Kirjoitettu 13. Heinäkuuta, 202513. Heinä Kuinka kauan mun tarttee näitä laitella, ennen kun... Kautta kiven ja kannon, minä lupaan ja vannon, että lataan ja ammun - kunnes kentälle sammun. ( huomaa taustalla oleva hieno mazda...) Muokattu: 13. Heinäkuuta, 202513. Heinä, käyttäjä: tempokisu
Kirjoitettu 15. Heinäkuuta, 202515. Heinä ^^ ne isoksi kasvaneet lokinpoikaset...aha, muutin kuvan otsikkoa Sääksilivessä poikaset kovasti harjoittelevat lentoon lähtöä, ei vielä onnistu... Sorsa voitti variksen Vähän hävettää, kun nää tosiharrastajat tietää jo pienestäkin tirskutuksesta mikä lintu on, ja joku pieni vilahtaa ohi niin siinä meni rautiainen. Istutaan päiväkaudet piilokojussa. Onneksi "Linnut"-lehden toimittaja toteaa että ei ole yhtä oikeata tapaa harrastaa. Mulle riittää ihan hyvin lähiluonnon lintujen seuraaminen, ja satunnaiset lintukävelyt ( jos on pyörämatkan päässä) Jostain syystä opin kyllä kalojen tieteelliset nimet, mutta linnut tuottaa vaikeuksia ( samoin tuotti ihmisen kehonosien latinankieliset nimet, opin ne ehkä tenttiin mutta pitkäkestoiseen muistiin ei menny..)
Kirjoitettu 17. Heinäkuuta, 202517. Heinä No, on sorsatkin ihan kivoja. Jotenkin näyttää että ovat iloisia...
Kirjoitettu 18. Heinäkuuta, 202518. Heinä Kravatista sai toisenkin toisenkin asun..( toinen on ensi kevään juttua, toinen odottaa ensi kevät/kesää ) Vakiokuvauspaikkani. Aiemmin kuvat onnistui hyvin, nyt tausta tuli punaisena, otan sitten taustasta värit pois, noistakin kuvista olisi pitäny ottaa enempi värin säätöä- No kun teen vanhalla koneella kuvat, tausta näyttää iha erivärisenä.
Kirjoitettu 30. Heinäkuuta, 202530. Heinä Hei! otetaanpa kertaus Loukonlahden A-puolen lokeista. Ihme kesä, paritellaan paritellaan mutta ei pesää, ei munia, ei poikasia. Ja sitten tämmöistäkin.. yritystä kyllä oli... parittelu1 - näkee kyllä rakkautta ..ja taas pesänrakentamis yritystä... parittelu2 parittelu3 No jospa ensi kesänä sitten...
Kirjoitettu 3. Elokuuta, 20253. Elo Sain vihdoin valmiiksi tämän puvun, evät muistaakseni siian evät. Kuvassa ihan kun susikoira söisi jotain oranssia, mutta se on koivunlehti. Piti laittaa kuvaan vesipallerota, mutta vanhan tietokoneen kanssa tuli isoja ongelmia, yhden kuvan tekemiseen ja jonnekin tallennukseen ja sieltä sitten kuvasivulle, vei yli 2 tuntia. Pikkukoneella on samat ohjelmat ( rajaa, jonkun erittäin ruman varjon poisto, kontrasti) mutta minne ne kuvat voisi laittaa? läydän vain "ladatut tiedostot " että taitaa tämäkin harrastus loppua. Kuukauteen en ole nukkeja ostanut, paitsi gull-pins, 2 nukeille, 1 minulle. Pikkukoneella kuvat näyttää sinisävyisinä, isolla koneella siten kuten oikea väri oli kuvatessa. Taidan tehdä tästä vielä efekti- version. on se kans 😄 oon ollu nyt 10kk työttömätta, ja 3 päivää ollu että mitähän tekisi....jatketaan tempokisun terveisiä -osiossa. Muokattu: 3. Elokuuta, 20253. Elo, käyttäjä: tempokisu tarkennus
Kirjoitettu 14. Elokuuta, 202514. Elo Kesti, mutta ihan kiva tästä tuli. Ahvenen eviä ( ja tosi piikkisiä ) koristeena. Isolla koneella ei ole näin sinertävä kuva.
Kirjoitettu 18. Elokuuta, 202518. Elo Kas, löysin "Hauskat luontokuvat" - jutun. No sinne....ei nämä mun kuvat huonoimmista päästä ole 🙂 Erityisesti nämä vanhat kuvat 90-luvulta ( skannattu diakuvista) olleet suosiossa.. Ensin tämä jossa emo opettaa/ pakottaa poikasta syömään pähkinää ja siitä opista kaunis kiitos, tämä kuva ollut erityisen suosittu eli filmiaikaa, ja tässä kohtaa filmirullaa loppui. Inhoon kaikkea digihössötystä, mutta kuvatessa hieno homma että voi ottaa sen 300 kuvaa eikä ( varusteiden yms. hankinnan jälkeen ), maksa mitään. Bonuksena tulee ulkoilua.
Kirjoitettu 22. Elokuuta, 202522. Elo Tämmöinen sitten tuli , Luonnotar Muokattu: 22. Elokuuta, 202522. Elo, käyttäjä: tempokisu
Kirjoitettu 23. Elokuuta, 202523. Elo Giselle ja lokit ja kalat.. näitten kuvien eteen on kyllä tekemistä ja että nää pysyy siinä..( kuva on toisella tietokoneella oikeamman värinen, tämä pikkukone laittaa sinisyyttä )
Kirjoitettu 26. Elokuuta, 202526. Elo äh...no tuli harjoittelua ( kaikki 4 kameraa mukana ja hyvä niin sillä yksi kamera ei suostunu ottaan enää kuvia ja tuli vaan tumma ruutu...) no siis kun olin jo ottanu tästä kuvan no tämä on uutta...huomaa kalliolla oleva ~
Kirjoitettu 3. Syyskuuta, 20253. Syys ^ huomaan milloin on aika lopettaa, muutama kesäisvärinen kuva vielä..tai olen lopettanu jo monta kertaa mutta sitten kuitenkin iskee inspiraatio... Talitintillä on kätevää, voimistelee ja venyttelee samalla kun syö
Kirjoitettu 8. Syyskuuta, 20258. Syys Tämmöiset kuvat menee rutiluskansioon. On siinä pikkuvarpusia.. mutta mikä on tämä ?? tai nämä..ei vaikuta pikkuvarpusilta ( näppiskameralla otettu, lintuja oli siinä vaikka miten mutta annas olla kun saan kameran esiin.... olin jo palaamassa kotiin ja kamerat repussa..) olen yrittäny suurentaa maksimiin mutta ei eri kun ed. voisiko olla pikkutylli? on tuo musta raita sekä mustat jalat ja nokka. Muokattu: 8. Syyskuuta, 20258. Syys, käyttäjä: tempokisu
Kirjoitettu 10. Lokakuuta, 202510. Loka 3.8.2025 klo 16.52, tempokisu kirjoitti: että taitaa tämäkin harrastus loppua. Kuukauteen en ole nukkeja ostanut.... ..no just joo, en mä sitä itekään uskonu vaikka yritin.... No menihän siinä se kuukausi ostamatta mitään.... Nukkekuvia ei ole ny päässy ottaan, ei-sopivat olosuhteet mutta kovasti tuolla on laatikoissa "ei-kuvatut" ja teen ite vaatteita nukeille. Nauratti kun pienen kirjekuori-laukun tekemiseen meni enempi aikaa kun mekon tekemiseen... Arviolta 20 nukkea odottelee kuvauksia....mutta tämä on kivaa, varsinkin kun se asu onnistuu ( ensin pitää suunnitella hyvin) tosin en tee mitään kaavoja tms. mutu-tuntumalla, no sentäs laitan nuppineuloilla ensin kiinni ennen ompelua, ja ompelen käsin ( näitä ei koneella voi toteuttaa ) Aika ahkeraan muuten Hornetit tuolla jyrisee, harmi kun ei vielä uskalla pyöräillä, menisin sinne lentokentän liepeille katseleen....
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään