Kirjoitettu 14. Heinäkuuta, 201411 vuotta Edit: Jahas, kuvat eivät näy... nyt taitaa kuvat näkyä. Pahoittelen kuvien huonoa laatua, koska ovat kännyräpsyjä. Kokeillaanpa nyt tällaisen projektiketjun ylläpitämistä. Jo jonkin aikaa sitten käynnistyneenä projektina toimii Surly Krampus, josta olisi tarkoitus tulla talvipyörä metsärymistelyyn, kun 26" ei oikein siellä tahdo kulkea. Projekti käynnistyi toden teolla 9.11.13 piiitkän tuumimisen jälkeen, kun Singlespeed.nl:ään ilmestyi rakennussetti (Runko, haarukka, Rabbit Hole -kehät, Knard -ulkokumit sekä Surlyn vannenauhat ja sisurit) halvennettuun hintaan. Paketti saapui 20.3.14. Käytin runkoa rotsattavana mutta paikallisella liikkeellä ei ollut sopivia välineitä noin ison ohjainputken rotsaamiseen, joten vain keskiö on nyt rotsattu.Koska olen kovin viehtynyt oranssiin väriin ja minulta löytyi sopivasti värimalliksi Chris King:n Mangon värinen avaruudetin, päätin että pyörän yksityiskohdat tulevat oransseista osista. Varastossani oli jo ennestään DT Swiss 240S levyjarrutakanapa, joten sen ympärille oli hyvä lähteä kiekkoja kasailemaan, etenkin, kun löysin vielä oranssit nippelit muuten mustan puhuvia kiekkoja koristamaan. Jatkuu seuraavassa postauksessa, kunhan saan aikaiseksi. Pyörä alkaa olla jo ideana täysin kasassa mutta osien hankinta on hyvin pahasti kesken.
Kirjoitettu 24. Heinäkuuta, 201411 vuotta Kirjoittaja Seuraava osahankinta saapui pari päivää sitten. Etukiekkokin olisi kokonaan kasassa vielä kuitenkin rihtausta vaille. Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
Kirjoitettu 4. Elokuuta, 201411 vuotta Kirjoittaja Ja lisää osia pyörään.Tämän kertaiset hankinnat täytyi hyväksyttää mutta pääsivät tarkastuksesta läpi muutamalla pakkauksen muoviosan puraisulla. Takapakan järkyttävän iso fyysinen koko yllätti (isoin ratas on ISO), vaikka sitähän olisi voinut aavistella hammastuksista jo vähän etukäteenkin.Välitykset on arvottu tieteellisen tarkalla arvauksella - verraten muistikuvia aikaisempiin pyöriin, joten katsotaan pääseekö hankkimaan eturatasta (nyt 30t), jahka pyörä joskus ajooon asti selviää.
Kirjoitettu 5. Elokuuta, 201411 vuotta Tässähän alkaa jo kovasti odottaa kasattua pyörää. Peukku tälle projektille!
Kirjoitettu 10. Elokuuta, 201411 vuotta Kirjoittaja Jesh, kiitoksia. Kyllä tässä kovasti itseäkin kuumottaa saada projekti valmiiksi. Aikaahan talven tuloon (mikä on takaraja) on vielä runsaasti mutta siitä huolimatta piti rikkoa säästöpossu, joten loput puuttuvat palikat ovat parhaillaan tulossa mikä mistäkin päin maapalloa. Eli parin viikon sisään pitäisi jotain taas tapahtua. Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
Kirjoitettu 10. Elokuuta, 201411 vuotta Hienoa. Itse ainakin odottelen lopputulosta innolla. Melkein kuin itsekin kasaisi fillaria. Olen saanut itseni kiinni lisääntyvästä läslipyörien plarailusta netissä. Se ei ole hyvän edellä, ei sitten mitenkään.
Kirjoitettu 10. Elokuuta, 201411 vuotta Ja läslipyörällähän tarkoitetaan toki läskipyörää. Ei oo edittiä tässä mobiilisivussa..
Kirjoitettu 11. Elokuuta, 201411 vuotta Kirjoittaja Suosittelen lämpimästi läslipyörän koeajoa, jos haluat kuumeesta eroon. Sillä sen jälkeen se on mitä todennäköisemmin pakkohankinta. Itsellä tämä projekti lähti liikkeelle, kun en viime talvena pysynyt vaimon matkassa poluilla mutta oikea läski olisi antanut liikaa etua takaisin minulle. Joten ajattelin, että tuommoinen 29+ voisi olla hyvä tasoitusta antava kapine... Ja minulla on todella pitkään kytenyt ajatus pyörän kasaus ihan alusta asti (kun ei se ole sama asia purkaa ja kasata vanhoja pyöriä edestakaisin). Sitten loppuun vielä pieni sneakpeak:
Kirjoitettu 11. Elokuuta, 201411 vuotta Kirjoittaja Edit: Noin, illalla sählätty viimeisin kuvalinkki korjattu.
Kirjoitettu 15. Elokuuta, 201411 vuotta Kirjoittaja Nyt olisi takakiekon pinnoja vaille kaikki osat saman katon alla ja näin ollen kasaus alkoi virallisesti tänään. Ohjainlaakeri löysi paikkansa hyvin vaivattomasti asiaan kuuluvalla prässillä sen sijaan että olisin vasaralla ja puupalikalla sen möykyttänyt (kuten tähän asti). Kuuluu taas luokkaan: Miksi en tätä aiemmin hoksannut? Kuva löytyy täältä, kun foorumi ei antanut lisätä enempää kuvia. Crown race:a asentaessa piti tietty vähän sählätä ja lommottaa maalit keulasta Kaulaputken katkaisin tarkoituksella liian pitkäksi vielä, kunnes ensimmäiset ajolenkit kertovat mihin korkeuteen stemmi asettuu, tästä syystä myös luokattoman kokoinen kasa avaruudettimia. Täytyisi varmaan hankkia kaulaputken katkaisuunkin joku ihan oikea työkalu, kun tylsällä rautasahalla ja huonolla viilalla oli hermot mennä totaalisesti. Tästäpä sitten huomenna jatkuu aherrus:
Kirjoitettu 16. Elokuuta, 201411 vuotta Kirjoittaja Noniin, nyt on aherrettu, niin pitkälle kuin tämän hetken osilla pääsee. Kuvaa ei nyt ole.Jarrut ovat aivan väärän väriset (hopeat) ja letkut piirunverran lyhyet mutta toivottavasti toimivat. Tähän hätään ainoat jarrut ovat vanhat varastosta kaivetut Formulan K24:t, eikä nyt pysty uusiakaan tilaamaan.Odotellaan vielä takakiekon pinnat Saksanmaalta ja kiekkojen rihtautus, niin ensimmäinen testiajo olisi valmis suoritettavaksi.
Kirjoitettu 16. Elokuuta, 201411 vuotta Miks täällä ei ole yläpeukkuhymiötä? Sen lykkäisin tähän kohtaan.
Kirjoitettu 17. Elokuuta, 201411 vuotta Mä oon muutes käyttänyt haarukan kaulaputken katkaisuun bilteman putkileikkuria. Tuhoaa kyllä terän suht nopeasti mutta tosi helppo ja näppärä, eikä maksa paljoa [emoji4] http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/Tyokalut-ja-korjaamon-varustus/Jarrut/Putkileikkuri-191221/
Kirjoitettu 17. Elokuuta, 201411 vuotta Kirjoittaja Mä oon muutes käyttänyt haarukan kaulaputken katkaisuun bilteman putkileikkuria. Tuhoaa kyllä terän suht nopeasti mutta tosi helppo ja näppärä, eikä maksa paljoa [emoji4] http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/Tyokalut-ja-korjaamon-varustus/Jarrut/Putkileikkuri-191221/No voi sun... Miksikäs en tuota tullut ajatelleeksi! Niin harvoin noita tulee katkottua, että eiköhän sen terän - tai miksei koko leikkurin- kärsi hankkia uuden aina tarvittaessa. Pitääpä käydä hakemassa sitten tuohon määrämittakatkaisuun tuommoinen. Jos säästyisi hikeä ja kyyneliä jatkossa. Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään