Kirjoitettu 23. Elokuuta, 202523. Elo Moi, Lyhyesti: Onko kellään antaa valintavinkkejä Tarmac SL7 runkokokoon hepulle 172cm / n. 80cm inseam. Nykyisen pyöräni satulan korkeus on n. 69-70cm ja se tuntuu sopivalta. Tarmacin 52 runkokoossa mietityttää matala stack ja 54 runkokoossa mahdollisesti liian pitkä reach. Nykyisessä pyörässäni (Canyon Grail, gen 1, koko S) on liian pitkä reach mutta hoverbarin vuoksi geometrioita on hankala verrata suoraan. Pitkästi: Taustatieoa: Pyöräilyä on takana jo useampi vuosi ja nyt olisi tarkoitus hankkia parempi pyörä etupäässä maantieajoon. Lenkkini ovat 90% hyvällä asfaltilla ja tarkoitus on ajaa kovaa (pään nollausta). Nykyinen gravel-pyörä jää talliin muita ajoja varten. Olen harkinnut Specialized Tarmacia tai Trek Madonea. Tulen hankkimaan pyörän käytettynä, koska budjetti estää uuden hankinnan. Näistä Tarmacin SL7 vm 2021-2023 saisi Buycyclestä ihan järkihintaan.
Kirjoitettu 23. Elokuuta, 202523. Elo Tarmac on kisakireä fillari niin stack on matala ja reach on pitkä. Ehkä gravel-pyörään vertaaminen ei suoraan toimi. Oon sen verran paljon isompi, että en koon valintaan osaa suoraan kantaa ottaa. Jos pienempään päätyy niin kannattanee valita yksilö, johon mahtuu vähän spacereita stemmin alle.
Kirjoitettu 24. Elokuuta, 202524. Elo Kirjoittaja 23.8.2025 klo 13.26, IncBuff kirjoitti: Tarmac on kisakireä fillari niin stack on matala ja reach on pitkä. Ehkä gravel-pyörään vertaaminen ei suoraan toimi. Oon sen verran paljon isompi, että en koon valintaan osaa suoraan kantaa ottaa. Jos pienempään päätyy niin kannattanee valita yksilö, johon mahtuu vähän spacereita stemmin alle. Näinhän se on. Spacerit ja stemmihän ovat vaikutusmahdollisuudet, millä voi hieman pelata. Tuossa SL7:ssa on onneksi erillinen stemmi niin pystyy jotain tekemäänkin. Se piti alustuksessa mainita, ettei 300km säteellä ole tarjolla bikefittiä eikä valitettavasti kyseistä pyörääkään testattavana pyöräliikkeissä. Jos jollain on itsellään Tarmac niin näkemykset runkokoosta olisivat tervetulleita. Olen lukenut että Spessun kokosuositukset ovat yläkanttiin ja kannattaisi valita yhden koon pienempi kuin suositus, varsinkin jos on kokojen välissä.
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään