keräämään dataa, eikä siinä vielä kaikki, sitten pitäisi vielä kyhätä jokin laskentakaava arvioimaan kuljetuksen aikana olosuhteista johtuneita muutoksia sisällön lämpötllan suhteen, joka voi laskea, tai jopa nousta!

Kirjoitettu

Jopotuisen lillumo taitaa olla matalahko kalliomalja suojaisessa aurinkoisessa poukamassa.

Lämpötilojen vuoksi tuollaista arvelisin, ei tainnut mennä pahasti ketuille?

Kirjoitettu

^ sitähän mä olen myös ehdottanut että jotain ihan muuta kun oikeesti meressä. Ei se merivesi nyt kuumempaa ole kun päivälämpötila. Loukonlahden järven poukamassa vesi ehkä 17 asteista.
Mikä ihme sua jopo vaivaa, ei tämä ole kilpailu että meidän rannassa kipossa on näin lämmintä vettä, ei se ole mikään pätemisen asia vaan lähinnä säälittävää ( semminkin kun olen luuseri itekin ) -  siten voisi olla että miten viileessä vedessä pystyt uimaan kilometrin.

Mikäs on sun jopo ennätys yhtämittaisessa fillarilenkissä tai vuosikilometreissä? ( pakko)

Kirjoitettu

Kyllähän tuolla ulapoillakin olen purkkarin lokista pannut merkille tyynien hellejaksojen aikana +24 asteen lukemia.
Tänään ei ollut niin lämmintä kuin eilen, +25 astetta näytti mittari.

Ei se nyt niin ihmeellistä ole, eikä siitä kannata hernettä sieraimeensa :D 

Kirjoitettu

Siinä purnukassa voi olla, mä nyt oikeesti pyydän että lopeta toi lässyttely. Keskity vaikka ilmalämpötilaan. Ei ole herneilyä, vaan sulla on mittari epäkunnossa tai sitten näkö.
Jos tää jatkuu niin oot pois silmistä, pois mielestä.

tai sulla on ilmeisesti kova halu ignore-listalle, kyllä se järjestyy...

Kirjoitettu

Helsingin Lauttasaaressa oli eilen (vai toissapäivänä) mitattu yhdellä uimarannalla 24,4. Ihan virallinen mittaus, ja tuskin oli mittari rikki. Joten eivät nuo nyt niin tavattomia lukemia ole.

Kirjoitettu

No, meidän ankkalammessa nyt hetken hiljaisuus.
Mutsi kutsui 90v bileisiinsä ja käski käydä A-marketin kautta kitsastelematta ja niin, että auton kuraläpät siten maata viistää.
Oli huoli jos vieraat sen tähden alkavat häipyä tai omiaan... It's party time :D  

Meidän mami pistääkin aina paremmaksi kuin muiden mamit  :D

Reissussa saattaa nyt sitten mennä päivä jos toinenkin... 

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Tärkeää tietoa

Hyväksy Käyttöehdot ja Tietosuojakäyntö.

Account

Navigation

Haku

Haku

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.