Skip to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Fillarikeskustelu.com

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Nukke ja lintukuvat

Featured Replies

Kirjoitettu

Kuinka kauan mun tarttee näitä laitella, ennen kun...

Kautta kiven ja kannon, minä lupaan ja vannon, että lataan ja ammun - kunnes kentälle sammun. 
Army20%20Eugenia%20k8mv.jpg?img=smaller  Imogen%20Army20%20p1.jpg?img=smaller

ArmyGirls140%20auto.jpg?img=smaller

( huomaa taustalla oleva hieno mazda...)

Muokattu: , käyttäjä: tempokisu

• Viestejä 105
  • Katselut 4.4k
  • Luotu
  • Edellinen viesti

Eniten kirjoittaneet

Most Popular Posts

• Joo. Kuulema koko ajan jää jengiä kiinni kun uutiskuvat onkin tekoälyn luomia.  Menee heti off-topiciksi, mutta pyysin copilotilta uutiskuvaa "fillaristit kokoontuivat nahkiaispaistamolla"

• Tuosta kuvasta jos ei kisun sydän pakahdu niin ei sit mistään!!

• ( mitään unta saa)...mutta ^^  ite otettu kuva on aina arvokkaampi ( ja mä en edes tiedä mikäon "tekoäly") ja mitä iloa tai oppimista siinä jos joku toinen tekee.  No tein mazdan pussukasta tommosen

Lähetetyt kuvat

Kirjoitettu

^^ ne isoksi kasvaneet lokinpoikaset...aha, muutin kuvan otsikkoa
lokitb709a2%20(1).jpg?img=smaller

Sääksilivessä poikaset kovasti harjoittelevat lentoon lähtöä, ei vielä onnistu...

Sorsa voitti variksen
sorsat527c.jpg?img=smaller

Vähän hävettää, kun nää tosiharrastajat tietää jo pienestäkin tirskutuksesta mikä lintu on, ja joku pieni vilahtaa ohi niin siinä meni rautiainen. Istutaan päiväkaudet piilokojussa. 
Onneksi "Linnut"-lehden toimittaja toteaa että ei ole yhtä oikeata tapaa harrastaa. Mulle riittää ihan hyvin lähiluonnon lintujen seuraaminen, ja satunnaiset lintukävelyt ( jos on pyörämatkan päässä)
Jostain syystä opin kyllä kalojen tieteelliset nimet, mutta linnut tuottaa vaikeuksia ( samoin tuotti ihmisen kehonosien latinankieliset nimet, opin ne ehkä tenttiin mutta pitkäkestoiseen muistiin ei menny..)

Kirjoitettu

Kravatista sai toisenkin  toisenkin asun..(  toinen on ensi kevään juttua, toinen odottaa ensi kevät/kesää ) 
Vakiokuvauspaikkani. Aiemmin kuvat onnistui hyvin, nyt tausta tuli punaisena, otan sitten taustasta värit pois, noistakin kuvista olisi pitäny ottaa enempi värin säätöä-

No kun teen vanhalla koneella kuvat, tausta näyttää iha erivärisenä.

Veronique%20gull%20L2.jpg?img=medium

• 2 weeks later...
Kirjoitettu

Hei! otetaanpa kertaus Loukonlahden A-puolen lokeista. Ihme kesä, paritellaan paritellaan mutta ei pesää, ei munia, ei poikasia. 
Ja sitten tämmöistäkin..
lokit413%20L7b.jpg?img=smaller

yritystä kyllä oli...
lokit503c5.jpg?img=smaller

parittelu1 - näkee kyllä rakkautta
lokit512f1.jpg?img=smaller

..ja taas pesänrakentamis yritystä...
lokit516h2.jpg?img=smaller

lokit526e3.jpg?img=smaller

parittelu2
lokit526g5.jpg?img=smaller

parittelu3
lokit529h5b.jpg?img=smaller

No jospa ensi kesänä sitten...

Kirjoitettu

Sain vihdoin valmiiksi tämän puvun, evät muistaakseni siian evät. Kuvassa ihan kun susikoira söisi jotain oranssia, mutta se on koivunlehti. 
Piti laittaa kuvaan vesipallerota, mutta vanhan tietokoneen kanssa tuli isoja ongelmia, yhden kuvan tekemiseen ja jonnekin tallennukseen ja sieltä sitten kuvasivulle, vei yli 2 tuntia. Pikkukoneella on samat ohjelmat ( rajaa, jonkun erittäin ruman varjon poisto, kontrasti) mutta minne ne kuvat voisi laittaa? läydän vain "ladatut tiedostot "

että taitaa tämäkin harrastus loppua. Kuukauteen en ole nukkeja ostanut, paitsi gull-pins, 2 nukeille, 1 minulle. 
Pikkukoneella kuvat näyttää sinisävyisinä, isolla koneella siten kuten oikea väri oli kuvatessa. 
Taidan tehdä tästä vielä efekti- version. 

luonnotar%20L1.jpg?img=medium

on se kans 😄 oon ollu nyt 10kk työttömätta, ja 3 päivää ollu että mitähän tekisi....jatketaan tempokisun terveisiä -osiossa.

tarkennus

• 2 weeks later...
Kirjoitettu

Kesti, mutta ihan kiva tästä tuli. Ahvenen eviä ( ja tosi piikkisiä ) koristeena.
Isolla koneella ei ole näin sinertävä kuva.

AgnesPerch%20Dark%20L1moon.jpg?img=small

Kirjoitettu

Kas, löysin "Hauskat luontokuvat" - jutun. No sinne....ei nämä mun kuvat huonoimmista päästä ole 🙂 
Erityisesti nämä vanhat kuvat 90-luvulta ( skannattu diakuvista) olleet suosiossa..
Ensin tämä jossa emo opettaa/ pakottaa poikasta syömään pähkinää 

Kev%C3%A4topetusta2.jpg?img=smaller

ja siitä opista kaunis kiitos, tämä kuva ollut erityisen suosittu
Kev%C3%A4topetusta3.jpg?img=smaller

eli filmiaikaa, ja tässä kohtaa filmirullaa loppui.
Inhoon kaikkea digihössötystä, mutta kuvatessa hieno homma että voi ottaa sen 300 kuvaa eikä ( varusteiden yms.  hankinnan jälkeen ), maksa mitään. Bonuksena tulee ulkoilua.

Kirjoitettu

Tämmöinen sitten tuli , Luonnotar

eugenia%20forest%20L1.jpg?img=smaller

Kirjoitettu

Giselle ja lokit ja kalat..
näitten kuvien eteen on kyllä tekemistä ja että nää pysyy siinä..( kuva on toisella tietokoneella oikeamman värinen, tämä pikkukone laittaa sinisyyttä ) 
Giselle%20lokki%20L1.jpg?img=smaller

Kirjoitettu

äh...no tuli harjoittelua ( kaikki 4 kameraa mukana ja hyvä niin sillä yksi kamera ei suostunu ottaan enää kuvia ja tuli vaan tumma ruutu...) no siis kun olin jo ottanu tästä kuvan
Giselle%20linnut%20L3b.jpg?img=smaller

no tämä on uutta...huomaa kalliolla oleva ~
imogen%20syksy25%20L2a.jpg?img=smaller

• 2 weeks later...
Kirjoitettu

^ huomaan milloin on aika lopettaa, muutama kesäisvärinen kuva vielä..tai olen lopettanu jo monta kertaa mutta sitten kuitenkin iskee inspiraatio...

Talitintillä on kätevää, voimistelee ja venyttelee samalla kun syö
IMG_9746.JPG?img=smaller

Kirjoitettu

Tämmöiset kuvat menee rutiluskansioon. On siinä pikkuvarpusia..
IMG_0311.JPG?img=smaller

mutta mikä on tämä ?? tai nämä..ei vaikuta pikkuvarpusilta ( näppiskameralla otettu, lintuja oli siinä vaikka miten mutta annas olla kun saan kameran esiin.... olin jo palaamassa kotiin ja kamerat repussa..) olen yrittäny suurentaa maksimiin mutta ei

IMG_0306.JPG?img=smaller

eri kun ed.

IMG_0304.JPG?img=smaller

voisiko olla pikkutylli? on tuo musta raita sekä mustat jalat ja nokka.

• 1 month later...
Kirjoitettu
3.8.2025 klo 16.52, tempokisu kirjoitti:

että taitaa tämäkin harrastus loppua. Kuukauteen en ole nukkeja ostanut....

..no just joo, en mä sitä itekään uskonu vaikka yritin.... No menihän siinä se kuukausi ostamatta mitään....
Nukkekuvia ei ole ny päässy ottaan, ei-sopivat olosuhteet mutta kovasti tuolla on laatikoissa "ei-kuvatut" ja teen ite vaatteita nukeille. Nauratti kun pienen kirjekuori-laukun tekemiseen meni enempi aikaa kun mekon tekemiseen...

Arviolta 20 nukkea odottelee kuvauksia....mutta tämä on kivaa, varsinkin kun se asu onnistuu ( ensin pitää suunnitella hyvin) tosin en tee mitään kaavoja tms. mutu-tuntumalla, no sentäs laitan nuppineuloilla ensin kiinni ennen ompelua, ja ompelen käsin ( näitä ei koneella voi toteuttaa )

Aika ahkeraan muuten Hornetit tuolla jyrisee, harmi kun ei vielä uskalla pyöräillä, menisin sinne lentokentän liepeille katseleen....
IMG_0197.JPG?img=smaller

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Tärkeää tietoa

Hyväksy Käyttöehdot ja Tietosuojakäyntö.

Account

Navigation

Haku

Haku

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.