Skip to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Fillarikeskustelu.com

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Suosikkimakkarasi?

Featured Replies

Kirjoitettu

Lehdet tuuppaavat alati vertailuja parhaasta makkarasta.

Selvitetään nyt sitten fillaristien makaramieltymystä.

Ostettuani jonkun vertailun innoittamana testivoittajan, Liiterin juustomakkaran, pettymys oli suuri vetelän sisuksen tähden.

Huiluntuhti jatkaa omana suosikkina edelleen.

Toivoisin valmistajilta ulostuloja lajissa jauheliha/ryynimakkarat, kuten meilä päin Laukkamakkara tai Rusinamakkara, jotka toki molemmat ovat jo sellaisenaan aivan parhautta, mutta jossa tyypissä olisi vielä paljonkin kikkailun kehittelyn varaa.

Kirjoitettu

Kyllä se on varmaan chorizo lihaisa ja mausteinen, vähän turhan rasvainen toki mutta eipä tuota tule kovin tiuhaan syötyä.

Huiluntuhdit on kyllä hyviä, kananakit myös oikein hyviä.

Kirjoitettu

Mun suosikki pari viime kesää oli Atrian Chorizo lämminsavustettu raakamakkara. Nyt kun hain linkkiä, niin valmistus on lopetettu! https://www.k-ruoka.fi/kauppa/tuote/artesaani-lamminsavus-raakamak-240g-chor-6407800001048

Perinteisistä "jauhomakkaroista" meidän perheelle maistuu parhaiten Hiillos. 

Muokattu: , käyttäjä: Densen

Kirjoitettu
7 tuntia sitten, Nickname kirjoitti:

Kyllä se on varmaan chorizo lihaisa ja mausteinen, vähän turhan rasvainen toki mutta eipä tuota tule kovin tiuhaan syötyä.

Huiluntuhdit on kyllä hyviä, kananakit myös oikein hyviä.

Mihin makkaramerkkiin tarkemmin viittaat? Saattais maistua minullekin (ks. Ylempi viestini).

Kirjoitettu
31 minuuttia sitten, Densen kirjoitti:

Mihin makkaramerkkiin tarkemmin viittaat? Saattais maistua minullekin (ks. Ylempi viestini).

Viimeksi ostin Lidlistä, muualtakin tullut hankittua mutta en merkkejä muista.

Kirjoitettu

Tuossa kilometrin päässä on Tahlon tilamyymälä, joka on mun vakkaripaikka, kun mökillä ollaan. Heillä on aivan jäätävän hyvä ylämaan karjan lihasta tehty maggara, jonka voisin tähän nyt listata suosikikseni: https://www.maatilatahlo.fi/

Kaupan makkaroista Wigrenin tulikeppi oluu myös omaan makuhermoon kivasti

Kirjoitettu

Tää on helppo: raaka chorizo paikallisesta lihakaupasta, halkaistaan se ja grillin kautta patonkisiivujen väliin. Siitä saa kaikki ateriat, aamupalasta aina yösyöpöttelyyn.

Kirjoitettu
8 tuntia sitten, concorde kirjoitti:

Tuossa kilometrin päässä on Tahlon tilamyymälä, joka on mun vakkaripaikka, kun mökillä ollaan. Heillä on aivan jäätävän hyvä ylämaan karjan lihasta tehty maggara, jonka voisin tähän nyt listata suosikikseni: https://www.maatilatahlo.fi/

Kaupan makkaroista Wigrenin tulikeppi oluu myös omaan makuhermoon kivasti

Hinnastosta:

Burgerjauheliha (rasvaa 20%) á 500g 16 €/kg

Premium Burgerjauheliha (rasvaa 30%) á 500g 17 €/kg

Mä olen aina miettinytkin mikä on tavallisen ja premiumin ero 😄 

Kirjoitettu
57 minuuttia sitten, bici74 kirjoitti:

Tää on helppo: raaka chorizo paikallisesta lihakaupasta, halkaistaan se ja grillin kautta patonkisiivujen väliin. Siitä saa kaikki ateriat, aamupalasta aina yösyöpöttelyyn.

Eikös chorizo ole etelänmaissa melkoinen jötikkä ?

Kirjoitettu
3 minutes ago, alpensau said:

Eikös chorizo ole etelänmaissa melkoinen jötikkä ?

Njoo, chorizo-nimen alla myydään kaikenlaista ja -kokoista maggaraa. Itse käytän normi grillimakkaran kokoista jötikkää ja joo, ei sinne ole jauhoja sotkettu sekaan vaan on suht lihaisaa. Rasvassa ei tietenkään olla säästelty eikä mitään light-chorizoa kukaan kehtaisi ostaa saati sitten myydä.

Kirjoitettu

Mä olen kelannut tätä nyt pitkään ja kauheeta, mutta tulee syötyä niin vähän makkaraa, että en osaa sanoa. Joku raakamakkara varmaan. 

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

Nyt tarttui matkaan joku Chekoni, sitä myös vuolaasti ylistetty.

Sitten vastapainoksi Perniön aidon lenkin muotoinen lenkkimakkara, sitä ehkä sitten säävarauksin Juhannustulille.

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Tärkeää tietoa

Hyväksy Käyttöehdot ja Tietosuojakäyntö.

Account

Navigation

Haku

Haku

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.