Kirjoitettu 23. Toukokuuta, 20242 vuotta Kirjoittaja Noi vaihtaa vuoroja (esim 17:10:55 - 17:11:05 videon kellon mukaan). Toinen pääsee kalastamaan ja tuulettumaan samalla.
Kirjoitettu 23. Toukokuuta, 20242 vuotta ^ hyvä lokkinaaraat näyttävät kyllä pysyvän paikallaan...miten lokkinaaras pääsee juomaan, koirashan voi tuoda ruokaa, no kai heillä on kokemusta pesinnästä. Ihmetyttää kyllä toi tynkäjalkainen yksiräpyläinen, onko sattunut jotain vai onko syntymästä asti ollu? Ehkä sattunu jotain... Huomena pääsee taas seuraamaan lokkeja. Jos nyt kokeilisi sitä "naamiointiverkkoa"? ( on aina jääny sitten kuitenkin kotiin...)
Kirjoitettu 23. Toukokuuta, 20242 vuotta Mä muuten viime lintuhavaintoretkellä näin valkoselkätikan uudelleen. Ratinassa nähny nyt useampana päivänä, tänäänkin sen kalatiiran, tosi kaunis ja sulavalinjainen lintu.
Kirjoitettu 23. Toukokuuta, 20242 vuotta Harmaahaikara piipahti pihapetäjän latvassa, mutta jatkoi matkaansa samontehen. Onhan se iso. Naurulokkeja tuossa pyörähti, muista eiemmin juurikaan nähneeni. Kalalokkien ja Tiiran lisäksi jossain tuossa lähettyvillä myös parilla merilokkipariskunnalla asumus, kun herrat tuolla kaksistansa jököttävät joutilaina ja välistä kaakattavat voimallisesti. Onhan se aika komiaa ääntelyä kuultavaksi. Kalatiira on sopuisa rantakaverimme jo vuosikymmeniä, ties monesko polvi menossa. Kuluttaa paljon aikaansa laituritolpan nokassa ja ihmettelee maailmanmenoa Kauhean etevä kalastajahan tuo ei ole, tänäänkin seurasin syöksyjä veteen varmaan parisen kymmentä - ja kaikki huteja Mutta on mulla myös kuvia, kun istuskelee tolpannokassa kala hampaissa, selvästi elvistelee mulle onnistumisellaan Kiva ja ujostelematon kaveri Muokattu: 23. Toukokuuta, 20242 vuotta, käyttäjä: Jopotuinen
Kirjoitettu 23. Toukokuuta, 20242 vuotta ^ No mä olen useammankin kerran Pirkkalan lintutornilta nähny kun kalatiira tosi näppärästi nappaa kalan vedestä, ja pidän oikein taitavana kalastajana.... Kotirannalla Loukonlahdella pari vuotta sitten uimassa venerannassa, silkkiuikkuryhmä sukelsi kaikki yhtäaikaa, ja kun nousivat pinnalle, niin kahdella kala suussa, eli enemmistölle huti.
Kirjoitettu 23. Toukokuuta, 20242 vuotta Mitä koiraslokki nyt yrittää? törkkii naaraan etumusta jalallaan tykkään muuten tästä Canon R7, kun katsot etsimestä niin näet miltä se kuva sitten näyttää, eli mitä arvoja ( ISO ja valotus, käytän nimittän tv-toimintoa ) käyttää. En suosi automaattia tai aukkoarvoa ( ihan sama mikä aukko ) ja mieluiten valotus 1/8000 ( maksimi) että tulee tarkkaa kuvaa. Joskus lokin valkoista vartaloa on tummennettava, vähän laitan kontrastia ja rajaan kuvan. Muokattu: 23. Toukokuuta, 20242 vuotta, käyttäjä: tempokisu
Kirjoitettu 23. Toukokuuta, 20242 vuotta Haikaran tapa klastaa https://www.facebook.com/reel/3704198713198410?mibextid=rS40aB7S9Ucbxw6v
Kirjoitettu 24. Toukokuuta, 20242 vuotta Kävin vielä "Vanhan kirkon vaiheilla" jos saisin sen pellolla trrrr tilulilu-äänetelevän linnun tähtäimeen. No senverta sain, että on pieni harmaanruskea lintu, masu vaaleampi. Lentävää pientä lintua ei vaan saanu ....no ei kuitenkaan mikään sirri tms. vaan pikkulintu. Aloin sitten selata sopivia ehdokkaita LuontoPortista, ja löytyi - kiuru jopa helpotti, kun asia on vaivannu jo pitkään... https://luontoportti.com/t/643/kiuru
Kirjoitettu 24. Toukokuuta, 20242 vuotta Sääksilive....jokunen päivä sitten Radio Suomen naispuolinen toimittaja kovasti ihmetteli että miten niin "kalasääski" on "sääksi"???? No sehän menee niin että sanaan kalasääski > jätetään kala pois ja lisätään k-kirjain sääskeen > sääksi.
Kirjoitettu 25. Toukokuuta, 20242 vuotta Apua! Varishyökkäys! Menin lokkeja katsomaan ja yhden veneen päällä istui varis, katsoin että missä sen pyrstö? Hiippailin lähemmäs, varis pysyi paikallaan ja laitoin sille pari pientä kalapalaa.. Sitten kaksi isoa varista lensi ihan pääni päältä...apua, pakko ottaa juoksuaskelia. Honasin sitten että se pieni oli poikanen. Kun palasin lokkipaikalta, niin siellä 2 isoa varista istui männynoksalla ja aikoivat hyökätä. Piti mennä pellon kautta pois..( ei minun ottama kuva, mutta tältä näytti..)
Kirjoitettu 25. Toukokuuta, 20242 vuotta Herra sepelkyyhky kävi pihapuussa julistamassa erinomaisuuttaan.
Kirjoitettu 25. Toukokuuta, 20242 vuotta Kävin vielä lokkeja katsomassa, mutta pariskunta sekä silkkiuikku, unosilla. Ja variksenpoika oli nyt pienellä venelaiturilla - toinen vanhemmista raakkui mulle tosi vihasesti, ja jatkoi raakkumistaan männyn oksalla. Onneksi ei hyökänny. Pikkulintuja ei puitten lehtien takaa kovin helposti näe, mutta eilen + tänään vihervarpunen, pikkuvarpunen, västäräkki, töyhtöhyyppä, joutsenia, kiuruja, viherpeippo ilmeisesti naaras koska hailunvärinen mutta keltainen siipijuova, kirjosieppo, fasaani, kalatiira, telkkä, kalalokki, pääskynen, silkkiuikku ( useampiakin noita mainittuja vaikka on yksikkömuodossa ) ja tietysti mustarastas, räkättirastas, varis harakka naakka ja sepelkyyhky. ääni: tiltaltti, tali ja sini, peippo, pajulintu, tikka, keltasirkku pupuja ja valkohäntäpeura Muokattu: 26. Toukokuuta, 20242 vuotta, käyttäjä: tempokisu unohtui mainita..
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään