Kirjoitettu 4. Lokakuuta, 20241 vuosi Ihmetyttää joskus tuo syytäjien toiminta, niin kuin tässäkin tapauksessa. Onko tuossa ollut taustalla, että koska miljonääri, niin hyvällä tuurilla langttava tuomio jolla voisi irrota isokin summa rahaa ja syyttäjälle sulka hattuun. Miljonäärin helikopteri laskeutui Himoksen festarialueelle – seurasi erikoinen soppa, jota puitiin nyt oikeudessa https://www.is.fi/viihde/art-2000010737071.html Tämä oli siinä mielessä erikoinen tilanne, että ilmaliikennettä valvova Traficom ei antanut minulle mitään sanktiota laskeutumisesta, vaan heidän mukaansa olin toiminut tilanteessa oikein. Siitä huolimatta syyttäjä syytti minua asiasta käräjäoikeudessa, Autere kommentoi syytettä. Menee se kaarakin katsastuksessa hylkyyn jos on se vikavalo kerrankin vilahtanut. Muokattu: 4. Lokakuuta, 20241 vuosi, käyttäjä: Jopotuinen
Kirjoitettu 4. Lokakuuta, 20241 vuosi Kirjoittaja Syyttäjä on ottanut varman päälle - ei tarvinnut itse ottaa vastuuta jutun lakaisemisesta pöydän alle. Kiesin vikavaloista. Liekö niin, että päästöjärjestelmää koskevat koodit johtavat hylkyyn, mutta muut eivät. Mulla paloi sitikassa mm. kolmossylinterin ennakkoa ei voi säätää enempää (tms.) - ei hylkyä.
Kirjoitettu 4. Lokakuuta, 20241 vuosi OBD koodeja koskee ja vaikka vikaa ei olisi, vikahistoria riittää hylsyyn.
Kirjoitettu 9. Lokakuuta, 20241 vuosi Taas on syyttäjä käyttänyt viisasti hovioikeuden resursseja. Tapauksessa oli everstiluutnantti syyllistynyt kännissä toikkarointiin kylillä. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/b12b87c4-978e-4dbc-aac3-51b98b3e767e Samaan aikaan valitetaan resurssipulaa ja pitkiä jonoja käsittelyihin.
Kirjoitettu 9. Lokakuuta, 20241 vuosi Kapiukkojen pitäisi olla oikeuden yläpuolella. Mitä noita kiusaamaan?
Kirjoitettu 9. Lokakuuta, 20241 vuosi Kirjoittaja Aika erikoista, että känniörisijä, joka ei ole rikkonut mitään eikä lyönyt ketään, laitetaan käräjille (nyt hoviin). Sit kun olisi oikea juttu, niin tutkinta laitetaan alkuselvittelyn jälkeen puihin. Muokattu: 9. Lokakuuta, 20241 vuosi, käyttäjä: alpensau
Kirjoitettu 9. Lokakuuta, 20241 vuosi 12 minutes ago, alpensau said: laitetaan käräjille (nyt hoviin). Sääty-yhteiskunnan viimeisiä erivapauksia. Noista piti luopua kun oli perusoikeusuudistus joskus 90-luvulla. Ennen uudistusta esim. pappeja ei saanut vangita ilman tuomiokapitulin tms. lupaa poislukien henkirikokset.
Kirjoitettu 4. Marraskuuta, 20241 vuosi Vähän jänskää päätelmää hovissa moottoripyörällä ajelusta kortitta ja vähän muustakin. Mies syyllistyi kolmen kuukauden aikana 11 tahalliseen rikokseen ja hän lopetti rikolliset touhunsa vasta, kun pyörä takavarikoitiin. ... Käräjäoikeus katsoi, että jäisi ilmeinen vaara uusille rötöksille, mikäli pyörää ei tuomittaisi valtiolle. ... Asia siirtyi lopulta Helsingin hovioikeuden käsittelyyn. ... Nuorimies vaati pyöräänsä takaisin ... Hän ei ollut kiinnijäämisen jälkeen syyllistynyt kertaakaan uusiin rikoksiin. ... Hovioikeuden perustelujen mukaan ajokin takavarikoiminen oli mahdollisesti vaikuttanut rikoksia ehkäisevästi. ... Hovioikeus katsoi kuitenkin, että ensisijainen keino uusien vastaavien rikosten ehkäisemiseksi on ajokielto Kaveri oli siis syyllistynyt ajeluun ajo-oikeudetta ajeluun ja moottoripyörän runkokilpi ja rekisteritunnus väärennöksiin ja mitä ilmeisemmin vakuutuksen puutteeseen, ellei niiden ole katsottu siirtyneen tuon tunniste modifikaation muassa. https://www.is.fi/autot/art-2000010801794.html Muokattu: 4. Marraskuuta, 20241 vuosi, käyttäjä: Jopotuinen
Kirjoitettu 11. Marraskuuta, 20241 vuosi Kirjoittaja Oho. Hemmo ei siis rikkonut ajokieltoa riittävän törkeästi ?
Kirjoitettu 14. Marraskuuta, 20241 vuosi Oman elämänsä Breaking Bad : https://www.aamulehti.fi/rikos/art-2000010833253.html
Kirjoitettu 4. Joulukuuta, 20241 vuosi Kirjoittaja Riva del Gardan pormestari on pidätetty. Bozenin kaupungintalo on ratsattu. ym ym. Epäillään, että Benkon yritysryhmä olisi edistänyt kunnallista päätöksentekoa epäsoveliain tavoin. Epäily, että mukana olisi runsaasti viranomaisia. Mafia mainittu. Muokattu: 5. Joulukuuta, 20241 vuosi, käyttäjä: alpensau
Kirjoitettu 5. Joulukuuta, 20241 vuosi No joo. Nyt kyllä menee kummalliseksi tämä tapaus Anneli Auer. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010879997.html Nyt aikuiset lapset ovat muuttaneet mielensä ja että aiemmin lapsina kertomansa ei pidäkään paikkaansa ja tuomio on kumottu. Keittiöpsykologina tulkitsen, että annetun tuomion, eli lapsien kertoman seuraus, on nostattanut lapsissa syyllisyydentunteen, joka on vuosien saatossa sitten hiljakseen noussut sietämättömäksi ja tarina sitten muutettu. Samalla siinä on myös voitu kokea, että rikoksesta on jo kärsitty ihan tarpeeksi ja asia voidaan sovitella hiljaisuudessa. Mielenkiintoinen asia käsiteltäväksi oikeudessa, onneksi en itse jaa tuomioita (paitsi täällä).
Kirjoitettu 5. Joulukuuta, 20241 vuosi Kirjoittaja Korvaukset pitäisi hakea pötyä puhuneilta lapsilta, joiden aiheuttamista vahingoista vanhemmat ovat vastuussa. Annelin pitää siis itse kaivaa kukkaroa. Kuvio on itse asiassa kuin taitava vakuutuspetos. Kai tän kuvion voi skaalata ? Muokattu: 5. Joulukuuta, 20241 vuosi, käyttäjä: alpensau
Kirjoitettu 5. Joulukuuta, 20241 vuosi Mietin myös tuota lasten asemaa ja vastuita korvauksissa, hehän kun ovat olleet - lapsia. Itsessään nuori ikä ei poista korvausvastuuta, ainoastaan tuomion rikoksesta, mutta? Jää siis oikeuden harkittavaksi onko korvaus vastuu lapset vaiko Valtio. Valtion oikeuslaitoshan lopulta teki sen päätöksen tuomiosta. Joko oikein tai väärin perustein. Mutta eipä edetä asioiden edelle, ettei asia muodostuisi liian yksinkertaiseksi. Nythän tämä tapaus revitään taas kokonaan auki ja mietitään uudelle: Syyllinen vai syytön? Vasta sitten alkaa maksumiesten hakeminen, joka myös oma operaationsa. Varmaa on tuossa prosessia on ainoastaan se, että taas juristit saavat leikatakseen meetvurstista paksuja siivuja leipänsä päälle.
Kirjoitettu 5. Joulukuuta, 20241 vuosi Voi varmaan leikata vielä lauantaimakkaraa metukan päälle, kuten nämä https://yle.fi/a/74-20113936 "Vastaamon uhrien juristit saattavat laskuttaa miljoonia euroja Ylen hankkimien tietojen perusteella näyttää siltä, että Vastaamon uhrien juristit voivat lopulta saada enemmän kuin ihmiset, joita he auttavat."
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään