Skip to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Fillarikeskustelu.com

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Puhelinkojeasiaa

Featured Replies

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

Hitsi sentään. Elisalla oli Sony Xperia 1VI 512 Gb Scarlet "huippuhintaan" 1099 €. Harmittavasti olen matkalla kuun loppuun ja nyt koko vehjes on kadonnut Elisan sivuilta.

Verkkokuppa.comista löytyy normaalihintaan. En osta.

Muokattu: , käyttäjä: mgcc

• Viestejä 349
  • Katselut 20.2k
  • Luotu
  • Edellinen viesti

Eniten kirjoittaneet

Most Popular Posts

• Mä en ehkä julkisilla paikoilla kovaan ääneen juttelisi "sukkien firmisten päivittämisestä"...joku ohikulkija takuulla soittaa valkotakkiset paikalle ja itse päädyt jonnekin antenniosastolle 😁

• Seerumeiden sijaan käy A-kalja ja B-luokan makkara. Kun nautit kummastakin annoksesta tarpeeksi, suussa maistuu veriryhmäsi aamulla. Se saattaa olla myös ensimmäinen sanasi herättyäsi, esim. "aaaa" ta

• Tuli kuin tulikin Elisalta karvan verran parempi tarjous, jättivät vaan ihan viimetinkaan kun huomenna menis 14 päivän etäkauppa palautusaika umpeen, 300m 5g hintaan 19,90€/kk ja kylkeen 100€ lahjakor

Lähetetyt kuvat

Kirjoitettu

Kuha tulee taas se Elisa Ompputarjous, vai oliko se, että joku arpajaisvoitto, jonka lunastamiseksi 1€ maksu jostakin ja ainoastaan luottokortti käypänen maksutapa.
Käteisellä olisin maksanut, mutta ei sitten. Pitäkää luurinne!

• 1 month later...
Kirjoitettu

Mua ihmetyttää, kun kopioi-liitä -toiminto ei enää yhtäkkiä ole toiminut tässä kännykän chrome-selaimessa. Eli jos meen jonnekin toiselle sivulle ja kopioin vaikka nettiosoitteen leikepöydälle josta sen sitten liittäisin tähän keskusteluun, niin mitään ei ilmesty näkyviin liittäes. Kopioitaessa tulee kyllä ilmoitus, että "kopioitu leikepöydälle". 

Jos menen Brave-selaimeen, teen kopioinnnin leikepöydälle siellä ja sitten tulen tänne palstalle chromen puolelle (jossa olen kirjautuneena), niin liittäminen onnistuu! Eli vika on ilmestynyt Chromen kopiointitoimintoon. Ja ihan kuin joskus vuosia sitten mulla olis ollut samaa omgelmaa.

Kirjoitettu

Kaipa se olis uus luuri ostettava. Ei vaan tiedä noista just mitään. Suositelkaa jotain hyvää tarjousta mieluiten Power, Gigantti, DNA liikkeistä.

Haluaisin:

- halvan kännyn jota ei tarvitse vaihtaa pitkään aikaan (eli päivityksiä tulee)

- kamera vois olla tyyliin "ihan jees", muttei tarvi olla mikään huippu.

- plussana akunkesto, kestävyys

Jotain Samsungia ite katellut... mikä logiikka noissa A-jokunumero tai muissa kirjain-numero-yhdistelmissä ko. valmistajalla on?

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

Jännästi Tonppazwo on valinnut liikkeet joita itse en enään ikinä käytä. Mutta asiaan gsmarena.com on hyvä sivusto, jossa on suurinpiirtein kaikki kännikät mitä on olemassa. Voi myös vertailla eri malleja, ja hintatietojakin löytyy. Jos taas haluaa lukea perseenrepimistä ja suunpieksäntää, on suunnattava bbs.io-tech.fi -sivustolle puhelinkojetriidiin. Jos jotain pitää suositella, niin tähän maailman aikaan voi saada Sony Xperia 10 -malleja edullisesti, kun ensi kuussa julkistetaan mahdollisesti uuseja malleja. Xperioissa on 3,5 mm jackille reikä. Siitä en luovu. Akun kesto on myös hyvä ja käyttiksessä ei ole teetä ja torvensoittoa vaan android on kohtuullisen riisuttu. Sonylla päivitykset ovat yleensä 3 versiota ja tietoturvaakin päivitetään.

Xiaomi Redmi Note 14 on myös harkinnan arvoinen, mutta siinä ei ole 3,5 mm reikää.

Muokattu: , käyttäjä: mgcc

Kirjoitettu

No, noi liikkeet on tos käytävissä live-tarkasteluun, ei tossa sen kummempaa. Nyt on Huawei ja jotenkin olen itselleni antanut uskotella että Kiinan vakoilu on pahempi kuin esim. Jenkkien tai muiden, niin en varmaan Xiaomia...

Sonyt oli törkyhintaisia mitä löysin... funtsin 200-300e max. Mites toi Galaxy A55, oli  gsmarena.comissa jollain listalla kakkosena...

Kirjoitettu

Eikös noissa kiinankoneissa ole aika lyhyt se tuki. Samsungilla on kai jotain S sarjalaisia yli kolmen vuoden tuella ja ne Googlen omat Nexukset on virallisesti pitkäikäisiä (käytännössä tuttavilla nuo on kestäneet sen viitisen vuotta)

Tietty jos ei halua älyä...

Kirjoitettu

5 vuotta on Sampan A-sarjalaisilla käyttöjörjestelmä- ja turvapäivitykset, joka ratkaisi omalla kohdalla asian Sampan leiriin. Varmaan muitakin valmistajia on lähtenyt mukaan tuohon tuen pidentämiseen. Taitaa EU:kin puuhastella jonkin direktiivin parissa tuen jatkamisen puolesta samassa hengessä kuin se laturin töpselin yhtenäistäminen. Valmistuu, kun joutuu. 

• 4 weeks later...
Kirjoitettu

Vituttaa tää puhelinfirmojen peeloilu päivitystensä suhteen. Joku 1.5v tms vanha Sonyn paras malli niin hikiset 2 Android päivitystä tuli ja siihen jäi. Vaikka laitteen rauta pyörittäs varmasti sen 10 seuraavaakin Androidin versiota. EU:ssahan piti tulla voimaan joku laki että noihin velvoitetaan julkaistavaksi useempikin päivitys kuin vain 2 seuraavaa. Ei vissiin kerennyt laki voimaan vielä tai ainakaan silloin kun tuon luurin ostin.

Noh, Sony sentään 2x päivittänyt käyttiksen. Toi mun maailman paras lenkkiluuri Unihertz JellyJortikka niin ei oo tullut ainuttakaan Android päivitystä ja tietoturvapäivityksetkin on tulematta. Viimeisin on about siltä ajalta kun puhelin julkaistiin, eli heinäkuu 2023. No, onneksi on sentään Android 13 niin kyllä sillä pärjää. Niin pieni ruutu on siinä ettei sillä anyway mitään voi (lenkillä) tehdäkään kun ei näe mitään ilman lukulaseja. 😄

OffT: On mulla kyllä lenkilläkin mukana lukulasit runkolaukun syövereissä jos hätä tulee ja pitäs nähdäkkin jotain oikeesti.

Muokattu: , käyttäjä: VesaP

Kirjoitettu

Jaahas,
Elisa korottaa kaikkien liittymiensä hintaa pakkomyynnillä. Aiemmin mobiilivarmenne tuli erillismaksulla, eikä sitä ollut pakko ottaa, mutta jatkossa se kytkykaupan myötä on.
Kyseessä ilmeisestikin Elisan vastine kansalaisvarmenteen tulolle, jonka ihmiset ovat valinneet Elisan maksullisen asemesta, mutta nyt se vaihtoehto poistetaan.
Elisa tuo turvallisuutta parantavia ominaisuuksia kaikkiin kuluttajaliittymiinsä.
Liittymän hinta nousee, vaikka asiakas ei ottaisi ominaisuuksia käyttöönsä.

https://www.is.fi/digitoday/tietoturva/art-2000011248045.html

Muokattu: , käyttäjä: Jopotuinen

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

Telia nosti mun liittymän pyytämättä ja yllätyksenä nopeammaksi ja vaikka en tilannut uutta itse, velottavat kuitenkin 8,99 liittymän avausmaksua. Harkitsen siirtymistä Mualle (ransk.) 15 evron liittymään.

Kirjoitettu

Itse jatkanen tuolla Elisan rajattomalla 100M liittymällä 7 €/kk. Joskin puhelut ovat kalliita, mutta yritän haastella oikein hiljaa, etteivät kuule.

Kesäosoitteessa kaistan leveyden kanssa ollut ajoittaista ongelmaa. Sama oli aiemmin virkapuhelimen Elisan kanssa ja suoritin reklamaation. Jotain vastasivat tyyliin, ettei mitään häiriötä ole, mutta parin päivän kuluttua kuuluvuus koheni huomattavasti. Varmaan joku kävi kääntämässä antennia hiukan.

Kirjoitettu
1 tunti sitten, mgcc kirjoitti:

...vaikka en tilannut uutta itse, velottavat kuitenkin 8,99 liittymän avausmaksua.

Ei niin paljoa asian sivusta: Handelsbanken veloitti taannoin luottokortista 70,- vuosimaksua. Sitten pankki otti kortin hallinnan ja rahoittamisen itselleen ja lähetti asiakkaille uudet kortit kesken vuoden. Taas 70,- !!!!!! Siltä vuodelta siis 140,-

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Tärkeää tietoa

Hyväksy Käyttöehdot ja Tietosuojakäyntö.

Account

Navigation

Haku

Haku

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.