Skip to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Fillarikeskustelu.com

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Nahkiainen, nahkiainen ~

Featured Replies

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

Merisää...kas, annettu jälleen ktb etelän ja lounaan välistä tuulta 17m/s.
"...ja Nahkiaisessa lämpötila -1 astetta, etelätuulen puhaltaessa 8m/s"   Raahen merivesi -15cm.

tämäkin kuva on voinu jo olla, mutta tarttumisia, vasemmanpuoleinen vaalea nahkis on koiras
nah26n.jpg?img=smaller

• Viestejä 1.4k
  • Katselut 123.8k
  • Luotu
  • Edellinen viesti

Eniten kirjoittaneet

Most Popular Posts

• Nahkiainen ruokana Dilemma miten voi rakastaa eläviä nahkiaisia, mutta voi myös syödä paistettuja. No, joku on kumminkin nahkiaisia paistanut....amerikan alkuperäiskansat ajattelevat että he yrit

• No ok,kun kumminkin näköjään kiinnostaa, vaikka olenkin "jonkin verran loukkaantunut ja pettynyt  Tarjoaan nyt sitten kaffet ( kausi alkaa 16.8. ja harmittaa kun samalle päivälle osuu selkä lintukäv

• Otetaan tähän väliin kertaus, mistä tämä mun nahkiais-innostukseni alkoi ( voihan olla että joku ei tiedä..) 2017 syksyllä olin syvän masennuksen reunalla, ei jaksa enää tätä kitumista, työpaikka

Lähetetyt kuvat

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

Merisää, annettu ktv länsituulta 15m/s
":....ja Nahkiainen +1. LOUNAS 12m/s"  ( jo on taas lounasta....) Raahen merivesi +15cm.

Nahkiaistalkoot%20v7a.jpg?img=smaller

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

..ja hei, mä en itsekään käsitä miten olen osannu tämmössii kuvia ottaan. Aika ennekun "kututalkoissa" mitattiin ja punnittiin kalat, ja se oli just samanlainen systeemi kun tein nukeille.

Nahkiaistalkoot%20v7b.jpg?img=smaller

tutkimusten jälkeen nahkiaiset vapautetaan takas jokeen, ja Giselle ottaa kuvat operaatiosta. Mä olen tuo jolla on keltaiset aurinkolasit. Ja siinähän se joki virtaa....
Nahkiaistalkoot%20v9.jpg?img=smaller

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

Aamun merisää...
"...Nahkiainen -1, länsi 5m/s"  Raahen merivesi -9cm.

Lamprey came back to say "thank you" for your work ( the clothing of the me-doll made... by me, except the boots )
Nahkiaistalkoot%20kl13.jpg?img=smaller

ja tuo ei ole rantakivi vaan järvessä oleva kivi, ettei mikään helppo projekti mutta onnistui! ja kuvaa ei ole muokattu.

Muokattu: , käyttäjä: tempokisu
kirotusvirhe

• 1 month later...
Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

palataan asiaan....on parempi olotila ja kivoja muistoja

jokunen vuosi sitten oli tämmöinen keskenkasvuinen nahkis kun yritti...mutta ei ollut merestä palaava vaan sinne menevä, ja yritykseksi jäi...sain kuitenkin kivan muiston

nakkila21e%20n6a.jpg?img=smaller

kirotusvirhe

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

Otetaan vaihteeksi tähän alkaneen viikon 20 merisäätiedot Nahkiainen-majakan asemalta:
"...ja nahkiaisessa lämpöasteita 5, tuuli kaakosta 3m/s" Raahen merivesi -17cm.
Täällä Pirkkalassa oli +2 astetta ja järvi peilityyni.

onko aamuvoimistelut suoritettu?

nakkila22c%20nah6-6a.jpg?img=smaller

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

Nyt tulee merisää...
"..ja Nahkiainen 5, pohjoiskoillinen 9m/s"  Raahen merivesi -34cm.

Tässä nälkäinen nahkiainen, jonka viimeinen ateria oli mun lihaa ja verta, siinä sitten heilutteli veristä suutaan ~ 😄 

nakkila21%20n25b.jpg?img=smaller

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

sivupalkki-millimetri
Nahkiaisen kutumunat on läpimitaltaan alle sen ( oikea alakulma), mutta kyllä sieltä kehitytään..( noissa isommissa on varjostusta mukana, kun otin salamalla ) munia voi olla 40 000, joista alle 10% kehittyy. Mutta millimetri ja prosenttikin on
nah9.jpg?img=smaller

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

Otetaan tähän vielä merisää...
"ja Nahkiainen, lämpötila +3 astetta, tuuli pohjoisluoteesta 8m/s. Raahen mervisi -17cm.

• 2 weeks later...
Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

Ja sitten merisää, havainnot rannikkoasemilta klo 05.00
"Nahkiainen 5 lounas7" ( eli kaikille riitttää.

Raahen merivesi +18cm

Nakkila20f%20na19.jpg?img=smaller

• 3 weeks later...
Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

No ok,kun kumminkin näköjään kiinnostaa, vaikka olenkin "jonkin verran loukkaantunut ja pettynyt 
Tarjoaan nyt sitten kaffet ( kausi alkaa 16.8. ja harmittaa kun samalle päivälle osuu selkä lintukävely että kututalkoot, mutta mä meen Nakkilaan)
kalaruokaa%20nahkiainen22%20nd1.jpg?img=

( otsikko ei ollu kuitenkaan kovin hyvin valittu, nahkisbaari olisi ollu parempi ) laitellaan sitten joskus aina jotain.

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

Laitetaanpa vaihteeksi merisää...
"...ja vielä Nahkiaisen tiedot, lämmintä +9 astetta, tuulee kaakosta 6m/s"  Raahen merivesi +6cm. 

Veikkaukseni että juhannuksena täällä Pirkkalassa +10 astetta ja sataa, osui oikeaan. 

Nakkila20c%20ne32hedit.jpg?img=smaller
Poikkeuksellinen väritys Lampetra fluviatilis, sillä näyttää merinahkiaiselta. Koiras ( sillä urogenitaalipapillasta pukkaa jo alustavasti lisääntymiselin )
Nakkila20c%20ne32hselect.jpg?img=smaller

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

Merisää...
"...ja sitten vielä Nahkiaisen tiedot, sielä "lämmintä" 11 astetta ja tuulee pohjoisesta 6m/s"
Raahen merivesi +2cm. 

Se onkin hienoa että on 22.6. ja täällä Pirkkalassa aamuviideltä 9 astetta 😂 ( mutta mulle sopii, helpompi pukeutua kun lähtee pienelle kävelylenkille )

Nakkila19D%20na2c.jpg?img=smaller

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

Merisää....maksimilämpötila Nahkiainen-majakalla 12 astetta kuten myös täällä Pirkkalassa...eihän näille keskikesän lämpötiloille voi muuta kun nauraa 😂
"..ja Nahkiainen +12 astetta, tuuli pohjoisesta 6m/s" Raahen merivesi +18 cm ( teoreettisen keskiveden suhteen)

lyhyt kertaus nahkiaisen elämänkaaresta ( paitsi että suurin osa  nahkiaisista syö kalan lihaa ja kudosnesteitä, mukana tulee myös verta. Merinahkiainen ja Ichthyomyzon-nahkiaiset Suurten Järvien alueella juo verta ) ja kuka muistaa mikä on notochord ja velum?
lampreylifecycle2a.jpg?img=smaller

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

Niin se sää muuttuu päivässä...eilen Nahkiaisessa lämpötila +13 ja pohjoistuulta 2m/s.
Tänään ( nukuin pitkälle yli merisään) , ja yle areenan merisää loppui Utö...kun niitä varoituksia oli senverta paljo ja rajallinen 5 min aika.
Aamulla kuitenkin Nahkiaisessa +11 astetta ja pohjoistuulta 19m/s. 

nakkila23%20na11a.jpg?img=smaller

tarkennus

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Tärkeää tietoa

Hyväksy Käyttöehdot ja Tietosuojakäyntö.

Account

Navigation

Haku

Haku

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.