Kirjoitettu 18. Kesäkuuta, 20232 vuotta ^ Kirjasin siis mitä olen nähny ja oppinu. On nähty sepelkyyhkyjä vaikka miten paljo ja eri värityksellä, mutta myös sepelhanhi viime syksynä kaulassa valkoinen raita.
Kirjoitettu 18. Kesäkuuta, 20232 vuotta Kirjoittaja Silkkiuikulla on kaksi junioria. Eipäs kun neljä. Aika hyvin olivat selkäkyydissä jemmassa... Mutta erikoista kähyä kahden uikkupariskunnan välillä. Nää, joilla on poikaset, tunkevat siihen vielä hautovan pariskunnan reviirille. Aika kovaa noi ukot ottaa yhteen... Muokattu: 18. Kesäkuuta, 20232 vuotta, käyttäjä: concorde
Kirjoitettu 19. Kesäkuuta, 20232 vuotta Lokkien pesinnän seurantaa. Siis A-puolella eilen 2 poikasta, että ovatko ne samat kuin alunperin vai mitä? Olisi pitäny olla leiriytynyt rannalle niin tietäisi. tämä rantakivellä oleillu poikanen on todennäköisesti sama kun pönttökivellä... ( piti mennä tosi kauas että sai koko systeemin kuvaan) ja toinen poikanen lähti uimaan rantakiville, varjoon
Kirjoitettu 19. Kesäkuuta, 20232 vuotta Ja naurulokkeja kivisysteemillä... tähän kuvaan tuli jo happeningia...( tosi kaukana kuvauspaikalta, silmällä näkee että siellä on lokkeja...)
Kirjoitettu 19. Kesäkuuta, 20232 vuotta Jotain tuossa on erikoista puluilla. Eilen illtasella taas laskeutui tuohon kuvan mukaiseen kohtaan ja kohta kaartoi toinenkin. Lokkikin kivellä ihmeissään ja lensi tuohon alas myös. Sisältä ikkunasta tiirasin, enkä nähnyt mitä puuhasivat, kun jäivät kallion katveeseen. Hetken päästä lokki palasi kivelle ja pulut jäivät siihen kaksin. Lähdin hiippaileen, mutta ensin lähti toinen ja sitten toinenkin. Nyt huhuilevat tuolla jossain. Muokattu: 19. Kesäkuuta, 20232 vuotta, käyttäjä: Jopotuinen
Kirjoitettu 19. Kesäkuuta, 20232 vuotta B-puolen pesällä eilen... yhteensä 3+1 poikasta, ja näköjään aina kun menen...niin lähtevät uiskentelemaan, odottelin että kaikki samaan kuvaan, mutta ei.. sitten...vanhemmat jotain kiistelyä poikasten kasvatuksesta ....
Kirjoitettu 19. Kesäkuuta, 20232 vuotta Sinitiaisten jälkikasvu kurkkii jo pöntön suuaukolla. Aikataulussa ovat.
Kirjoitettu 20. Kesäkuuta, 20232 vuotta Aikaisin aamulla oli sinisten pönttö tyhjentynyt. Parvi näkyy luutuavan kirvoja ruusupensaiata. Muokattu: 20. Kesäkuuta, 20232 vuotta, käyttäjä: Köfte
Kirjoitettu 20. Kesäkuuta, 20232 vuotta Mutta mikä ihme se on tämä nelimoottorinen lentäjä?? Kiitäjän takaruumis oli kelta/musta, kuten ampparilla ja siivet vaikuttivat läpinäkyviltä kuten korennoilla vaikkapa. Kuva ja silmä siis valehtelee. Hmm... Syreenikiitäjä näyttää tältä, joko osuu lähimmäksi - jokin värivikainen yksilö? Syreenikiitäjän toukan olenkin kohdannut Seilin saarella, valtavan kokkone ja komia esitys sekin. Minusta nuo eivät ole mätsi. Taka ruumin muoto ja kuviointi täsmää, mutta värit ei. Tarttis olla kuten ampparilla. Eikä noi siivetkään oikein. Muokattu: 21. Kesäkuuta, 20232 vuotta, käyttäjä: Jopotuinen
Kirjoitettu 21. Kesäkuuta, 20232 vuotta Ah sai tänään jälleen päästä seuraamaan lokkien peisintää....A-puolella 2 jo aika isoa poikasta. Mutta kun menen pesälle B....tämä on nyt jo kolmas kerta, vaikka olen kaukana polulla ja tulen metsänreunan takaa...siellä oli ne poikaset kivellä - ja sitten mennään uimaan kauas. Kävin A-puolella...ja takaisin B-puolelle jossa poikaset kivellä....paitsi sitten että ei, uimaan mennään. Joku on, ihan varmana, siellä vanhemmat lokit havainnoi mun ja kääkättää poikasille että nyt uimaan. Ei minusta ole vaaraa! voisi ihan hyvin että nyt toi kamera-akka tulee olkaapas kivasti kivellä... Kuulemma lokit oppii kuka on ikävä häiritsevä tyyppi ja kuka kiva tuo vaikka ruokaa..mä olen vieny lokeille kalafileitä, kokeilen tätä vielä B-puolelle. Joo ja se kun ihmisillä on "kanahaukka"-leijoja paattien yllä lokkien pelottimina - lokit hoksaa semmoisen päivässä, ei mitään hyötyä noista.
Kirjoitettu 21. Kesäkuuta, 20232 vuotta Samooja oli ötökkä tuntija. Voisikohan joku maanittelemassa häntä FF puolella vaihtamaan leiriänsä tälle puolelle. Muokattu: 21. Kesäkuuta, 20232 vuotta, käyttäjä: Jopotuinen
Kirjoitettu 22. Kesäkuuta, 20232 vuotta ^ Onneksi olkoon, sä sait myös hienon merkin. Mutta tämä on tapahtunu jo 3 kertaa, eilen kahdesti: Kun olen menossa B-puolelle, rannalta katson että joo, poikaset ovat pesäkivellä. Sinne. Polku menee rantametsikössä...mutta yksi lokki päivystää koivun oksalla . Ja kun pääsen kuvauspaikalleni, joka sekin puun takana ( kurkin oksan välistä) - niin poikaset lähtevät uiskentelemaan, ja vieläpä kauas poukaman keskelle. Odottelen siinä aikani, mutta eivät ui lähemmäs. Käyn vielä A-puolella. ..ja kokeillaan uudestaan B-puolta. Ja TAAS sama juttu, just kun...niin lähtevät uiskentelemaan. Otin muutaman kuvan kun uivat kaukana. Siis lokit varmaan huomaa että jaha, tuolta se kameratätitaas tulee lähtekääs poikaset uimaan. Miksei ne voi sanoa että ei toi kameratäti mitään tee, olkaas nyt nätisti kivellä niin täti saa kivoja kuvia. Mä taidan viedä sinne kalaa, jos hoksaisi että minusta ei ole vaaraa.. Nämä poikaset (+ison kiven yksi poikanen) joista saisi hyviä kuvia pesäkivellään.
Kirjoitettu 22. Kesäkuuta, 20232 vuotta Nythän mää vasta hokasin, että se toi meidän Lokki Joonas, onkin harmaalokki, kun hyvin pitkälti sillä ei oo sitä punaista täplää nokassa. Mutta hyviä kavereita ollaan taas Jaa, että tommonen merkki on tullut Muokattu: 22. Kesäkuuta, 20232 vuotta, käyttäjä: Jopotuinen
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään