Kirjoitettu 12. Kesäkuuta12. Kesä Onneksi vanhuksia sentään saa sitoa tuoleihin jne. , pakko sitä jotain päästä kurittamaan. Mut toi pilapiirros, onko toi väite että ilmastonmuutos on vaan vuodenaikojen vaihtelua? Mun yks entinen proffa oli mieltä että hiilidioksidi ei vaikuta tohon (kohtalaisen yksin mielipiteensä kanssa, mut mistä noita koskaan 100% varmuudella sanoo), mut ilmeisesti saa olla melko foliohattu että uskoo ettei ilmasto lämpene, oli se sitten ihmisen aiheuttamaa tai jääkausi-lämminkausi sykliä tai jotain.
Kirjoitettu 12. Kesäkuuta12. Kesä Sidottuina ne lapsetkin on noissa turvaistuimissa ja lastenrattaissa. Vähättelemättä vanhusten huonoa kohtelua: omat ajat lastenrattaissa on kaukana takana mutta noihin hoitopaikkoihin sitä saattaa vielä joutua.Garrisonin ongelma on että hän niputtaa asioita jotka eivät kuulu samaan nippuun. Tyypillistä identiteettipolitiikkaa. Just tätä missä "vastustetaan eliittiä" nuoleskelemalla valtaapitäviä. Samaa paskaa kuin tää yksi valtionvarainministeri joka kertoi olevansa anti-elitisti, lol.Fossiilisista luopumista kannattaa jatkaa ihan vaikka siksi että hyvin pieni osa niistä on ns reilun kaupan kamaa. Päin vastoin, suurin osa maailman konflikteista liittyy jotenkin fossiilisiin. Tai siksi että meillä ei ole omia fossiilisia. jne. Lukekaa vaikka se Veli-Pekka Tynkkysen kirja.
Kirjoitettu 12. Kesäkuuta12. Kesä 1 tunti sitten, MV kirjoitti:Lastenhuoltolaki vuodelta 1984 ja rikoslaki vuodesta 2011 kieltävät lapsen fyysisen kurittamisen.Menestystarinako ? Opettajakunta 'kiittää'.
Kirjoitettu 13. Kesäkuuta13. Kesä Kuuba on siirtymässä Kiinan ja Vietnamin tyyppiseen, sosialistiseen talousjärjestelmään. Valtion suunnitelmatalouden sijaan mahdollistetaan yksityissektorin laajempi osallistuminen. Muutoksia tulee maatalouteen ja valtiokoneistoa järjestellään uudelleen. Yksityiskohdista ei ole annettu vielä tietoja. Orf.at:n juttu.
Kirjoitettu Keskiviikko klo 05:543 vrk Nyt on hieno käsite: Puolueen uudistuva sivistyssydän. Jutun mukaan fiksut näiset jättävät kokoomuksen. Feminististen ja ympäristöarvojen takia ? Muokattu: Keskiviikko klo 05:563 vrk, käyttäjä: alpensau
Kirjoitettu Keskiviikko klo 09:572 vrk 15.5.2025 klo 14.34, alpensau kirjoitti:Kerran kävin Dachaun leirissä. Alkuperäiset vankiparakit purettiin ww2:n loputtua. Myöhemmin tilalle tehtiin pari näytösparakkia. Mutta mitä juutalaiset tekivät ansaitakseen kansallissosialistien vihan ? Epäilen, että he eivät olleet aivan osattomia kohtaloonsa. Ihan randomina kävi pällistelemässä mikä on ollut meininki aiemmin - jäätävää on ollut. Jos tuollaisen heiton heität, niin se on pelkästään vanhan miehen trollaus. Kerro ihmeessä jotakin kättä pidempää... odotan mielenkiinnolla.
Kirjoitettu Keskiviikko klo 10:282 vrk "Jos tuollaisen heiton heität, niin se on pelkästään vanhan miehen trollaus."Niin että tiedät aiheesta sen verran, että kerrot kyseessä olevan trollaus ? Eikös lause ala sanalla epäilen ? Aatun mein kampf-kirjassa lienee kuvauksia aiheesta. Itse en ole elänyt tuota aikaa, joten olis hyvä lukea aikalaisten suodattamattomia näkemyksiä. Minulla itselläni ei ole tarjota kättä pitempää. Muokattu: Keskiviikko klo 10:302 vrk, käyttäjä: alpensau
Kirjoitettu Torstai klo 07:302 vrk Onko nyt löytynyt poliitikko, jolla on selkäranka? "Rydman kertoo pitävänsä ehdottoman oikeana ratkaisuna sitä, ettei hän ole järjestänyt Kiukaalle tapaamisaikaa." Muokattu: Torstai klo 07:382 vrk, käyttäjä: mgcc
Kirjoitettu Torstai klo 07:392 vrk Ja Rydman on paras ehdokas politikoksi jolla selkäranka? Kaikki on menetetty... ainoa hyvä minkä Rydman on ilmeisesti saanut aikaan on että Bat ja Ryyd kiertää taas keikkalavoja ja onko tuokaan sitten niin hyvä juttu?
Kirjoitettu Torstai klo 08:291 vrk 45 minuuttia sitten, tommi2 kirjoitti:Ja Rydman on paras ehdokas politikoksi jolla selkäranka? Kaikki on menetetty... ainoa hyvä minkä Rydman on ilmeisesti saanut aikaan on että Bat ja Ryyd kiertää taas keikkalavoja ja onko tuokaan sitten niin hyvä juttu?Ville ei taida ajaa sulle keskeisiä asioita.
Kirjoitettu Torstai klo 08:581 vrk 1 tunti sitten, tommi2 kirjoitti:Ja Rydman on paras ehdokas politikoksi jolla selkäranka? Kaikki on menetetty... ainoa hyvä minkä Rydman on ilmeisesti saanut aikaan on että Bat ja Ryyd kiertää taas keikkalavoja ja onko tuokaan sitten niin hyvä juttu?Kerroppa ihan omin sanoin, kuka muu poliitikko on evännyt lobbarilta asiattomat vaikutusyritykset.
Kirjoitettu Torstai klo 09:341 vrk Omin sanoin en osaa, kun en kauheesti ole politiikasta kiinnostunut, kunhan vaan esiinnyn joka alan asiantuntijana, mutta kaverin ChatGpt väittää että:Paavo Arhinmäki – on pitkään edustanut linjaa, jossa suuryritysten ja taloudellisten eturyhmien vaikutusvaltaan suhtaudutaan kriittisesti.Li Andersson – on ajanut avoimuutta ja suhtautunut kriittisesti talouslobbaamisen vaikutukseen politiikassa.Laura Huhtasaari – on korostanut kansallista päätösvaltaa ja suhtautunut kriittisesti EU- ja eliittitason vaikuttamiseen.Paavo Väyrynen – on eri yhteyksissä arvostellut eturyhmien vaikutusta politiikkaan.että onhan tossa noita. Emmä tiedä ketään politikkoa, joka varsinaisesti ajaisi mulle keskeisiä asioita, omaa etuaan ne kaikki tuntuvat ajavan. Rydmanista nyt en viitsi sanoa mitään, ettei tule syytteitä, mut niitä juttujahan voi lukea lehdistä. Henk. koht. en tykkää yhtään tuosta(kaan).
Kirjoitettu Torstai klo 15:501 vrk 17.6.2026 klo 13.28, alpensau kirjoitti:"Jos tuollaisen heiton heität, niin se on pelkästään vanhan miehen trollaus."Niin että tiedät aiheesta sen verran, että kerrot kyseessä olevan trollaus ? Eikös lause ala sanalla epäilen ? Aatun mein kampf-kirjassa lienee kuvauksia aiheesta. Itse en ole elänyt tuota aikaa, joten olis hyvä lukea aikalaisten suodattamattomia näkemyksiä. Minulla itselläni ei ole tarjota kättä pitempää.Jos Hitlerin Mein Kampf on ainoa kyseistä ajanjaksoa käsittelevä kirja, jonka olet lukenut, ja sen pohjalta rakennat kaikki epäilyksesi… voi voi, alpensau ressukka – olen pahoillani puolestasi.
Kirjoitettu Eilen 04:001 vrk Kun en ole lukenut kuin hepun nuoruutta käsittelevän alkuosan. Hieman rasittavaa lukea ruudulta, pitäis olla kirja alkuperäiskielellä.Miten on omien tietojesi laita ? Kansallissosialistit estivät 1900-luvun alussa Saksaa muuttumasta neuvostotasavallaksi. Munchen ehti olla muutaman kuukauden sosialistinen alue kommarien valloittaessa kaupungin. Joka tapauksessa mä olen varma, että mitään ei tapahdu ilman syyta.
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään